UPDATE Un avion de mici dimensiuni a reusit sa aterizeze fortat pe aerodromul din Clinceni, dupa mai multe incercari esuate

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 6 mai 2010, 17:42 Ultima ora

Un avion de mici dimensiuni, care a ramas fara o roata, a reusit sa aterizeze fortat pe aerodromul din Clinceni, joi dupa-amiaza, dupa mai mult de zece tentative esuate. La bordul avionului se afla doua persoane - pilotul si o pasagera, anunta Antena 3.

In zona aerodromului din Clinceni bate si vantul foarte puternic, ceea ce a facut ca aterizarea sa fie si mai dificila.


Citeste mai multe despre   























2541 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    bafta (Joi, 6 mai 2010, 17:57)

    unu_de_aiurea [anonim]

    Multa bafta!
  • +2 (2 voturi)    
    A ATERIZAT !!!! (Joi, 6 mai 2010, 18:32)

    claude [anonim]

    pare totul ok.
  • +6 (6 voturi)    
    Aterizare fără probleme (Joi, 6 mai 2010, 18:36)

    Barbu M. [utilizator]

    A aterizat ca la carte, fără probleme.
    Băieții de pe Clinceni erau bine pregătiți, cu trei-patru mașini de pompieri, prim ajutor etc.
    Pe pilot îl cheamă Gelu Frunză, avionul ULM era un Atec Zephyr 2000 (Zephyr 122).
  • +1 (1 vot)    
    Bravo lui (Joi, 6 mai 2010, 18:50)

    moucha [anonim]

    Bine ca nu s-a intamplat nimic.
  • +3 (3 voturi)    
    Roata in fata (Joi, 6 mai 2010, 19:02)

    moucha [anonim]

    Pe noi ne-au invatat ca in cazul in care se intampla ceva cu roata din fata, pe langa procedura obisnuita (consumarea combustibilului, inchiderea sistemului electric, oprirea alimentarii carburatorului, maneta de gaze la maxim, inchiderea magnetourilor si daca e posibil oprirea rotatiei elicii prin reglarea palelor in vant, strangerea centurilor) sa facem inca doi pasi:

    - imediat inainte de aterizare deblocarea cabinei. In cazul in care avionul se deformeaza la aterizare, exista posibilitatea ca sa nu mai poata fi deschisa cabina, de aceea ne-au facut aceasta recomandare.

    - imediat dupa ce trenul principal atinge solul, inchiderea flapsurilor. Cu flapsurile deschise avionul are tendinta de a se inclina spre bot, dupa inchiderea lor nu mai exista acest moment, centrajul se muta spre spate.

    Recomandarile au aparut tot in urma unei aterizari fortate a unui Zephyr 122 in martie 2009 la Nymburk (Cehia). Din fericire, nici in acel caz nu au existat raniti iar avionul a suferit pagube minore.
    • +2 (2 voturi)    
      excelent (Joi, 6 mai 2010, 18:55)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Mai mare dragul cand citesc un comentariu scris de cineva documentat care se vede cale de o posta ca stie ce scrie. In cazul aviatiei cel putin , 99% din articole ( si ma refer aici si la jurnalistii de meserie ) o iau pe aratura rau de tot.
      Bravos moucha...........
      • +1 (1 vot)    
        Multumesc de aprecieri (Joi, 6 mai 2010, 20:16)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Insa ma straduiesc ca ceea ce scriu sa nu para hilar, intrucat eu nu cunosc termenii mecanici in limba romana decat partial. Scoala am facut-o integral in ceha, iar apoi mi-am luat examenul ICAO de limba engleza. Cat despre specialist, nici vorba sa fiu. Eu am putin peste 100 de ore, instructorul meu insa are din 1968 pana azi peste 10000 ore, zero accidente, zero raniti iar pe aeroportul Kolin (ICAO: LKKO), tot din 1968, aeronavele aeroportului (vreo 25 + 3 elicoptere), sunt pe statistici 0 accidente, zero raniti, zero morti. Iar in cei n ani de practica, prin mana instructorului meu au trecut zeci de piloti, fiecare din ei avand zero accidente. Asta e un instructor de la care sunt mandru ca am invatat si inca mai am multe de invatat.
    • +1 (1 vot)    
      hm... (Joi, 6 mai 2010, 19:46)

      angel [anonim] i-a raspuns lui moucha

      cum inchizi falpsurile daca sistemul electric este inchis? este cumva actionat mecanic?
      nu roata din fata era lipsa, ci aia din stinga. caz in care probabil folosesti eleroanele sa-l tii drept cit timp viteza permite.
      s-au intimplat multe incidente similare...cu avioane mai mici si mai mari...si nu cred ca a murit cineva.
      cea mai interesanta aterizare de urgenta a fost cea a unui King Air in GA Noiembrie 2005, transmisa in direct la CNN -
      http://www.youtube.com/watch?v=1VsP-eMjqaE
      • +1 (1 vot)    
        Fireste (Joi, 6 mai 2010, 19:54)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui angel

        Ca recomandarea se aplica numai daca se poate. Adica la flapsuri cu actionare mecanica (manuala), nu electrica. La o problema a unei roti a trenului principal e mai nasol.
      • +1 (1 vot)    
        Iata si cateva poze pentru documentare (Joi, 6 mai 2010, 20:11)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui angel

        La Alto 912 flapsurile sunt electrice (ca de altfel mai tot ce e in cabina): http://foto.moucha.org/20091203-aeroklub/images/fullsize/aero1693.jpg.JPG - pe consola de mijloc (intre scaune) langa maneta mare rosie in forma de T (care actioneaza parasuta de urgenta).

        La Falcon 2000S flapsurile sunt mecanice - http://foto.moucha.org/20061125-aeroklub/DSC01630.JPG - tot pe consola de mijloc este o maneta mare care arata asemanator cu frana de mana. La Falcon insa recomandarea nu se aplica din alt motiv: are roata in spate si nu in fata.
  • 0 (0 voturi)    
    clinceni (Vineri, 7 mai 2010, 1:06)

    daniel andreescua [anonim]

    Moucha, sa-ti dea Dumnezeu sa prinzi 100.000 de ore de zbor. Voiam doar sa intreb daca il cunosti pe Gelu.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu din pacate (Vineri, 7 mai 2010, 1:24)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui daniel andreescua

      Mai demult am vazut un film cu un pilot care conducea un ultralight si facea cu el curbe la 30 grade la altitudine de 5 m de sol - zbor demonstrativ, fireste. Mi-am spus atunci ca trebuie sa aiba o inima solida, ca pe mine nu m-ar tine nervii :) Zbor si eu acrobatic, dar la 2500m, nu la 5. Ulterior am aflat si numele pilotului: Gelu Frunza. Aceasta e singura amintire legata de numele domniei sale. Azi m-am mai documentat pe net despre dumnealui, insa personal nu il cunosc. Eu nu am zburat in Romania, scoala am facut-o aici in Cehia, in limba ceha. Pe instructorul meu il cheama Jaroslav Novak, de fapt este inspector (adica poate testa instructori) si este unul dintre cei care ancheteaza accidentele aviatice aici in Cehia. Tocmai de aceea aeroportul pe care il conduce (LKKO), de cand e el in functie, cu exceptia unui elicopter prabusit (dar fara victime, iar elicopterul nu era al aeroportului, ci in vizita), din 1968 nu are alte accidente. Insa pe de alta parte, inainte de a pune piciorul in avion vreo 45 de minute dureaza inspectia - alaturi de un mecanic al aeroportului.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version