Un avion de mici dimensiuni s-a prabusit pe aerodromul Clinceni. Pilotul a decedat

de M.M.     HotNews.ro
Vineri, 3 iulie 2009, 19:32 Ultima ora

Un avion de mici dimensiuni s-a prabusit vineri seara, in apropierea aerodromului din Clinceni, pilotul pierzandu-si viata, anunta Realitatea TV.

Este vorba despre avion usor de antrenament la bordul caruia se afla doar pilotul, Mugurel Costel Uta, in varsta de 37 de ani.  Acesta era pilot comandant si avea 324 ore zbor.

Avionul a luat foc la impactul cu solul, iar incendiul a fost stins la scurt timp de la incidentul care a avut loc la ora 19,15. Corpul pilotului a fost gasit carbonizat.

Este vorba de un aparat ultrausor, motoplanor, ULM Festival, produs de Aerostar Bacau sub licenta americana.

Acest accident are loc la mai putin de o luna dupa ce comandantul aerodromului din Clinceni, Mihai Dobre Tone, care pilota cel mai performant avion de acrobatie - Extra 300 L - si-a pierdut viata intr-un incident similar.


Citeste mai multe despre   























2353 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Inca 2 saptamani de stiri (Vineri, 3 iulie 2009, 21:02)

    serbanTeodor [utilizator]

    Trebuie sa aflam neaparat ce a determinat aceasta catastrofa aviatica.
  • 0 (0 voturi)    
    Niste detali... (Vineri, 3 iulie 2009, 21:10)

    dani [anonim]

    In primul rand "aparatul ultrausor" de care vorbiti voi nu e un motoplanor, ci un avion ultrausor. In al doilea rand am pilotat si eu avioane Festival, care sunt niste avioane foarte stabile. Sunt foarte curios cum s-a putut prabusi acest avion, cu care teoretic se poate ateriza fara probleme chiar si cu motorul oprit datorita faptului ca e un avion foarte usor. Cel mai probabil acest pilot a incercat sa faca acrobatii cu acest avion (lucru interzis cu acest model de avion) si s-a prabusit datorita unei intrari accidentala in vrie.
    • 0 (0 voturi)    
      scrum (Vineri, 3 iulie 2009, 21:37)

      Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui dani

      Tragic sfarsit pnetru pilot.

      Trebuie sa fitzi de acorc, ca Aerul si Sf Ilie trebuie respectai, la fel ca si Muntele si Marea. Orice trebuie respectat. Nesabuinta duce la pierderi de vietzi omenesti.
      Sa lasam Parchetul sa-si faca datoria, si poate niste reglementari mai stricete, o "cutie negara" redusa la minim, nu ar strica. Oblogatoriu.
      Nu de lata dar este patat imaginea producatorului, pana se calrifica situatai. Cu black boxul in functiune dispar tendintele de rapoarte eventual tendentioase.

      Revenitzi si confrimati daca aparatul este prevazut cu sistem de stingatoare in compartimentul motor si unde e ampalsata pompa de combustibil.
  • +2 (2 voturi)    
    Atentie la carburanti (Vineri, 3 iulie 2009, 21:29)

    eugenrc [utilizator]

    Prea repede s-au intimplat doua evenimente pe acelasi aerodrom.

    Este posibil ca in rezervoarele de combustibil ale aerodromului sa fie ceva care afecteaza calitatea carburantilor fapt care poate conduce la orpirea motoarelor .

    Nu pot crede in erori de pilotaj sau in lipsa de profesionalism a mecanicilor de la aeroport.
    Nici la sabotaje nu ma pot gandii dar in zilele noastre totul este posibil . Sper sa nu fie mana criminala a unor investitori imobiliari flamanzi dupa profituri.
  • +1 (1 vot)    
    "Festival" este robust, dar instabil (Vineri, 3 iulie 2009, 21:56)

    Goppo [anonim]

    L-am zburat si eu. "Festival" este un avion foarte robust, dar instabil si "greoi" in comenzi, trebuie mereu compensat, nici vorba sa il poti zbura "hands-free" nici macar pentru cateva secunde, precum alte aeronave ULM.

    Dumnezeu sa il ierte pe Mugurel, avea o experienta de zbor fenomenala. Tatal sau mi-a fost instructor in anii '80.

    Inca un accident in 2009 pe Clinceni pe langa cele doua si va deveni "aerodromul mortii".
  • 0 (0 voturi)    
    pilot comandant (Vineri, 3 iulie 2009, 22:08)

    ion pop [anonim]

    Normal ca era pilot comandant, din moment ce era singur la bord. Ca doar nu era comandat de la sol prin telecomanda!

    Zbor si eu pe Festival si chiar mi se pare greu de prabusit. Chiar cu motorul oprit poate fi planat relativ usor, mai ales la 320 de ore. Probabil vom afla ca pilotul a incercat o manevra interzisa. Tentatia e mare si de ce sa n-o recunoastem, Festivalul poate mai mult decat pare... pana odata...

    Si evident ca nu e motoplanor :)
  • +1 (1 vot)    
    Mentenanta (Vineri, 3 iulie 2009, 22:25)

    Ioan [anonim]

    Avionul ultrausor este o categorie de avioane, atentie, sportive si care nu sunt supuse acelorasi reguli foarte stricte legate de revizii si reparatii.
    Am inteles ca s-a prabusit in capatul vestic al pistei deci se afla intr-o manevra de aterizare sau decolare, la inaltime mica unde caliatile de planare sunt anulate de timpul foarte scurt de decizie.
    As dori sa vad un raport al specialistilor si nu, pardon, imbecilitatile mass-media.
    Dumnezeu sa il odihneasca!
  • +1 (1 vot)    
    Dragi colegi piloti, va rog atentie (Vineri, 3 iulie 2009, 23:26)

    ALex [anonim]

    Am si eu privilegiul de a fi pilot, ce-i drept nu in Romania ci in Cehia. Detin licenta ULL si planor. V-am scris din doua motive, in primul rand pentru a-mi exprima tristetea fata de cel care a urcat la cer prea repede iar al doilea pentru a va atrage atentia in privinta unui lucru.

    Incepand cu anul acesta, cel putin in Cehia, nu stiu daca si in Romania, in benzina Natural 95 cu care se alimenteaza atat motoarele de masina cat si cele de ultralight-uri s-a introdus 4% biocombustibil (alcool). Din pacate insa nimeni nu a efectuat un studiu de durata asupra motoarelor de avion. Cehii au constatat insa ca acest combustibil este mai slab calitativ decat benzina pura. Mai mult, cum benzina depozitata multa vreme are tendinta de a acumula apa din aer (de a capta vaporii de apa), acest nou combustibil, in conditii de temperatura scazuta, poate duce la oprirea motorului. De acest lucru au avertizat cei de la fabrica de avioane Vodochody (de langa Praga), fapt publicat in numarul 6/2009 al revistei Pilot (revista Aeroklub Ceske republiky).

    Concluziile anchetei au fost trei: prima - sa nu se depoziteze combustibilul mai mult de o luna in cazul in care rezervoarele nu sunt etanse (iar cele de capacitati mari nu sunt), sa fie controlat (daca e posibil) cu tubul de test daca in rezervor este acumulata apa si sa nu se zboare cu acest combustibil la temperaturi coborate. De asemenea ei adaugau faptul ca e bine sa conduci prudent in caz ca se intampla ceva sa reactionezi.

    Imi cer scuze pentru limbajul nu tocmai stiintific, tot ce am invatat de avion stiu in ceha si imi e greu sa traduc corect termenii. Sunt numai pilot, nu am pregatire de mecanic. Tot ce am facut a fost sa va comunic ce au anuntat cehii prin buletinul aeroclubului. Sunt binevenite alte studii si precizari din partea celor mai competenti ca mine. M-am folosit de prilej pentru ca am vazut ca au scris mai multi colegi piloti si sper ca sa vada aceasta nota.

    Cer senin tuturor. Cu toata stima, Alex Moucha
    • +1 (1 vot)    
      Benzina ULM (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 0:54)

      esstrah [anonim] i-a raspuns lui ALex

      Alex, multumim pentru info. Anunta de rog pilotii si pe Aviatia . ro
      • +1 (1 vot)    
        Am sa va rog frumos (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 1:09)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui esstrah

        Sa postati dvs anuntul. Puteti da copy-paste. Maine zbor la Barcelona si trebuie sa imi pregatesc planul si chiar nu am timp acum sa caut unde trebuie postat. Va multumesc mult.
  • 0 (0 voturi)    
    pt familia utu (Marţi, 7 iulie 2009, 23:06)

    fam popa marin dragasani [anonim]

    Cand Dumnezeu vede ingeri pe pamant ,ii cheama la el. Mugurel doar a schimbat aripile cu cele de inger.Stiu doar ca de cate ori vom privi cerul il vom vedea zburand printre nori ,zambindu-ne fericit ca este acasa. Cu sufletul suntem alaturi de fam lui. Nu sunt pilot dar stiu ca ceea ce se intampla la Clinceni trebuie sa se termine, deoarece in urma accidentelor de acolo au ramas doar suflete pline de durere .


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă