Varsta standard de pensionare a crescut

de E.M.     HotNews.ro
Luni, 16 martie 2009, 12:47 Ultima ora

Varsta standard de pensionare a ajuns in acest moment la 58 de ani si 6 luni in cazul femeilor si la 63 de ani si 6 luni pentru barbati. Asa cum prevede Legea 19/2000, varsta de pensionare va creste treptat pana la 1 ianuarie 2014 la 60 de ani pentru femei si 65 de ani pentru barbati, informeaza NewsIn.

Varsta standard de pensionare se stabileste in raport cu data nasterii, iar atingerea tintei pentru 2014 se face progresiv.


Citeste mai multe despre   







  


17462 vizualizari
  • +6 (6 voturi)    
    :) (Luni, 16 martie 2009, 12:50)

    Vladutz [anonim]

    in ritmul asta nu mai apucam pensia.

    de la munca direct in groapa.

    the end.
  • +1 (3 voturi)    
    nesimtire (Luni, 16 martie 2009, 13:02)

    radu [anonim]

    este o bataie de joc viata in Romania..cotizezi o viata intreaga la un sistem de pensii si nu mai apuci sa iei inapoi la pensie nici macar 5% din cat ai cotizat ca ai murit...
  • +1 (1 vot)    
    vai de capul nostru (Luni, 16 martie 2009, 13:10)

    s [anonim]

    incredibil ce fraieri suntem. ramanem martori si acceptam tot ceea ce ne se impune
  •    
  • +1 (1 vot)    
    Aiurea... (Luni, 16 martie 2009, 13:13)

    tataee [anonim]

    Cine a elaborat asa o lege? Cred ca cele mai luminate minti ale Romaniei, s-au adunat intr-o camera intunecata si a iesit Legea asta!
    Din pacate, multi barbati nu or sa mai apuce varsta de 65 ani pt. pensie. Stresul la locul de munca te omoara mai rau decat alte boli.
    Nici femeile nu vor mai apuca 60 ani, tot din aceasi cauza + multe altele.
    Mergeti pe pustie, voi astia care faceti legile astea... in plata Domnului!
  • +1 (1 vot)    
    pensionare tarzie (Luni, 16 martie 2009, 13:16)

    NELI [anonim]

    probabil asta se si vrea, sa nu mai apucam sa luam pensie, doar nu e prost statul sa iti dea bani, sa fim realisti
  • +1 (1 vot)    
    rezolvare (Luni, 16 martie 2009, 13:21)

    vasile [anonim]

    ar trebui sa dea o lege pentru firme ca obligatoriu daca au peste 100 de angajati sa aiba si POMPE FUNEBRE.multumim petru cotizatie si la groapa.
  •    
  • +1 (1 vot)    
    Sinteti de invidiati...... (Luni, 16 martie 2009, 13:36)

    Pusztai [anonim]

    Traiesc si muncesc de peste 20 de ani in Germania. Virsta legala de pensionare era la 65 de ani, egal ca esti femeie sau barbat. Insa din anul 2006 s-a schimbat aceasta lege si s-a marit virsta standard de iesire la pensie, astfel: Persoanelor nascute incepind cu 1950 li s-a marit progresiv - in functie de anul si luna nasterii - virsta de iesire la pensie. Persoanele nacute incepind cu 1960 au "placerea" de-a lucra pina la frumoasa virsta de 67 de ani (femeie, barbat - egal!). Mai exista si posibilitatea de-a iesi mai repede la pensie - insa pt. fiecare luna cu care ai iesit mai repede de virsta "legala" ti se face o reducere a pensiei de 0,3 % din pensia la care ai avea dreptul si asta PENTRU TOATA VIATA !!!
    Eu insami trebuie sa lucrez pina la virsta de 65 de ani si 7 luni - in caz ca vreu sa-mi primesc in intregime pensia.
    • +1 (1 vot)    
      Si ti se pare corect ? (Luni, 16 martie 2009, 14:46)

      Falco [anonim] i-a raspuns lui Pusztai

      Dumneavoastra totusi mai aveti sansa de 6 si 5 luni de pensie speranta de viata in germania la barbati fiind 72 de ani , in romania e 63 adica sanse mari sa crapi cu doi ani inainte de a prinde pensia , corect ar fi sa fie luati la puricat toti pensionari actuali pe caz de boala is o gramada la 40-50 de ani care nu au nimic care i-ar impiedica sa mai munceasca , au iesit din cauza mizeriiei care e inj sistemul privat , lucri 12 ore pt 15-20 mil sau chiar 10 ,normal ca e mai rentabil pensionar si cu 8-9 mil si mai faci ceva , sau au iesit de putori ce sint a se vedea "dragi" tovarasi din armata si exemple ar mai fi . Se acepta acesti pensionari si din considerentul ca altfel am avea somaj de 50% . Sistemul pensionar din Ro e ori cum in colaps , azi mai muncesc productiv sub 2 mil in romania , nu ai cum sa sustii din munca unuia alti 9 pe linga tine .
      • +1 (1 vot)    
        nu, nu mi se pare corect... (Luni, 16 martie 2009, 16:18)

        Raspuns [anonim] i-a raspuns lui Falco

        Da, privind statistic asta este media de viata in D, insa in momentul actual. Trebuie luat insa in considerare ca mai ales in ultimii 10 ani conditiile de viata au devenit tot mai dure si in Germania: Stress, mobbing ca sa nu mai vorbesc de tot soiul de chimicale pe care le inghiti ca si "alimente". Nu ma pling ca "vai ce rau este" fiindca sint convinsa ca peste tot este greu, nicaieri nu umbla caini cu colaci in coada. Voiam doar sa spun ca nici in Germania nu mai este "cum era" si este posibil ca media generala de viata sa fie altul, intr-un viitor nu prea indepartat. Eu muncesc - ca si multi altii de la 8 a.m. pina la ora 17 sau 18, teoretic cu o ora pauza, de cele mai multe ori insa fara pauza (asta nu pt. ca nu as avea voie...) De luni pina vineri inclusiv, cu 28 zile de concediu pe an. Si cunosc multa lume care are acelas ritm de lucru si viata. Credeti ca in conditiile acestea se va savura pensia inca 6 ani si ceva? Poate pentru un mic procent.
        Tipic insa si aici, cine nu lucreaza desi nu are nici un motiv sa nu o faca (boala, etc) o duce cum nu se poate mai bine. Ce stress, ce mobbing? Ästia o sa apuce sa primeasca inca multi ani pensii.
        Ceea ce insa nu inteleg (in nici o tara unde se iese asa tirziu in pensie): UNDE sa se lucreze pina la aceasta virsta? Locurile de munca doar nu cresc procentual - din contra, se reduc - si atunci cum sa facem? Sa lucreze seniorii iar tinerii dupa ce si-au terminat scolile, facultatile sa astepte in somaj niste anisori pina ies seniorii la pensie?
        Nu ma intelegeti gresit, nu aprob sau ma bucur ca in Romania a crescut virsta standard de iesire la pensie. Voiam insa sa spun ca altundeva este si-mai-si... Ma tem insa ca nici in Romania nu se va ramine la aceasta limita de virsta ci se va lua "model" din EU si in citiva ani se va anunta o noua crestere a virstei pt. pensionare. Nu o doresc la nimeni - repet - insa m-as mira sa fie altfel.
        • +1 (1 vot)    
          si mai si (Luni, 16 martie 2009, 18:47)

          carmy [anonim] i-a raspuns lui Raspuns

          sa dau numai cateva exemple din Europa cu varsta de pensionare de 65 si peste pt. ambele sexe:
          65: Sp, Po, Fin,Lux, Nl;
          66: Ire;
          67: Dk, Ge, No, Sw, Iceland
          Source: MISSOC 2008
      • +1 (1 vot)    
        63?! aberant (Luni, 16 martie 2009, 18:26)

        carmy [anonim] i-a raspuns lui Falco

        de unde ati scos ca e speranta de viata 63 la romani?!!! e aberant
        daca v-ati uitat pe niste date si nu ati vorbi "din burta" ati vedea, de ex. pe datele de la Eurostat pe 2006, ca speranta de viata la 65 de ani e in Romania de 13,6 ani la barbati si 16,5 ani la femei, comparativ cu Germania unde speranta de viata la 65 de ani e de 17,2 ani la barbati si 20,2 ani la femei.
        Si mai pe intelesul tuturor, daca cineva supravietuieste pana la 65 de ani, care ar trebui sa fie varsta legala de pensionare in toate statele EU, indiferent de sex, in Romania are speranta de viata pana la 78,6 daca e barbat si pana la 81,5 ani daca e femeie, conform datelor din 2006, nu am gasit date mai recente, insa banuiesc ca speranta de viata a crescut in Romania in ultimii 2 ani.
        Vi se pare putin? Si nu uitati ca e media de varsta, cu o viata sanatoasa se poate depasi cu siguranta varsta prognozata.


        Sursa: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page?_pageid=1996,39140985&_dad=portal&_schema=PORTAL&screen=detailref&language=en&product=REF_TB_population&root=REF_TB_population/t_popula/t_pop/t_demo_mor/tsdde210
    • 0 (0 voturi)    
      suntem de invidiat ?!!! (Marţi, 10 mai 2011, 13:05)

      o tanti din Romania [anonim] i-a raspuns lui Pusztai

      Draga mea, daca ne invidiezi, uite, eu iti propun sa facem schimb. Tu vi aici, eu merg in locul tau...si suport consecintele :))) Vrei? :)
  • -1 (1 vot)    
    pensionare (Luni, 16 martie 2009, 14:19)

    ion [anonim]

    ca sa primesti pensie nu este suficient sa contribui la un fosnd, mai trebuie sa faci si 2 sau 3 copii pentru a incasa acesta pensie. Asta nu prea o spune nimeni.
  • +1 (1 vot)    
    crapam (Luni, 16 martie 2009, 14:34)

    cp [anonim]

    ce ne facem grija oare de virsta de pensionare???cei care lucreaza la stat da poate mai au sanse sa o faca ,dar in domeniu privat de la 40 de ani incolo nu se mai uita nici dracu la tine(ala nu se uita daca esti apt sau nu intelectual sau fizic.aduci bani stai nu aduci zbori),deci pina la 65 sau cit e se uita statul la tine????nu ,nici n-o sa poti cotiza si daca asti vazut filmul ala''sosit mort?'' o sa intelegeti.eu cred ca populatia a atins un numar si o virsta critica la care tipul asta de organizare sociala o sa crape
  •    
  • +1 (1 vot)    
    Si... (Luni, 16 martie 2009, 14:37)

    Vorbe goale [anonim]

    ... speranta de viata in Romania cat este?
  • +1 (1 vot)    
    pensie = natalitate>mortalitate (Luni, 16 martie 2009, 15:12)

    Musashi [anonim]

    De vina suntem noi toti, si nu neaparat guvernele. Cautati "Demographic Winter - the decline of the human family" si o sa intelegeti cum sta treaba. Asta e o problema mondiala care va afecta intraga lume in cativa ani si nu numai pe noi.
    Sincer, daca as fi in locul lor la fel as proceda, dar in plus as incuraja nebuneste natalitatea.
    Bafta tuturor
  • -1 (1 vot)    
    :) (Luni, 16 martie 2009, 15:32)

    liviu [anonim]

    Si unde pui si faptul ca barbatii traiesc mai putin cu 5 ani decat femeile :D dar cu totii stim ca o femeie, in general are al doilea serviciu: casa...

    http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=cititori&s_id=72545
  • 0 (4 voturi)    
    Femeile avantajate de lege (Luni, 16 martie 2009, 15:43)

    anonim [anonim]

    1.Nu inteleg de ce femeile se pensioneaza mai repede in conditiile in care speranta de viata este in medie cu 6-7 ani mai mare decat la barbati si oricum o parte din vechimea in munca e consumata pe concedii medicale, prenatale, postnatale etc cine are colege la munca stie.Astept feministele.
    2. Fiind o natie de puturosi congenitali romanii fac orice sa iasa la pensie cat mai repede (mai ales pe caz de boala) si sa devina paraziti ai sistemelor de asistenta sociala.
    3. Lipsa de activitate la care se supun majoritatea pensionarilor duce foarte rapid la senilitate ( vezi cazurile de mosi si babe paranoci pe care ii aveti in fiecare scara de bloc).
    4. Ca urmare a imbatranirii populatiei vor fi din ce in ce mai putini indivizi activi care sa sustina gurile flamande.
    In concluzie varsta de pensionare va fi din ce in ce mai inaintata si se va pensiona cine isi permite.
    Hai la munca.
    • +2 (2 voturi)    
      zau? (Marţi, 17 martie 2009, 2:33)

      matei [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Domnule draga, stiu ca astepti feministele, dar totusi ma incumet sa iti raspund, desi nu sunt nici feminist si nici macar femei: daca ai avea matale o sotie (slabe sanse, la cum gandesti) si un copil (cel putin), ai vedea ce inseamna acele concedii pre-natale, post-natale.... ce crezi tu ca fac femeile in timpul acestor concedii? Se relaxeaza, nu? Ma intreb unde ai crescut. Mamei tale ar trebui sa ii fie rusine ca te-a adus pe lume si s-a chinuit cu tine sa te creasca. Tu acum nu vezi decat ca femeile isi iau concedii mai multe decat barbatii. Sau poate asa vezi si problema ta: "cu mine, mama s-a mai invartit de doua concedii! Marfa!
      Vai de capul tau!
      • 0 (0 voturi)    
        pensie (Miercuri, 1 septembrie 2010, 8:57)

        Tina [anonim] i-a raspuns lui matei

        sunt de acord cu anonimul de mai sus Unele femei iau avantje dupa copii se folosesc de beneficiile acordate pentru copii.
        Intradevar acum sunt tot felul de oameni sa nu generalizam Mai devreme sau mai tirziu totii vom ajunge in pragul pensiei care nu-i un sentiment de bucurie Gindindu-te ca unii apuc sa se bucure citiva anii de pensie si altii de loc Unii au muncit toata viata pentru as face o batrinete linistita si fara de grijiiTineretul de astazi nu cunoste greutatile vietii stiu doar ca dupa ce au un copil vor sta acasa sa-si creasca pruncul pina la 3 anii si vor primii un ajutor monetar din partea guvernului apoi daca mai face unul mai sta inca 3 anii si asa mai departe Acum va intreb eu pe voi Daca voi nu platitii taxe nu cotizatii o suma in fondurile guvernului De unde vreti voi sa va dea guvernul banii daca voi nu pune-ti mina sa muncitii Statii prin molurii la cafea cu prietenii si lasatii copii acasa cu bunici Trebui sa va relaxatii ca suntetii in prenatal sau post natal Si va vaitatii ca nu avetii banii De unde avetii banii sa va cumparatii lucrurii de marca daca voi nu muncitii Stati pe ajutoarele de la guvern care vi le da pentru copii Punetii mina fratilor si apucati-va de treaba serioasa Mamele tinere lasati molurile statii pe acasa da-ti educatie copiilor vostri Lasati pe aia batrini inpace ca ei si-au platit datoria fata de voi si de guvern la timpul lor Ei primesc pensia pe dreptate care va tine in spinare si pe voi, sa vedem de unde are guvernu vostru fondurii sa va plateasca mofturile si fasoanele voastre ca sunte-ti falimentarii, de aceea va duce-ti sa fiti servitori prin strainatate Si-i face-ti de rusine si pe cei care muncesc din greu sa scoata nunele de romin din mocirla prin toata europa Toate ziarele din strainatate vorbesc numai de rau de voi de asa zisul tineret romin modern.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru ca... (Marţi, 17 martie 2009, 21:58)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      desi traiesc mai mult decit barbatii, biologic, femeile imbatrinesc mai repede.
  • -1 (1 vot)    
    orientare (Luni, 16 martie 2009, 16:40)

    doru [anonim]

    Trebuie sa ne orientam spre justitie, politie , armata, diplomatie ,unde se iese repede la pensie si mai poti lucra mult si bine in continuare.Ii lasam pe fraieri sa iasa la 65 de ani.Nu toti sunt egali,in fata conditiilor speciale de lucru Asta este !.
  • -1 (1 vot)    
    Pensionarea mai tirziu (Marţi, 17 martie 2009, 11:17)

    lacatusul electric [anonim]

    inseamna ca traim mai mult?
    Statistic femeile traiesc mai mult decit barbatii....de ce pot sa se pensioneaze mai devreme? E un gest pe care il fac barbatii pentru femei sau pur si simplu o eroare?
  • +1 (1 vot)    
    pensionareaaaa (Marţi, 17 martie 2009, 13:40)

    muncitoru [anonim]

    Nu zic ca e bine sau rau ca pensionarea sa fie la 50, 60 70 sau 80 de ani...problema e ca cine ma mai angajeaza la 59 de ani spre exemplu in caz ca raman fara loc de munca?...
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 13 mai 2009, 13:59)

      irina [anonim] i-a raspuns lui muncitoru

      Bine spus. asta e o adevarata tragedie.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa ne uitam si in gradina altora... (Joi, 16 iulie 2009, 17:04)

    Raluca [anonim]

    Stiu ca ne e greu sa fim obiectivi, dar nu putem sa luam "din afara" doar ce ne convine. Mereu dam exemple ca in alte tari lucrurile stau nu-stiu-cum, iar la noi toate merg prost. Uite, in Marea Britanie, de exemplu, se iasa la pensie la 65 de ani, indiferent de sex, inca din 1947!!! Iar pe vremea cand a fost impusa aceasta regula, 95% din oameni nu apucau pensia deloc.
    Noi am dus-o bine pana acuma...si daca e sa ne gandim ca speranta dfe varsta a tot crescut, nu e o masura asa de blamat. Facem si noi pasi spre europenizare...din toate punctele de vedere! Asta e, e un pachet si daca vrem chestiile bune, mai primim si din cele rele.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă