Functionarii publici intra luni in greva de avertisment

de E.M.     HotNews.ro
Duminică, 1 martie 2009, 10:42 Ultima ora

Functionarii publici vor intra luni in greva de avertisment, in semn de protest fata de ordonanta de guvern de reducere a cheltuielilor prin eliminarea sporurilor salariale pentru toate categoriile de bugetari, informeaza televiziunile de stiri.

In cazul in care negocierile cu reprezentantii Ministerului Finantelor nu vor ajunge la un rezultat satisfacator, sindicalistii ameninta cu greva generala, incepand cu data de 9 martie.

Ordonanta doscordiei prevede reducerea cheltuielilor bugetare cu 1,62 miliarde lei pentru acest an, prin neacordarea salariului de merit, eliminarea premiilor pentru toate categoriile de personal, neplata orelor suplimentare si eliminarea a 18 sporuri si indemnizatii.


Citeste mai multe despre   






















1028 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    slarii de merit? (Duminică, 1 martie 2009, 11:10)

    Nea Merin [utilizator]

    Ma intreb ce merita un bugetar care sta toata ziua cu dosul pe scaun si cand te duci cu o problema te trateaza cu dosul si pleci fericit ca nu ai luat si bataie. Salarii de merit? In nici un caz. Dupa ce astepti 2 ore sa te bage cineva in seama, timp in care ei isi beau cafeaua, daca deschizi gura ti se spune ca deja este pauza de masa, aa ca te asezi frumos inapoi pe scaun cerindu-ti scuze pentru deranj. Dupa amiaza evident ca bugetarul nostru avand o munca vatamatoare ca (doar deaia primestde spor nu?) trebuie sa-si faca siesta, deci stai si asculti ce-a mai facut vecina de la trei, cum si-a petrecut concediul javra aia de la patru si cu cine isi inseala nenorocita aia de la doi amantul. Cand insfarsit te observa cineva in multimea de pe coridoare e deje 5 pm asa ca trebuie sa vi a doua zi. Dar sa nu generalizam, sunt si bugetari care intradevar muncesc (vreo 2) si bugetari care ar muncii dar nu au cu ce (vezi cercetarea), dar sa dai spor de munca vatamatoare unui profesor mi se pare cel putin stupid, sa dai 75% unuia pentru ca lucreaza cu fonduri comunitare mi se pare corupt rau de tot (oricum isi ia partea din fondurile comunitare, poate chiar 75% dar atunci nu mai este de la buget nu!!)
    Sunt deacord ca bugetaru' de rand are salariul mic, dar acela te trateza cu dosul (sa nu-i spun altfel) cand ai nevoie de ceva si atunci nu merita nici macar putinul pe care il primeste. Deaia zic in locul lui Boc le pastram sporurile si in locul primelor le dadea preaviz.
    E o vorba care spune ca atunci cand esti in rahat pana la gat e bine sa nu faci valuri.

    CU RESPECT: NEA MERIN
  • +2 (2 voturi)    
    greva de avertisment (Duminică, 1 martie 2009, 11:49)

    wasabi [anonim]

    la cei 625 lei pe care ii iau, pe postul de consilier grad I, asistent treapa 3 la o primarie de municipiu, ar trebui sa intru in greva foamei mai mult indirect decat direct, si fara avertisment.
    • 0 (2 voturi)    
      Du-te la privat ca poate iti dau mai mult (Duminică, 1 martie 2009, 12:07)

      hcd [anonim] i-a raspuns lui wasabi

      ..
      • +1 (1 vot)    
        privat (Duminică, 1 martie 2009, 17:54)

        wasabi [utilizator] i-a raspuns lui hcd

        o sa plec la privat, si colegii mei de birou si restul cu salarii mici, si o sa veniti la primarie, si o sa fiti nemultumiti ca nu este nimeni care sa va ia ciubucul. Si nici macar nu lucrez in Bucuresti! dar desigur ca se gasesc o gloata de frustrati sa spuna ce ciubucuri mari se iau la primarii. si cine da cibucuri ?! tot unii ca voi dau ciubucuri, ca stiu ca sunt in ilegalitate cu autorizatiile fie de construire fie cu cele de functionare. si nu eu as lua ciubucul, pt ca pe o AUTORIZATIE mai exista inca 3 semnaturi. Dar hai sa latram, ca asa ne sta bine. Eu mi`as dori, sa ne dam toti demisiile, sa va lasam in lumea vostra, si pe voi astia ciuri-buri, si pe aia de guvern, si sa va faceti treaba singuri. sa veniti la primarie sa va platiti singuri, taxe, singuri sa vi`le incasati. Ca de desteptaciune, mvaai nu va intrece nimeni, voi le stiti pe toate, iar astia din primarii, "este niste prosti",. Si pt Alex, bine ca lucrezi tu la privat , acesta, pe minimum pe economie plus restul de salariu la NEGRU! ca deh sa mai mearga si privatul la Monaco, la Paris....nu functionarii publici "care este"
    • -1 (1 vot)    
      sigur (Duminică, 1 martie 2009, 13:45)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui wasabi

      Ai dreptate. Noroc cu ciubucurile ca te ajuta sa-ti iei si tu o masina, o casa, o excursie pe la Monaco, ca tot omul.
      O sa-i propun lui Boc sa nu mai dea salarii deloc la functionarii publici. Le ajunge cat iau din ciubucuri, ca frizerii. Ca nu-ti rezolva nimic daca nu le pici cu spaga, parc-ar fi primaria lui tat-su..
  • +2 (2 voturi)    
    ce nu se stie de catre public (Duminică, 1 martie 2009, 12:11)

    manager public [anonim]

    Pentru managerii publici (200 cati exista in toata administratia din ro) se taie sporul de 55 %. adica jumate din salariu de baza. boon. probabil lumea ar sustine masura asta dar ce nu se stie e urmatoarea treaba:
    - se face o economie de 2,6 milioane ron si se pierd 35 milioane de euro fonduri phare
    - toti mp vor da in judecata statul si se pierd alti bani
    - din cei 200 de mp vor pleca mai toti
    - ciclul 4 de manageri publici nu se va mai face
    toate detaliile sunt adevarate, contactati orice manager public sau sindicatul managerilor publci
    concluzie: guvernul nu e sustinator al unei reforme reale
    • +1 (1 vot)    
      manager public (Duminică, 1 martie 2009, 12:33)

      no problemo [anonim] i-a raspuns lui manager public

      Pai sa plece cei carora nu le mai convin conditiile. Sa ii vedem cat de performanti sunt in afara joburilor bugetare. Eu zic sa nu plangem de mila bugetarilor ca unii dintre ei au niste venituri salariale de-ti sta mintea in loc. Cei mici intr-adevar sunt cam oropsiti cu banii dar cine ii pune sa stea acolo ? Nu cumva teama ca nu s-ar descurca in piata privata ?
      • +1 (1 vot)    
        greseala (Duminică, 1 martie 2009, 13:04)

        MP [anonim] i-a raspuns lui no problemo

        Eu sunt manager public si am lucrat inainte de a intra in programul de pregatire in privat timp de 5 ani. Deci...nu mi-e frica ca nu ma descurc. Dar am facut marea greseala, la fel ca multi tineri din tara asta si am avut naivitatea sa cred ca administratia din Romania poate fi reformata, cu ajutorul primit de la Comisia Europeana. Daca UE a crezut in astfel de functie, si a finantat un astfel de program de 2 ani prin care sunt pregatiti managerii publici, a fost o prostie, pt ca Romania nu este si nu va fi nici in 50 de ani de acum inainte pregatita pentru altceva decat nepotismele din administratie. 98% din tinerii din Romania care pleaca inafara sa studieze doresc ca la un moment dat sa se intoarca aici si sa faca ceva bun, eficient, profesional. NU SE MERITA!!! In Romania un mediocru care abia a terminat un liceu are acelasi venit cu un tanar care a terminat 2 MBAs si un PhD in strainatate.
        Avem conducatorii pe care ni-i meritam!! Si daca multi gandesc la fel ca ante-vorbitorul meu, suntem pe calea cea buna...spre auto-distrugere. Daca mai aveam dubii despre asta!!!
      • -1 (1 vot)    
        NUUUUU!!!! (Duminică, 1 martie 2009, 13:21)

        Nea Merin [utilizator] i-a raspuns lui no problemo

        Teama ca acolo ii va pune cineva la munca.
    • 0 (2 voturi)    
      admin. publica in RO (Duminică, 1 martie 2009, 12:44)

      catavencu [anonim] i-a raspuns lui manager public

      De unde vreti bani fratilor ?!!! nu va intra in cap ca nu e de unde si ca tre' sa strangem cureaua, nu numai noi ci toata lumea pe tot Pamantul. In astfel de timpuri statul ar trebui sa aiba bani sa-i bage in proiecte majore de infrastructura, nu sa-i dea pe capul administratiei publice, care in Romania e oricum supradimensionata si plina de fini, nasi, baietei si fetite a lu' dom' director, si ca atare incompetenta ca respectivii fini, nasi, etc. nu au ajuns acolo de prea destepti ce erau.
      • -1 (1 vot)    
        Bravo (Duminică, 1 martie 2009, 16:30)

        nota10 [anonim] i-a raspuns lui catavencu

        Bravo Dl Catavencu, de acord cu tine. Nota 10. Esti singurul care a adus in discutie criza economica de care, se pare, ca toti ceilalti au uitat. Mai bine ar spune "Mersi " daca maine ar mai avea joburi decat sa se certe daca exista functionari de stat care muncesc sau nu.
      • 0 (0 voturi)    
        pai managerii publici pot face proiecte europene (Marţi, 10 martie 2009, 18:52)

        Manager public [anonim] i-a raspuns lui catavencu

        pai cum de unde bani? de la UE. pe proiecte. managerii publici pot si multi dintre ei fac proiecte cu finantare europeana. ca asta am invatat sa facem. proiecte de milioane de euro. si ar trebui sa ne foloseasca la asta. in loc sa ne desfiinteze, ne pot pune sa facem fiecare proiecte de cel putin 1 milion de euro. cat inseamna asta la 200 de manageri? 2oo de milioane euro bani folositi pentru cetatenii astia care se plang se servicii si de cum sunt tratati la ghiseu. dar daca se taie sporul de manager public, cine mai are interes sa ramana??? nimeni. pleaca toti in consultanta ca sa fie platiti de baietii destepti.
  • +1 (1 vot)    
    din ciclul "taci sau du-te" (Duminică, 1 martie 2009, 12:53)

    cornell [utilizator]

    "sa se duca daca nu le convine! sa plece la privat!" ce enormitati scoateti mai oameni buni! de ce sa plece la privat? omul munceste unde doreste si trebuie sa-si ceara drepturile! sau va munceste invidia si nebagarea in seama? va raportati la ei ca la niste unelte si nu e de mirare ca va plangeti ca nu va trateaza serios, fara administratie un stat e varza si nici privatul nu ar putea fi fara ea.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Duminică, 1 martie 2009, 22:09)

      nae [anonim] i-a raspuns lui cornell

      Pai statul ESTE varza nea Cornele. Simti dumneata ca e vreun pic administrat? Uitat-te imprejur si spune ce vezi! Totul e la pamant, ce administrati voi? E un dezastru in tot ceea ce se cheama administratie de stat. Managerii din administratia de statsunt presuri pentru politicieni. Si mai vor si pe bani multi. Ia zii mititelule cate 30 de zile lucratoare de CO ai pe an. Ia du-te la privat sa vezi cate primesti si cat spor de vechime...
  • +2 (4 voturi)    
    Prea multi functionari in Romania (Duminică, 1 martie 2009, 13:09)

    Patriciu [anonim]

    Oricum am invarti problema, pro sau contra reducerilor de "sporuri", e usor de constatat ca:

    -Romania are prea multi functionari fata de populatie (in UE cred ca suntem depasiti doar de Franta si Italia, tari practic paralizate periodic de greve functionaresti si "fanuloni")

    -Functionarimea romana are rezultate de munca cel putin slabe daca nu exasperant de catastrofice, fie ca e vorba de absorbtia fondurilor UE, rezultate ale elevilor, combaterea criminalitatii "de proximitate" sau reducerea cozilor pe la ghisee.

    Daca am reduce cu 50% numarul functionarilor (circa 1,5 milioane acum), pastrand 700.000 de profesori, politisti, militari, personal medical, administrativ, raportul ar ajunge ca cel din Germania, Olanda sau UK.

    Rezultate de eficienta se vor obtine doar daca cei 50% dati afara vor include personalul slab calificat, cel redundant pe posturi, cel cu rezultate slabe repetate ani de zile, cel care pica teste psi (sadici, betivi cronici, prosti, etc.).

    Cei ramasi sa fie reasezati pe posturi dupa calificare si rezultate la teste si sa li se dea imediat un spor de 50% la salariu, sa fie motivati putin.

    Statul ar face o economie neta de 25% din masa salariala si ar disponibiliza pentru economia privata sute de mii de oameni, eliminand pentru cativa ani buni "tensiunile" pe piata fortei de munca. Criza nu va dura prea mult, asa ca in maxim 1-2 ani toata lumea asta functionareasca va gasi un job undeva.
  • 0 (2 voturi)    
    Nu mai e timp liber! (Duminică, 1 martie 2009, 13:31)

    Nea Merin [utilizator]

    La privat cum il mai trimit eu pe Nea Gica, soferu' lu' dom' primar cu masina de sarvici, sa-mi faca piata si sa-mi ia copilul de la scoala, AAAA?. Asa stau aci si mai marai din cand in cand poate poate o iesi ceva si de la guvern ca de veniturile mele am eu grija. Mai un sac de ceapa de la tanti Leana ca are nevoie de taraba'n piata, mai unu are nevoie de'o stampila si ma fac ca n-o gasesc pana sare si el cu ceva, timpu trece, leafa merge noi cu drag muncim!!1
  • +1 (1 vot)    
    paralelism (Duminică, 1 martie 2009, 13:31)

    un angajat [anonim]

    Sunt un angajat la stat care a lucrat mai bine de 6 ani, anterior, si in mediul privat. Deci pot sa fac o diferenta!... La privat munceam cu carte de munca pe salariul minim pe economie. Diferenta intre salariul net si cel declarat il luam fara nicio hartie, adica la negru, muncind 12 ore pe zi, sase zile pe saptamana. Nu era zi de salariu in care patronul sa nu-i faca pe toti angajatii sa-l astepte peste program cate o ora sau doua in plus pentru a le da banii pentru care muncisera. Si in timp ce el isi facea piata din incasarile noastre, noi trebuia sa inghitim luna de luna amenintarea: "daca nu aduceti mai multi bani, sunt nevoit sa inchid firma!". Asa ca am plecat!
    Asa ca mai lasati-ma cu mediul privat... Putini sunt patronii care-si respecta angajatii...
    Cum ar fi ca angajatii din mediul privat sa faca si ei o data greva? S-ar umple strazile oraselor de angajati nemultumiti de patronii la care lucreaza...
  • 0 (0 voturi)    
    Ce comentarii de ....nea merin! (Duminică, 1 martie 2009, 15:34)

    Robert [anonim]

    Nu stiu de ce scriu aceste randuri pentru a raspunde unor comentarii cel putin puerile, daca nu primitive. Mai nea merin, crezi ca multi din functionarii publici n-au lucrat la privat sau nu pot lucra? Esti cel putin copilaros si ai o gandire de copil ca multi de aici. Eu sunt f. public de doi ani si am venit de la privat strain care a parasit tara nu din cauza functionarilor publici, ci a alesilor nostri. Pestele de la cap se impute si e imputit de 60 si ceva de ani la noi. Aici e vorba de principiu; n-au decat sa reduca cu 50% dar sa asigure niste venituri decente. Si sa mai stii nea merin, ca numai sefii au si au avut salarii mari in sistem! Si mai e ceva... sa stiti ca cei care ii trateaza urat pe oameni sunt cei cu pile(rudenie, politice, amante, etc.). Chiar imi pare rau ca nu ati intalnit si functionari corecti si politicosi, fiindca chiar sunt!
    • -1 (1 vot)    
      DA (Duminică, 1 martie 2009, 16:34)

      Nea Merin [utilizator] i-a raspuns lui Robert

      Si cred ca multi nu pot muncii corect de fapt, nu au mentalitatea necesara nu stiu ca pentru a avea mai mult trebuie sa faci mai mult nu sa iei de la altul mai mult.
  • +1 (1 vot)    
    Hai sa ne dam cu parerea (Duminică, 1 martie 2009, 15:48)

    H [anonim]

    Greu de spus, vad ca majoritatea care isi dau cu parerea sunt pe langa, ca de obicei. In plus, multi sunt cu pareri subiective, perfect normal, privit din prisma situatiilor personale. Problema e mult muult mai profunda, si are origini greu de expus in cateva cuvinte. Functionarii Publici sunt niste persoane, oameni, in general pusi in functii pe baza relatiilor, pilelor, etc. Nu trebuie desfintati, pt ca sunt absolut necesari, e clar, in schimb trebuie profund reformati, instruiti, nu neaparat profesional, mai ales disciplinar. Si mai sunt multe de spus, prea multe.
  • -1 (1 vot)    
    Corect (Duminică, 1 martie 2009, 16:26)

    Nea Merin [utilizator]

    Dar nam recunoscut ca sunt si functionari publici corecti sim care muncesc, vreo 2!!!
  • -1 (1 vot)    
    Pile!? (Duminică, 1 martie 2009, 18:20)

    Nea Merin [utilizator]

    Daca cei care se poarta urat sunt cei cu pile, rude, prieteni, amante asta inseamna ca toata administratia publica (mai putin cei doi care muncesc evident) sunt rude, prieteni, amanti etc
  • 0 (0 voturi)    
    vai de noi (Duminică, 1 martie 2009, 19:50)

    superior [anonim]

    Trebuie sa recunosc ca pareri sunt exact cati oameni scriu...necesari, functionarii publici au o problema interna...costuri directe mari orientate exact acolo unde sefii lor vor. S-au mai schimbat, realisti fiind majoritatea te ajuta, poate unii ar trebui sa zambeasca mai mult (la privat un zambet rezolva multe mai ales in vanzari), sa fie mai informati daca se poate (de multe ori alergi de la o persoana la alta ca sa-ti rezolvi problemele in detrimentul timpului tau) si chiar daca sunt la ghiseu si interfata cu publicul (lucru trebuie sa recunosc neplacut pentru ca nu toti "clientii sunt normali") trebuie sa-si pastreze profesionalismul minim 8 ore pe zi.
    In mediul privat rar mai sunt valabile "nepotismele", putini patroni mai sunt dispusi sa plateasca salarii celor neproductivi...deci dragi bugetari, faceti si voi tot ce puteti ca sa ramaneti in sistem doar cei eficienti, "putregaiul" este "la voi in ograda" si noi nu avem cum sa va ajutam...si trebuie inteles ca nu un minus de 1-5% va fi pe 2009 cum preconizeaza iubitii nostri conducatori, ci minus 50% va fi realitatea pana la sfarsit de an...cunosc situatii disperate cu zecile, firme mari "care au inchis portile" si nu vor mai cotiza nici un leu la buget...DIN PACATE MINUS 50% CRED CA ESTE O PREVIZIUNE OPTIMISTA...................................
  • 0 (0 voturi)    
    buget (Duminică, 1 martie 2009, 21:47)

    namor [utilizator]

    Citesc articole, citesc legi sau intentii de legi, citesc comentarii si imi fac o idee asupra lumii in care traim. avem bugetari cu salarii mici, cu salarii mari, bugetari care nu fac nimic, bugetari care transpira la munca, bugetari fara de care nu putem trai. Suntem subiectivi, ii bagam pe toti i n aceeasi oala, si noi si guvernul. Pai toate sporurile alea sunt esentiale pentru cei cu functii mici care intradevar muncesc, a fost o gaselnita pentru a motiva pe cei ce muncesc. Sa ne imaginam un politist care va patrula noaptea fara spor de noapte, isi va cauta un loc de munca de zi; un militar parasutist care nu va mai primi nici un spor pentru parasutari, nu va mai sari cu parasuta pentru armata; un militar ce se afla sub ordin 24 din 24 sau care lucreaza in mediu radiant fara spor de radiatii, va cauta un mediu fara radiatii; exemplele pot continua la nesfarsit, unele obiective altele subiective. Trebuie sa realizam ca aceste masuri vizeaza deopotriva si pe cel cu salariu de 10 mil si pe cel cu 150 mil. Pentru cel cu 10 aceste sporuri sunt vitale; trebuie in primul rand sa vedem unde si sa analizam aceste discrepante. Pana una alta traim in tara lui papura voda, ti se face lehaminte. Sunt o multime de sectoare sau profesii in cadrul bugetarilor fara de care nu se poate trai, oameni care totusi muncesc, cu daruire.
    om trai si 'om vedea, un bugetar ce munceste.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version