YM
Mai mare|Mai mic

Ramasitele fosilizate ale unui dinozaur, descoperite in Polonia

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 3 august 2008, 15:18 Ultima ora

Un grup de paleontologi care facea sapaturi in sudul Poloniei a descoperit ramasitele fosilizate ale unui dinozaur, stramos necunoscut pana acum al Tyrannosaurus Rex, anunta Mediafax.

Dinozaurul ale carui ramasite au fost descoperite si pe care cercetatorii l-au numit "Dragon" a trait in urma cu peste 200 de milioane de ani, potrivit lui Tomasz Sulej de la Academia poloneza de stiinta.

Cercetatorii au stabilit ca dinozaurul masura cinci metri lungime si se deplasa biped. in plus, lungimea dintilor animalului ajungea pana la sapte centimetri.

"Acesta este un tip de dinozaur complet nou fata de ce se cunostea pana acum", a spus Sulej. "Nimeni nici macar nu se astepta ca membri ai acestui grup de dinozauri sa fi trait in perioada respectiva, insa descoperirea ne ofera noi informatii legate de evolutia grupului T-Rex", a adaugat el.

Scheletul incomplet a fost descoperit in localitatea Lisowice, la circa 200 de kilometri distanta de Varsovia.

Paleontologii vor continua sa examineze fosilele si sa culeaga toate informatiile pe care le pot obtine inainte de a decide ce nume stiintific va primi noul dinozaur. Cercetatorii isi vor prezenta descoperirea pe 7 august, la Lisowice.

In acelasi loc, cercetatorii au descoperit si un dicynodon, reptila care a fost un predecesor direct al mamiferelor. "Suntem aproape siguri ca «Dragon» vana animale precum reptilele ierbivore, care aratau ca niste hipopotami, insa mult mai mari", a spus Sulej.