Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat, astazi, ca a convenit cu primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, ca problema transportului public in zona Bucuresti-Ilfov sa fie rezolvata la inceputul lunii septembrie, dupa stabilirea licentelor de transport, anunta Mediafax.

"Am cazut de acord cu primarul general ca aceasta problema sa fie rezolvata. Primarul general mi-a spus ca indata ce problema licentelor de transport va fi rezolvata, practic la 1 septembrie, problema se va rezolva sau se va relua transportul suburban", a spus Tariceanu, la sfârsitul intâlnirii de marti, de la Guvern, cu primarii din Bucuresti.

El a aratat ca transportul public intre Bucuresti si Ilfov este important din punct de vedere economic deoarece permite locuitorilor din zona suburbana sa aiba acces la locurile de munca din Capitala.

"Am facut apel la posibilitatile mai mari ale Primariei Bucuresti in raport cu Ilfovul de a asigura o solutie pe termen lung pentru acest transport, alaturi de formele de transport privat care trebuie sa fie concurentiale, dar in acelasi timp trebuie sa respecte si conditiile de siguranta ale traficului. Ceea ce se intampla in momentul de fata, transportul asigurat cu microbuze improvizate frecvent implicate in accidente de circulatie datorita lipsei unui control tehnic riguros, nu poate sa ne lase indiferenti si cred ca solutia unui transport public asigurat de RATB este mult mai buna in comparatie cu ceea ce se intâmpla in multe dintre traseele pe care ar trebui sa fie acoperite de transport", a spus Tariceanu.

Primaria Capitalei a anuntat, la inceputul lunii iulie, ca autobuzele RATB care asigura transportul public intre Bucuresti si Ilfov, dar si pe legaturile preorasenesti din judetul Ilfov nu vor mai circula pe aceste trasee, iar transportul calatorilor pe rutele respective va fi asigurat de firme private.

Primaria preciza atunci ca liniile preorasenesti ale RATB dintre Bucuresti si Ilfov au fost desfiintate pentru ca protocolul incheiat cu Consiliul Judetean Ilfov a expirat in 2007. Astfel, desi protocolul incheiat intre RATB si Consiliul Judetean Ilfov a expirat de un an si jumatate, liniile preorasenesti au asigurat deplasarea cetatenilor inspre si dinspre Ilfov in Bucuresti, printr-o intelegere de "bun simt" care a fost facuta de RATB.

Sorin Oprescu explica atunci ca in februarie 2008 operatorii privati de transport pe rutele preorasenesti catre Ilfov au câstigat licitatia organizata de Ministerul Transporturilor pentru toate traseele. Dupa câstigarea licitatiei, operatorii privati au actionat in instanta RATB pe motivul concurentei neloiale.

Decizia de desfiintare a liniilor RATB a fost constestata de numerosi bucuresteni care locuiesc in zona Magurele, iar regia a anuntat, doua zile mai târziu, ca autobuzele liniei 303 isi vor relua circulatia pana la limita administrativ teritoriala a municipiului Bucuresti.

Aproximativ 350.000 de persoane din Ilfov lucreaza in Bucuresti, iar circa 400.000 de bucuresteni isi desfasoara activitatea in judetul Ilfov.