VIDEO UPDATE Cutremur puternic de 7,2 grade in Turcia. Pana la 1.000 de morti, estimeaza autoritatile

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 23 octombrie 2011, 14:00 Ultima ora


Cutremur in Turcia: persoane prinse sub daramaturi
Foto: Reuters
Un puternic seism s-a produs duminica in provincia Van din estul Turciei, anunta agentiile internationale de stiri. Potrivit Institutului american de geofizica (USGS), cutremurul a inregistrat o magnitudine de 7,2 grade pe scara Richter.

UPDATE 7 217 morti, potrivit ultimului bilant anuntat luni dimineata de ministerul de Interne. turc.
UPDATE 6: Un nou cutremur de 6,1 grade s-a produs in estul Turciei, la 6 km de orasul Van si la o adancime de 33 km.

UPDATE 5
: Potrivit BBC, cel putin 45 de decese au fost confirmate, intr-un singur oras.

UPDATE 4: Autoritatile turce estimeaza ca intre 500 si 1.000 de persoane si-au pierdut viata, anunta CNN Turcia.

"Estimam ca in jur de 1.000 de cladiri sunt avariate si ca numarul pierderilor de vieti omenesti este de ordinul sutelor. Ar putea fi intre 500 si 1.000 de morti", a declarat intr-o conferinta de presa directorul Observatorului seismologic turc Kandilli, Mustafa Erdik.

Echipele de salvare se lupta sa scoata persoanele prinse sub cladirile daramate in orasul Van si in localitatile invecinate situate pe malurile lacului Van, din apropiere de granita cu Iranul.

Vicepremierul turc Besir Atalay a declarat presei ca in jur de 10 cladiri s-au prabusit in orasul Van si aproximativ 25-30 in districtul invecinat Ercis, inclusiv un camin de studenti.

UPDATE 3: "Cutremurul a fost puternic resimtit in orasul Van si localitatile invecinate si a provocat pierderi de vieti omenesti si pagube majore", a anuntat biroul premierului turc, fara a oferi inca un bilant cu privire la numarul victimelor.

"Multe cladiri s-au prabusit, multi oameni au murit, dar inca nu stim numarul acestora. Asteptam ajutor de urgenta, este foarte urgent", a declarat Zulfukar Arapoglu, primarul orasului Ercis, de asemenea lovit grav de cutremur.

"Avem nevoie urgenta de corturi si echipe de salvare. Nu dispunem de nicio ambulanta si avem un singur spital. Avem multi morti si raniti", a insistat el.

UDATE 2: Agentia de presa turca Anatolia relateaza ca mai multe cladiri s-au prabusit, iar echipajele de interventie cauta sa salveze eventualele persoane prinse sub daramaturi. Potrivit agentiei Anatolia, cel putin 50 de persoane ranite au fost transportate la spitalul din orasul Van.

Televiziunea turca a prezentat imagini cu case si masini avariate, precum si cu locuitorii care au iesit panicati in strada.

UPDATE 1: Conform Centrului european de seismologie, cutremurul a fost urmat, in decurs de o ora, de cel putin opt replici destul de puternice, cu magnitudini de pana la 5,6 grade.


Cutremur in Turcia
Foto: USGS
Potrivit USGS, seismul s-a produs la 20 km adancime, iar epicentrul sau a fost localizat la o distanta de 17 kilometri nord-est de orasul Van, situat in regiunea cu acelasi nume. Cutremurul a avut loc la ora locala 13.41 (13.41, ora Romaniei).

USGS a anuntat initial o magnitudine preliminara a cutremurului de 7,6 grade, insa aceasta a fost revizuita la 7,3 si ulterior la 7,2.

In schimb, Observatorul seismologic turc Kandilli a comunicat ca seismul a avut o magnitudine de 6,6 grade, iar hipocentrul a fost localizat la o adancime de numai 5 km.

Seismul a fost resimtit si in provinciile invecinate, potrivit presei turce.

Imagini filmate in timpul cutremurului










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17452 vizualizari

  • +6 (18 voturi)    
    Tovarasul Oprescu e tot in campanie electorala? (Duminică, 23 octombrie 2011, 15:58)

    alin [anonim]

    Cand vad stiri de spre cutremure ma gandesc la Oprescu care e preocupat mai mult de grandomania lui decat de verificare blocurilor noi si vechi..

    cate din astea o sa reziste la un cutremur domnule Oprescu? Cati oameni nevinovati pot sa moara in timp ce tu iti faci unghiile si te pregatesti pentru declaratii televizate?
    • +7 (11 voturi)    
      macar sa fie doar Oprescu oaia neagra (Duminică, 23 octombrie 2011, 17:43)

      Broscutza [anonim] i-a raspuns lui alin

      Au murit 1000 de turci din 90 de milioane, la noi daca e sa vina un cutremur de 7,5 or sa moara 100 de mii de romani din 20 de milioane. O sa fie vai de noi. Asta e, noi nu ne permitem sa furam ca Nastase & company cate 7 case (vile) de caciula....stam si noi pe unde putem, apartamente, garsoniere, multe din ele modificate si sparte ilegal, chirii, cartiere periferice, asta e, daca nu ne-am facut si noi profesori de drept ca sa numaram oua, acum induram mojicia hotilor care impart averile Statului cum doresc dumnealor. Apoi pe langa ei, ar mai fi si melteanul de roman care nu a inteles ca balconul trebuie sa fie balcon, sufrageria sufragerie, si bucataria bucatarie. Fiecare a spart cum l-a taiat capul fara vreun aviz, desi nici nu ar trebui sa se dea avize pentru astea. Fiecare a bagat picamerele in pereti de fiecare data cand si-a schimbat gresia si faianta. Astea vor fi scuzele lui Oprescu in caz ca vor muri oameni in cutremure. Toata vina va pica pe cei care au facut modificari, sau pe roman ca e puturos si nu a furat destul cat au furat ei ca sa isi asigure un trai mai bun. Am deasupra un vecin care a spart aerisirea la baie ca sa-si bage el masina de spalat. Stii ce mi-a spus cand i-am reprosat ca nu mai am aerisire la baie si ca tot aburul si mirosul imi intra in casa? Pai ce dom'ne ca si ala de mai sus a spart, ca oricum nu mai exista aerisire. Iar aerisirea nu e perete de rezistenta, e facuta din BCA, si ca masina lui de spalat e prea adanca, nu incape. Uite mentalitate de bucurestean parvenit crescut cu vaca pe dealurile Moldovei.
      • -5 (5 voturi)    
        oaia neagra esti tu (Duminică, 23 octombrie 2011, 19:23)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Broscutza

        Pentru ultima ta fraza referitoare la moldoveni nu pot sa cred decat ca tu esti o colorata nerusinata, pentru ca nu pot sa cred ca esti romanca. Moldovenii sunt mult mai civilizati decat asa zisi bucuresteni ca tine care (aproape) au evoluat din maimuta chiar aici pe malurile Dambovitei.
        Moldovenii au dat mult istoriei si culturii tarii noastre. Orasele din Moldova sunt mai curate decat Bucurestiul. Situatia economica actuala a estului tarii nu se datoreaza inferioritatii genetice a moldovenilor ci unor cauze obiective. Afirmatiile tale cu caracter rasist pe ce se bazeaza? Nu cred ca diferenta intre vestul si estul tarii este asa de mare.
        • +1 (5 voturi)    
          :) (Luni, 24 octombrie 2011, 0:03)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

          Suferi de vreun complex de inferioritate? Ce te-ai atacat asa?

          Revenind la subiect...Tii la viata ta? Ia si invata, munceste, agita-te si construieste-ti o casa solida (sau un ap intr-un bloc nou, da e mai riscant...). Asta-i treaba... Nu e Nastase de vina pt ca tu esti prost sau/si lenes. Uite ma uit la moldovenii astia (ca-s de prin partea locului)...toti au plecat...ba la capsuni, ba la portocale, ba la curatat grajduri, iar acasa, toti au cate-o casa nou construita. Ei nu mor...voi muriti, voi astia care aruncati vina pe altii pt nereusitele voastre.
          Da, multe merg prost in tara asta...sau deloc, dar nu va obliga nimeni sa stati intr-un bloc cu bulina, nu va obliga nimeni sa va faceti fundatia de 50 de cm la casa....
          Ba Oprescu, ba Nastase, ba Basescu...ei sunt de vina. Halal atitudine.
          • -3 (3 voturi)    
            sclavii Europei (Luni, 24 octombrie 2011, 4:14)

            Zmeurarul [anonim] i-a raspuns lui bgd

            Tu nu ai nici mentalitatea unui capsunar, care dupa ce a fost mintit 15 ani de Iliescu & company, in loc sa ia atitudine la el in tara, a preferat sa plece la cules capsuni pe 700 de euro, ai o mentalitate bolnava. Asta e solutia ? Sa spalam wc-urile vesticilor ca sa aducem bani in tara ? Asta nu e o strategie sanatoasa. E fuga de saracie la spalat podelele Europei. Hai sa plecam toti afara, ca astia oricum nu fac nimic ? Nu ar fi mai normal si mai sanatos ca romanii sa stea si sa munceasca pentru ei, si sa produca ceva, de unde sa aduca profit ? Si daca a muncit capsunarul 15 ani pe branci, si-a facut casa la el pe tarla cu 20 de mii de euro, dar inca n-a apucat sa o locuiasca, pentru ca inca munceste ca sclavul la iberici si vine in Romania doar in luna august cu bmw-ul second-hand cu numar de Italia, sa se sparga in figuri pe aici, crezi ca asta il va ajuta pe viitor ? Din pacate pentru tine pot sa-ti spun ca am invatat pe branci (pe vremea cand inca se mai facea scoala), am muncit pe branci, si tot nu pot sa-mi permit sa-mi fac o casa solida in Romania. Iar daca o faci nu ai cu ce sa o intretii. Pentru ca in Romania putini si-au facut case solide din munca cinstita. Iar daca spui ca "multe merg prost in tara asta sau deloc" asta se intampla din cauza mea ? Atunci pentru ce mai avem Guverne, Presedinti daca ei nu au nici o vina pentru situatia din Romania ? Nu sunt un frustrat, dar trebuie sa fii realist. Toti tinerii pe care ii cunosc viseaza la vize americane, la un trai mai bun. Multi deja au plecat. Cam asta va fi Romania si deja este de pe acum, o tara de batrani, de pensionari cu pensii mici care mor prea devreme, copii oricum se nasc tot mai putini. V-a prostit Basescu ca sunteti putori si nu munciti si tot bati apa in piua cu asta. Am un job man, cate joburi trebuie sa-mi iau ca sa pot sa traiesc decent ? Deja nu mai visam la case solide. Nu e Nastase de vina ? Pai scuza-ma ca-ti spun, dar tu ori esti rupt de realitate, ori te faci ca nu vezi.
        • +4 (4 voturi)    
          mai Ovi nu te ataca degeaba (Luni, 24 octombrie 2011, 3:40)

          Broscutza [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

          Cum PSD-ul troneaza in Moldova credeam si eu ca sari sa-i iei apararea lui Nastase 7 case, dar cand colo, surpriza. Ai luat foc ca m-am luat de Stefan cel Mare, ei uite ca ai luat foc degeaba. Ma refeream la moldovenii adusi cu forta de Ceausescu care au populat Bucurestiul in anii 70, ca sa munceasca in intreprinderile ceausiste nu la cei care locuiesc acum in Moldova, ci am subliniat, bucuresteni parveniti, adusi de la sapa. Si ...apropo, am zis moldoveni ca omu' de care m-am plans ca a spart peretele e chiar din zona, 20 de ani a plimbat vaca pe miriste, si de vreo 30 de ani e bucurestean, a invartit strungul in uzina comunista. Sunt constient ca Ceashca a adus de la sapa nu doar din moldova, ci din toata colturile tarii, nici cu aia nu ma laud, daca era oltean i-as fi zis oltean. Apoi copii aia care au evoluat din maimutza pe malurile Dambovitei nu sunt in mare parte copii provincialilor care au populat masiv Capitala acum 40 de ani ? Te-oi lauda tu cu Stefan cel Mare si Mihai Eminescu, si ca sunteti muncitori, ( desi aia care muncesc au cam plecat din tara ) dar la rachie nu va intrece nimeni. Si ca sa te calmez un pic, am si eu rude prin moldova, si am trait pe acolo mai mult decat crezi, si poate tocmai d-asta vorbesc, pentru ca stiu ce spun, si ca sa intelegi ca n-am nici un "caracter rasist". Desi ce-ai aberat tu acolo nu stiu ca n-are nici o legatura cu rasele... Sunt mai nationalist si mai patriot decat iti inchipui. Daca nu ar fi fost asa, n-as mai fi scris acum in romana.
        • +1 (1 vot)    
          Zau? (Luni, 24 octombrie 2011, 12:14)

          Cocolina [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

          Am vazut cat sunt de civilizati in Moldova:capul de afis al crimelor,talhariilor,violurilor(inclusiv copii),asistatilor social si betivilor!Ca sa nu mai vb de pupatorii de moaste en gross.
      • -1 (1 vot)    
        de la bucurestean la Bucuresteanule !?! (Luni, 24 octombrie 2011, 3:27)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Broscutza

        nu ai indraznit sa ne spui unde te-ai nascut dar exista cateva inadvertente in toata povestioara ta plina de frustrari.Mai intai ne spui ca "Asta e, noi nu ne permitem sa furam ca Nastase & company cate 7 case (vile) de caciula ".... eu inteleg din asta ca tu ai vrea sa furi ca el cel putin 7 case(vile) dar nu esti capabil din varii motive.... apoi spui ca "stam si noi pe unde putem, apartamente, garsoniere, multe din ele modificate si sparte ilegal, chirii, cartiere periferice... inteleg ca tu stai pe unde poti, probabil venit din provincie (ceea ce nu consider un lucru rau), si faptul ca stai pe unde poti si nu unde vrei te-a demoralizat destul de mult... prin formularea "stam si noi" incerci sa implici cat mai multi oameni si sa iti pacalesti creierul ca nu esti numai tu in postura asta deci nu ai nicio vina...vina e la cei rai care nu te lasa pe TINE sa reusesti... "asta e, daca nu ne-am facut si noi profesori de drept ca sa numaram oua "...nu stiu exact cu ce te ocupi dar evident nu esti profesor de drept.incerci sa aduci in derizoriu o meserie care este probabil peste puterea ta de intelegere...foarte simplu spus profesorii de drept nu numara oua ca si activitate profesionala.
        "Apoi pe langa ei, ar mai fi si melteanul de roman care nu a inteles ca balconul trebuie sa fie balcon"...Daca nu esti roman nu ti se aplica dar altfel faci parte din categoria de meltean(puteai fi diplomat si sa spui ca exista o categorie de romani melteni)...Cati oameni cunosti tu care au bagat píckhammer-ul in apartament? Probabil niciunul dar adori sa generalizezi."Toata vina va pica pe cei care au facut modificari, sau pe roman ca e puturos si nu a furat destul cat au furat ei ca sa isi asigure un trai mai bun". Iar iti arati frustrarile si ne dovedesti ca visul tau e sa fii capabil sa furi atat cat sa iti asiguri un trai bun."Uite mentalitate de bucurestean parvenit crescut cu vaca pe dealurile Moldovei"...afirmatie fix gratuita...PS
        ma inclin SUPERIORULE
        • 0 (0 voturi)    
          nu te baga daca esti pe dinafara (Luni, 24 octombrie 2011, 4:31)

          tu [anonim] i-a raspuns lui eu

          Poate pentru ca nu stii ce inseamna o generalizare. Nimeni nu doreste sa fure, dar cu siguranta orice roman si-ar dori sa aiba 7 case. De ce a spus ca nu-si permite ? Poate pentru ca altii isi permit, si desi sunt prinsi, uite-i cum umbla liberi prin puscarii. Un om de rand nu are cum. Apoi nu trebuie sa fii venit din provincie ca sa stai "pe unde poti". Nu toti bucurestenii nascuti si crescuti in Bucuresti au proprietati. Multi tineri inca mai stau gramada cu parintii, copii, catel, purcel in 2-3 camere. Dar probabil ca iti trebuie un minim de inteligenta ca sa poti intelege ce inseamna o generalizare. Apoi la treaba cu numaratul oualor esti in necunostinta de cauza. Stie ca profesorii de drept nu numara oua, se referea la Nastase, si la o declaratie mai veche de-a lui din mass-media.

          PS - Daca nu stii cum se scoate gresia veche si faianta din perete nu te baga aiurea. Exista pickhammere speciale pentru asta. Dar tu in afara de ciocan si dalta, ce mai stii ? Iar romani sunt destui care au scobit prin peretii blocurilor. Vorba alora de la Cassa Locco, foaie verde doua paie/ mi-am pus gresie in baie. Era o piesa mai veche(Vand fan).
      • +1 (1 vot)    
        Romania (Luni, 24 octombrie 2011, 11:03)

        Melin [anonim] i-a raspuns lui Broscutza

        Da , asa inteleg romanii sa traiasca : nu vor sa tina cont ca mai traiesc si altii pe langa el. Romanul e buricul universului. Eu am parasit blocul pentru o casa la curte pe langa Bucuresti. Era la moda inainte de criza iar ca pret...era la fel cu a-ti cumpara un apartament de 2 camere intr-un bloc vechi. Am scapat de vecinii galagiosi si ignoranti , nu ma mai bat pe un loc de parcare pe langa bloc , nu ma mai supar ca vecina de la 3 arunca punga cu gunoi pe geam in fata blocului sau ca cucoana de la 1 prajeste peste cu usa deschisa pe palier si imbalsameaza tot blocul. Acum avem alte probleme.Vecinii satului ard non stop tot ce prind.Nu-mi vine sa cred cat de piromani sunt romanii.In miezul verii nu poti aerisi nici ziua nici noaptea pt ca se gaseste cate unul care sa arda ceva.Toamna campurile tarii se curata arzand resturile de paie saptamani intregi.Manelele rasuna de peste tot iar in weekend mult mai agresiv,pana spre dimineata.Gunoaiele zboara pe strazi in voie pt ca romanul este NECIVILIZAT. Asa ca ...frumoasa tara ,pacat ca e locuita !
    • -1 (3 voturi)    
      d c dam vina numai pe o parte din vinovati?! (Duminică, 23 octombrie 2011, 19:11)

      me [anonim] i-a raspuns lui alin

      nu a fost numai oprescu primar in ultimii 20 de ani.
      pe langa asta mai e si consiliul capitalei, arhitecti etc...
      nu numai oprescu e vinovat.

      oricum nasol de turci...
  • -3 (13 voturi)    
    In curand si la noi (Duminică, 23 octombrie 2011, 16:05)

    tjaxm [utilizator]

    Avand in vedere cat s-a intensificat activitatea seismica in ultimul timp, ar trebui sa urmeze si la noi un cutremur peste 7 in viitorul apropiat. Sper sa se produca cat mai repede ca sa trecem odata peste el. Oricum, e destul de clar ca o gramada de cladiri se vor prabusi, politicienii vor da vina unii pe altii, iar Realitatea va declara ca a venit sfarsitul lumii.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Duminică, 23 octombrie 2011, 22:03)

      tremura [anonim] i-a raspuns lui tjaxm

      Daca nu se grabeste cutremuru' ala pierde...Realitatea....cine o sa ne mai anunte sfarsitul Lumii?????????
  • -3 (7 voturi)    
    Dupa estimari facute, trebuie si in Romania sa vin (Duminică, 23 octombrie 2011, 17:11)

    code4power [anonim]

    Dupa estimari facute, trebuie si in Romania sa vina unul de genul asta... va fi jale, mai ales in Bucuresti!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Musca-ti limba... (Duminică, 23 octombrie 2011, 19:19)

      defav [anonim] i-a raspuns lui code4power

      eu am vazut estimari pentru ~2030 ...
      • +1 (1 vot)    
        daramaturi (Luni, 24 octombrie 2011, 1:30)

        oviata [anonim] i-a raspuns lui defav

        Rechinii Imobiliari, de cand ashteapta cutremuru' care sa libereze Bucureshtiul, asa ca proprietari vindeti vechiturile de cutii de chibrituri si va alegeti cu ceva acum decat mai tarziu cand totul va fi moloz.
  • 0 (2 voturi)    
    Ciudat cum are loc cutremurul asta... (Duminică, 23 octombrie 2011, 18:41)

    marius [anonim]

    la cateva zile de la evenimentele dintre turci si kurzii irakieni exact in zona in care au avut loc evenimentele.
    Tare ciudat!
    • +5 (5 voturi)    
      hai, da-ne amanunte (Duminică, 23 octombrie 2011, 23:28)

      graveyard_shift [utilizator] i-a raspuns lui marius

      vrei sa zici ca in afara de americani, chinezi, rusi si japonezi, acum si irakienii au marmote d-alea care dau cu coada in pamant sa provoace cutremure?
  • +4 (4 voturi)    
    Dumnezeu sa-i ajute... (Duminică, 23 octombrie 2011, 21:07)

    ... [anonim]

    vai de ei...

    un cutremur mare inseamna aproape intotdeauna tragedie.

    dar e imposibil sa nu te gandesti la situatia noastra, mai ales a Bucurestiului, si la INCONSTIENTA singulara a statului roman.

    iata o lista cu riscul seismic al cladirilor din Bucuresti - sute de cladiri sunt in clasele 1 si 2!

    http://www.imopedia.ro/usr/docs/lista_imobilelor_expertizate.pdf

    pe langa asta, sunt o groaza de imobile care nu au nici o clasa de risc :D - multe dintre ele sunt imobile subrede, insa probabil cu un buget suficient pentru a mitui autorii listei :D am vazut o astfel de cladire, "fara risc" si nu stiu dac-o voi mai vedea in picioare dupa un cutremur mare.

    nici daca stai intr-o cladire solida, sau intr-o zona mai putin expusa (gen drumul taberei) nu poti fi linistit, pentru ca nimeni nu-ti garanteaza ca acel cutremur nu te prinde la servici, pe strada etc.

    ca individ, nu e cazul, evident, sa traiesti in fiecare zi cu amenintarea cutremurului in suflet - risti doar sa mori de inima inainte de a fi ingropat sub eventualele ruine. dar că autorităţile nu se gândesc la aşa ceva - este criminal. noroc că se percep taxe şi impozite locale, că se construiesc autostrăzi, că se fac petreceri monstruoase etc.
  • +7 (7 voturi)    
    N-aveti treaba, oameni buni? (Duminică, 23 octombrie 2011, 23:05)

    arhideco [utilizator]

    Vorbiti despre altceva. E ceva ce va depaseste. In momentul producerii unui cutremur atat de mare, suntem toti egali. Eu din Pantelimon = voi din Stefan cel Mare = voi din Pipera (ptr. ca Dorel a avut grija sa-si traga niste OB 54). Hai sa ne bucuram de ce avem acum, lasati coment-urile astea pentru lumea de dincolo.
  • 0 (0 voturi)    
    Constructii contemporane (Luni, 24 octombrie 2011, 11:15)

    Melin [anonim]

    Cladirile vechi ....e normal sa ne asteptam sa cada la un cutremur. Dar ce ziceti de cladirile noi (si aici nu ma refer la blocuri sau ansambluri rezidentiale, ci la case individuale). Incercati sa va cumparati o vila NOUA langa Bucuresti. S-a construit mult si prost in ultimii ani.O sa vedeti stalpi precum grisinele, case facute cu beton facut la mana de badea Vasile si nu adus cu betoniera cum ar fi normal pentru a sti calitatea betonului folosit .Aceste case au fost apoi finisate si vandute pe bani grei.Iar oamenii care s-au mutat in ele habar nu au ce rezistenta au si ca la primul cutremur e foarte posibil sa cada. Pentru ca in Romania s-a inventat certificatul energetic , dar nu si certificatul seismologic al cladirii in care locuiesti. Nimeni in tara asta nu verifica daca a existat proiect de rezistenta si daca a fost respectat cand s-a construit casa , inainte de a se elibera certificatul de receptie a lucrarii. Si uite asa...sunt tare curioasa daca la primul cutremur mai serios , vor mai ramane in picioare 50% din vilele noi aparute ca ciupercile dupa ploaie.
    • 0 (0 voturi)    
      . (Luni, 24 octombrie 2011, 13:16)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Melin

      "Nimeni in tara asta nu verifica daca a existat proiect de rezistenta si daca a fost respectat cand s-a construit casa"

      proiectul se verifica intotdeauna de un verificator inainte de a se incepe constructia
      • 0 (0 voturi)    
        x (Luni, 24 octombrie 2011, 15:01)

        Merlin [anonim] i-a raspuns lui marius

        Da , probabil ca proiectul este verificat....dar ramane la nivel de hartie. In practica , implementarea proiectului insa e cu totul alta poveste. Crede-ma. Am vazut case construite de echipe de "meseriasi" , care nu au nici macar habar sa citeasca un plan. Planul exista pt ca trebuie la urbanism...dar cam atat. In practica fierul are o singura dimensiune si nu 3-4 dimensiuni cum prevede proiectul , betonul are calitatea X in loc de 2-3 sortimente de beton necesar ...etc.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by