Vizita lui Victor Ponta la Casa Alba: Vicepresedintele Joe Biden i-a reamintit premierului roman importanta statului de drept

de Viorela Marin     HotNews.ro
Marţi, 22 octombrie 2013, 22:30 TTIP

Victor Ponta si Joe Biden
Foto: Guvernul Romaniei
Vicepresedintele SUA, Joe Biden, i-a reamintit premierului roman Victor Ponta, in cadrul intrevederii avute marti la Casa Alba, despre importanta statului de drept in tara noastra, subliniind ca "succesul Romaniei ca partener democratic, cu un stat de drept puternic, este vital pentru intretinerea unui mediu de afaceri sanatos" si reprezinta un interes comun, potrivit unui comunicat de presa difuzat de Casa Alba. Mesajul vicepresedintelui american survine pe fondul scandalului declansat in Romania cu privire la inlocuirea unor sefi de la DNA, scandal ce a generat de asemenea si o reactie publica din partea Ambasadei SUA la Bucuresti.

Premierul Victor Ponta a fost primit la Casa Alba, marti, in cea de-a doua zi a vizitei sale la Washington, de vicepresedintele Statelor Unite ale Americii, Joe Biden. Din fotografiile postate pe site-ul Guvernului reiese ca la intalnirea dintre premier si vicepresedintele american au mai participat, din partea Guvernului roman, ministrul Afacerilor Externe, Titus Corlatean, si consilierul Mihnea Constantinescu, iar din partea delegatiei americane a fost prezent si Insarcinatul cu afaceri al Ambasadei SUA la Bucuresti, Duane C. Butcher.

Intalnirea dintre cei doi oficiali, care a durat aproximativ o ora, nu a fost urmata de declaratii de presa comune. Premierul Ponta a avut in schimb interventii la posturile de televiziune Romania TV si B1 TV.

Astfel, seful Guvernului a aratat ca, in cadrul intrevederii, Joe Biden l-a asigurat ca Romania ramane pentru SUA un aliat important in regiune si i-a transmis un mesaj "foarte clar", si anume: "Contati pe SUA, dar fiti puternici voi insiva, fiti puternici in primul rand economic". "A fost o expresie: democratia are succes doar daca economia are succes", a mentionat Ponta.

Intrevedere Ponta - Biden
Foto: Guvernul Romaniei
Premierul a mai spus ca, la randul sau, l-a asigurat pe vicepresedintele SUA ca Justitia din Romania va fi scoasa din batalia politica interna. "Mi-a spus ca, pentru companiile americane, ideea de a avea o justitie independenta si eficienta este foarte importanta, lucru cu care sunt total de acord si l-am asigurat ca justitia va fi din ce in ce mai mult scoasa din bataliile politice interne (...) l-am asigurat ca principalul obiectiv este de a nu mai baga vreodata justitia in bataliile politice. Sunt convins ca acest lucru se va intampla din 2014", a sustinut Ponta.

De partea cealalta, Casa Alba a dat publicitatii un comunicat referitor la intalnirea avuta de vicepresedintele Joe Biden cu premierul roman. In acesta se mentioneaza ca Biden "a reafirmat angajamentul solid al Statelor Unite pentru un parteneriat strategic cu Romania" si a multumit pentru "sprijinul constant al Romaniei in o serie de provocari regionale" si "dedicarea neclintita, ca partener bilateral si aliat NATO, pentru intarirea securitatii regionale si internationale". De asemenea, cei doi demnitari au vorbit despre necesitatea "extinderii comertului si investitiilor intre cele doua tari".

Comunicatul precizeaza in final ca vicepresedintele american i-a reamintit premierului Ponta, in cadrul intrevederii, despre importanta statului de drept in Romania, subliniind ca "succesul Romaniei ca partener democratic, cu stat de drept puternic, este vital pentru intretinerea unui mediu de afaceri sanatos" si reprezinta un interes comun.

Comunicatul de presa difuzat marti de Casa Alba:

"Vicepresedintele Biden s-a intalnit astazi cu prim-ministrul Romaniei, Victor Ponta. Vicepresedintele a reafirmat angajamentul solid al Statelor Unite pentru un parteneriat strategic cu Romania si a multumit premierului pentru sprijinul constant al Romaniei in o serie de provocari regionale, inclusiv in Afganistan si prin gazduirea unei baze de aparare antiracheta la Deveselu, in sprijinul inzestrarilor cheie ale NATO. Ambele contributii demonstreaza dedicarea neclintita a Romaniei, ca partener bilateral si aliat NATO, pentru intarirea securitatii regionale si internationale.

Cei doi lideri au convenit de asemenea asupra importantei extinderii comertului si investitiilor intre cele doua tari si si-au aratat sustinerea pentru negocierile din cadrul Parteneriatului Transatlantic pentru Comert si Investitii, care are potentialul de a genera cresteri semnificative in numarul deja substantial de locuri de munca sustinute prin comertul si investitiile dintre SUA si UE.

Vicepresedintele a subliniat faptul ca succesul Romaniei ca partener democratic, cu un stat de drept puternic, este vital pentru intretinerea unui mediu de afaceri sanatos si ramane in mod considerabil printre interesele noastre comune".

Mesajul vicepresedintelui american survine pe fondul scandalului declansat in Romania cu privire la inlocuirea unor sefi de la DNA, scandal ce a generat de asemenea si o reactie publica din partea Ambasadei SUA la Bucuresti.

In reactie, Ambasada SUA cerea ca numirea inlocuitorilor procurorilor DNA Lucian Papici si Mariana Alexandru sa fie "rezultatul unor proceduri corecte si al consultarilor", exprimandu-si totodata "admiratia si aprecierea pentru activitatea excelenta" a celor doi. Ambasada SUA a indemnat de asemenea actorii constitutionali sa coopereze si sa se consulte pe acest subiect, din enumerarea institutiilor si persoanelor implicate lipsind Guvernul si premierul.

Reamintim totodata ca, in timpul crizei politice din vara anului 2012, Washingtonul a trimis la Bucuresti un emisar special al guvernului american, respectiv pe Philip Gordon, asistentul pentru Afaceri Europene si Eurasiatice al secretarului de Stat de atunci, Hillary Clinton. Gordon, care s-a intalnit atunci cu principalii actori politici, anunta ca SUA "urmaresc indeaproape situatia din Romania" si a avertizat ca tara noastra trebuie sa pastreze statul de drept.

Potrivit lui Gordon, principalele ingrijorari ale Departamentului american de Stat erau determinate de "suspiciunea ca la referendum au avut loc fraude de amploare, de procesul de reactualizare a listelor electorale si de presiunile exercitate asupra Curtii Constitutionale". Astfel, emisarul special american le-a cerut atunci liderilor USL sa respecte deciziile Curtii Constitutionale si a mai spus ca "daca presedintele e nepopular si mandatul sau nu reflecta dorinta poporului, calea de a rezolva aceasta situatie sunt alegeri corecte si democratice".

Sosirea lui Gordon masura gravitatea situatiei din tara. Emisarii speciali intervin atunci cand diplomatia clasica esueaza, iar prezenta lor marcheaza in mod oficial o criza democratica profunda.





















9499 vizualizari

  • -29 (49 voturi)    
    licuriciul e mulţumit (Marţi, 22 octombrie 2013, 22:51)

    FFF T [utilizator]

    L-a satisfăcut şi Băsescu, îl satisface şi Ponta. În genunchi.
    • -33 (45 voturi)    
      off (Marţi, 22 octombrie 2013, 23:38)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Mi-e un pic milă de Băsescu. A fost lăsat pentru una mai tânără și acum plânge încetișor. Mâine o să mai iasă un pic la TV, dar la ce bun fardurile când ai îmbătrânit și nu te mai vrea nimeni? Nedreaptă este politica!
      • +35 (41 voturi)    
        ? (Miercuri, 23 octombrie 2013, 3:17)

        cotora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        zau, cate parteneriate strategice a facut ponta ?, una singura cu spania, iliescu si nastase niciuna, basescu opt !, crezi ca il baga in seama pe ponta de placere ?, sau din interese !
        • +7 (11 voturi)    
          Din interes(e), evident! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 9:50)

          GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui cotora

          E o axioma stiuta si aplicat de mult timp in politica externa: Statele nu au prieteni, statele nu au dusmani! Statele au doar "interese" pe care si le promoveaza si susnin prin oamenii pe care reusesc(sau nu!) sa-i puna in functiile de decizie si executie(puterea legislativa=parlament si puterea executiva=guvern)! In anumite situatii si contexte specifice, cand celelalte metode si mijloace se dovedesc ineficiente, razboiul poate fi o alta metoda de a face politica externa, adica un al nod de a promova si sustine "interesele"!
          • +10 (14 voturi)    
            Un fiasco! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 11:08)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

            Pinocchio, plin de sinceritate: "Va spun sincer, doamna Puscalau, Joe Biden m-a intrebat direct: "Ce vreti sa faceti cu Romania?"
            O fi mers Ponta mai departe cu sinceritatea lui debordanta si la o asemenea intrebare plina de subtilitate i-o fi zis lui Biden ca vrea doar sa devalizeze Romania?...
            Ma indoiesc!...
          • +5 (7 voturi)    
            au si memorie! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 14:00)

            foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

            USA, UK, GErmania CA STATE au si memorie luuuunga! Nu uita tradarile, insultele si minciunile....
            • +3 (3 voturi)    
              Sunt de acord cu Dumneavoastra! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 17:20)

              GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui foarte-curios

              Dar nu uita sa fie si recunoscatori daca au motive s-o faca!
    • +27 (33 voturi)    
      Casa Alba a completat un formular tipizat (Miercuri, 23 octombrie 2013, 1:41)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Citat:
      "Vicepresedintele a subliniat faptul ca succesul Romaniei ca partener democratic, cu stat de drept puternic, este vital pentru intretinerea unui climat de afaceri sanatos si ramane in mod considerabil printre interesele noastre comune"

      Daca schimbi Romania cu orice alta tara: Poate sa fie Spania, Grecia, Portugalia, Israelul, Pakistanul, vezi ca mesajul vicepresedintelui Biden s-ar potrivi perfect.

      Exemplu:
      "Vicepresedintele a subliniat faptul ca succesul Portugaliei ca partener democratic, cu stat de drept puternic, este vital pentru intretinerea unui climat de afaceri sanatos si ramane in mod considerabil printre interesele noastre comune"
      • +7 (9 voturi)    
        ponta (Miercuri, 23 octombrie 2013, 7:50)

        mihail nica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        comunicatul casei albe in original


        Vice President Biden met today with the Prime Minister of Romania, Victor Ponta. The Vice President reaffirmed the enduring U.S. commitment to a strategic partnership with Romania and thanked the Prime Minister for Romania’s steadfast support on a range of regional challenges, including in Afghanistan and its hosting of a missile defense base in Deveselu in support of key NATO capabilities. Both contributions demonstrate Romania’s unwavering dedication as a bilateral partner and NATO ally to strengthening regional and international security. The two leaders also agreed on the importance of expanding trade and investment between our two countries, and welcomed support for the Transatlantic Trade and Investment Partnership negotiations, which has the potential to generate significant increases in the already substantial number of jobs supported by U.S.-EU trade and investment.

        * The Vice President underscored that Romania’s success as a democratic partner with strong rule of law is vital to nourishing a healthy business climate and remains profoundly in our shared interest.
        • +1 (1 vot)    
          ponta down (Vineri, 25 octombrie 2013, 11:12)

          mihail nica [utilizator] i-a raspuns lui mihail nica

          cateva voturi negative - babuiesc ca din cauza ultimului paragaf !

          deh, asta e parerea lor dupa ce au ascultat convorbirile telefonice ale lui dragnea....
      • +5 (13 voturi)    
        Adica? (Miercuri, 23 octombrie 2013, 9:19)

        a2t [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        @dumitrica
        Orice declaratie poate fi transformata intr-un "formular tipizat".
        Sa luam de exemplu declaratia ta cum ca "Casa Alba a completat un formular tipizat" si sa inlocuim "Casa Alba" cu orice altceva. Cum ar fi "Dumitrica a completat un formular tipizat" - ceea ce ai facut o data si o data in trecut, nu?
        Deci ce vrei sa demonstrezi?
      • +3 (3 voturi)    
        ba nu, (Miercuri, 23 octombrie 2013, 11:37)

        Elena03 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        eu cred ca Israelul are un formular aparte ;)
      • +1 (1 vot)    
        era o primejdie in Portugalia? (Miercuri, 23 octombrie 2013, 14:01)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        a cerut Ponta/kkrau si activul PSD cetatenie portugheza?
    • -10 (10 voturi)    
      REALITATEA (Miercuri, 23 octombrie 2013, 10:26)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Asta face pe prostu'. El stie ca Base si-a pus oamenii lui in functiile de raspundere ale asa-zisului stat de drept. Acum cercetarea, judecata si condamnarea se face conform notelor cantata la Cotroceni. Nu conteaza daca exista probe, daca paraciosul a murit cu zeci de ani in urma, dacareclamantul nu are calitate procesuala, etc. Condamnarile vin in functie de ordinele politice sau cu cat ies la zar partile. Cine da mai mult castga, ca themis este legata la ochi dar aude de unde vine ordinal sau zgomotul monezilor.
    • -5 (7 voturi)    
      REALITATEA (Miercuri, 23 octombrie 2013, 10:26)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Asta face pe prostu'. El stie ca Base si-a pus oamenii lui in functiile de raspundere ale asa-zisului stat de drept. Acum cercetarea, judecata si condamnarea se face conform notelor cantata la Cotroceni. Nu conteaza daca exista probe, daca paraciosul a murit cu zeci de ani in urma, dacareclamantul nu are calitate procesuala, etc. Condamnarile vin in functie de ordinele politice sau cu cat ies la zar partile. Cine da mai mult castga, ca themis este legata la ochi dar aude de unde vine ordinal sau zgomotul monezilor.
  • +52 (54 voturi)    
    Inteleaga cine, ce'o vrea! (Marţi, 22 octombrie 2013, 22:55)

    Ion B [utilizator]

    Io intleg ca a vrut sa spuna inca o data: Mai baieti, nu va mai jucati de'a democratia ca sunttem cu ochii pe voi (ca pe butelia de gaz metan ...)
    • +12 (12 voturi)    
      nu se-putea (Miercuri, 23 octombrie 2013, 9:33)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

      explica mai simplu !
    • +1 (1 vot)    
      gazu' metan (Miercuri, 23 octombrie 2013, 11:39)

      Elena03 [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

      nu se tine in butelie: poate te gandeai la butan...
      • +1 (1 vot)    
        poate mai citesti.... (Miercuri, 23 octombrie 2013, 14:02)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Elena03

        ai auzit de metaniere? vase ce transporta meta lichefiat? este acel vas altceva decat o butelie mai mare?
        • 0 (0 voturi)    
          ei nah (Joi, 24 octombrie 2013, 9:10)

          Elena03 [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

          credeam ca vorbesti si tu de o butelie normala, de apartament :)
    • +4 (4 voturi)    
      problema e (Miercuri, 23 octombrie 2013, 12:39)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

      ca iar a zis Pontocchio exacty invers decat s-a discutat.
      Ponta zice ca Biden a zis ca relatiile economice sunt vitale pentru democratie, iar in comunicatul Casei Albe apare ca Biden a zis ca democratia e vitala pentru relatiile economice.
  • +45 (51 voturi)    
    ??? (Marţi, 22 octombrie 2013, 23:02)

    fartonicul [utilizator]

    stat de drept? tovarasu militian Radu Stroe tocmai a zis ca nu mai avem dreptul sa protestam. iar pontulica pune ciomagu pe noi
    climat sanatos pt bussines? resursele sunt date gratis.mai urmeaza sa le dam si bonusuri

    ceva pute pe aici.
    • +31 (35 voturi)    
      ce sa puta ? (Marţi, 22 octombrie 2013, 23:45)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui fartonicul

      Daca poporul l-a votat ce sa faca americanii?
      Incearca sa protejeze civilizatia si legile normale ale omenirii?
      Crezi ca nu i-ar fi tras un cap in gura lui nea doctorul? Macar pentru plagiat...
    • -5 (7 voturi)    
      tata, cand ti-a zis Stroe ca NU MAI AI VOIE (Miercuri, 23 octombrie 2013, 10:00)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui fartonicul

      SA PROTESTEZI? Si cui i-a mai spus, inafara de tine, ca mie nu mi-a spus asta! Mie mi-a spus ca trebuie sa avem un comportament civilizat si sa respectam legile - pai, daca tot le cerem politicienilor sa respecte legile, hai s-o facem si noi, macar asa, in liniile mari! cerem si noi o autorizatie pentru meeting?
      • +3 (5 voturi)    
        Constitutia ? (Miercuri, 23 octombrie 2013, 10:18)

        ToXRM [anonim] i-a raspuns lui dbdb

        Ia uite ce spune legea FUNDAMENTALA:

        "ART. 39
        Libertatea intrunirilor
        Mitingurile, demonstratiile, procesiunile sau orice alte intruniri sunt libere si se pot organiza si desfăsura
        numai in mod pasnic, fără nici un fel de arme."

        Nu spune absolut nimic de autorizatii si alte balarii
        • +1 (1 vot)    
          OK, sunt de acord, (Miercuri, 23 octombrie 2013, 16:48)

          dbdb [utilizator] i-a raspuns lui ToXRM

          asta-i in Constitutie, dar ai si o lege care-ti cere sa ai o autorizatie de meeting. Daca nu ti-ar da aprobare sa faci meeting, atunci chiar ar fi subiect de iesit in piata, ca ne baga politicul pumnul in gura, si atunci meeting-ul si-ar spori relevanta, nu crezi? Dar daca spun ca politicienii nu respecta legea si eu fac la fel, care-i diferenta?!
    • +3 (3 voturi)    
      ceva? sau cineva? (Miercuri, 23 octombrie 2013, 14:04)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui fartonicul

      pute ministrul si nu de azi de ieri (fost secretar de partid pe Min.Transporturilor in 1989). Pute USL din totdeauna....
  • +8 (18 voturi)    
    deja vu!!!!!!!!!!!!!!! (Marţi, 22 octombrie 2013, 23:40)

    eduard2700 [utilizator]

    "Ambele contributii demonstreaza dedicarea neclintita a Romaniei, ca partener bilateral si aliat NATO, pentru intarirea securitatii regionale si internationale" - cat de socialist suna. Stau sa ma gandesc, sau poate doar acum constientizez, ... ca suntem cam in aceeasi relatie ca si cu URSS.
  • -20 (26 voturi)    
    Distorsionarea (Marţi, 22 octombrie 2013, 23:54)

    evoque [utilizator]

    mesajelor face parte din arta manipularii. Eu prefer varianta oferita de traducerea google translate, este mai simpla si mai aproape de adevar.
    "The Vice President underscored that Romania’s success as a democratic partner with strong rule of law is vital to nourishing a healthy business climate and remains profoundly in our shared interest."

    "Vicepreședintele a subliniat că succesul România ca un partener democratic cu supremația legii este vitală pentru hrănirea unui climat de afaceri sănătos și rămâne profund în interesul nostru comun ."
    Sintagma "Stat de drept" nu face parte din limbajul diplomatic american in schimb "suprematia legii", da.
    Adevarat este ca in esenta este acelasi lucru insa cel care a oferit traducerea a preferat sa foloseasca expresia utilizata de propaganda basesciana, insa aici sintagma "suprematia legii" nu este decat o banala expresie diplomatica americana uzata in astfel de ocazii si nu o impunere asa cum vrea o masinarie de propaganda sa insinueze.
    • +39 (39 voturi)    
      Da nene! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 0:54)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Basistii astia nenorociti. Adevarul e ca Biden si cand se intalneste cu alti reprezentati ai altor state cum ar fi Germania, Norvegia etc.. le spune aceeasi poveste cu "suprematia legii", care nu este decat o banala expresie diplomatica americana.

      Dati naibii basistii astia!
      • +19 (21 voturi)    
        nu te supara pe evoque (Miercuri, 23 octombrie 2013, 8:38)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        USLamistii cred ca in urma acestei vizite a lui dottore copy paste..o sa se faca primavera...el uita ca ..vara nu I ca iarna ))))
    • +9 (11 voturi)    
      Legea e Lege (Miercuri, 23 octombrie 2013, 9:49)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Evoque, daca ne doresti sa fim corect informati, hai sa analizamt textul din comunicatul original:
      "Romania’s success as a democratic partner with strong rule of law is vital to nourishing a healthy business climate and remains profoundly in our shared interest"
      Joe Biden a subliniat ca succesul paradigmei "Legea e Lege in Statul Romania" ramane o chestiune de profund interes pentru ambii parteneri daca acestia isi doresc un climat de afaceri sanatos.
      In traducere romaneasca pentru urechile guvernantilor din Romania: inca nu ati obtinut succesul in aplicarea neabatuta a Legii in Statul Romania ! Noi stam cu ochii pe voi ! Suntem ingrijorati tocmai pentru ca suntem interesati de acest succes.
      Daca Doctor Ponta nu a reusit sa-i transmita chestiunea asta Domnului Victor-Viorel atunci poate ca mai bine ar fi pentru toata lumea ca ambii sa ramana pe terenul de baschet.
    • +10 (12 voturi)    
      citat (Miercuri, 23 octombrie 2013, 9:52)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      din propria-ti postare, aplicabila exact adoratului tau :

      "distorsionarea mesajelor face parte din arta manipularii"

      asta e "calitatea" prim-mincinosului tarii, tonta.
      s-a dus sa-si ia caftan de domnitor pt. 2014 si atat. restul sunt vorbele lui goale, niciodata altfel de cand e la butoane.

      binenteles ca daca gandesti cu propriul cap, esti facut basist.
      ce o sa va faceti fratilor de la anul, cand base o sa-si termine mandatul? pe cine o sa mai dati vina ?
  • +14 (16 voturi)    
    :)) (Miercuri, 23 octombrie 2013, 0:22)

    georgicadindeal [utilizator]

    http://www.timesnewroman.ro/politic/10535-vizita-lui-ponta-in-susa-un-real-succes-a-fost-mangaiat-pe-cap-si-i-s-a-dat-un-bol-de-chappi
  • -3 (3 voturi)    
    sa (Miercuri, 23 octombrie 2013, 1:01)

    Lucky1 [utilizator]

    da
  • +20 (22 voturi)    
    Statul de drept se bazeaza pe suprematia legii! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 1:09)

    Primula [utilizator]

    Ori nu vedeti legatura? Statului de drept i se da o zdravana lovitura prin ceea ce face noua putere pentru a-l salva pe Varan de puscarie! Ce cauta trupa lui Voiculescu alaturi de Ponta? Ce credibilitate poate avea maimutoiul uslas alaturi de maimutoiul Badea si de ex-pastorul Gadea? In limbaj diplomatic i s-a transmis plagiatorului ca in Romania trebuie sa inceteze punerea sub control a justitiei si, prin aceasta, atacul impotriva statului de drept.
  • +22 (22 voturi)    
    Intr-adevar distorsionare (Miercuri, 23 octombrie 2013, 1:12)

    n.dumiritu [utilizator]

    Dar nu atit intre traducere si mesajul original al lui Biden, cit intre ce-a zis Biden si ce zice Ponta.
    Biden: "Romania’s success as a democratic partner with strong rule of law is vital to nourishing a healthy business climate..." (reusita crearii unei autentice democratii si a unei autentice domnii a legii este vitala pentru stimularea unui mediu economic sanatos...)
    Ponta: "A fost o expresie: democratia are succes doar daca economia are succes".

    Ce se poate intelege de aici?

    1. Ponta intelege ce i se spune, retine termenii expresiei, dar le schimba prioritatea cum ii pica lui la socoteala, si o mai si atribuie emitatorului, asa pervertita de sensul original. Ii foloseste la ceva reproducerea viciata a unei idei cruciale? Asta numai el stie. Dar daca ar fi reflectat o secunda la mesajul transmis de Biden, nu ar fi facut greseala (impolitetea) de a rastalmaci ce i s-a transmis.

    2. Ponta nu intelege ce i se spune in materie de democratie, stat de drept, lege, economie si altele. Aceste cuvinte sint pentru el simple ingrediente oarecare de aruncat in ciorbele unor discursuri pe care trebuie sa le faci in fata celor care te-au mandatat sa-i conduci. Pentru el, "democratie", "domnia legii" sint doar atribute, etichete sub care e bine sa te afisezi, pe care musai sa le invoci ca sa fii socotit respectabil, dar nu sint nicidecum niste imperative care sa-i creeze insomnii.

    3. Ponta a retinut expresia originala, dar crede ca functioneaza la fel de bine si reciproca, asa ca socoteste ca nu se departeaza de mesajul original daca il intoarce. Iarasi dovedeste ca nu a reflectat nici macar o secunda la ce i s-a spus. Un exemplu de autocratie care sta bine economic este Arabia Saudita.
  • +5 (5 voturi)    
    noile poze strica pagina hotnews-ului (Miercuri, 23 octombrie 2013, 2:50)

    tz3p3s [utilizator]

    s-au schimbat vremurile ?
  • +15 (17 voturi)    
    Joe Biden, omul lui Basescu! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 6:13)

    hotnewsfil [utilizator]

    Cand se intalnesc, americanii se saluta intrebandu-se cu un fel de : 'cum iti merge, ce mai faci?'
    Asa la intampinat si Joe Biden pe Viorel dar, ca sa fie mai adaptat tipului (specificului) de vizitator, a continuat cu : "ce ai mai plagiat?'
    Viorel, glumet si promt, cum il stim, a ras, i-a raspuns, tot americaneste : 'foarte bine, multumesc, dar dumneavoastra?' si, printre hohote de ras, facandu-se ca ploua, a continuat imperturbabil cu : 'vad ca si dumneavoastra sunteti basist, ca aia de la B1TV!'
  • +6 (6 voturi)    
    la pastele cailor (Miercuri, 23 octombrie 2013, 8:13)

    sorin3 [utilizator]

    " Sunt convins ca acest lucru se va intampla din 2014" de ce nu acum?
    • +1 (1 vot)    
      Sigur ca e convins ! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 10:25)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Este obsesia sa secreta: Ponta Presedinte in 2014 !

      Ce sa zic, doar domnia sa, V.V.Ponta, poate restura democratia dupa ce se va termina cu Dictatorul Basescu...
      Mintea lui Dottore Ponta este setata pe starea NonBasescu care a ajuns sa fie dominanta in gandirea sa.
      Nu ma va putea convinge nimeni ca sub Presedintele Ponta "Romania’s success as a democratic partner with strong rule of law" va deveni realitate.
      PCR-USL s-ar face frate si cu dracul doar pentru a trece si hopul asta din 2014 !
      Iar V.V.Ponta este cel mai talentat pentru a minti in continuare "oamenii".
      Iar Vizita in SUA este doar a lui Viorel, viitorul Presedinte al Romaniei !
      In toata aceasta tarasenie nu pot sa ma abtin de a recunoaste ca intrezaresc asa, ca prin ceata, zambetul enigmatic al unui fost PM care a stiut exact cui i-a creat partie spre o pozitie la care el stia ca nu va mai avea acces.
  • +15 (19 voturi)    
    Basistul de Joe! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 8:30)

    hotnewsfil [utilizator]

    Categoric Joe este basist!
    Altfel n-ar fi batut el apropouri diplomatice, despre statul de drept.
    Joe face cumva trimitere la puciul din anul trecut?
    Asta e! Americanii nu ne indragesc!
    Prietenii rusi de ce ne-au laudat pentru reusita puciului? De ce? Fiindca ne-au fost prieteni dezinteresati, in tot lungul istoriei. Nu ne scapa ei din poala!
    • +4 (4 voturi)    
      Joe bate saua,sa inteleleaga martoaga Viorel (Miercuri, 23 octombrie 2013, 10:18)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Vicepresedintele (Joe Biden) a subliniat faptul ca succesul Romaniei ca 'partener democratic', 'cu un stat de drept puternic', este vital....
      Martoaga, la inapoiere, ne va informa ca : 'Joe a spus, cu subiect si predicat, ca Base nu este un partener democratic, ca incalca, in repetate randuri, regulile cele mai elementare ale statului de drept.
  • +9 (9 voturi)    
    ALO se aude USLasilor ! (Miercuri, 23 octombrie 2013, 9:39)

    pita [utilizator]

    politica damboviteana nu se mai invarte numai dupa BURICUL vostru, justitia este si trebuie sa fie libera , ca sa va poata ''pescuii'',din mocirla pe care ati starnit-o.
    Bagati de seama si'' nu mai umblati cu haine vechi '', ca nu tine !
  • +5 (5 voturi)    
    faptul ca (Miercuri, 23 octombrie 2013, 10:02)

    victor L [utilizator]

    nu au iesit impreuna la o conferinta de presa nu e un lucru placut si denota inca neincredere in plagiator.
    Si to(n)tusi, Dottore este un pic avantajat: va putea sa distorsioneze cele discutate crezind ca lumea se va contrazice pe traducerea comunicatului Casei Albe.
    In continuare Dottore una a spus peste Balta si alta va face in tara.
    Justitia independenta in opinia uslamistilor?
    ce blasfemie mai mare se poate profera?!
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 23 octombrie 2013, 10:04)

    a.nonim [utilizator]

    I-a echivalat si diploma? Cu una de liceu american?
  • 0 (4 voturi)    
    ADEVARUL (Miercuri, 23 octombrie 2013, 10:22)

    GRANDFATHER [anonim]

    este ca atunci cand ai in nas un belciug de 100 de miliarde de euro si ai deficit la bugetul national, deficit la fondul de pensii, deficit la fondul de sanatate si multe alte "gauri in bordaj", trbuie sa "joci" cum iti canta Biden, care dupa discursul cu intarirea democratiei si a statului de drept, bun pentru urechile presei si opiniei publice, dupa retragerea presei, in spatele usilor inchise, a vrut sa afle care este stadiul "implementarii" intereselor americne in RO, interese reprezentate plenar de Chevron, Exxon, Ford&Co.! Nu fiti naivi! Declaratiile oficiale si ceea ce se vede pe sticla este doar partea vizibila a aisbergului! In spatele usilor inchise se joaca cu cartile pe masa dupa formula "ce-mi dai ca sa-ti dau?!" Personal sunt foarte curios cum va fi abordata si cum va fi rezolvata(sau nu!) problema "liberalizarii" vizelor pentru cetatenii romani! Acest "punct" de pe agenda discutiilor ar putea fi "revelator" pentru nivelul relatiilor politice dintre Washinton si Bucuresti in noul context creiat dupa alegerile din 9 decembrie 2012!
  • +5 (5 voturi)    
    Casa Alba, Dracula si statul de drept (Miercuri, 23 octombrie 2013, 11:10)

    cronicarul dupa ureche [utilizator]

    Ma intreb cum i-a explicat lui ponta ce-i cu statul de drept. I-a facut un desen. Personal nu ma dau in vant dupa americani dar au o calitate: isi urmaresc cu perseverenta interesele, indiferent ce partid e la putere. La noi n-auzi decat ca ala-i basist, ala-i USL-ist. Ma doare-n cot si de unii si de altii. Problema noastra e ca nu construim nimic, traim doar o permanenta "reforma".
  • 0 (0 voturi)    
    statul de drept (Miercuri, 23 octombrie 2013, 12:07)

    Mihai IonTurcu [anonim]

    Toti dorim un "stat de drept".Il avem? In statulde drept american judecatorul, caree ste ALES, persoana care in mod necesar a fost avocat,procuror si apoi judecator, poate aresta in instanta procvurorul daca are dovada ca acesta a incalcat legea in exercitiul atributiunilor salein dosarul trimis in judecata. Sentintele definitive ale judecatorului devin izvor delegepentru viitor. Inamivibilitatea judecatorului este absoluta. Mai ceva decat a Presedintelui. Cu ani in urma fiind profesor vizitator in SUA, unul din colegii amercicani,cnsilier al Departamentului de stat,mi-a aratat proaspatul raport pe care urma sa-l inainteze, dupa viyitele recurente in R.Moldova. Avea 3 pagini si era de o uimitoare generalitate si superficialitate. Nu intelesese ceva-- daraceasta urma sa fie informatia orientativa pentru executivul SUA.
  • +2 (2 voturi)    
    La care mongoloidul (Miercuri, 23 octombrie 2013, 12:35)

    AlisCuPar [utilizator]

    lua pozitia de drepti, crezand ca asta inseamna "statul de drept".
  • +1 (1 vot)    
    probabil trebuia sa-i aminteasca (Miercuri, 23 octombrie 2013, 14:06)

    __alex__ [utilizator]

    si despre faptul ca nu-i frumos sa minti, ca cei 7 ani deacasa nu pot fi inlocuiti de titluri obtinute prin inselaciune, ce mai, o adevarata predica morala....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă