​Brandul Catena a luat fiinta in 1999, cand firma Fildas Trading prelua pachetul majoritar de actiuni al companiei Argesfarm - practic o retea locala de farmacii, cu 30 de unitati, mare parte din acestea amplasate in Pitesti. In timp, pe o piata plina de provocari permanente si puternic concurentiala, Catena s-a extins si s-a impus ca lider in retailul farmaceutic.

CatenaFoto: Catena
  • Brand distins cu statutul de Superbrand*

Bazata pe crestere organica, dar si prin achizitii directe, extinderea lantului de farmacii Catena s-a facut treptat, astfel ca, incepand din 2012, a devenit cea mai mare retea farma la nivel national, titlu pe care l-a mentinut si consolidat pana in prezent, depasind 650 de unitati.

In paralel, Catena a devenit cel mai cunoscut brand farma din Romania, un brand autentic romanesc, care a ajuns la inima a milioane de romani, prin oferirea de raspunsuri prompte la nevoile si dorintele acestora.

Punand accent pe o serie de valori si principii pe baza carora si-a creat numele si renumele, „Farmacia Inimii Catena” a incercat in permanenta sa vina in intampinarea asteptarilor clientilor sai, oferind intotdeauna preturi bune, servicii prompte, sfaturi profesioniste, o gama larga de produse, dar si cele mai noi si revolutionare tratamente.

Cu aproape 5 milioane de pacienti fideli, Catena a devenit un reper fundamental pe piata farmaceutica romaneasca in privinta calitatii si profesionalismului serviciilor oferite. Reteaua de farmacii Catena a integrat imaginea brandului in viata de zi cu zi a pacientilor, redefinind conceptul de stil armonios si sanatos de trai prin derularea permanenta de campanii sociale si informative, prin oferte si brosuri informative oferite gratuit milioanelor de romani.

Campanii de informare precum „O inima sanatoasa iubeste mai mult!” organizata anual de Valentine’s Day sau „Intelege si controleaza diabetul” cu prilejul „Zilei de lupta impotriva diabetului”, marcata in fiecare an pe 14 noiembrie, au devenit deja traditii pentru pacientii romani. Alaturi de acestea, Catena a derulat numeroase alte actiuni informative si promotionale, cum ar fi lansarea, in 2016, a cardului si brosurii „Mama si Copilul” – adresate atat mamicilor, cat si femeilor care se pregatesc sa devina mame, ori campaniile derulate de Ziua Copiilor sau Saptamana Internationala a Alaptarii.

Ca o consecinta fireasca a extinderii, echipa Catena a crescut de la an la an, apropiindu-se de un total de 4.000 de profesionisti care formeaza o familie unita, a carei misiune permanenta nu este doar aceea de a le oferi pacientilor servicii de cea mai inalta calitate la un pret excelent, ci de a asigura si acea legatura speciala cu acestia, bazata pe incredere reciproca si respect.

Ca aprecierea si increderea de care se bucura brandul Catena este rasplatita o spun premiile pe care lantul de farmacii le-a primit in ultimii ani, printre care: Best Buy Award – Distinctie pentru farmacia cu cel mai bun raport calitate-pret din Romania, pentru 3 editii la rand – intre 2013-2017; Trusted Brands – premiul pentru „Brandul de farmacii in care romanii au cea mai mare incredere”, pentru doi ani la rand – 2014 si 2015; Superbrands – intre 2013-2017; Qudal – Lantul de farmacii nr. 1 din punct de vedere al calitatii produselor si serviciilor din Romania, intre 2014-2017, precum si premiul Customers’ Friend (Prietenul Cumparatorilor), oferit de ICERTIAS (Asociatia Internationala de Certificare, cu sediul la Zurich, Elvetia), avand drept logo sloganul „Pentru ca ne pasa de tine”, ca semn al respectului Catena fata de pacientii sai.

Si, pentru ca militeaza pentru un stil de viata sanatos, Catena il si practica prin „Catena Racing Team” – un club polisportiv alcatuit din circa 1.000 de angajati ai grupului. Echipele de fotbal si de handbal „Catena Racing Team” sunt campioane nationale la categoria lor, iar membrii practicanti de ciclism montan si cros s-au clasat an de an pe podium. Din echipa „Catena Racing Team” face parte si Simona Dumitrescu, de profesie asistent farmacie, care a obtinut locul II la North Pole Marathon 2017, cel mai nordic maraton din lume, recunoscut de Guinness World Records!

Inotatorul Paul Georgescu, cel care a stabilit, pe 14 septembrie 2016, un nou record romanesc in traversarea Canalului Manecii, si care a castigat, in august 2017, Maratonul Lacului Zurich, cel mai puternic maraton acvatic din lume, este, de asemenea, membru de onoare al „Catena Racing Team”.

In contextul unei piete concurentiale tot mai dezvoltate si al unor cerinte tot mai sofisticate ale publicului, Catena isi propune sa fie in avangarda tratamentelor noi, oferind cele mai bune solutii pentru sanatate.

*Superbrands este organizatia mondiala care ofera prestigiosul statut de Superbrand, brandurilor evaluate de catre un juriu larg de personalitati reprezentative pentru domeniu, denumit Consiliu Superbrands, si validate de consumatori, in urma unui studiu de piata. Criteriile luate in considerare sunt Calitate, Incredere, Diferentiere pe Piata, alaturi de alti indicatori care definesc profilul de consum din diferite piete, la nivel global.

In Romania, studiul este realizat cu sprijinul IPSOS pe un esantion reprezentativ la nivel national. Brandurile prezentate in aceasta sectiune sunt distinse cu statutul de Superbrand, in urma evaluarii generale a Consiliului Superbrands, precum si a studiului realizat la nivel national in Romania, in 2017 care este axat doar pe brandurile de consum. Selectia de branduri include modele de succes in branding, marketing, comunicare si business in sectoarele lor de activitate, fiind inalt evaluate de catre public si de catre specialistii in branding, marketing si comunicare si de reprezentanti la varf ai societatii civile si ai comunitatii de afaceri din Romania.