<-- Dosare Juridice - Deloitte --> <-- Dosare Juridice - PeliFilip -->

Dosare Juridice

Ce implicatii va avea implementarea noului regulament de protectie a datelor cu caracter personal? Ciprian Timofte, Managing Associate, si Sergiu Cretu, Avocat Senior Tuca Zbarcea & Asociatii au raspuns intrebarilor cititorilor

de     Smile Media

Ciprian Timofte, Sergiu Cretu
Foto: Tuca Zbarcea & Asociatii
Consimtamantul reprezinta unul dintre cel mai des uzitate temeiuri de prelucrare a datelor cu caracter personal, cu precadere in mediul online (inclusiv marketing direct). La nivel practic, consimtamantul a ridicat numeroase intrebari si dileme, in special relativ la cerintele de indeplinit de catre operatori pentru obtinerea unui consimtamant valabil. Cu ce schimbari vine Regulamentul General Privind Protectia Datelor Personale (GDPR)? Care sunt cerintele de indeplinit pentru a putea vorbi despre un consimtamant valabil? Cand trebuie informate persoanele vizate si cum se face aceasta informare? Ciprian Timofte, Managing Associate, si Sergiu Cretu, Avocat Senior in cadrul Tuca Zbarcea & Asociatii, discuta online cu cititorii despre consimtamantul si informarea conform GDPR.

Ciprian Timofte este Managing Associate al Tuca Zbarccea & Asociatii, fiind specializat in drept societar/comercial, fuziuni si achizitii, piete de capital si dreptul asigurarilor. De asemenea, el detine o experienta vasta in materia protectiei datelor cu caracter personal (de la efectuarea de diverse analize privind solutiile de implementare a unor proiecte vizand/implicand prelucrari de date cu caracter personal si pana la reprezentarea clientilor in fata ANSPDCP), marketing direct si publicitate, protectia consumatorului si comertul on-line. El este redactor in cadrul dataprivacyblog.tuca.ro, blogul Tuca Zbarcea & Asociatii dedicat protectiei datelor cu caracter personal si a dreptului la viata privata si participa frecvent la evenimente de profil in calitate de lector si formator. E-mail: ciprian.timofte@tuca.ro

Sergiu Cretu este Avocat Senior al Tuca Zbarcea & Asociatii, fiind specializat in domenii precum drept comercial si societar, dreptul proprietatii intelectuale, dreptul mediului. De asemenea, inca de la inceputul activitatii sale profesionale, el si-a concentrat activitatea pe proiecte care au presupus consultanta juridica in domenii de nisa precum: protectia datelor cu caracter personal (obligatiile operatorilor de date cu caracter personal, sanctiuni aplicabile, etc., asistenta in implementarea masurilor impuse de legislatia relevanta operatorilor de date cu caracter personal, asistenta si reprezentare a clientilor in fata ANSPDCP), operatiuni de direct marketing si publicitate, comert on-line, protectia consumatorilor si jocuri de noroc. El este redactor in cadrul dataprivacyblog.tuca.ro, blogul Tuca Zbarcea & Asociatii dedicat protectiei datelor cu caracter personal si a dreptului la viata privata. E-mail: sergiu.cretu@tuca.ro


  • Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la finalul articolului
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana

    Intalnirea online s-a incheiat


Citeste mai multe despre   



















3300 vizualizari

  • acte normative - clarificarea intinderii acestora (Miercuri, 27 septembrie 2017, 16:25)

    un domn [utilizator]

    buna ziua
    va rog sa imi confirmati/infirmati dupa caz daca continutul linkului urmator este insotit de proceduri si alte instructiuni, sau DOAR acest link este Singura referinta pentru aplicarea GDPR in mai 2018 este

    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0679&qid=1489750559676&from=en

    concluzie - va rog sa imi indicati daca eista ale link uri cu norme de aplicare,proceduri,implementari,etc
    • acte normative - clarificarea intinderii acestora (Joi, 28 septembrie 2017, 12:58)

      Sergiu Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui un domn

      Buna ziua,

      Link-ul la care faceti referire include doar textul GDPR. In asigurarea confirmitatii cu noile reguli trebuie sa aveti in vedere si alte surse, cum ar fi ghidurile emise de Grupul de Lucru Articolul 24 pe diverse aspecte reglementate de GDPR. Documentele emise de Grupul de Lucru pot fi consultate aici: http://ec.europa.eu/justice/data-protection/article-29/documentation/opinion-recommendation/index_en.htm. De asemenea, autoritatile din Statele Membre pot emite ghiduri, recomandari si reglementari nationale privind implementarea si aplicarea anumitor reguli specifice din GDPR. ANSPDCP a emis recent un ghid orientativ (unul foarte sumar) privind modul de implementare a GDPR. Acest ghid poate fi consultat pe pagina de internet a autoritatii: www.dataprotection.ro. In viitor, vor exista, probabil, si alte ghiduri / acte de reglementare emise in aplicarea GDPR. In plus, trebuie mentionat ca, in functie de intinderea prelucrarii datelor, pot fi incidente si regulile de prelucrare a datelor stabilite de autoritatile relevante din alte State Membre.
  • Marketing online (Miercuri, 27 septembrie 2017, 16:52)

    GDPR [anonim]

    Înțeleg că noul regulament introduce reguli ceva mai stricte referitoare la consimțământ pentru prelucrarea datelor. Prin urmare, o societate care, spre exemplu, face marketing online pe baza consimțământului obținut conform legislației actuale va putea în continuare prelucra date pe baza unui astfel de consimțământ după intrarea în vigoare a noului regulament?
    • Marketing online (Joi, 28 septembrie 2017, 13:22)

      Sergiu Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui GDPR

      GDPR reglementeaza, in mod expres, o serie de reguli / cerinte privind validitatea consimtamantului pentru prelucrarea datelor personale. Totusi, majoritatea cerintelor expres statuate acum nu sunt neaparat cerinte noi. Acestea au fost preluate din practica / ghidurile autoritatilor de supraveghere din Uniunea Europeana, emise in baza legislatiei actuale a protectie datelor. Operatorii de date, de multe ori, au tinut cont de aceste practici / ghiduri in obtinerea consimtamantului. Prin urmare, in principiu, un consimtamant obtinut conform actualei legislatii poate fi valabil si conform GDPR, daca acesta va respecta regulile din GDPR, cum ar fi:
      - sa fie specific - dat pentru scopuri clare, precis determinate;
      - liber exprimat - spre exemplu, daca un operator forteaza un consimtamantul spunandu-i persoanei vizate ca nu poate sa beneficieze de un serviciu decat daca isi da consimtamantul pentru prelucrarea datelor, iar acest consimtamant nu este necesar pentru furnizarea serviciului, consimtamantul nu va fi considerat liber exprimat; la cerinta libertatii consimtamantului intra si necesitatea ca acesta sa fie granular, respectiv persoana vizata sa aiba posibilitatea sa isi dea consimantantul diferentiat pe scopuri diferite;
      - neechivoc - respectiv sa rezulte dintr-un act pozitiv clar (e.g. persoanei vizate i se cere bifarea unei casute pentru ca datele acesteia sa-i fie prelucrate; din contra, casutele pre-bifate nu respecta caracterul neechivoc si, ca atare, nu vor asigura un consimtamant valabil).
  • Consimtamantul angajatilor (Miercuri, 27 septembrie 2017, 18:16)

    Un angajator [anonim]

    Buna ziua, as vrea sa stiu, va rog, daca se mai poate baza angajatorul pe consimtamantul angajaților in contextul GDPR, avand in vedere relația de subordonare angajat-angajator?

    Va multumesc!
    • Consimtamantul angajatilor (Joi, 28 septembrie 2017, 13:06)

      Ciprian Timofte [hotnews.ro] i-a raspuns lui Un angajator

      Conform GDPR, valabilitatea consimtamantului este discutabila atunci cand intre operator si persoana vizata exista un raport de subordonare (se pune in discutie caracterul liber al consimtamantului). Intr-adevar, raportul angajator-angajat este unul de subordonare. Totusi, libertatea consimtamantului angajatilor va trebui apreciata de la caz la caz, neexistand o interdictie absoluta ca angajatorul sa se bazeze pe consimtamantul salariatilor. In aprecierea caracterului liber al consimtamantului, ar trebui sa se aiba in vedere caracteristicile prelucrarii (e.g. scopul prelucrarii, cat de intruziva este aceasta pentru salariat), precum si consecintele pe care aceasta le-ar produce asupra angajatului. Cu alte cuvinte, intrebarile-cheie pentru analiza valabilitatii consimtamantului angajatilor vor fi: De ce ar fi consimtit angajatul cu privire la prelucrare? A avut acesta o posibilitate reala de a refuza si care ar fi fost consecintele refuzului? De exemplu, consimtamantul salariatului pentru monitorizarea corespondentei electronice nu ar trebui considerat ca fiind liber exprimat intrucat, pe de o parte, vorbim de o prelucrare extrem de intruziva in viata privata a anagajatului, iar pe de alta parte respectiva prelucrare nu se realizeaza in interesul acestuia. Pe de alta parte, consimtamantul angajatului pentru o prelucrare a datelor in interesului acestuia ar trebui considerat liber exprimat si, prin urmare, valabil. De pilda, cazul cand salariatul consimte ca angajatorul sa ii trimita mesaje sms pentru reamintirea rambursarii ratei aferente unui imprumut acordat de angajator.
  • Retragere consimtamant (Miercuri, 27 septembrie 2017, 22:04)

    Bogdan [anonim]

    Buna seara, inteleg ca legea imi asigura dreptul de a imi retrage consimtamantul pentru prelucrare. Cum pot sa ma asigur ca acest drept imi este respectat? Multumesc
    • Retragere consimtamant (Joi, 28 septembrie 2017, 13:35)

      Sergiu Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan

      Dreptul de retragere a consimtamantului exista si conform actualei legislatii. Noutatea majora adusa de GPDR este ca retragerea consimtantului ar trebui sa fie la fel de facila ca acordarea acestuia. In concret, operatorii vor trebui sa puna la dispozitie persoanelor vizate mecanisme de retragere cel putin la fel de comode si simple de utiliza cum sunt mecanismele de acordare a consimtantului. Spre exemplu, un astfel de mecanism ar putea fi crearea unei sectiuni speciale, usor de identificat de catre utilizator, de gestiune a consimtantului in profilul de utilizator in cadrul unei platforme on-line.
  • Câtă justiție (Miercuri, 27 septembrie 2017, 23:14)

    Gray51 [utilizator]

    In momentul de față, un site al justiție publică istoricul cu toate procesele unui cetățean. Așa că, dacă vrei să te distrezi pe seama vecinului, trebuie doar sa i știi numele.
  • Informarea (Joi, 28 septembrie 2017, 9:29)

    Stefan [anonim]

    Din prezentarea de mai sus rezulta ca ar exista reguli speciale noi privind informarea cu privire la prelucrarea datelor. Astfel, m-ar interesa cum trebuie sa arate o informare conforma? Un exemplu concret: cum ar trebui sa se faca informarea de catre cei care prelucreaza datele on-line, cum ar fi un magazin on-line?
    • Informare (Joi, 28 septembrie 2017, 13:29)

      Ciprian Timofte [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan

      Intr-adevar, GDPR consacra noi reguli privind informarea persoanelor vizate. In primul rand, continutul informarii este mai larg, fiind necesara furnizarea unor informatii aditionale fata de cerintele actuale, cum ar fi: 1. temeiul avut in vedere pentru prelucrare, 2. daca prelucrarea se realizeaza in baza unui interes legitim, o descriere a interesului legitim, 3. perioada de stocare a datelor, 4. daca prelucrarea este bazata pe consimtamant, posibilitatea persoanelor vizate de a-si retrage consimtamantul, 5. dreptul de a depune plangere la ANSPDCP, 6. daca este cazul, datele ofiterului de conformitate.
      Referitor la stilul informarii, GDPR impune ca informarea sa fie clara, completa, concisa si accesibila. Accesibilitatea va implica practic utilizarea unui limbaj simplu, inteligibil si evitarea informatiilor tehnice, greu accesibile publicului larg. O provocare va fi si asigurarea stilului concis, in conditile in care, asa cum am aratat mai sus, GDPR a crescut nivelul de informatii ce trebuie furnizate persoanelor vizate; in orice caz, mai alesin mediul online, ar trebui evitate formularile lungi, greu de urmarit sau nerelevante pentru scopul informarii, care ar descuraja persoana vizata sa citeasca documentul de informare.
      De asemenea, GDPR aduce noutati si in ce priveste momentul informarii persoanelor vizate, dar doar pentru ipoteza in care datele sunt obtinute indirect, de la o alta persoana decat persoana vizata. In acest caz, informarea va trebui realizata (dupa caz): 1.intr-un termen rezonabil, dar nu mai tarziu de 1 luna de la obtinerea datelor. 2. la momentul primei comunicari cu persoana vizata, in cazul datelor de contact. 3. la momentul primei dezvaluiri, daca se intentioneaza ca datele sa fie dezvaluite unei alte persoane.
  • Valabilitatea unui consimțământ (Joi, 28 septembrie 2017, 9:50)

    A. [anonim]

    Bună ziua,

    Ce "durată de valabilitate” are un consimțământ obținut în mod valid conform GDPR?
    Mulțumesc!
    • Durata consimtamantului (Joi, 28 septembrie 2017, 13:51)

      Ciprian Timofte [hotnews.ro] i-a raspuns lui A.

      GDPR nu contine reguli exprese privind "durata de valabilitate" a consimtamintelor valid obtinute. Consider totusi ca, raportat la principiul de prelucrare a datelor cu buna-credinta, s-ar impune totusi o limitare in timp a "duratei de valabilitate". De altfel, industria (inclusiv ICO - autoritatea din UK) a antamat deja ideea unei necesitati de "confirmare"/ reinnoire la intervale regulate de timp a consimtamintelor obtinute.
      Evident, momentul in care consimtamantul ar trebui (re)confirmat se va aprecia de la caz la caz.. In acest scop, "barometrul" ar trebui sa fie asteptarile legitime ale persoanei vizate cu privire la durata prelucrarii. De exemplu, ar fi recomandabil ca un operator de telefonie sa nu mai transmita clientului comunicari comerciale privind diverse produse in ipoteza incetarii abonamentului de servicii de telefonie (din orice motiv), chiar daca respectivul client nu si-a exercitat in mod formal dreptul de retragere a consimtamantului.
  • Comunicarea B2B (Joi, 28 septembrie 2017, 11:16)

    Sergiu Sorin [anonim]

    In cazul in care mesajele de email marketing sunt trimise catre adrese de email ale unor firme, in sistem Business to Business, ce reglementari se aplica? Este valabil doar opt-out? De asemenea, un email al unui angajat in cadrul unei firme, ex ion@companie.com este considerat data cu caracter personal?

    Multumesc
    • Comunicarea B2B (Joi, 28 septembrie 2017, 15:14)

      Sergiu Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sergiu Sorin

      1. In cazul comunicarilor B2B sunt incidente dispozitiile art. 12 alin. (1) si (3) din Legea nr. 506/2004. In acest caz, pentru comunicarile comerciale prin sisteme electronice care nu necesita interventia unui factor uman (respectiv majoritatea comunicarilor comerciale), este necesar consimtamantul expres al persoanei juridice vizate de comunicarea B2B. Ca atare, un mecanism de comunicari comerciale pe baza de opt-out nu ar fi conform.
      2. Da, e-mailul unui angajat este considerat data cu caracter personal.
  • Clarificari (Joi, 28 septembrie 2017, 12:08)

    Valmon4 [anonim]

    In conditiile in care orice prelucrare de date cu caracter personal este susceptibila de a prezenta careva riscuri pentru drepturile si libertatile persoanelor fizice (chiar si unul minuscul), care sunt riscurile ridicate in sensul ghidului ANSPDCP?

    Entitatile care au un numar mai mic de 250 de angajati, care nu sunt obligate conform RGPD sa implementeze toate reglementarile, sunt si ele susceptibile de sanctiunile prevazute in regulament ?
    • Clarificari (Joi, 28 septembrie 2017, 15:49)

      Sergiu Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Valmon4

      1. Banuiesc ca va referiti la precizarea facuta de ANSPDCP cu privire la art. 30 din GDPR, respectiv necesitatea cartografierii prelucrarii datelor pentru societatile cu mai putin de 250 de angajati daca prelucrarea datelor ar putea prezenta riscuri pentru drepturile si libertatile persoanelor vizate. Doar in cazul unor riscuri importante / semnificative pentru viata privata a persoanelor vizate va fi aplicabila aceasta cerinta. Aceasta determinare se poate face, insa, de la caz la caz, in functie de tipul datelor prelucrate (e.g. in general prelucrarea datelor sensibile atrage si un risc ridicat pentru viata privata a persoanelor vizate) si specificul prelucrarii (e.g. prelucrarea unor cantitati semnificative de date personale sau a unor grupuri mari de persoane poate prezenta un risc ridicat pentru viata privata a persoanelor vizate).
      2. Da, entitatile cu un numar mai mic de 250 de angajati vor putea fi sanctionate conform GDPR. Desigur, sanctiunile prevazute de GDPR sunt maximale, care nu se vor aplica automat pentru orice fel de incalcare. In mod cert, in aplicarea sanctiunilor se va tine cont si de gravitatea faptei (conduita operatorului, prejudiciul adus persoanelor vizate etc.).
  • GDPR in e-commerce (Joi, 28 septembrie 2017, 12:24)

    M.O. [anonim]

    Ce trebuie sa faca in plus fata de ce facea pana acum un magazin online?
    Multumim!
    • GDPR in e-commerce (Joi, 28 septembrie 2017, 15:18)

      Ciprian Timofte [hotnews.ro] i-a raspuns lui M.O.

      Pentru a raspunde la intrebare este necesara o analiza mai aprofundata a situatiei de fapt , pentru a determina, printre altele: ce tipuri de prelucrari efectueaza si ce date se prelucreaza, pentru ce scopuri, unde sunt stocate datele (server, locatie server, cloud etc), cui sunt dezvaluite datele, daca se realizeaza operatiuni de profilare (de ex. pentru scop de publicitate targetata), daca site-ul utilizeaza cookies si ce tipuri de cookies etc.
      In orice caz, urmatoarele actiuni vor trebui intreprinse:
      1. Realizarea unui audit complet al operatiunilor de prelucrare, pentru a determina incidenta cerintelor de conformare suplimentare impuse de GDPR (necesitatea "maparii" datelor, necesitatea numirii unui DPO, necesitatea realizarii studiului de impact etc.
      2. Realizarea unui audit al consimtamintelor obtinute, raportat la standardele de validitate impuse de GDPR.
      3. Reanalizarea incidentei temeiurilor de prelucrare uzitate pana la acest moment si analiza caracterului adecvat al acestora prin raportare la standardele GDPR.
      4. Reanalizarea politicilor de confidentialitate, in special din perpectiva conformarii cu noile standarde de informare.
      5. Implementarea unor meca nisme de asigurare a drepturilor utilizatorilor in contextul prelucrarii datelor online (cum ar fi dreptul de retragere a consimtamantului acordat on-line printr-un mijloc facil - click pe un buton "retragere consimtamant").
      6. Implementarea de proceduri pentru analiza si notificarea incidentelor de securitate.
      7. Etc (in functie de particularitatile organizatiei si ale website-ului).
  • Conformitatea aplicatiilor software cu GDPR (Joi, 28 septembrie 2017, 12:24)

    Octavian Rusu [anonim]

    Buna ziua,
    Recent am vazut un studiu la nivel european care spune ca mai putin de 10% din aplicatiile software disponibile pe piata sunt GDPR compliance (si aici vorbim in special de privacy by default, consimtamantul expres informat, etc). In reglementarea actuala, raspunderea pentru prelucrarea unor date personale (colectare, stocare, transmitere, etc) cade asupra companiei care utilizeaza aceste softuri sau care permite angajatilor utilizarea acestora in scop de business. Dupa implementarea GDPR care este raspunderea furnizorului de software in privinta respectarii obligatiilor privind protectia datelor personale. A doua intrebare este daca o firma producatoare de software are obligatia numirii unui DPO? Cum se imparte raspunderea intre operator (beneficiar de soft) si imputernicit (furnizorul de soft)?

    2. GDPR vorbeste despre posibilitatea elaborarii unor coduri de conduita la care pot adera firmele mai mici la nivel sectorial. Acest proces ar putea avea ca avantaj faptul ca firmele mici si mijlocii sa eficientizeze costurile pentru conformitatea GDPR. Aceste coduri ar trebui sa fie adoptate la nivel de asociatii profesionale/patronate? Pot sa existe mai multe coduri? Care este procedura de aprobare a acestora si care este procedura de aderare a companiilor la aceste coduri?

    3. O intrebare punctuala. Organizatiile neguvernamentale care implementeaza diverse proiecte cu finantare europeana sunt obligate sa colecteze de la beneficiari o serie de date personale pentru a demonstra incadrarea acestora in anumite categorii de gruprui vulnerabile (ex. date medicale, etnie, venituri, etc). Aceste date se colecteaza atat pe baza de declaratie (Fisa de Grup tinta) cat si documente suport (certificate medicale, de handicap, etc). Aceste organizatii au obligativitatea numirii unui DPO?

    Multumesc
  • Despre varsta minorllor (Joi, 28 septembrie 2017, 13:17)

    DianaT [anonim]

    Domnilor avocati, as vrea sa stiu daca noul regulament impune verificarea varstei minorilor pentru conformarea cu cerintele privind necesitatea obtinerii acordului parintilor pentru prelucrarea datelor minorilor in mediul online?

    O zi buna!
    • Verificarea varstei minorilor (Joi, 28 septembrie 2017, 14:56)

      Ciprian Timofte [hotnews.ro] i-a raspuns lui DianaT

      GDPR prevede doar obligatia operatorilor de a obtine consimtamantul parintilor (sau, dupa caz, a altor reprezentanti legali ai minorului) in cazul in care prelucreaza datele personale ale minorilor sub 16 ani in contextul unor servicii ale societatii informationale care vizeaza minorii in mod direct. GDPR nu prevede vreo obligatie expresa in sarcina operatorilor de a verifica varsta minorilor (i.e. daca utilizatorii site-ului au sau nu peste 16 ani). Totusi,o atare obligatie ar putea deriva chiar din obligatia impusa de GDPR in sarcina operatorilor de a verifica consimtamantul parintilor pentru cazul prelucrarii datelor minorilor sub 16 ani. De altfel, aceasta problema a facut obiectul dezbaterilor si sub imperiul actualei legislatii, iar Grupul de Lucru Art. 29 a antamat ideea necesitatii implementarii unui sistem de verificare a varstei minorilor. In concluzie, desi nu foarte clar, s-ar putea sustine ideea unei astfel de obligatii impuse de GDPR in mod implicit in sarcina operatorilor. O adevarata provocare va fi insa modalitatea efectiva de verificare a varstei minorilor, in conditiile in care nu exista o solutie general aplicabila ("one fits all") pentru a realiza o atare verificare. In orice caz, simpla declaratie a minorului cum ca are varsta de peste 16 ani nu ar trebui sa fie considerata un mecanism viabil de verificare.
  • Validitate (Joi, 28 septembrie 2017, 13:19)

    Viorel [anonim]

    Consimtamantul obtinut verbal este valid conform GDPR?
    • Validitate consimtamant verbal (Joi, 28 septembrie 2017, 13:49)

      Sergiu Cretu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorel

      GDPR nu invalideaza consimtamantul verbal. Totusi, GDPR prevede ca operatorul trebuie sa fie in masura sa demonstreze faptul ca persoana ale carei date sunt prelucrate si-a dat consimtamantul. Consimtamantul verbal este, ca regula, mai greu de dovedit. De aceea, operatorii trebuie sa fie mai atenti atunci cand se bazeaza pe un consimtamant exprimat verbal. Ca un exemplu de practica, operatorii in domeniu telecom inregistreaza convorbirile pentru a putea dovedi apoi continutul discutiei avute cu un client, dovada care poate sa vizeze inclusiv consimtamantul pentru prelucrarea datelor.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri