Bucurestiul are oficial cea mai inalta cladire din Romania

de G.G.    
Marţi, 24 iulie 2012, 11:17 Sky Tower

SkyTower
Foto: Sky Tower
Sky Tower a ajuns la finalizarea structurii, fiind oficial cea mai inalta cladire din tara cu o inaltime de 137 metri. In prezent, se monteaza fatadele etajelor superioare, iar in interior se fac finisajele. Cladirea va fi data in folosinta spre finalul acestui an. (Articol webPR)

Localizat in apropierea statiei de metrou Aurel Vlaicu, Sky Tower este detinut de Raiffeisen Property International si a fost construit pe terenul de 4 hectare al fostei Fabrici de Elemente pentru Automatizari. Locul, lasat in paragina si distrus de timp, isi contureaza acum o noua fata, odata cu aparitia turnului de birouri insotit de alte doua cladiri, Floreasca Office si Promenada Shopping Center, in cadrul proiectului Floreasca City. Costurile pentru construirea celor trei cladiri s-au ridicat la peste 250 de milioane de euro.

Cladirea de birouri beneficiaza de BMS (Building Management System) care asigura eficientizarea consumului de energie pe toata suprafata. Avantajul acestui sistem il reprezinta reducerea costurilor de intretinere cu pana la 30%. BMS este un sistem automatizat care are functia de control, monitorizare si optimizare a diverselor actiuni care se petrec in interiorul cladirii sau in jurul acesteia. Vorbim de sistemele de alimentare cu energie electrica, cele de luminat, sistemele de climatizare si cele de securitate.

SkyTower
Foto: Sky Tower
Dupa declinul cauzat de criza economica, piata imobiliara da semne usoare de revenire, iar tendintele in constructii merg din ce in ce mai mult pe realizarea de astfel de cladiri eficiente, usor de intretinut si fara costuri prea mari.

Unul dintre avantajele principale ale cladirii este localizarea pe harta Bucurestiului. Angajatii pot ajunge la birou in timp util cu metroul care se afla la doar 2 minute distanta sau pot alege tramvaiul 5 si autobuzele 182 si 282, care opresc chiar la intrarea in complex, pe strada Barbu Vacarescu. Primii chiriasi care vor lucra in Sky Tower vor fi cei de la Raiffeisen Bank. Sediul central al bancii austriece va ocupa sase din cele 37 de etaje.

Fata de centrul Capitalei, Sky Tower se afla la o distanta de 10 minute cu masina, iar fata de Aeroportul Henri Coanda se afla la 20 de minute. Turnul de birouri are peste 530 de locuri de parcare in subteran, dar va beneficia de parcare si la suprafata. Fiecare etaj are o suprafata de 1.150 de metri patrati, spatiu ce poate fi compartimentat in functie de preferintele chiriasilor. Cladirea a fost proiectata in asa fel incat toate birourile beneficiaza de lumina naturala, ceea ce inseamna si o reducere a iluminatului pe parcursul zilei.


Citeste mai multe despre   























16154 vizualizari

  • +8 (24 voturi)    
    comentarii (Marţi, 24 iulie 2012, 11:42)

    sile1 [utilizator]

    1) Interesant de stiut ar fi daca imensul spatiu va avea ocupanti.
    Ar fi bine sa aiba, altfel investitia se va dovedi nerentabila.

    2) Semnificativ este faptul ca distrugem fabrici si uzine ca sa punem in loc mall-uri si birouri care sa produca ce ??
  • +10 (12 voturi)    
    hm? (Marţi, 24 iulie 2012, 12:20)

    adinama [utilizator]

    In caz de incendiu la etajele superioare...au pompierii utilaje pentru stingerea acestuia la inaltimi de acest gen? Sau patim ca la cladirea de la Armeneasca?
  • +6 (14 voturi)    
    Urat concept (Marţi, 24 iulie 2012, 12:42)

    tibiro [utilizator]

    Uitandu-ma la prima poza pot doar sa intreb, vibreaza structura pe baza de baterii sau trebuie bagata in priza?
  • +9 (9 voturi)    
    Nu in totalitate corect (Marţi, 24 iulie 2012, 13:44)

    Stefan85 [utilizator]

    Metroul nu este la 2 minute de cladire, poate decat in zbor, mai ales daca ne referim la intrarea de pe Barbu Vacarescu, mai degraba la vre-o 5 minute.

    Iar 282 si 182 in niciun caz nu au statie la intrare in complex ci la vre-o 10 minute sanatoase de mers pe jos. Da tramvaiul 5 are statie acolo insa vine din an in paste, si mai are 335 si 112 de care nimeni nu mentioneaza nimic. Ma gandesc totusi ca oamenii care promoveaza acest stabiliment ar trebui sa fie mai informati si sa nu scrie gogosi.

    Iar locurile de parcare sunt din nou insuficiente, cladirea de vizavis are la jumatate numaruld de etaje si numarul de locuri de parcare, iar pe strada din fata si sub pod este plin de masini parcate aiurea...

    Oare cand 'om avea si noi campusuri de birouri ca in tarile civilizate, cu intrare direct de pe autostrada, cu toate facilitatile disponibile si in zone versi si linistite, si nu cladiri trantite aiurea prin Bucuresti?
  • +1 (3 voturi)    
    @Stefan (Marţi, 24 iulie 2012, 15:01)

    A.Voicu [utilizator]

    Ai dreptate... cele mai bune/eficiente cladiri de birouri sunt afara din oras, cu intrare de pe autostrada. Macar de am avea si noi autostrazi, dar pana una alta, in mai toate tarile civizilate exista zone de birouri in oras.

    In Londra spre exemplu, exista o parte a orasului care este impanzita de cladiri inalte de birouri, la fel cum este si Pipera noastra, sau Floreasca cum ii zic astia.

    Apoi mai avem problema cu masinile. Sunt convinsa ca cel mai bine ar fi sa le luam cu noi in birou, dar n-avem cum din pacate. Am colegi care nu pot concepe sa nu vina cu masina la birou, desi metroul este la 2 pasi, plus alte mijloace de transport. Tot timpul ne legam de lipsa parcarilor, dar nu ne gandim si la o eventuala lipsa a masinilor.

    Si daca metroul e la 2 sau la 5 minute distanta, nu cred ca e important atat timp cat exista.
  • +3 (3 voturi)    
    @ A.Voicu (Marţi, 24 iulie 2012, 15:19)

    Stefan85 [utilizator]

    Absolut corect, in campusurile din Europa de Vest ai toate facilitatile sa mergi cu bicicleta la servici, ai unde sa o pui, fara sa iti fie frica ca iti este furata, ai dusuri unde sa schimbi si speli.

    Eu am exemplu colegi carora li s-a furat de 2 sau mai multe ori bicicleta din locul special amenajat pentru biciclete, camere video si tot tacamul, in parcarea exterioara a cladirii, vizavis de turnul cu pricina si cu ele furate au ramas.

    Iar locurile de parcare sunt platite, in general de companiile care sunt in cladirea respectiva si nu de angajati, apoi distribuite acestora, si nu sunt ieftine deloc. Sa nu cumva sa isi imagineze careva ca este ca la mall unde ai parcare gratuita.

    Din pacate pentru mine personal cladirea aceasta nu imi zice nimic, inca o cladire facuta pentru a scoate cat mai mult din ea, ma uit cu invidie la celelalte capitale europene unde investitorii au pe lista de prioritati si arhitectura, cat mai deosebita, mai interesanta si non conformista si nu doar profitul...
  • -1 (5 voturi)    
    o fi cea mai inalta cladire... (Marţi, 24 iulie 2012, 15:51)

    ctoma [utilizator]

    ...dar la cutremure rezista ? nu ma refer la cele de 3-5 grade pe Richter,ci la cele peste 7 grade !
  • -3 (3 voturi)    
    ? (Marţi, 24 iulie 2012, 19:08)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Or fi pus Thermalite la noduri?
  • +2 (2 voturi)    
    O constructie interesanta (Miercuri, 25 iulie 2012, 10:13)

    Toshibutza [utilizator]

    Dintre toate comentariile care s-au facut pana acum, nimeni nu a apreciat macar dintr-un punct de vedere realizarea.
    Este adevarat ca sunt multe puncte pe care le putem comenta rautacios, dar ce calitate avem noi sa ne dam cu parerea? Cunoastem detaliile?
    Ma bucur pentru cei care au realizat acest lucru. Sper sa fie cat mai multi romani implicati in acest proiect, iar cu experienta acumultata sa constituie bazele pentru proiecte mai mari, sa nu mai zica "unii" ca Romania e ultima.
    Asta e mentalitatea nostra, a romanilor, ca suntem ultimi, si asa suntem crescuti noi tinerii, fara a avea o referinta.
    Americanii sunt crescuti si li se cultiva de mici atitudinea de invingatori.

    Dar am deviat de la subiect. Sper sa se construiasca cat mai mult in tara, si sa se construiasca cu forta de munca romaneasca.
    Comentarii vor fi foarte multe, si cele mai multe rautacioase, din partea unor persoane care nu cunosc toate detaliile.
    Cu stima!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu sunt rautacioase, din contra, (Miercuri, 25 iulie 2012, 11:05)

    albatrosul_verde [utilizator]

    multe comentarii sunt pertinente.
    Pentru oamenii de la tzara poate ca e suna a mare realizare aceast dildo shaped skyscraper, in realitate este o investitie de 2 lei, asemenea mall-urilor, prin care unii putred de bogati vor sa castige bani pe viata, trandind o constructie de genul asta, cu nepasare pentru urbanism, cu minime facilitati pentru cei care vor lucra acolo, construita insa pe principiul inchisorilor, adica sa fie ieftina si incapatoare.

    Asa ca, pentru cei care am mai vazut cladiri de birouri si in tari mai civilizate si totodata am avut nesansa sa lucram in zona de nord a capitalei, stim foarte bine ca la noi sunt o gramada de neajunsuri acolo, drumul de zi cu zi, parcare, cozile nejustificate in trafic, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    transport full (Joi, 26 iulie 2012, 11:33)

    bedeu [utilizator]

    Metroul vine la 2 minute si e full .
    Cozile la intersectie se intind pe cel putin 1 km, zilnic.
    Pasajul cu care se lauda Oprescu doar a mutat aglomeratia mai incolo un pic (macar pentru noi din birourile de la Aurel Vlaicu e bine).

    In rest, cum zicea cineva pe aici deunazi, e realizare austriaca: Strabag, Raiff.
  • 0 (0 voturi)    
    autorul (Marţi, 27 noiembrie 2012, 21:17)

    arha [utilizator]

    Stie cineva care este numele arhitectului care a conceput proiectul turnului?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi