​DOCUMENT UPDATE Un grup de medici în frunte cu Vasile Astărăstoae, fost președinte al Colegiului Medicilor, cere respingerea proiectului Legii vaccinării, blocat de 3 ani în Parlament

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 28 mai 2020, 13:40 Actualitate | Sanatate


Vaccinare
Foto: Hotnews
118 medici români reuniți în cadrul "Asociației Medici pentru Consimțământ Informat", în frunte cu Vasile Astărăstoae, fost președinte al Colegiului Medicilor, au semnat o scrisoare deschisă către Camera Deputaților - document obținut de HotNews.ro - în care cer respingerea proiectului Legii vaccinării (Plx 399/2017), blocat de aproape 3 ani în sertarele Parlamentului.

Cei 118 medici - specialiști în homeopatie, medici de familie, medici pediatri, medici chirurgi, specialiști în medicină de urgență, medici ATI, psihiatri sau stomatologi - se declară împotriva "obligativității vaccinării". Ei susțin, de asemenea, că "nu există consens în medicină referitor la siguranța și eficacitatea vaccinurilor".

  • ERATĂ În versiunea inițială a știrii, se afirma eronat că proiectul nu a prevăzut niciodată obligativitatea vaccinării. Prezentăm în articol un drept la replică transmis de Asociația „MEDICI PENTRU CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT”.

Semnatarii scrisorii: "Nu există consens în medicină referitor la siguranța și eficacitatea vaccinurilor"


"Semnatarii prezentei, medici cu drept de liberă practică din România, considerăm că avem o datorie profesională și de conștiință să vă solicităm să respingeți proiectul de lege privind vaccinarea obligatorie a persoanelor în România (PLx 399/2017). Nu suntem împotriva vaccinării în sine, suntem împotriva obligativității vaccinării, suntem pentru consimțământul informat al pacientului. Contrar aparenței, nu există consens în medicină referitor la siguranța și eficacitatea vaccinurilor", arată semnatarii scrisorii deschise adresate Parlamentului.

Pe lista semnatarilor se regăsesc de la Vasile Astărăstoae, fost președinte al Colegiului Medicilor din România, până la medici specializați în homeopatie, dar și medici de familie, medici pediatri, medici chirurgi, medici specialiști în medicină de urgență, medici ATI, psihiatri sau stomatologi.

Vasile Astărăstoae

"În decembrie 2019, în cadrul summitului global al Organizației Mondiale a Sănătății referitor la siguranța vaccinurilor, numeroși experți internaționali au ridicat probleme legate de scăderea încrederii populației în vaccinare şi lipsa studiilor adecvate referitoare la siguranța vaccinurilor. Vaccinurile sunt injectate în primul rând persoanelor sănătoase, dar în prospectele vaccinurilor sunt enumerate multiple reacții nedorite, ce pot apărea după injectare. Unele dintre acestea sunt boli invalidante permanente: convulsii, paralizii, encefalopatii (afectări ale creierului), șoc anafilactic. Chiar dacă aceste efecte nu apar la absolut toate persoanele vaccinate, la nivelul de cunoaștere medicală actual, nu avem metode să prevedem cu exactitate care persoane sunt vulnerabile şi vor dezvolta efecte nedorite şi care nu. Chiar şi efectuând analize medicale înainte de vaccinare, nu avem certitudinea identificării tuturor persoanelor care riscă dezvoltarea reacțiilor adverse postvaccinale. Efectul rezultat este că se previne o boală infecto-contagioasă, dar se creează alte boli cronice, cu evoluție imprevizibilă pe termen lung", susțin semnatarii scrisorii deschise.


Scrisoarea deschisă poate fi consultată integral în documentul atașat obținut de HotNews.ro.


ERATĂ În versiunea inițială a știrii, se afirma eronat că proiectul nu a prevăzut niciodată obligativitatea vaccinării. Prezentăm mai jos un drept la replică transmis de Asociația „MEDICI PENTRU CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT”:

„ Proiectul de lege a prevăzut tot timpul obligativitatea vaccinării!

Chiar HotNews a publicat în data de 28 ianuarie 2020 articolul intitulat „2 ani și jumătate de când proiectul legii vaccinării e blocat în Parlament. Apelul românului care a fondat cel mai mare grup pro-vaccinare de pe internet: E o prioritate de siguranță națională”, semnat de aceeași jurnalistă, Alina Neagu. Articolul preia afirmațiile Coaliției România Sănătoasă (formată din două ONG-uri), care spune: „Legea vaccinării în formă ei corectă, care să asigure, prin obligativitate, vaccinarea tuturor copiilor apți medical este fundamentală pentru întărirea prevenției în România (...). Speriați de termenul de ''obligativitate'' politicienii pare că au uitat că obligativitatea este un concept legal legitim și necesar în politicile pentru sănătatea și siguranță publică.”

https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-23626784-2-ani-jumatate-cand-proiectul-legii-vaccinarii-blocat-parlament-apelul-romanului-care-fondat-cel-mai-mare-grup

Există mai multe variante de lucru ale proiectului de lege, dar TOATE conțin OBLIGATIVITATEA VACCINĂRII. Proiectul de lege a pornit de la Ministerului Sănătății, fiind asumat de Guvern, apoi a fost votat de Senat cu câteva mici modificări, după care a ajuns la Camera Deputaților unde a fost dezbătut de mai multe comisii, care au dat fiecare câte un aviz, pozitiv sau negativ. Tot timpul proietului de lege i s-au adus amendamente. Toate aceste forme ale proiectului de lege conțin obligativitatea vaccinării populației.

Reamintim că Plenul Camerei Deputaților este suveran în deciziile sale, având totala libertate de a alege pe care din aceste variante o va vota. Există și posibilitatea ca Plenul Camerei Deputaților să respingă prin vot acest proiect de lege, caz în care nu va exista nicio lege a vaccinării.
Așadar, toți cei care încearcă să spună ce va fi în final nu fac decât presupuneri și speculații!

Obligativitatea vaccinării și smulgerea consimțământului pentru vaccinare, prin toate formele viciului de consimțământ, reprezintă axul central al acestui proiect de lege. Aproape toate celelalte prevederi se regăsesc deja, într-un fel sau altul, în legislația actuală. Chiar și fără acest proiect de lege, vaccinarea ar putea continua ca și până acum. Există un Calendar Național de Vaccinare iar Direcțiile de Sănătate Publică știu să-și facă treaba și au reglementări în acest sens. Așadar, a scoate obligativitatea vaccinării din acest proiect de lege înseamnă a-l estropia și a-l face aproape inutil, în contextul legislației deja existente. Acesta este unul din motivele pentru care obligativitatea vaccinării este păstrată în proiectul de lege, deși se încalcă Constituția și unele legi subsecvente, Codul de deontologie medicală, drepturile fundamentale ale omului și unele tratate internaționale. În aceste condiții, prin dispozițiile cuprinse în proiect se aduc grave prejudicii drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățeanului, obligându-l să consimtă la actul medical prin toate formele viciului de consimțământ, în esență, prin inducerea stării de frică.
Detaliind, proiectul de lege conține multe articole care prevăd explicit obligativitatea vaccinării copiilor și adulților din România. Amintim doar câteva dintre ele:

Art. 6 prevede clar că vaccinarea copiilor si a întregii populații, în situații epidemiologice speciale, este obligatorie;
Art. 16 menționează explicit crearea unui Calendar Național de Vaccinare pentru Adulți;
Art. 13 enumeră clar categoriile de vaccinări obligatorii:
  • • vaccinarea obligatorie a copiilor, conform CNV (Calendarul Național de Vaccinare);
  • • vaccinarea obligatorie a întregii populații în situații epidemiologice speciale (cum este, de exemplu, actuala pandemie Covid);
  • • vaccinarea obligatorie a personalului medico-sanitar din unitățile medicale de stat și private;
  • • vaccinarea obligatorie pentru alt personal din unitățile publice și private care „prin natura atribuțiilor sunt supuse [dezacordul le aparține] suplimentar la boli infecțioase sau pot reprezenta surse de infecție și pot pune în pericol sănătatea publică”. Atenție, aici este inclus personalul tuturor instituțiilor de stat sau private care lucrează în locuri unde oamenii sunt în contact unii cu alții.

Atragem în mod special atenția asupra prevederii conform căreia vaccinarea personalului medico-sanitar va fi obligatorie, fără niciun echivoc. În aparență este o măsură menită să protejeze personalul medical și pacienții. Problema este că în multe țări vaccinarea obligatorie a devenit o condiție pentru angajarea și menținerea în funcție a personalului medical. În proiectul de lege nu se prevede câte vaccinuri și cu ce frecvență vor fi administrate lucrătorilor din sănătate. Un medic vaccinat poate dezvolta reacții adverse post-vaccinale ușoare sau grave, ca orice pacient. Dar pentru un medic, o vătămare gravă ar însemna pierderea capacității de a profesa în domeniul îngrijirii sănătății.
În articol ați afirmat că părinții nu vor fi obligați să își vaccineze copiii, ci vor fi convocați la consiliere pe tema vaccinării. Ce nu ați menționat este faptul că această consiliere se va face, conform art. 40 lit. e) din proiectul de lege, la fiecare 3 luni, „până la acceptarea planului de recuperare” a vaccinării. Cu alte cuvinte, părinții care refuză vaccinarea vor fi obligați să meargă la consiliere din 3 în 3 luni, până când vor fi ”convinși” să își vaccineze copiii. Dacă totuși părinții nu au fost convinși în urma consilierii, urmează amenzile, distribuite în funcție de „numărul refuzurilor”. Practic, va fi dată câte o amendă la fiecare refuz, nu doar o amendă, o singură dată. Având în vedere că schema de vaccinare a sugarilor cuprinde aproximativ 4 vaccinări și rapeluri (la naștere, la 2 luni, la 4 luni și la un an), conform formulării din proiectul de lege, părinții care refuză vaccinarea copiilor lor se pot aștepta la cel puțin patru amenzi mari în primul an de viață al copilului. După care urmează vaccinările după vârsta de un an, cu alte amenzi foarte mari în caz de refuz.

(...)

Da, suntem în an electoral și insistența cu care acest controversat proiect de lege este împins înainte, spre votul final, va eroda definitiv capitalul electoral al deputaților care vor vota pentru vaccinarea obligatorie a populației.

(...)

Conform art. 4 din Codul de deontologie medicală, „în toate deciziile cu caracter medical, medicul va trebui să se asigure că interesul și binele ființei umane prevalează interesului societății ori științei”, iar conform art. 8, medicul „își va dedica întreaga știință și pricepere interesului pacientului său și va depune toată diligența pentru a se asigura că decizia luată este corectă, iar pacientul beneficiază de maximum de garanții în raport cu condițiile concrete, astfel încât starea sa de sănătate să nu aibă de suferit”. Așadar, medicii semnatari își îndeplinesc cu onoare îndatoririle cerute de Codul de deontologie medicală! Pentru a înțelege mai bine aceste aspecte vă rugăm să consultați Codul de deontologie medicală: https://www.cmr.ro/new/wp-content/uploads/2017/01/COD-DEONTOLOGIC.pdf.

În concluzie, proiectul de lege privind vaccinarea persoanelor în România PREVEDE EXPLICIT VACCINAREA OBLIGATORIE A COPIILOR ȘI A ADULȚILOR. Dacă va fi votat în forma lui actuală, și funcționarii publici vor fi, de asemenea, vaccinați obligatoriu.

Dr. Anca Nițulescu, Președinta asociației Medici pentru consimțământ informat”

Cine sunt cei 118 medici care cer respingerea Legii vaccinării


Cine sunt cei 118 medici care au semnat scrisoarea în care cer respingerea proiectului Legii vaccinării:

1. Dr. Astărăstoae Vasile, medic primar anatomie patologică, medic primar medicină legală, fost președinte al Colegiului Medicilor din România

2. Dr. Adam Camelia Cristina

3. Dr. Andreaș Elena Irina, Medic specialist MF

4. Dr. Avădanei Iuliana, medic MG competentă acupunctura și homeopatie Cod parafa 973415

5. Dr. Babak Hatami, medic chirurgie plastică

6. Dr. Baroi Roxana

7. Dr. Basceanu Maria Corina, medic specialist medicină de familie

8. Dr. Bebeșel Florin, medic specialist radiodiagnostic, competenţă acupunctura

9. Dr. Beian Raluca Maria, Medic de familie

10. Dr. Bilea Petru Virgil, medic medicină generală

11. Dr. Braguta Tatiana

12. Dr. Bratiloveanu Nicoleta, medic primar imagistică medicală

13. Dr. Briciu Mihail Gheorghe, medic specialist medicina generala

14. Dr. Broscaru Catinca, medic rezident dermatovenerologie

15. Dr. Broscaru Laurențiu, medic specialist medicină internă

16. Dr. Bucur Camelia Elena, medic stomatolog

17. Dr. Butiu Corina, medic specialist recuperare medicală

18. Dr. Cacovean Adrian, medic primar chirurgie cardiovasculară

19. Dr. Calota Oana Sandra, medic specialist radiodiagnostic, ecografie, homeopatie

20. Dr. Carantino Ingrid, medic primar chirurgie plastică

21. Dr. Cârstea Lăcrămioara-Nicoleta

22. Dr. Cheptenaru Andreea-Maria-Iuliana, medic stomatolog

23. Dr. Cherebețiu Mircea, medic stomatolog

24. Dr. Chirilă Pavel, medic primar medicină internă

25. Dr. Ciobanu Maria, medic pediatru

26. Dr. Ciumaşu Rimbu Mălina

27. Dr. Cîrlan Doina, medic primar de laborator

28. Dr. Cocea Gabriela, medicină de familie

29. Dr. Codreanu Ana Maria Florina

30. Dr. Constantin-Soare Mihaela, geriatrie şi gerontologie

31. Dr. Costescu Ioana, medic stomatolog

32. Dr. Cotună Alida Silvia, medic primar pediatrie

33. Dr, Cozma Daniela, medic primar ortodontie

34. Dr. Crăciun Dimitropol Oana Maria, medicină nucleară, competenţă homeopatie

35. Dr. Crăciun Otilia, medic specialist medicină de familie

36. Dr. Crainic Lia

37. Dr. Cucea Mirela, medic primar medicină internă

38. Dr. Cucuiet Daniela, medic primar medicină de familie, competenţă homeopatie

39. Dr. Damaschin Floarea, medic primar igiena publica

40. Dr Dascălu Aurelia, medic specialist MF, Sănătate Publica și Management

41. Dr. Dănescu Mihaela Sofia

42. Dr. David Gabriela Teona, medic primar alergologie imunologie clinică

43. Dr. Doicescu Ana Monica, medic MF

44. Dr. Dragomir Alina, medic chirurgie dento-alveolară

45. Dr. Drăgoi Magdalena-Lavinia, medic specialist pediatrie

46. Dr. Dragoş Diana-Stella, medic specialist medicină de familie

47. Dr. Druţu Teodora, medic specialist medicină de familie, competenţă homeopatie

48. Dr. Dumitrescu-Noica Angelica, medic primar MF

49. Dr. Enescu Cristina, medic primar ortodonție

50. Dr. Firicel Floarea, medic primar imagistică medicală

53. Dr. Gavrilovici Eugenia Cătălina, medic primar pneumologie

54. Dr. Gârlea Călin, medicină de familie

55. Dr. Găleșanu Mariana, medic primar laborator clinic

56. Dr. Gemanariu Elena Liliana, medic obstetrica ginecologie

57. Dr. Ghement Alexandra Victoria, medic primar medicină de familie, competenţă în homeopatie, acupunctură, apifitoterapie, planificare familială

58. Dr. Ghenoiu Livia Rocsana

59. Dr. Ghiţă Carmen Rozeta, medic specialist medicină de familie

60. Dr. Ghiuţă Simona

61. Dr. Gîdea Adriana, medic primar medicină de familie, atestat homeopatie clinică

62. Dr. Grăjdeanu Marta-Nicoleta, pediatrie

63. Dr. Grigoraș Cristina

64. Dr. Hampel Binder Andrea

65. Dr. Hanganu Mihaela Zizi

66. Dr. Hegyi Ioana, medicină de familie

67. Dr. Huzum Mariana, medic medicină de familie

68. Dr. Ignat Lorica, medic de familie

69. Dr. Ilade Elena, medicină de laborator

70. Dr. Ionescu Ioana, medic specialist de laborator

71. Dr. Isop Alexandru, medic specialist chirurgie OMF

72. Dr. Lazăr Corina, medic primar diabet, boli nutriție

73. Dr. Lazăr Georgeta Irina, medic specialist diabet

74. Dr. Liscan Alina, medicină de familie

75. Dr. Lupașcu Dana, medic specialist medicina dentara

76. Dr. Madon Alina, medic rezident chirurgie, Germania

77. Dr. Matei Mircea Bogdan, medic specialist psihiatrie

78. Dr. Matei Iorgu Dragoș, medic specialist psihiatrie

79. Dr. Mazilu Diana, medic primar med de laborator

80. Dr. Modval Victor Laurenţiu, medic specialist psihiatrie

81. Dr. Moldovan Silvia, medic specialist pediatrie, competenta homeopatie

82. Dr. Mușat Ionuț, medic stomatolog

83. Dr. Neguleasa Bogdan Adrian, medic primar MF

84. Dr. Neacșu Gabriela

85. Dr. Negoescu Dragoș, medic școlar

86. Dr. Niţă Greta, medic primar medicina muncii, competenţă homeopatie, consilier nutriţie MetabolicBalance

87. Dr. Niţoiu Lavinia-Olivia, medic specialist medicină de laborator, medic specialist medicină de familie, medic şcolar

88. Dr. Nițulescu Anca, medic primar ORL, Doctor în Medicină, președintă a asociației "Medici pentru consimțământ informat"

89. Dr. Nițulescu Elena

90. Dr. Oltean Anca, medic primar ortodonție și ortopedie dento-facială

91. Dr. Păun Adina, medic stomatolog

92. Dr. Peiu Daniela

93. Dr. Plăeşu Liliana

94. Dr. Popa Liliana Mihaela, medic rezident recuperare medicală

95. Dr. Popescu Elena Cristina

96. Dr. Popescu Rodica medic primar ATI

97. Dr. Pușcașu Mircea, medic stomatolog

98. Dr. Radu Eugen, anatomie patologică

99. Dr. Radu Marius, medic specialist medicină de familie

100. Dr. Rădulescu Mihaela, medic specialist chirurgie OMF

101. Dr. Roșca Veronica, medic primar ATI

102. Dr. Rudencu Teodora Cătălina, medic specialist expertiza capacităţii de muncă, competenta hoemopatie şi apifitoterapie

103. Dr. Şerbanescu Linda, medic specialist medicină de urgenţă

104. Dr. Soare Angela Mirela, medic primar neurolog, doctor în medicină

105. Dr. Speers Iosefina Maria, medic specialist medicină de laborator, Master Sănătate Publică şi Managementul Serviciilor de Sănătate

106. Dr. Stăncioiu Ancuța, medic specialist gastroenterologie

107. Dr. Strant Mirela, medic specialist medicină de familie

108. Dr. Strugar Georgiana, medic dentist

109. Dr. Strugar Constantin, medic stomatolog

110. Dr. Stumer Claudiu, medic stomatolog

111. Dr. Șerbănescu Linda, medic specialist medicină de urgență

112. Dr. Ștefănescu Eveline, medic specialist imagistică medicală

113. Dr. Țânțas Mihaela, medicină generală, acupunctura și apifitoterapie, rezident medicină defamilie, cod parafă C44046

114. Dr. Tigellia Alexandra

115. Dr. Topai Patricia, medic specialist medicină de familie

116. Dr. Ulkusal Diana, medic de familie

117. Dr. Vintilă Alexandra Tigellia, medic dentist

118. Dr. Voicu Roxana, medic specialist medicina internă

Proiectul legii vaccinării, blocat de aproape 3 ani în Parlament


Proiectul legii vaccinării, elaborat de Ministerul Sănătății, a fost aprobat de Guvern pe 9 august 2017 și a ajuns la Parlament o zi mai târziu. Pe 23 octombrie 2017, el a fost adoptat de Senat, apoi a ajuns la Camera Deputaților (for decizional) unde stă blocat de aproape 3 ani.

În prezent, proiectul se află în sertarul Comisiei de Sănătate din Camera Deputaților, unde termenul de depunere a raportului ar fi trebuit să fie 7 noiembrie 2017, iar apoi să meargă la dezbatere și vot în plen.












Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















27126 vizualizari

  • -33 (83 voturi)    
    daca inainte de pandemie (Joi, 28 mai 2020, 13:44)

    Mary80 [utilizator]

    poate as fi fost si eu de acord, de fapt eu si familia mea chiar ne -am vaccinat mereu, dupa ce am vazut debandada din sistemul medical si fortele obscure care au preluat puterea in spitale, nu mai am nicio incredere in sistemul medical si in niciun fel de vaccinare.
    • +20 (56 voturi)    
      Partea interesanta... (Joi, 28 mai 2020, 14:11)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      ...a acestei liste este nu doar abundenta de "homeopati" (in treacat fie spus homeopatia e o aiureala fara niciun suport stiintific), cat mai ales lipsa absoluta, totala si cu desavarsire ... a medicilor infectionisti sau epidemiologi. Da, am vazut si dentisti si ortopezi specialitati onorabile ca toate de altfel, dar care nu au vreo legatura cu subiectul. Cum ar fi ca un infectionist sa recomande sau sa se opuna unei proteze de sold sau unei extractii dentare?
      • -1 (11 voturi)    
        Va rog traduceti asta (Joi, 28 mai 2020, 21:20)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        A society that keeps cures a secret so they can continue to sell medication for huge profits is not a real society but a huge mental asylum.

        Meet Bill Gates by The Corbett Report

        https://youtu.be/DSvhPnUgyz8

        How do you convince an enslaved people the most horrific criminals in history enjoy celebrity status, revered by the people they abuse?
        • +4 (8 voturi)    
          Da, da.... (Vineri, 29 mai 2020, 3:50)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

          ....toate cures sunt tinute secret, chiar si cura impotriva prostiei. De-aia nu se da la "liber", ca sunt atat de multi idioti, incat e pacat sa nu profiti de ei.

          Dar asta cu bill este slaba. De fapt "The Simpsons" au prezis pandemia inca din anul 1993. Si au si cura la aceasta pandemie. Eu zic sa-i arestam si sa-i legam de un stalp de 5 G, sa se invete minte.

          https://www.youtube.com/watch?v=FLNReEgyuec

          https://mediabiasfactcheck.com/the-corbett-report/

          https://rationalwiki.org/wiki/James_Corbett
      • +2 (16 voturi)    
        Partea neinteresanta e ca vorbesti aiurea (Joi, 28 mai 2020, 23:01)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Aia sunt MEDICI, care au facut facultatea de Medicina si profeseaza ca medici, dar au SI o specializare in homeopatie, pe langa altele. Poti fi de acord sau nu cu homeopatia (eu nu sunt de acord), dar incercarea de a-i discredita pentru ca practica SI homeopatia, e penibila. Sunt 9 medici din 118 care au SI competenta in homeopatie. Unde e "abundenta"?

        Medicii din lista nu "recomanda" un medicament sau procedura medicala intr-un domeniu in care nu sunt competenti, ci se refera la o problema genarala de medicina si de etica. Deci analogia ta e, din nou, gresita. Si da, oricine trebuie sa se poata opune oricarui tratament medical facut asupra lui insusi, chiar daca nu e specialist, .
        • -1 (5 voturi)    
          "homeopatia"... (Vineri, 29 mai 2020, 16:26)

          grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

          ...nu e specializare, e atestat. In clipa in care faci asa ceva, e clar modul de gandire pe care il ai. Daca dupa 6 ani de medicina, alti cativa de specializare prin rezidentiat in diferite alte specialitati te orientezi spre "homeopatie", e clar ca dovezile stiitifice nu inseamna mare lucru pentru tine. Pe de alta parte a te apuca sa semnezi un document, in calitate de medic, desi e vorba despre o problema total straina de specializarea ta, inseamna ca te consideri omnicompetent ceeace cu siguranta nu e cazul pentru nimeni, deci din nou o nota proasta pentru felul in care intelegi medicina. Sa fim bine intelesi, acesti oameni nu s-au pronuntat pe "o problema genarala de medicina si de etica" ci pe una extrem de clara si specifica. Specifica altei specialitati decat cea pe care o au ei.
      • +2 (4 voturi)    
        Infectionistii (Vineri, 29 mai 2020, 12:29)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        nu musca mana care-i hraneste.
    • -17 (33 voturi)    
      Ai primit minusuri pentru bun-simt si logica (Joi, 28 mai 2020, 14:40)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      Eu apreciez cu PLUS comentariul.
      • +1 (7 voturi)    
        Si tu .. (Vineri, 29 mai 2020, 3:51)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        ...te-ai activat repede.
    • +22 (42 voturi)    
      ce vina? (Joi, 28 mai 2020, 14:42)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      ce vina au vaccinurile ca la noi e debandada in sanatate?
    • +10 (44 voturi)    
      E alegerea ta (Joi, 28 mai 2020, 14:42)

      LeneaInCui [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      E alegerea ta. Nu esti obligat sa te vaccinezi. Dar atunci sa nu ai pretentia sa iesi din tara sau sa-ti duci copiii la scoala. Dar ca sa intelegi totusi de ce e bine sa te vaccinezi: ia un bilet spre India si stai acolo vreo luna. Poate o sa intelegi asa.
      • +2 (4 voturi)    
        De ce (Vineri, 29 mai 2020, 12:35)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui LeneaInCui

        sa nu iasa din tara sau sa-si duca copii la scoala? Exista riscul sa se imbolnaveasca, nefiind vaccinat? Daca toti ceilalti sunt vaccinati, oare nu sunt protejati de vaccin? TOTI sunt purtatori de agenti patogeni: vaccinati si nevaccinati. Dar "cainele moare de drum lung si ...."
    • +5 (33 voturi)    
      Astarastoae e medic legist (doctor pentru morti) (Joi, 28 mai 2020, 15:26)

      YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      Nu cred ca are dreptul sa decida in legatura cu procedurile aplicate la cei vii. Eu nu as primi retete sau sfaturi de la unul care a examinat toata viata pacienti... reci.

      Alta chestiune: Cate dintre doamne homeopate au avut sau legaturi cu MISA, miscarea condusa de guru Bivolaru? Sau cu alte organizatii, grupuri sau grupuscule asemanatoare.
      • -1 (13 voturi)    
        Si tu ce esti? (Joi, 28 mai 2020, 23:11)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        Daca aveai curiozitatea sa te informezi, poate nu mai spuneai atatea prostii. "Anatomia patologică este o ramură a patologiei care se ocupă cu diagnosticul bolilor pe baza studierii schimbărilor macroscopice si microscopice a celulelor si a țesuturilor, suferite de pe urma unei stări patologice ."

        Tot atat de informat esti si in ceea ce priveste vaccinurile?

        Nu decide "in legatura cu proceduri medicale", si cere ca FIECARE sa putem decide ce proceduri medicale ne sunt aplicate noua insine, cum e normal.
  • +16 (66 voturi)    
    Pentru lista de mai sus, DOAR Banii conteaza (Joi, 28 mai 2020, 13:48)

    bcsb [utilizator]

    Daca se vaccineaza populatia, exista "riscul" ca unele boli sa dispara si altele sa-si piarda din putere. Cum sa pierzi clienti? Pacientul este sursa principala de venit pentru buzunarul medicului, salariul e bonus. Ce nu face omul bolnav pentru sanatatea lui? Da SPAGA medicilor.
    • +4 (44 voturi)    
      Lista de “semnatari” conține Multe Nulitati - (Joi, 28 mai 2020, 13:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

      Profesional vorbind ! Noroc cu Hotnews ca le publica numele ! Altfel rămâneau Celebri Anonimi !
      • -1 (23 voturi)    
        Profesii (Joi, 28 mai 2020, 15:21)

        robyzs [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Asa zisi medici, au functii de medic competentă acupunctura și homeopatie, medic stomatolog sau medic primar ortodonție, vaccinurile si virusurile nu sunt domeniul in care activeaza.
        • -1 (17 voturi)    
          pentru exemplificare- "pozitia" 18 (Joi, 28 mai 2020, 15:45)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

          https://www.libertatea.ro/stiri/perchezitii-cacovean-pretins-medicament-impotriva-coronavirus-2931680


          https://zoso.ro/doctorul-cacovean-arestat/


          https://leapsadesanatate.drvasiradulescu.ro/2020/03/19/impostorii-dr-cacovean-si-leacul-homeopatic-impotriva-coronaviruslui/
      • +2 (12 voturi)    
        Daca si cel care a fost Presedinte al.. (Joi, 28 mai 2020, 23:21)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ...Colegiului Medicilor din Romania e un "anonim"... asta spune mai multe despre tine, decat despre el. Daca taceai, ramaneai nu prost tacut.
        • 0 (6 voturi)    
          Colegiul Medicilor “sub” Vasile Asta (Vineri, 29 mai 2020, 8:00)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

          Este precum BOR pe vremea lu Teoctist
          In rest, iti doresc sa ai sanatate in continuare si dintzi puternici pentru mezelul din frigiderul tau !
    • +5 (41 voturi)    
      si nu doar atat (Joi, 28 mai 2020, 14:29)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

      dar cred ca daca-i cauti ii gasesti mai pe toti in colitia pentru familie. Cred ca sunt genul ala de doctori care isi trateaza pacientii mai degraba pe prejudecati religioase decat pe stiinta. Bine ca ati dat lista, ca sa ma pot feri in caz ca voi fi programat la vreunul dintrei ei. Mi-e ca o sa ma taie sub limba.
      • +2 (16 voturi)    
        fugi cu stiinta ta (Joi, 28 mai 2020, 17:04)

        TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Vaccinurile sunt fabrica de bani si sursa de imbolnaviri
    • -11 (35 voturi)    
      Cred ca NU ai ascultat pozitia medicilor (Joi, 28 mai 2020, 14:41)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

      Unul dintre ei spune ca se declanseaza periodic epidemii chiar in populatiile vaccinate impotriva epidemiei. E un paradox, dar e real. Bolile nu vor disparea prin vaccinare cu virusi vii.
      • +2 (22 voturi)    
        Cred ca tu nu stii ce e un vaccin (Joi, 28 mai 2020, 16:01)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        Vaccinul nu face sa dispara bolile, cum spui, ci creeaza o anumita imunitate, determinand ca fie sa nu te imbolnavesti de loc (de fapt nu sa nu te imbolnavesti, dar virusii vor fi omorati/eliminati inainte de a fi evidente simptomele imbolnavirii) fie daca te imbolnavesti sa fie o forma usoara a bolii. Ca idee, am fost vaccinat tot timpul, conform regulilor de atunci, pe vremea comunismului, si nu am avut nici o boala din cele contra carora am fost vaccinat. Deci chiar daca a fost vreo epidemie, eu nu m-am imbolnavit. Apoi, faptul ca sustii ca te imbolnavesti chiar daca esti vaccinat e iarasi discutabil. Esti sigur ca ai fost vaccinat pentru acel virus si nu altul asemanator? Poti sustine afirmatia prezentand niste studii stiintifice serioase, studii care sa spuna cate persoane s-au imbolnavit datorita EXACT aceluiasi virus contra caruia au fost vaccinate?
        • -2 (14 voturi)    
          creeaza imunitate (Joi, 28 mai 2020, 17:07)

          TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          ce s-ar face umanitatea fara voi.
          Am avoluat int-un hal incat Medicina mai mult ne imbolnaveste momentan.
        • -2 (6 voturi)    
          Nu ai cum (Vineri, 29 mai 2020, 10:42)

          arzdan [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Nu are sens sa le explici. Ei striga "libertate de alegere" dar sunt atat de indobitociti incat nu isi dau seama ca traiesc in cusca prostiei. Logica nu functioneaza la ei, nu vezi ce afirmatii fac? "vaccinare cu virusi vii", "medicina ne imbolnaveste", etc
      • 0 (4 voturi)    
        Vaccin (Vineri, 29 mai 2020, 10:25)

        arzdan [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        Un paradox este ca un "medic" poate afirma ca se fac vaccinuri cu virusi vii. Probabil e unul din cei trecuti prin facultatea de medicina ca baiatul lui taticu care aduce pachetzele profesorilor.
    • +4 (36 voturi)    
      si ma mai uit si pe specializarile lor, (Joi, 28 mai 2020, 14:43)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

      si ma intreb in calitate de ce sustin ei vaccinarea sau nevaccinarea? Adica ce vaccinuri fac si cui urmatorii doctori: stomatolog, gastroenterolog, neurolog, recuperare medicala, anatomie patologica, medicina de urgenta, medicicna de laborator, homeopatie, si lista poate continua.
      Si la urma urmelor, chiar fiind un medic care face vaccinuri, pe baza a ce poate sustine ce face un vaccin, contrar omologarii oficiale a acelui vaccin? Au ei studii stintifice separate ale lor? Cum functioneaza acest farmville pe care si l-au construit ca sa-mi spuna mie ca vaccinul face mai mult rau decat bine?
      Si in plus efectele adverse apar in prospect la orice banal medicament, nu doar la vaccinuri. Ce le-a casunat lor doar pe vaccinuri? Povestile cu bill gates si cu fetusii si alte bazaconii cu tenta religioasa? Caci atfel nu-mi explic legatura dintre ultra-religiozitate si lupta impotriva vaccinurilor. De ce doar la ultra-religiosi se manifesta?
      • -1 (13 voturi)    
        Tu in ce calitate iti dai cu parerea despre ei? (Joi, 28 mai 2020, 23:25)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Ca sa ramai consecvent in logica, desi stiu ca nu e posibil. Daca tu nu stii raspunsul la intrebarile pe care le pui, nu sunt ei de vina, ci tu."Ce le-a casunat pe vaccinuri"? Stii vreun alt medicament obligatoriu?
        • -2 (6 voturi)    
          Esti nervos in ceas de noapte (Vineri, 29 mai 2020, 8:01)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

          Sau nu ti ai luat medicamentul Obligatoriu ?
    • -6 (24 voturi)    
      . (Joi, 28 mai 2020, 14:47)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui bcsb

      Argumentul asta e... cum sa zic... negindit. Crezi ca un medic are chef sa trateze un caz de rujeola sau difterie? Care medic se bucura sa trateze o infectie care se transmite usor? Cind vii cu astfel de idei, gindeste-te pas cu pas, cum se zice mai nou, ce implica ideea respectiva.
      • -1 (7 voturi)    
        Si cam ce se bucura (Joi, 28 mai 2020, 18:38)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

        Un medic sa trateze? Cam de la ce pret in sus? 100$? 1000$? 10000$?

        Credeam ca cine se face medic se face ca sa ii slujeasca pe ceilalti. Ceva de genul asta e in juramantul lui hipocrat.
    • +1 (17 voturi)    
      eu m-am saturat de ceilalti "medici" (Joi, 28 mai 2020, 17:06)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

      care au umflat un amarat de virus, de la tantar l-au facut armasar, si au intretinut frica in aceste luni, fara niciun suport real. Intre ei: cercel, rafila, arafat, si ceilalti din esalonul 2, pandemiologi, epidemiologi si parerologi de conjunctura, care saracii vor da socoteala cat de curand pentru actiunile lor care au dus la depresie economica, multe decese, o ingradire a drepturilor si libertatilor unica intre toate tarile europene.
      • -3 (3 voturi)    
        Unica? (Vineri, 29 mai 2020, 12:50)

        arzdan [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

        E greu sa te luam in serios cand faci afirmatii gen "ingradire a libertatilor unica in Europa". Perioada de carantina in Romania a fost mai scurta si mai relaxata decat in multe tari europene - Italia, Spania, Belgia...La ce ingradire te referi - acum se grabesc sa deschida carciumile si plajele cu mult inaintea altor tari europene.

        Cat despre acest "amarat de virus" - acest amarat de virus a ucis in lume mai multe persoane in 3 luni, in conditiile masurilor de carantina, decat alti amarati de virusi fara carantina.
    • +8 (10 voturi)    
      Se spune ca un bolnav vindecat (Joi, 28 mai 2020, 20:20)

      TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

      E un pacient in minus.
    • +1 (11 voturi)    
      Vorbesti aiurea (Joi, 28 mai 2020, 23:19)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

      Nu te poti vaccina decat daca vaccinarea e obligatorie?

      Cred ca la un moment dat in viata ta, demult, a existat riscul sa fii inteligent, dar ai ratat ocazia.

      Sigur, medicii sunt corupti, politicienii sunt corupti, dar vrei sa le dai puterea de a decide ei ce si cand sa-ti injecteze in corp. Esti extrem de inteligent.
  • +30 (68 voturi)    
    De mare valoare (Joi, 28 mai 2020, 13:48)

    Vaka [utilizator]

    este lista celor 118 incompetenti de evitat.

    De Astarastoaie stiam de mult, din acceasi categorie cu Streinu-Cercel. O nulitate suita in copac. Restul, am salvat lista sa ma asigur ca nu ajung pe maini ce imi pot periclita grav viata.
    • -5 (21 voturi)    
      . (Joi, 28 mai 2020, 14:49)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Vaka

      Cu ce studii de specialitate iti sustii afirmatia referitoare la Streinu Cercel? Chiar asta e fata internetului, lumea isi da cu parerea pentru ca pote, nu se gindeste ca poate greseste?
      • +3 (9 voturi)    
        Cand doi iti spun ca esti beat (Joi, 28 mai 2020, 18:42)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

        te duci si te culci.

        Oamenii astia sunt persoane publice. La fel de publice sunt si averile lor si tot ceea ce spun sau felul in care se comporta. Si la persoanele publice functioneaza rezumtia de vinovatie...
  • -9 (27 voturi)    
    anumite vaccinuri ar trebui sa fie obligatorii (Joi, 28 mai 2020, 13:51)

    qwerasdf [utilizator]

    exemplu: impotriva poliomielitei plus alte cateva, care si-au dovedit eficienta in ultimele zeci de ani.

    dar sa obligi omul sa le faca pe toate nu mi se pare deloc in regula, decat daca cineva isi asuma raspunderea 100% pentru ele, poate. Sa raspunda cu libertatea lor! Are cineva curajul asta? Nu! Totul se va face pe propria raspundere a parintilor, ca e bine sau rau. Parintele si copilul sufera, nicio terta parte.
    • 0 (18 voturi)    
      Si cine raspunde pentru.. (Joi, 28 mai 2020, 15:04)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      ...boala facuta de un un coplil care nu a ajuns la varsta vaccinarii? Pe de alta parte nimeni nu obliga "omul sa le faca pe toate". Nu te vaccineaza nimeni contra febrei galbene, hantavirusului sau febrei Dengue.
  • -2 (30 voturi)    
    Doar 100 din 30.000 de medici (Joi, 28 mai 2020, 13:52)

    robyzs [utilizator]

    Doar 100 din 30.000 de medici, stam bine, sper sa se voteze legea si sa scapam de stirile cu copii morti de rujeola cum se intampla in Clujul lui Emil Boc.
    • +13 (17 voturi)    
      pentru corectitudine (Joi, 28 mai 2020, 15:07)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Sunt patru copii romi dintr-un sat de langa Campia Turzii (Boc e primar in orasul Cluj-Napoca, nu in acel sat). Copiii au rujeola si Covid-19 si sunt tratati la spital, nu morti.
      De acord ca 100/30000 e procent bun.
    • +2 (10 voturi)    
      Preferi cumva... (Joi, 28 mai 2020, 15:47)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      ...stirile despre Bucurestiul Gabrielei Firea ?
  • +1 (23 voturi)    
    vaxxer (Joi, 28 mai 2020, 13:58)

    hmhm [utilizator]

    Bravo! Dati-le motive antivaxxer-ilor.
  • +2 (28 voturi)    
    de ce (Joi, 28 mai 2020, 14:00)

    martel55 [utilizator]

    dezinformati mintind ca proiectul nu prevede obligativitatea vaccinarii, din moment ce refuzul vaccinarii si dupa sedintele de consiliere se sanctioneaza cu amenda de pana la 10 000 lei? asta nu inseamna obligativitate? si nu inteleg de ce aia care vor sa se vaccineze or de grija celor nevacccinati din moment ce conform teoriei lor ei sunt protejati prin vaccinul pe care l-au fac ut....sau e doar o alta minciuna bnevalidata de realitate?
  • -5 (25 voturi)    
    singura solutie (Joi, 28 mai 2020, 14:01)

    cucuveauamov [utilizator]

    OUG si vaccinarea pe stadioane cu mitraliera la ureche. Nu vrei? la puscarie!
    • +1 (5 voturi)    
      .|. (Joi, 28 mai 2020, 18:16)

      harapalb [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Ar trebui sa-ti schimbi numele in cucuveauanazista.
    • -2 (8 voturi)    
      Gura pacatosului (Joi, 28 mai 2020, 18:44)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      adevar graieste.

      O solutie un pic cam abrupta, dar de ce nu eficienta.
      Macar nu o sa mai moara copii nevinovati e rujeola.
  • +8 (28 voturi)    
    Vaccinarea pentru... (Joi, 28 mai 2020, 14:04)

    prompt [utilizator]

    ...anumite boli care in trecut faceau nenumarate victime mi se pare foarte indicata. Fiind din generatia lui Astarastoaie, vreau sa-l intreb daca in copilarie+adolescenta a fost vaccinat pentru principalele boli transmisibile si daca DA, de ce acum pune sub semnul intrebarii preventia imbolnavirii prin vaccinare? Doreste cumva reaparitia unor molime cumplite eradicate prin vaccinare preventiva?!!
  • +4 (24 voturi)    
    Daca mai era nevoie... (Joi, 28 mai 2020, 14:07)

    gugurila [utilizator]

    ... si asta spune multe despre sistemul medical, daca asta a fost ales sef de mai multe ori...
  • 0 (20 voturi)    
    nu vad ce e de comentat... (Joi, 28 mai 2020, 14:18)

    eugen111 [utilizator]

    practic orice comentariu e de evitat !comentand le oferi respectivilor o urma de respectabilitate a opiniilor ...
  • +5 (25 voturi)    
    dA (Joi, 28 mai 2020, 14:18)

    Babilou [utilizator]

    Idiotenia in starea ei cea mai pura.
  • +3 (33 voturi)    
    Medici? (Joi, 28 mai 2020, 14:20)

    john-doe [utilizator]

    Toti semnatarii trebuie dusi impreuna cu arhiepiscopul Tomisului pe o insula din Dunare si lasati sa convietuiasca acolo 1 an, dupa care numaram suprevietuitorii. Daca sunt mai mult de 75% ne gandim daca au dreptate sau nu! Asa ca sa simta forta semnaturilor date!
    • -3 (13 voturi)    
      Iar nerozii ca tine trebuie dusi in Coreea de Nord (Joi, 28 mai 2020, 23:35)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

      Asa, ca sa simti rezultatul principiilor tale cretine.
  • +4 (28 voturi)    
    Bine ca nu am avut nevoie de acesti medici ! (Joi, 28 mai 2020, 14:20)

    Idealistu [utilizator]

    Niste iresponsabili cu diploma. Se vede ca democratia este numai pentru popoare civilizate.
  • +2 (22 voturi)    
    dA (Joi, 28 mai 2020, 14:22)

    Babilou [utilizator]

    Interesant, din 118 semnatari 92 sunt femei, adica 80 %. No comment.
  • +10 (26 voturi)    
    Jumatati de adevar in scrisoare (Joi, 28 mai 2020, 14:26)

    Pepi [utilizator]

    1. "lipsa studiilor adecvate referitoare la siguranța vaccinurilor" - vaccinurile nu sunt puse pe piata asa, imediat ce sunt dezvoltate: autorizatiile se bazeaza pe studii clinice care includ obligatoriu si evaluarea sigurantei. In plus, dupa ce un vaccin (sau orice medicament de fapt) e pus pe piata, siguranta acestuia e monitorizata permanent de autoritatile din intreaga lume cat si de companii (orice firma producatoare e obligata prin lege sa faca asta si e inspectata periodic)
    2. "Chiar dacă aceste efecte nu apar la absolut toate persoanele vaccinate" - de fapt aceste efecte adverse apar extrem de rar, dar sunt extrem de mediatizate. Exprimarea din scrisoare e extrem de inselatoare, lasand sa se inteleaga ca nu se intampla la toata lumea, dar sunt frecvente. Pana la urma punerea pe piata se bazeaza pe un raport benefit/risk la nivel populational: cate vieti/hospitalizari salvezi raportat la cate efecte adverse (inclusiv decese) produci.
    • 0 (10 voturi)    
      Esti foarte inteligent... (Joi, 28 mai 2020, 23:38)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Pepi

      Cu siguranta ca cei 118 medici nu au habar despre cum apare un medicament sau vaccin pe piata. Trebuie sa le spui tu.

      In teorie si in propaganda totul e perfect si ideal. In realitate si in practica, nu prea. Adica in domeniul despre care nu ai habar.
      • -3 (3 voturi)    
        Ca cei.... (Vineri, 29 mai 2020, 8:04)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

        De vina Lumea Sa Te Citeasca ?
      • -2 (2 voturi)    
        Mai usor cu pianul pe scari (Vineri, 29 mai 2020, 15:50)

        Pepi [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

        Eu am semnalat ca semnatarii pun intr-o scrisoare deschisa niste lucruri care sunt extrem de inselatoare, interpretabile sau chiar neadevarate. Nu am zis ca nu stiu ce e ala un RCT si tot procesul preclinic si clinic si legal pentru punerea pe piata. Dar daca stiu, asta echivaleaza cu dezinformare.
        Acuze de genul ca nu am habar sunt total nefondate: chiar lucrez in industria farmaceutica, in siguranta medicamentelor/farmacovigilență in studii clinice si dupa punerea pe piata, cu responsabilitati globale. Asa ca stiu exact despre ce vorbesc, mult mai bine decat poate multi dintre cei care au semnat scrisoarea respectiva.
  • +3 (21 voturi)    
    Marea problemă (Joi, 28 mai 2020, 14:30)

    BEDE [utilizator]

    Cea mai mare probelmă văd că este în formularea: "vaccinurile din Calendarul Național". Ce se va include în acea listă? Se poate să se includă și anumite vaccinuri numai pentru ca să dea de lucru la anumite companii farmaceutice. De pildă, numitele vaccine anti gripă - cât de eficiente sunt, având în vedere că an de an apare câte o nouă gripă? Nu cumva acestea mai curaând ar zăpăci sistemul imunitar?
    Dacă ese vorba, de exemplu, de poliomielită sau de variolă, da! Sunt anumite vaccinuri a căror eficiență a fost dovedită. Dar nu ar fi în regulă să fii obligat să te vaccinezi contra unei boli care este o probabilitate foarte redusă să o iei și cu un vaccin care nu este clar cât de eficient este. Cum este, de exemplu, numitul HPV...
    Dacă s-ar găsi vaccin contra coronavirus, atunci m-aș grăbi să mă vaccinez.
    Deci, sunt nuanțe. Și nu sunt în nici un caz de partea celor care resping categoric orice vaccin.
    • -2 (20 voturi)    
      ba HPV-ul este foarte clar (Joi, 28 mai 2020, 15:33)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      uita-te in tarile care l-au introdus demult in programul national (nu obligotoriu, intr-adevar, dar decontat 100%). Australia nu mai are hpv. Si n-am vazut morti pe strada asa cum tipa ultra-religiosii anti-vaccinisti.
    • -1 (3 voturi)    
      Probabilitate (Vineri, 29 mai 2020, 12:39)

      arzdan [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Nu e vorba numai de probabilitate ci si de riscuri. Nu le poti lua separat, trebuie sa consideri mereu probabilitate x riscuri/efecte.

      Cat despre exemplul tau, 80% din populatia globului are la un moment dat acel virus. Eu zic ca probabilitatea este foarte mare, riscurile sunt mari, iar eficienta a fost dovedita in tari unde vaccinul a fost introdus.Mortalitatea cauzata de acel virus este in Romania mult peste tarile care au introdus deja vaccin.
  • -6 (26 voturi)    
    Amendamente pe usa din spate (Joi, 28 mai 2020, 14:31)

    marc.andre [utilizator]

    Chiar daca proiectul NU obliga vaccinarea, obligativitatea poate fi introdusa "pe usa din spate" in proiect, sub forma de amendamente care in prealabil nu ar putea sa fie discutate ci direct votate. O alta cale de a modifica legea rezultata din proiect este orin caile legale de care dispune Guvernul. Va las pe voi sa descoperiti cum poate Guvernul sa "imbunatateasca" o lege votata de Parlament. Se practica curent in Romania.
  • -12 (18 voturi)    
    oh, da (Joi, 28 mai 2020, 14:31)

    Mazeta [utilizator]

    Sper ca chinezii să producă primul vaccin anti-Covid19 și acesta să devină obligatoriu!
  • +6 (28 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 28 mai 2020, 14:46)

    [anonim]

  • +6 (38 voturi)    
    Mare tristete (Joi, 28 mai 2020, 14:50)

    independentu [utilizator]

    Mi se pare incredibil ca in Romania inca exista medicina homeopata, certificata de catre stat.
    Acum se vede ce se intampla cand introduci pseudostiinta in medicina, homeopatii ajung sa conteste eficienta medicamentelor!
    • +4 (20 voturi)    
      foarte buna observatia (Joi, 28 mai 2020, 15:34)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui independentu

      bravo.
    • +3 (15 voturi)    
      Germania (Joi, 28 mai 2020, 17:58)

      Elle_elle [utilizator] i-a raspuns lui independentu

      du-te si in Germania, in Uk la regina sa ii bati obrazu ca se trateaza homeopat! Noi romanii meritam doar chimicale la suprapret
    • -6 (6 voturi)    
      Esti praf! (Vineri, 29 mai 2020, 1:19)

      lumira [utilizator] i-a raspuns lui independentu

      Du-te si culca-te!
  • -4 (24 voturi)    
    118 (Joi, 28 mai 2020, 15:05)

    tudor74 [utilizator]

    "nu există consens în medicină referitor la siguranța și eficacitatea vaccinurilor"


    Parerea mea este ca 118 de medici ar trebui sa isi piarda dreptul de a profesa medicina. Am auzit ca BOR angajeaza, success!
    • 0 (16 voturi)    
      Parerea mea (Joi, 28 mai 2020, 16:35)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      La fel cu parerea ta, dar aplicata la tine: ar trebui sa-ti pierzi dreptul de a mai comenta, ce zici de asta? Pun pariu ca nu esti de acord.
    • -1 (13 voturi)    
      eficacitatea vaccinurilor (Joi, 28 mai 2020, 17:01)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      si buna lor intentie a fost dovedita in anii 50 si 60 . toate vaccinurile erau contaminate cu SV40 .
  • +6 (30 voturi)    
    "homeopatia" (Joi, 28 mai 2020, 15:21)

    noi2013 [utilizator]

    Nu se scrie intre ghilimele! este o ramura medicala recunoscuta, cu rezidentiat ca si alte specialitati. Nu este numai in Romania. Tari precum Italia, Franta si mai ales Marea Britanie au o mare experienta.

    Marea Britanie este unul dintre cei mai buni producatori de remedii homeopate.Cine nu stie, comenteaza!

    Cum nimeni nu te poate obliga sa te tratezi homeopat, nu ar trebui sa te oblige nici alopat!

    In alta ordine sunt pentru vaccinarea corecta, informata, si mai ales cu vaccinuri corecte, suficient testate. Altfel este loterie, ori boala, ori efecte adverse grave
    • -2 (26 voturi)    
      Nu exista ... (Joi, 28 mai 2020, 15:50)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      ...rezidentiat in "homeopatie". Este un atestat ca ai facut un curs tinut de niste escroci care te-au pacalit cu povesti nedocumentate stiintific. Sau poate matale tii cursul...
    • +1 (13 voturi)    
      "homeopatia" (Joi, 28 mai 2020, 18:52)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Rezidentiat, doctorat, catedra dedicate de homeopatie, dar ce spune eu, este singura ramura adevarata a medicinii, este de fapt chiar medicina insasi. Trateaza absolut orice, te face mai bine ca inainte, tinerete fara de batranete si viata fara de moarte.

      Gata, imi scot apendicele si ma opereze de menisc cu niste homeopate si apoi ini schimb ochelarii cu histe homeopate mai mari,poate roz.

      Pupici, ma duc sa ai bag o tura, cu suc de sfecla si alge albastre, poate imi cresc si branhii.
    • +2 (8 voturi)    
      Pofta buna (Vineri, 29 mai 2020, 1:07)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Iti propun urmatorul experiment!
      Cand ti-e foame, ia o lingura din ciorba deliciosa (carne, legume, grasimi, zaharuri, tot ce e bun) de pe aragaz, toarna o lingura de ciorba intr-o oala plina cu 5 litri de apa chioara, din oala asta ia inca o lingura de "ciorba" si toarna intr-o alta oala plina cu 5 litri de apa chioara, fa asa de vreo 20 de ori ... dupa ce mananci o astfel de "ciorba" homeopata vreo 60 de zile (dar nimic altceva) si inca mai esti in viata vino pe HN si posteaza cat de minunata e homeopatia.
      Ce zici?
  • -3 (25 voturi)    
    Astia nu sint medici! (Joi, 28 mai 2020, 15:26)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Sint vraci! Colegi cu "plasticianul" parcagiu!
    E incredibil ca un medic poate spune asa ceva. Tot asa cum numi banii si lipsa completa de empatie cu bolnavul te determina sa practici "homeopatia". De altfel atit practicienii cit si beneficiarii de homeopatie folosesc foarte mult expresia "eu cred in homeopatie" - ceea ce arata ca nu e o stiinta ci un fel de secta.
    In mod normal trebuie sa le fie retrasa dreptul de libera practica pe veci.
    Ma intreb daca pacientii lor sint avertizati ca respectivii sint antivaccinisti atunci cind li se recomanda sa nu faca antigripal sau anti HPV, sau....
    • +1 (11 voturi)    
      Cap sec.... (Joi, 28 mai 2020, 23:49)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      ...astia sunt medici care au absolvit o facuiltate de medicina, iar ulterior au obtinut si un certificat de competenta in homeopatie. Eu nu sunt de acord cu homeopatia. dar tu vorbesti complet aiurea. E o specializare oficiala. La fel cum tu vrei sa ai dreptul sa contesti o anumita ramura a medicinei, la fel vor si altii sa aiba acest drept.

      Daca acesti medici nu sunt de acord cu OBLIGATIVITATEA vaccinarii, nu inseamna ca sunt "antivaccinisti". SI daca nu e obligatorie vaccinarea nu inseamna ca tu nu te poti vaccina, daca vrei.
  • +1 (29 voturi)    
    Dincolo de faza cu obligativitatea inexistenta (Joi, 28 mai 2020, 15:30)

    bigbrother [utilizator]

    punctata de Hotnews, ma surprinde aceasta parte din declaratie: "numeroși experți internaționali au ridicat probleme legate de scăderea încrederii populației în vaccinare şi lipsa studiilor adecvate referitoare la siguranța vaccinurilor."

    1. Cine sunt acei experti? Sunt specialisti in imunologie/epidemiologie? "Cercetatorii britanici" si "un grup de experti" sunt invocati de fiecare data cand se vrea sa se dea "greutate" unei afirmatii.
    2. "Scaderea increderii populatiei" oare nu are legatura exact cu astfel de declaratii (pe langa gramezile de fake-urile de pe retele sociale)?
    3. "Lipsa studiilor"? Sunt studii gramada si ma refer la studii reale, nu cum a fost cel de la care a pornit tampenia cu "vaccinul provoaca autism" ex: https://www.healthychildren.org/English/safety-prevention/immunizations/Pages/Vaccine-Studies-Examine-the-Evidence.aspx

    Cineva dadea un exemplu ca un raspuns pt un antivaxxer: e ca si cum ai spune ca nu vrei sa treci pe un pod testat si apreciat de miliarde de oameni de-a lungul timpului ci preferi sa o iei prin apa cu crocodili doar pentru ca ai auzit sau la un moment s-a intamplat ceva cu 0.1% din cei care au folosit podul.

    Pacat de acesti doctori. Cred ca o sa pastrez aceasta lista a.i sa fiu sigur ca nu ajung vreodata sa fiu consultat de ei.
    • +4 (14 voturi)    
      Cum nu e obligatoriu? (Joi, 28 mai 2020, 17:30)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Daca primesti amenda de 10000 lei pentru ca refuzi un vaccin inseamna ca nu e obligatoriu?
      Si totusi, nu esti obligat sa treci apa peste pod, nu iei amenda daca treci printre crocodili si scapi!
  • +1 (25 voturi)    
    da? (Joi, 28 mai 2020, 15:31)

    codyrocco [utilizator]

    118 medici ii are un spital de provincie - mic! - chiar cu specializari mai multe.
    Astia din lista afisata parca-s sustinatori de-ai Oliviei Steer, sau de la Coalitia pentru Familie.
    • +3 (13 voturi)    
      spital de provincie (Joi, 28 mai 2020, 16:18)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

      Un chirurg de provincie e ministrul sanatatii!
    • +1 (9 voturi)    
      ...spune cineva care se auto-numeste codyrocco :) (Joi, 28 mai 2020, 16:36)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

      :)
      • -1 (7 voturi)    
        eh (Joi, 28 mai 2020, 20:11)

        codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        Cody F. Rocco, prin voia lui Dumnezeu bagator in seama pe-aici ;)
    • -3 (7 voturi)    
      Probabil ca la referendum, ca si dupa alegeri (Vineri, 29 mai 2020, 0:00)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

      ...tu si alti "inteligenti" de p-aici va plangeati de "dictatura majoritatii" si urlati ca nu e normala, chiar daca majoritatea s-a format in urma unor alegeri democratice.
  • -1 (19 voturi)    
    Socant, surprinzator, nemaiauzit? (Joi, 28 mai 2020, 16:33)

    Dalinar [utilizator]

    Nicidecum, doar eterna Romanie Medievala!!!
  • +3 (7 voturi)    
    Coruptie in contractele cu Statul.. (Joi, 28 mai 2020, 16:49)

    Bonhoeffer [utilizator]

    Ce incredere mai poti avea intr-un ministru al sanatatii, ca sa dea ordin la intepaturi de noi vaccinuri, dupa scandalul cu Sorina Pintea, care a luat mita?
    • +2 (6 voturi)    
      Dar in fostul ministru Costache? (Vineri, 29 mai 2020, 0:07)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Bonhoeffer

      Care era angajat si la stat, ca ministru, si la o clinica privata? Ca ministru hotara sa primeasca bani clinica la care lucra.
  • +1 (9 voturi)    
    Exemplu al unui fapt trecut cu vederea de media. (Joi, 28 mai 2020, 16:59)

    Cristian_G_R [utilizator]

    Aveti un link care poate va spune ceva celor care comenteaza, fiind mai mult sau mai putin informati, despre situatia cu vaccinurile :

    https://www.preventdisease.com/news/17/012717_Biologist-Proves-Measles-Isnt-Virus-Wins-Supreme-Court-Case.shtml
  • -3 (9 voturi)    
    inchideti farmaciile (Joi, 28 mai 2020, 16:59)

    TrickyWicky [utilizator]

    spitalele , supermarketurile si spatiul aerian si viata va reveni la normal.
  • -3 (15 voturi)    
    Acesti medici (Joi, 28 mai 2020, 17:15)

    blablavertical [utilizator]

    trebuie distrusi. Trebuie redusi la tacere prin orice mijloace. Nu conteaza ca au facut facultatea de medicina (in timpul careia, btw, studentii nu invata aproape nimic despre vaccinuri), nu conteaza ca poate au facut studiu aprofundat pe subiect, nu conteaza ca poate au vazut de-a lungul carierelor lor copii afectati de vaccinuri, nimic nu conteaza. Conteaza doar ca au indraznit sa vorbeasca impotriva vacii sfinte a medicinei, si sa le ia oamenilor iluzia panaceului universal. Mai conteaza ca schemele de vaccinare sunt la fel de fluide ca si constiintele guvernantilor, orice vaccin putand fi introdus (dar niciodata scos) dupa bunul plac sau dupa bunul lobby? Mai conteaza ca ei, de fapt, nu sunt impotriva vaccinarii, ci impotriva obligativitatii acesteia? Ca omul e liber sa se vaccineze sau sa refuze, exact asa cum zice Constitutia care, apropo, apara drepturile individului, nu ‘binele comun’.
    Cati dintre cei care comenteaza aici au idee macar ca ei au primit 7-8 vaccinuri toata viata, iar acum un bebelus primeste minim 21 de vaccinuri doar in primul an? Aveti idee ca schemele de vaccinare difera de la tara la tara, deci, de fapt, nu exista nici un consens cand ar trebui date aceste vaccinuri? Ca BCG-ul se face la nastere in Romania de zeci de ani, dar nu am scapat de TBC, in timp ce tarile din vestul Europei nu l-au facut (unele) niciodata, si nu au problemele pe care le are Romania cu TBC-ul? Nu conteaza nimic! Sa ii distrugem, noi cei care nu am citit un prospect niciodata, stim mai bine ca sunt 1000% sigure si eficiente, chiar si in doza tripla.
    Acum, daca HN binevoieste sa aprobe, o sa astept minusurile date cu sfanta indignare a ignorantei.
    • -3 (11 voturi)    
      + la comentul tău! (Joi, 28 mai 2020, 20:59)

      MIKI@ [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

      Eu am dat un mare + la comentul tău !
    • +2 (6 voturi)    
      wow (Vineri, 29 mai 2020, 1:20)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

      Mai aberezi mult?
      "bebelus primeste minim 21 de vaccinuri doar in primul an"
      Schema de vaccinare recomanda 8 .. OPT .. vaccinuri pana la varsta de 14 ani! In primul an se fac 5.

      https://www.cnscbt.ro/index.php/calendarul-national-de-vaccinare
      • -6 (6 voturi)    
        Wow (Vineri, 29 mai 2020, 6:02)

        blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Tu ce crezi ca inseamna hexavalent? 6 intr-unul, cumva? Ai, macar, cea mai vaga idee ce vorbesti? Stii ca se recomanda 3 hexavalent in primul an? La 2, 4 si 11 luni? Stii sa aduni si sa inmultesti? Stii ca cel antipneumococic e dat de 3 ori in primul an? Stii ca se dau 3 doze de Hep B, tot in primul an? Copilul le ia fie separat, fie in combinatie cu alte vaccinuri, in hexavalent.
        Tu numeri intepaturile si ai ajuns la concluzia ca is 8?
        • -2 (4 voturi)    
          nu numai in Romania (Vineri, 29 mai 2020, 16:16)

          arzdan [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

          Lumea evolueaza, se creeaza imunitate la diverse boli. Vaccinul 6 in 1 nu este specific Romaniei, este in tot Vestul Europei si probabil in toata lumea civilizata: https://www.nhs.uk/conditions/vaccinations/ (un exemplu din UK).
      • 0 (6 voturi)    
        Poftim (Vineri, 29 mai 2020, 6:05)

        blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        de pe hotnews: https://m.hotnews.ro/stire/23092695.
        Daca stii ce inseamna hexavalent. Daca nu, iti dau si un link la dictionar.
  • 0 (14 voturi)    
    vaccinul gripal.... (Joi, 28 mai 2020, 17:21)

    MIKI@ [utilizator]

    Colega mea de birou s-a vaccinat antigripal anii trecuţi a făcut şi gripă de a chemat salvarea acasă şi după un timp i-a apărut o eczemă pe toată faţa caracterizată prin înroșirea pielii, apariția de vezicule însoțite de prurit (mâncărime). A cheltuit o groază de timp şi bani pe analize, teste de alergie/sânge, doctori, etc, până a aflat că e de la o substanţă din vaccin! Şi doctorul i-a spus ce vreţi doamnă aveţi o vârstă (48 ani), asta e din cauza lipsei anticorpilor din organism, adică tot tu eşti de vină. În prezent a rămas cu iritaţia pe faţă şi mai vroia să-şi facă şi anul acesta vaccinul antigripal, iar medicul de familie i-a spus să se abţină după ce a păţit! Apropo, de asta sunt şi mediatizate rarele cazuri de reacţii adverse la vaccinuri, pentru că e foarte greu de dovedit şi îţi trebuie timp şi bani să depistezi substanţa care ti-a cauzat reacţia, inclusiv formula chimică, dar de cele mai multe ori ţi se spune că tu eşti cel defect nu vaccinul!
  • +9 (13 voturi)    
    Vaccinurile sunt esentiale, iar democratia e buna (Joi, 28 mai 2020, 17:49)

    andipetre [utilizator]

    Aici e vorba de evolutia unui proces legislativ, cu propuneri si contestari, fapt normal in democratie.

    Iar stirea nu e data corect. Versiunea initiala a proiectului de lege chiar prevedea obligativitatea vaccinarii inclusiv pentru unele categorii de adulti. Mai mult, presupunea ca acordul parintilor pentru vaccinare se prezuma automat ca a fost dat, fara ca ei sa fie consultati. Iar prezenta parintelui nu era ceruta ci doar consemnata (daca parintele e prezent sau nu) in fisa copilului. Daca nu apareau voci (inclusiv cei din lista) care sa semnaleze aceste lucruri, legea nu ajungea in forma de acum, evident mai buna.

    O lege buna ofera siguranta cetatenilor, omoara teoriile conspiratiei si ii determina pe oameni sa aiba incredere in vaccinare.

    Vedeti in documentul atasat de HN (cel cu amendamentele) forma initiala a articolelor:

    “Art.13 Categoriile de vaccinări obligatorii sunt următoarele:

    ...d) vaccinările pentru alt personal din unităţile publilce şi private care, prin natura atribuţiilor, sunt expuse suplimentar la boli infecţioase sau pot reprezenta surse de infecţie care ar putea pune în pericol sănătatea public, stabilite prin hotărâre a Guvernului”

    Art.21 ... (3) În cazul vaccinărilor obligatorii, consimţământul pentru vaccinare se prezumă ca fiind dat. La înregistrarea administrării vaccinului, medicul vaccinator menţionează în fişa copilului prezenţa reprezentantului legal”.

    Dincolo de listele cu homepati si dacopati, ideea de a discuta si amenda o lege care poate duce la abuzuri nu e deloc rea.

    Sau voi ati vrea sa vi se dea cu forta un vaccin ales de autoritati care ar putea fi corupte, despre care nu ati fost informati si nu stiti ce contine? Sau sa va dea injectii copiilor la scoala fara sa stiti? La libera alegere a unui personal din scoala sau de la DSP? Aveti asa incredere in stat?

    A fi de acord cu vaccinurile nu inseamna sa accepti orbeste orice spune un politician sau chiar un medic. Fara controlul societatii, toti pot face abuzuri.
    • -3 (13 voturi)    
      Măsuri (Joi, 28 mai 2020, 21:02)

      MIKI@ [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Dacă nu se iau acum măsuri din partea populaţiei o să urmeze apoi partea cu donarea de organe!
      • -2 (4 voturi)    
        Asa e! (Vineri, 29 mai 2020, 12:00)

        arzdan [utilizator] i-a raspuns lui MIKI@

        Asa e, o sa ni se colecteze organele pe strada! Dar nu creierul, ca ala nu il avem!
  • +2 (14 voturi)    
    interesant (Joi, 28 mai 2020, 17:56)

    Elle_elle [utilizator]

    Mi se pare manipulator cum a pus lista medicilor Hotnews cu accent pe partea naturopata a dr. Foarte bine, ei au curajul sa vorbeasca. Ceilalti nu scot capul dintre spagi, afaceri si invarteli in spitale private. Ei nu sunt impotriva vaccinarii, ci impotriva vaccinarii obligatorii, inclusiv cu cel anti covid care o sa fie experimental pe tari de lumea a treia cum e RO. Ma intreb in ce povesti cu unicorni traiesc ceilalti comentatori. Cum sa lasi decizia privind sanatatea ta pe seama unuia dintre cele mai corupte si incompetente guverne din lume?
    • -1 (3 voturi)    
      Experimentare (Vineri, 29 mai 2020, 12:03)

      arzdan [utilizator] i-a raspuns lui Elle_elle

      In momentul in care va exista vaccin ptr coronavirus, Romania va fi printre ultimele tari ca si-l va permite. Experimentarea se face deja in SUA, Anglia, China, etc. Nu are sens ce sustineti aici si va pierdeti din credibilitare. Problema cu calitatea vaccinurilor este reala - dar isi pierde din esenta cand este impachetata de voi impreuna cu teorii conspirationiste impotriva Romaniei.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Vineri, 12 iunie 2020, 17:58)

        Elle_elle [utilizator] i-a raspuns lui arzdan

        Din moment ce au declarat chiar guvernantii ca au semnat ecva acord cu o frima din UK sa fim primii cobai ai vaccinului lor, despre ce vorbim aici? Se gasesc detaliile in presa. Oricum veche tactica asta, cu trimisul spre consipratii. Orice se discuta mai critic, gata, esti de-a conspiratiilor, nu mai poti sa gandesti cu capul tau decat ce iti toarna guvernul in script, nu?
  • -1 (15 voturi)    
    Interesant! (Joi, 28 mai 2020, 18:57)

    Landser [utilizator]

    Majoritatea din lista de semnaturi nu au nici o treaba cu vaccinarea si nu pot sa emita pareri pt ca nu au pregatire!
    Am vazut acolo pe lista o gramada de stomatologi! De ce nu si vad aia de măselele lor?
    Medicina de familie - aia ce treaba au sa si dea cu parerea despre vaccinare!
    Nu inseamna ca daca pe parafa scrie in fata Dr. ai dreptu' sa ti dai cu parerea despre orice!Cel mai tare ma amuza stomatologii!!!
    Cred ca pe lista sunt si d'aia care au terminat facultatea da' n au luat nici macar rezi pe medic de familie!
    • 0 (12 voturi)    
      Nu comentez (Joi, 28 mai 2020, 20:09)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      la stomatologi, dar medicii de familie au tot dreptul sa isi dea cu parerea, avand in vedere ca administreaza vaccinuri.
    • -4 (12 voturi)    
      Tu ce competenta ai? (Vineri, 29 mai 2020, 0:04)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      De ce nu-ti vezi de maturat, de numarat o bila sau de prostia in care e evident ca esti specializat tu? De ce ne plictisesti cu parerile tale incompetente, ignorante si necalificate?
  • +2 (12 voturi)    
    Donatorii, credulii şi inconştienţii (Joi, 28 mai 2020, 21:05)

    MIKI@ [utilizator]

    Dacă nu se iau acum măsuri din partea populaţiei mai ferme, o să urmeze apoi legea cu donarea/prelevarea de organe! De asta ce mai spuneţi?
  • -2 (4 voturi)    
    https://twitter.com/SITSSHOW/status/12660213776157 (Joi, 28 mai 2020, 21:13)

    marc.andre [utilizator]

    https://twitter.com/SITSSHOW/status/1266021377615724544
  • +3 (13 voturi)    
    Vaccinare (Vineri, 29 mai 2020, 0:38)

    Adrian Florescu [anonim]

    Deci "nu e obligatoriu"? Pai, daca refuz, ma OBLIGA sub sanctiunea amenzii sa merg la consiliere si dupa aia, daca refuz sa vaccinez copilul, ma OBLIGA, sub sanctiunea amenzii sa il vaccinez.
    E, sa nu e, "obligatoriu"???
    Vai de redactorii care scriu bazaconiile astea, chiar nu este niciun redactor sef sau editor care sa le dea peste degetele?
    Doamna/domnisoara Alina Neagu ar trebui sa mearga din nou la scoala, sufera de analfabetism functional daca nu intelege ca o inactiune sanctionata cu amenda inseamna obligare la actiunea respectiva!
    Va pupa tata pe ultimul neuron ramas, ala care comanda respiratia.
    • -1 (5 voturi)    
      Amenda (Vineri, 29 mai 2020, 12:44)

      arzdan [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Florescu

      Considera amenda ca un fel de avans ptr costurile de spitalizare in cazul in care copilul tau sau alt copil infectat de copilul tau se imbolnaveste din cauza deciziei tale. E normal sa ai o optiune, dar din moment ce optiunea ta ma afecteaza si pe mine este normal sa iti asumi responsabilitatea si sa te coste.
  • -4 (10 voturi)    
    118 romani care inteleg sensul libertatii (Vineri, 29 mai 2020, 0:50)

    Andrei2.0 [utilizator]

    A fi liber inseamna sa ai posibilitatea de a face o alegere ce vizeaza propria persoana, fara constrangeri si sanctiuni si fara a leza libertatile si drepturile altora. Cinste acestor medici care inteleg sa sprijine libertatea si drepturile omului din Romania!
  • +2 (8 voturi)    
    Absolut corect ! (Vineri, 29 mai 2020, 4:18)

    Observatory [utilizator]

    Sa nu fie nimeni obligat sa se vaccineze, dar :
    - sa stea închis in casa pe viața , nu doresc sa fiu infectat .
    - in caz de urgenta, fără ambulantă sau asistenta medicală, prezintă pericol sa infecteze , personal medical și pacienți nevinovați !

    Sa va vaccinați când se întoarce Ceashka la putere !
    -
    • +1 (1 vot)    
      Frica de cei nevaccinaţi? (Marţi, 2 iunie 2020, 18:32)

      MIKI@ [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Dacă tu eşti vaccinat, de ce îţi mai este frică de cei nevaccinaţi? Lor ar trebui să le fie teamă nu ţie!
  • +1 (5 voturi)    
    Avem lista medicilor. (Vineri, 29 mai 2020, 8:31)

    asavreau [utilizator]

    Vă rog să nu mai mergeți la ei pentru consultații și tratament.Sigur vă veți simți mai bine.Și cu mai mulți bani în buzunar.
  • -1 (5 voturi)    
    Vaccin (Vineri, 29 mai 2020, 10:36)

    arzdan [utilizator]

    Sunt cateva enormitati debitate de acesti asa zisi medici si de postacii lor de aici.
    "Vaccinarea nu trebuie sa fie obligatorie ca sa functioneze" - vaccinarea functioneaza numai cand un grup mare al populatiei dobandeste rezistenta impotriva unui virus. Faptul ca tu nu iti vaccinezi copilul are influenta asupra tuturor, nu numai asupra ta. Asa ca anumite vaccinuri trebuie sa fie obligatorii.
    "Daca copilul tau e vaccinat, de ce iti este frica de cineva nevaccinat" - vaccinurile se aplica la o anumita varsta - un copil nu este vaccinat direct cu toate combinatiile posibile. Copilul inca nevaccinat este susceptibil inca unor virusi transmisi de un copil ai carui parinti au refuzat vaccinarea.
    "Dupa vaccinare esti contagios 10-14 zile" - total gresit, o aberatie. vaccinarea nu se face cu virus activ. cele mai multe vaccinuri nu folosesc deloc virus, asa ca nu ai cum sa fii contagios.
    "Se intampla numai in Romania, cineva are ceva cu noi" - nu, vaccinurile de baza sunt obligatorii peste tot. Ai tot timpul optiunea sa cumperi un anumit tip de vaccin daca nu iti place cel standard recomandat de stat.
    "Daca e o sansa 1 din 1 milion sa am un efect secundar la un vaccin, mai bine nu ma vaccinez" - asta ar trebui comparat cu sansele sa faci boala respectiva daca nu te vaccinezi. sanse care in cazul poliomielitei de exemplu sunt mult mai mari.
    "Un sistem imunitar bun este raspunsul" - un sistem imunitar bun ajuta, dar nu invinge singur si mai ales la orice varsta, toate tipurile de virusi.
    Cat timp debitati astfel de enormitati, slabe sanse sa fiti luati in serios. Problema nu sunt vaccinurile, ci poate calitatea vaccinurilor aduse in Romania. Acolo ar fi ceva de spus, dar cat timp voi urmati tot felul de cretini platiti sa latre, nu putem sa ne concentram pe problema reala.
    • 0 (2 voturi)    
      Va rog sa cititi (Vineri, 29 mai 2020, 14:33)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui arzdan

      despre tipurile de vaccin. Vaccinurile cu virusurile vii, dar atenuate exista, ROR-ul e cel mai cunoscut dintre ele. Mai multe informatii aici: https://www.vaccines.gov/basics/types sau aici: https://m.csid.ro/health/vaccinuri/clasificarea-vaccinurilor-11303980.
      • -3 (3 voturi)    
        Asa (Vineri, 29 mai 2020, 16:13)

        arzdan [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

        Este o diferenta intreun virus atenuat si un virus activ. Un virus atenuat in cantitatea folosita in vaccin nu se poate multiplica suficient ca sa declanseze boala intr-un organism normal. In plus, in aceasta categorie intra vaccinurile de baza, dintre cele mai bine testate si folosite de zeci de ani. Vaccinurile noi nu folosesc virus atenuat - nu din motive medicale, cat mai ales din motive economice (valabilitate redusa, etc). Deci ideea ca esti contagios 10-14 zile dupa vaccin este absurda. Ideea ca izbucnesc epidemii de la vaccinuri este absurda.
        • +2 (2 voturi)    
          Poti sa lipesti (Vineri, 29 mai 2020, 21:03)

          blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui arzdan

          eticheta de ‘absurd’ la orice, asta nu inseamna si ca ai dreptate. De la CDC citire:
          ‘Although live attenuated vaccines replicate, they usually do not cause disease such as may occur with the “wild” form of the organism. When a live attenuated vaccine does cause “disease,” it is usually much milder than the natural disease and is referred to as an adverse reaction.’
          Deci nu e absurd deloc, e doar rar sau rar documentat.
          Si, oricat de absurd ti s-ar parea, cei vaccinati cu aceste vaccinuri cu virusi vii atenuati pot sa transmita boala. Exemplul e de la American Academy of Pediatrics:
          https://pediatrics.aappublications.org/content/125/2/e438
          De la CDC despre varicela: Secondary transmission of vaccine virus: A varicella-like rash due to Oka-VZV (i.e., the vaccine-strain variant of VZV) occurring in a non-vaccinated contact of a person who received varicella vaccine. Secondary transmission can occur within 10–21 days after exposure either to a person recently vaccinated or to a person who develops herpes zoster due to vaccine-strain virus. (https://www.cdc.gov/vaccines/pubs/surv-manual/chpt17-varicella.html)
  • +2 (2 voturi)    
    R U Ș I N E Hotnews! (Joi, 11 iunie 2020, 6:45)

    Adrian Aciu [anonim]

    Printre lacrimi și suspine, Hotnews recunoaște că A INFORMAT GREȘIT CITITORII cu privire la proiectul de lege a vaccinării obligatorii. Și ”culmea”, chiar în interesul Pig Pharma!
    Au publicat replica Asociației Medici pentru Consimțământ Informat, formulată de dna dr. Anca Nițulescu, la care am contribuit și eu împreună cu dna av. Marina-Ioana Alexandru.
    Bineînțeles că nu s-au putut abține și tot au mai făcut niște șmecherii:
    - au pus pe site doar o parte din material fără să precizeze aceasta. În unele locuri de unde lipsește text au pus ”(…)”, dar în alte locuri nu. Din acest motiv, unii cititori vor putea spune că textul nu are suficientă continuitate! Materialul va putea fi consultat integral pe site-ul asociației: https://medici-consinf.ro/;
    - au pus textul nostru la mijlocul paginii, amestecat cu textul inițial, deși legea prevede clar – lucru pe care l-am cerut și noi – că dreptul la replică se publică ÎN ACELEAȘI CONDIȚII de grafică și poziționare ca și articolul inițial;
    - au scos din articolul inițial greșelile pe care le-au făcut, deși corect era ca oamenii să le poată vedea;
    - nu au respectat sublinierile importante pe care noi le-am făcut în text, deși în articolul lor folosesc bold și italic;
    - au scos un link eronat de la finalul articolului lor, deși normal era să-l înlocuiască cu cel bun, așa cum le-am cerut, pentru corecta informare a cititorilor;
    - NU ȘI-AU CERUT SCUZE FAȚĂ DE CITITORI PENTRU INFORMAREA GREȘITĂ, FĂCUTĂ DIN INTERES ȘI NICI DE LA MEDICII MENȚIONAȚI ÎN ARTICOL. Au spus doar ”Update” !!!
    Iată câteva din paragrafele pe care le-au scos din dreptul nostru la replică:
    ”Ne întrebăm cui servește afirmația că proiectul de lege nu ar fi prevăzut niciodată obligativitatea vaccinării? Ați scris articolul pentru a liniști populația și a-i scădea opoziția față de acest proiect de lege? Sau pentru a repara capitalul electoral al deputaților care susțin acest controversat proiect de lege?
  • +2 (2 voturi)    
    R U Ș I N E Hotnews 2 (Joi, 11 iunie 2020, 6:46)

    Adrian Aciu [anonim]

    - continuarea părții 1 -

    Ne mai întrebăm și cui serviți dvs. HotNews, astfel încât, printr-o falsă prezentare a realității să induceți publicul în eroare, contribuind astfel la lezarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, gestul dvs. frizând infracțiunea!

    O altă dovadă de ignoranță sau rea intenție este aceea că la finalul articolului ați dat un link greșit celor care vor să consulte amendamentele depuse la proiectul de lege. Link-ul postat de dvs. este spre un aviz al Comisiei pentru drepturile omului, culte și minorități naționale a Camerei Deputaților, din data de 7.11.2017, care prezintă doar amendamentele acelei comisii, nu toate amendamentele formulate la acest proiect de lege, care sunt mult mai multe. Trebuia să prezentați raportul Comisiei pentru Sănătate și Familie (despre care ați scris în articol, scriindu-i numele greșit), singurul actualizat și care conține toate amendamentele formulate, care sunt peste 100.

    Raportul final este aici: http://www.cdep.ro/comisii/sanatate/pdf/2020/rp399_17.pdf.

    Singurul lucru pe care-l apreciem este că ați făcut publică lista celor 118 medici care și-au îndeplinit o îndatorire profesională și de conștiință și au tras un semnal de alarmă deputaților, confraților medici și populației!
    În acest fel oamenii au aflat care sunt medicii care se informează temeinic, la zi și care respectă cu adevărat jurământul lui Hipocrate și Codul de deontologie medicală. (…)
    Așadar, medicii semnatari își îndeplinesc cu onoare îndatoririle cerute de Codul de deontologie medicală!”

    R U Ș I N E Hotnews!
  • 0 (0 voturi)    
    R U Ș I N E Hotnews! (Joi, 11 iunie 2020, 6:47)

    Adrian Aciu [anonim]

    https://www.facebook.com/groups/190930201466500/permalink/693069607919221/
  • +1 (1 vot)    
    Partea vazuta a aisbergului - cea curajoasa (Joi, 11 iunie 2020, 13:59)

    PetruMir [utilizator]

    Acesti 118 medici( care, intre timp cica au ajuns sa fie 180, daca am auzit bine) sunt doar partea vazuta a segemntului celor cu constiinta din lumea medicala.
    Pe langa ei sunt multi, multi alti medici care au aceeasi opinie dar nu au avut curajul sa isi exprime opinia de teama represaliilor. Care pot fi crunte,

    Cunosc personal medici epidemiologi, unii din ei cu pozitie inalta care sunt foarte clar impotriva vaccinarii.
    Numai ca, daca isi fac publica opinia, risca sa foarte mult.

    In timpul WWII, evreii orpimati din lagare( dar si cei din ghetouri) aveau un cantec:
    "Die gedanken sind frei" - "Gandurile sunt libere"...
    Restul e tacere...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by