Trei persoane din conducerea editoriala a grupului rus RBK demisioneaza din cauza presiunii Kremlinului

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 14 mai 2016, 16:52 Actualitate | Russia Report

Trei persoane din conducerea editoriala a grupului media rus RBK, ale carui materiale de presa despre Vladimir Putin au iritat presedintia rusa, au demisionat vineri din posturile ocupate, relateaza Reuters, care citeaza o sursa potrivit careia acestea erau ingrijorate ca managerii lor cedeaza in fata presiunii Kremlinului.

Aceasta serie de demisii este perceputa ca un semn de regres la unul din putinele grupuri media independente din Rusia, intr-un peisaj dominat de media de stat care urmeaza indeaproape linia Kremlinului, comenteaza agentia britanica de stiri, citata de Agerpres.

Un articol publicat miercuri in ziarul grupului despre o ferma de scoici care urma sa fie infiintata langa o proprietate din sudul Rusiei a lui Vladimir Putin a fost picatura care a umplut paharul, a declarat pentru Reuters sursa din cadrul RBK.

"Kremlinul a fost iritat si s-a plans la actionarul grupului", a declarat sursa citata sub protectia anonimatului. Kremlinul a negat in mod repetat ca Putin ar avea vreo legatura cu proprietatea in cauza.

Intrebat despre acest caz, Dmitri Peskov, purtatorul de cuvant al presedintelui rus, a declarat vineri pentru Interfax ca plecarile redactorilor sefi nu au nicio legatura cu presiunea Kremlinului sau cu politica.

Ziarul RBK a provocat iritare la Kremlin in ultimele luni, relatand despre interesele de afaceri ale ginerelui lui Putin, dar si despre persoanele din cercul apropiatilor lui Vladimir Putin ale caror nume au aparut in urma dezvaluirilor din scandalul "Panama Papers".

Un proeminent comentator pro-Kremlin, Dmitri Kiseliov, a aratat un numar al ziarului la televiziunea de stat pentru a acuza ceea ce el a caracterizat drept ajutoare ale americanilor care sunt gata sa-l lege pe Putin de companiile offshore "in orice mod posibil".

Elizaveta Osetinskaia, directorul editorial al intregului grup media, Maksim Solius, redactor sef al ziarului RBK, si Roman Badanin, redactor sef al agentiei de stiri a RBK, si-au prezentat demisiile, a anuntat compania.

"In ultimul timp am vorbit mult despre cum putem sa continuam sa dezvoltam RBK si nu am reusit sa ajungem la un consens asupra unor lucruri importante, asa ca am decis sa ne despartim", a afirmat Nikolai Molibog, directorul general al companiei.

RBK este detinut de Onexim, un grup controlat de miliardarul Mihail Prohorov, care a candidat impotriva lui Putin in alegerile prezidentiale din 2012 cu o platforma liberala moderata. Se pare ca Onexim dorea sa-l concedieze doar pe redactorul sef al ziarului, dar ceilalti doi si-au dat si ei demisia cu acest prilej.

Onexim, ale carui birouri au fost perchezitionate luna trecuta de politie, a refuzat sa comenteze.


Citeste mai multe despre   























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

1065 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Dictatura Cracanatului este Singura Democratie (Duminică, 15 mai 2016, 12:33)

    un domn [utilizator]

    in Mujicia; cine nu ete cu el, este impotriva lui, practic creshte numarul persoanelor car il vor plastifiat pe cracanat, nu e rau deloc...clepsidra Cracanatului este la jumate...succes Mazeta !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică