In Republica Moldova a fost sistata retransmiterea postului Rossia 24. Reactia Ministerului rus de Externe nu s-a lasat asteptata

de Vitalie Cazacu     HotNews.ro
Miercuri, 27 mai 2015, 13:55 Actualitate | Russia Report

Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) de la Chisinau a decis suspendarea retransmiterii postului rus de televiziune Rossia 24, considerat unul de propaganda a Kremlinului, pe teritoriul Republicii Moldova. 

Decizia a fost luata ieri seara dupa audierea unui raport privind "respectarea principiului echilibrului social-politic, echidistantei si obiectivitatii in cadrul emisiunilor informative" de catre Rossia 24. 

Este deja a doua oara in ultimii ani cand CCA de la Chisinau sisteaza retransmiterea pe teritoriul Republicii Moldova a acestui post de televiziune.  

Reactia diplomatiei ruse s-a lasat asteptata. Externele de la Moscova au calificat decizia privind interzicerea retransmiterii postului Rossia 24 pe teritoriul Republicii Moldova drept una luata "pe valul euforiei semnarii Acordulului de Asociere cu Uniunea Europeana".  

Potrivit moldova.org, Kremlinul se arata vadit indignat de decizia Consiliului Coordonator al Audiovizualului si avertizeaza ca aceasta "nu poate sa nu aiba un impact negativ asupra relatiilor moldo-ruse". 

"In mod evident, acest pas facut sub pretexte false pe valul de euforie de la semnarea Acordului de Asociere a Republicii Moldova cu UE nu corespunde cu dreptul inerent al cetatenilor la accesul liber la informatii - unul din pricipiile de baza ale democratiei europene, principii de care incearca atat de mult sa se apropie Chisinaul. Desigur, autoritatile moldovenesti ar trebui sa fie constienti de faptul ca aceasta decizie nu poate sa nu aiba un impact negativ asupra relatiilor moldo-ruse", se arata in comentariul Ministerului rus de Externe.  

Amintim ca decizia CCA de la Chisinau a fost luata pe fundalul unor eforturi tardive ale autoritatilor R. Moldova de a contracara propaganda Kremlinului prin intermediul televiziunilor rusesti. 

Un proiect de lege cu privire la interzicerea propagandei prin buletinele de stiri, emisiunile si talk-show-urile cu caracter politic a fost dezbatut in cadrul unor audieri publice organizate la 25 mai de Comisia parlamentara pentru mass-media a legislativului de la Chisinau.  

Potrivit media-azi.md, nu este prima tentativa de acest fel. Anterior, mai multi politicieni s-au aratat deranjati de informatia difuzata de mediile rusesti si au incercat sa promoveze un proiect de lege ce ar limita retransmiterea televiziunilor ruse.










2474 vizualizari
  • +11 (13 voturi)    
    Ete scart (Miercuri, 27 mai 2015, 14:12)

    Soljenitin [utilizator]

    Normal ca bolsevicstan se ofusca, si sobolanul face galagie cand ii distrugi cuibul.
  • +10 (10 voturi)    
    doar unul... (Miercuri, 27 mai 2015, 14:29)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    M-am uitat pe oferta unui furnizor de cablu tv din Chisinau: din 36 de canale, 24 sunt in limba rusa.
    Nu inteleg de ce nu suntem in stare sa finantam un post tv care sa promoveze activ interesele Romaniei...
    • +6 (6 voturi)    
      Trebuie sa stii cam cum se invarte presa (Miercuri, 27 mai 2015, 15:05)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      In MD presa este detinuta de Plahotniuc si altii ca el.....oamenii acestia dicteaza ceea ce restul lumii vede....CCA este un fel de consiliu de șahiști....nu prea au ce face pentru ca nu exista trusturi de presa pro-romane, sunt ziare, televiziuni, ONGuri pro-romane, dar trusturi, ar lua foc in mod subit si din motive necunoscute.....asa este in MD.....tarisoara aia a devenit un fel de Jurassic Park

      Inchei semnand,
      Basarabia E România!
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 27 mai 2015, 17:19)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Nu e nevoie sa retransmita posturi romanesti, mai ales ca nu au programe adaptate pietei. E suficient sa transmita posturile occidentale subtitrate in romana, sunt cateva zeci. Acum pana si Eurosport si Discovery sunt in rusa pe unele retele.
      In loc de bani aruncati aiurea, se puteau investi catva zeci de milioane intr-o retea de cablu si ar fi avut acces toata lumea la informatie. Chiar daca ar fi mers in pierdere, nu era mare lucru tinand cont de impact. Oricum se cheltuiesc bani pe burse si ajutoare care au impact mult mai mic.
  • +5 (5 voturi)    
    Eee (Miercuri, 27 mai 2015, 15:01)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Lasa ca are Dodon niste prieteni la SIS, s-a dovedit acum 3 saptamani, ii trimite peste CCA, sa vedeti cum o sa emita numai posturi rusesti prin MD


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică