Doua dintre ultimele publicatii independente din Rusia, vandute de grupul finlandez Sanoma

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 1 mai 2015, 9:39 Actualitate | Russia Report

Grupul media finlandez Sanoma a anuntat joi ca va vinde actiunile detinute la ziarele The Moscow Times si Vedomosti omului de afaceri rus Demian Kudriavtev, potrivit Moscow Times. Cele doua ziare erau printre ultimele publicatii rusesti independente de Kremlin, permitandu-si sa critice deseori punctul de vedere oficial al administratiei ruse.

Sanoma a semnat un contract pentru vanzarea companiei United Press (care editeaza mai multe publicatii, printre care si The Moscow Times), dar si pentru instrainarea pachetului minoritar de actiuni la ziarul de business Vedomostri.

Demian Kudriavtev, fost CEO al companiei care a editat ziarul economic Kommersant, a confirmat pentru Vedomosti tranzactia cu Sanoma. El a spus ca nu are planuri imediate pentru schimbarea managementului.

Ceilalti actionari ai Vedomosti sunt Pearson (editorul Financial Times) si Dow Jones (editorul The Wall Street Journal). Vedomosti vinde circa 75.000 de exemplare zilnic (un tiraj mic pentru Rusia), dar este extrem de influent in randul elitelor. De asemenea, Vedomosti publica frecvent editoriale sau articole critice la adresa autoritatilor si a presedintelui Vladimir Putin.

The Moscow Times este, la randul sau, una dintre ultimele surse independente de informatii despre Rusia in limba engleza.

Ziarist de formatie, antreprenor activ in sectorul internetului, Kudriavtsev, 43 de ani, a condus ziarul economic Kommersant in perioada 2006 ᅡ- 2012. El este descris de presa rusa ca un apropiat al fostului oligarh rus Boris Berezovski, opozant al lui Vladimir Putin gasit mort in 2013 in resedinta sa din Marea Britanie, unde se refugiase.

Vanzarea participatiei la Vedomosti, influent cotidian liberal si unul dintre singurele ziare critice in fata puterii, era obiectul zvonurilor de ani de zile, massᅡmedia vorbind despre interesul miliardarului si omului politic Mihail Prohorov.

O noua lege care intra in vigoare anul viitor interzice strainilor sa detina mai mult de 20% in mass media ruseasca.










1047 vizualizari
  • -1 (1 vot)    
    o veste proasta (Vineri, 1 mai 2015, 22:26)

    anonim3 [utilizator]

    De fapt, este o miscare obligata de o lege scelerata, menita sa fragilizeze presa in fata presiunilor Kremlinului.
  • 0 (0 voturi)    
    Si totusi (Duminică, 3 mai 2015, 14:00)

    UpNext [utilizator]

    ...."nu inteleg" de ce au fost cedate cele doua publicatii considerate independente fata de establishmentul rusesc?

    Avem, pe de o parte, critici ale vestului (UE/SUA) privind restrangerea libertatii media in Rusia, precum si un efort substantial, declarat, de a contracara aceasta restrangerea + propaganda si, pe de alta parte, o renuntare a aceluiasi vest la propriile instrumente de contracarare. Chiar daca cele doua publicatii nu aduc profituri "fabuloase", eventual merg chiar in pierdere, sunt mai eficiente prin prezenta, decat prin absenta.

    Mai mult, cedarea reprezinta o recunoastere/acceptare a "fortei" propagandei presei ruse pro-Kremlin, implicit a unei infrangeri.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică