FOTO Casa Alba publica o fotografie surprinsa in timp ce Barack Obama si staff-ul sau urmareau in direct atacul asupra lui Osama bin Laden

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 3 mai 2011, 1:04 Actualitate | Internaţional

Situation Room, 2 mai 2011
Foto: Casa Alba
Presedintele american Barack Obama, vicepresedintele Joe Biden si Secretarul de Stat Hillary Clinton, impreuna cu membri ai echipei de securitate nationala, urmaresc o transmisiune in direct a atacului asupra lui Osama bin Laden, in "Situation Room" din Casa Alba. Fotografia a fost publicata de Casa Alba, iar un document clasificat prezent in fotografie a fost cenzurat.

Osama bin Laden a fost impuscat, duminica, in cadrul unei operatiuni speciale a trupelor americane, intr-un oras rezidential situat in apropiere de capitala pakistaneza Islamabad. Uciderea acestuia "este un succes semnificativ pentru securitatea aliatilor NATO si a tuturor natiunilor care s-au alaturat eforturilor noastre de a lupta impotriva terorismului global si de a transforma lumea intr-un loc mai sigur pentru noi toti", a declarat in cursul zilei de luni secretarul general al Aliantei Nord-Atlantice, Anders Fogh Rasmussen.

.

.

Anuntul uciderii in Pakistan a liderului retelei teroriste al-Qaeda, Osama bin Laden, a fost facut luni dimineata de presedintele american Barack Obama. Intr-un mesaj pentru natiune, acesta a salutat ajutorul oferit de autoritatile de la Islamabad. "In august anul trecut ni s-a oferit o prima pista spre capturarea lui bin Laden. Am reusit sa-l locallizam in Pakistan. Saptamana trecuta am reusit sa-l gasim. Astazi SUA, sub conducerea mea, au reusit sa actioneze impotriva lui dand dovada de profesionalism. Trupele au reusit sa-l ucida pe bin Laden si sa ia cadavrul in custodia SUA", declara luni dimineata Barack Obama.

.

.

Liderul de la Casa Alba a anuntat ca "Al-Qaida va incerca sa lupte in continuare impotriva SUA, dar e foarte important de precizat ca SUA nu sunt in razboi impotriva Islamului. Bin Laden a fost un criminal". "Vreau sa transmit un mesaj pentru cei care au pierdut apropiati la 11 septembrie 2001: Vom face tot ceea ce ne sta in putinta sa prevenim un alt atac impotriva SUA. Uciderea lui bin Laden este o realizare istorica a SUA", a continuat presedintele american.

.

.

Alaturi de bin Laden inca patru persoane au fost ucise duminica in operatiunea trupelor americane de comando impotriva resedintei liderului al-Qaida, aflata la 50 de km nord de Islamabad, au anuntat responsabili americani citati de Reuters.

Statele Unite au cerut luni cetatenilor lor aflati in strainatate sa manifeste prudenta pentru ca sunt posibile actiuni "violente anti-americane", dupa anuntarea mortii lui Osama bin Laden.

.

.

Dupa anuntul facut de presedintele Barack Obama ca bin Laden a fost ucis de catre trupele de comando americane, mii de americani s-au strans in fata Casei Albe. Strigand "USA! USA!", locuitori din Washington s-au adunat spontan in fata Casei Albe pentru a sarbatori uciderea liderului retelei al-Qaeda, responsabil de moartea celor aproape 3.000 de persoane in timpul atentatelor din 11 septembrie 2001.



Citeste mai multe despre   











21597 vizualizari

  • +5 (23 voturi)    
    ALOO!! (Marţi, 3 mai 2011, 1:24)

    bvd [anonim]

    "classified" inseamna mai nou clasificat in limba romana?
    • +2 (22 voturi)    
      Este corect (Marţi, 3 mai 2011, 8:03)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui bvd

      Da! In Romana, ca si in engleza, a clasifica inseamna a imparti pe categorii. In Romania, exista legea informatiilor clasificate care indica modul de impartire a informatiilor (incliusiv documente) in clase de securitate. Exprimarea din articol este corecta.
      • +10 (12 voturi)    
        Hai sa vedem (Marţi, 3 mai 2011, 11:35)

        Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        1. In limba engleza:
        http://www.merriam-webster.com/dictionary/classified - ca adjectiv are sensul de a) impartire in clase sau categorii si b) "restrictionat de la circulatia libera, pe baza unor criterii se siguranta" ("withheld from general circulation for reasons of national security <classified information>").

        2. In limba romana:
        http://dexonline.ro/definitie/clasificat CLASIFICÁ vb. I. tr. A împărți, a rândui sistematic, a repartiza pe clase, pe categorii; a clasa.; a ierarhiza

        In cazul de fata documentul despre care se vorbeste ca fiind "classified" este mai degraba un document "secret" sau "confidential", al carui publicare este restrictionata din motive de securitate nationala. Asadar traducerea corecta in limba romana ar fi trebuit sa fie "document secret/secretizat".
        E adevarat ca se poate merge si pe varianta de document clasificat intr-o clasa de securitate de un anumit nivel, dar nu se aplica aici tocmai ca urmare a faptului ca in limba engleza s-a incetatenit sensul de "secretizat/restrictionat".
      • 0 (0 voturi)    
        a nu se confunda.... (Marţi, 3 mai 2011, 12:20)

        cambridge [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        ....classified
        http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/classified
        cu classify
        http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/classify
  • +8 (16 voturi)    
    Ce spun fetzele lor (Marţi, 3 mai 2011, 1:26)

    alex [anonim]

    Doar Obama si Hillary au o mimica apropiata de ceea ce se intampla (probabil scene de groaza) ceilalti sunt robotizati, absenti de parca se uita la o scena de cumparaturi in piata
    • +17 (19 voturi)    
      normal (Marţi, 3 mai 2011, 2:10)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui alex

      E normal, sunt singurii politicieni din camera, restul fac parte din echipa de securitate nationala.
    • +2 (4 voturi)    
      :) (Marţi, 3 mai 2011, 13:49)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui alex

      asta pentru ca ceilalti mai vazusera o data filmul, cei doi nu de aia il traiau cu sufletul la gura. :)
    • +1 (1 vot)    
      Inspiratie :) (Marţi, 3 mai 2011, 16:17)

      Ciobanu [anonim] i-a raspuns lui alex

      Parca ar fi o scena rupta din serialul "24", scene nemaintalnite pana la aparitia acestui serial :)
    • +1 (3 voturi)    
      Mi se pare normal (Marţi, 3 mai 2011, 21:29)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui alex

      Cand iti vin unii in curte cu elicopterul, bat la usa in pragul diminetii, tu deschizi si ei te intreaba: "esti Osama?", spui "da-mparate" si ei spun "smile, you are on candid camera" si ca o lume intreaga te vede, pana in SUA. Am venit sa va barbierim, sa va aranjam freza si apoi sa mergem la botez. Cine e nasul, intrebi. Obama. Nasa? Hilara. Perfect, viu acum. Nu, nu viu - ti se raspunde. Mort!

      Apropo, nu credeti ca aruncatul in mare are drept consecinta un nou ... "val" de agresiune ?!?
  • +5 (17 voturi)    
    ... (Marţi, 3 mai 2011, 1:42)

    iulia [anonim]

    ceilalti, de par absenti, cred ca sunt mai familiaizati cu actiuni de genul asta, facand parte din echipa de securitate nationala. Eu chiar cred ca este filmul atacului, dupa expresia fetei lui Hilary Clinton. Femeile, oricat ar fi ele de leoaice, in situatii foarte tensionate sunt totusi femei.
    • -4 (12 voturi)    
      e bine (Marţi, 3 mai 2011, 10:29)

      obama [anonim] i-a raspuns lui iulia

      sa crezi.. asta e si scopul dezinformarii/manipularii! femeia aia din spate de ce nu e asa "emotionata" ca falsa hillary? e clar, s-a dat startul campaniei!
      • +4 (6 voturi)    
        nice try (Marţi, 3 mai 2011, 11:54)

        ddd [anonim] i-a raspuns lui obama

        din pozitia in care e, femeia nu are cum sa vada complet ecranul care e undeva in stanga celui care face fotografia. mina ei e mai degraba de nedumerire decat de impasibilitate. probabil ca e cu sunet si ea tocmai cauta sa inteleaga ce se intampla.
        cat de increzut trbuie sa fii incat sa crezi ca dintr-o privire ai gasit un ditamai bug-ul intr-o comunicare a celei mai bune echipe de comunicatori din lume?
        :)
        • -1 (1 vot)    
          Pisica lui Schrodinger (Marţi, 3 mai 2011, 21:32)

          moucha [anonim] i-a raspuns lui ddd

          Orice ar fi facut semnalul din Pakistan pana in SUA are ceva intarziere. Asadar a existat un interval de timp nenul in care Osama era mort in Pakistan dar viu inca in SUA. Si uite asa se demonstreaza ca un corp poate sa se afle in doua stari cuantice diferite in acelasi suspans sau jospans (depinde daca are mai multe quark-uri top sau bottom).
      • 0 (0 voturi)    
        femeia din spate (Marţi, 3 mai 2011, 23:16)

        hail to the thief [utilizator] i-a raspuns lui obama

        femeie din spate astepta sa se termine agitatia si sa poata si ea sa intrebe ce bauturi servesc ...
  • +12 (14 voturi)    
    Aha! (Marţi, 3 mai 2011, 1:46)

    ady624 [utilizator]

    Deci HP-uri folosesc..... bine că știu acum :D

    Interesant conceptul de "live" la operațiunile astea... în curând se va ajunge la jocurile din filme precum Death Race...

    Adrian
    • +3 (5 voturi)    
      eeeeeee (Marţi, 3 mai 2011, 11:04)

      me [anonim] i-a raspuns lui ady624

      asta e tehnologia... in curand toata lumea va putea urmarii asasinate live!
      • +2 (2 voturi)    
        IPv6 (Marţi, 3 mai 2011, 21:33)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui me

        Pai de asta a fost creat IPv6, ca orica glont sa aiba adresa lui si sa poata fi routat prin RIPng sau IS-IS.
        • 0 (0 voturi)    
          Bwahahaha (Miercuri, 4 mai 2011, 13:22)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui moucha

          Corect. Vor trimite mai întâi mesaje și dacă nu se supune cremenalu', îi trimit tot IP-ul pe cap :D Sau în cap...

          Mwahahahahaha!!!

          Adrian
  • -1 (17 voturi)    
    faina scena (Marţi, 3 mai 2011, 1:47)

    Mihai [anonim]

    E ok sa fie presedintele, vicele si secretarul de stat toti la un loc?
    • +7 (13 voturi)    
      Nu se aflau intr-o stare de pericol iminent (Marţi, 3 mai 2011, 2:24)

      Doc [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      asa ca nu cred ca e o problema.

      Stai tu linisit... Au iei proceduri peste proceduri :)
    • +2 (8 voturi)    
      e OK (Marţi, 3 mai 2011, 2:41)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Cred ca sunt destule situatii in care se intampla asta, succesiunea la conducere in SUA are mai multe trepte decat casa regala britanica.
      Dar eu nu-mi dau seama care Biden in poza aia?
      • -1 (1 vot)    
        cred ca cel (Marţi, 3 mai 2011, 10:19)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Socrates

        din coltul dreapta-jos.
      • +1 (1 vot)    
        stinga (Marţi, 3 mai 2011, 18:25)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Socrates

        coltul din stinga jos
  • +4 (6 voturi)    
    hmmm (Marţi, 3 mai 2011, 2:28)

    ampersand [utilizator]

    Mi-aduce-aminte de secvenţa din "Patriot Games" cu Harrison Ford, când stăteau în sala de operaţii a CIA urmărind, prin satelit şi-n infraroşu, desfăşurarea unei misiuni SEAL, noaptea, de două elicoptere într-o tabără de terorişti...
    • +3 (3 voturi)    
      Ai dreptate... (Marţi, 3 mai 2011, 11:12)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Cred ca cea mai elocventa este imaginea femeii de pe scaun (cred ca e Hillary Clinton, poate ma insel) care sta cu mana la gura, probabil socata de ceea ce vede...
  • +3 (7 voturi)    
    Adaugare, legate de imagini ... (Marţi, 3 mai 2011, 2:33)

    TeddyK [utilizator]

    Pentru Hotnews si ceilalti interesati de fotografii si subiect, aici gasiti restul fotografiilor date publicitatii!!

    http://www.huffingtonpost.com/2011/05/02/obama-osama-bin-laden-mission-pictures-photos_n_856641.html#273024
    • +1 (3 voturi)    
      Ce ziceti despre ele??? (Marţi, 3 mai 2011, 2:50)

      TeddyK [utilizator] i-a raspuns lui TeddyK

      Ce ziceti despre ele???
  • 0 (4 voturi)    
    englezoiule (Marţi, 3 mai 2011, 2:55)

    Clasificat :)) + = )) [anonim]

    da, anonime...clasificat inseamna :) mai bine taceai :)) prea multe filme ati vazut
  • -2 (6 voturi)    
    hp (Marţi, 3 mai 2011, 10:30)

    tzutzu2000 [anonim]

    asta e reclama la laptopurile HP :-)
  • -3 (7 voturi)    
    BroodWar (Marţi, 3 mai 2011, 10:33)

    sd [anonim]

    E clara treba, priveau cu totii cum Joe Biden termina ultimul level din BroodWar 2 ....
  • 0 (8 voturi)    
    despre fapta de a ucide un criminal... (Marţi, 3 mai 2011, 10:35)

    capatu` satului [anonim]

    fiecare om are dreptul de a fi judecat de un tribunal impartial care poate hotari asupra vinovatiei sau nevinovatiei sale - spune Conventia Eurpeana a Drepturilor Omului;
    orice criminal are acest drept, indiferent cati oameni a ucis;
    istoria trecuta, este din acest punct de vedere mai luminoasa decat cea recenta, am sa dau un singur exemplu Procesul de la Nurenberg - din moment ce fruntasii nazisti ce au facut posibila uciderea nu a 3.000 de oameni ci a cateva milioane de evrei prin gazare, impuscare si inca peste 100 de milioane de victime ale razboiului au avut dreptul la proces, de ce alti criminali nu au acest drept;
    viitoru` speciei umane este foarte sumbru atata timp cat inclusiv oameni politici, care se presupune ca efectueaza un rationament logic inainte de a da frau liber urii in scris sau violentei de limbaj isi gasesc justificari in actele unui criminal;
    de principiu, atunci cand cineva gaseste justificata omorararea unui om fara judecarea acestuia, este ca si cum s`ar transforma el insusi intr`un criminal;

    societatea umana a ajuns la acest grad de civilizatie prin reguli de convetiuire sociala exprimate prin legi;
    pt. consideratii mai ample legate, legate de impactul civilizatiei asupra conduitei individului exista nenumarate opere literare - spre exemplu eseul Angoasa in civilizatie de Sigmund Freud;
    uciderea unui criminal fara aprobarea justitiei echivaleaza cu o crima indiferent de faptele savarsite de criminal,
    se naste intrebarea daca nu cumva si cei care aproba o crima nu sunt la randul lor niste criminali,
    punct.
    • 0 (2 voturi)    
      nu se aplica.. (Marţi, 3 mai 2011, 11:30)

      bingoboy [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      "fiecare om are dreptul de a fi judecat de un tribunal impartial care poate hotari asupra vinovatiei sau nevinovatiei sale - spune Conventia Eurpeana a Drepturilor Omulu" asta nu se aplica la Satele Unite Ale Amercii pt ca nu sunt in Europa :)))
    • +1 (7 voturi)    
      Mda (Marţi, 3 mai 2011, 11:34)

      SKB [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      Ce spui tu ar avea sens daca Bin Laden venea frumos la tribunal. Ducand totul la absurd, daca dadea in judecata SUA pentru hartuire. De vreme ce a trebuit cautat prin vagauni, ascunzandu-se dupa femei si copii, inseamna ca a refuzat un tribunal impartial.

      Mascarada pe care aduci ca exemplu(procesul de la Nurnberg) a fost doar un exercitiu de imagine, daca era pe bune era si Stalin pe banca acuzatilor si americanii nu ajungeau pe luna dusi de racheta lui von Braun (doar daca te uiti la fata lui si realizezi ca e nazist notoriu).

      Eu zic sa nu mai fim ipocriti. Globul e populat de oameni "prinsi" in diverse stadii ale civilizarii. Bin Laden era in stadiul medieval, a fost tratat medieval.
    • -2 (6 voturi)    
      probabil esti invatator/invatatoare (Marţi, 3 mai 2011, 11:42)

      a [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      toata insiruirea de banalitati pe care ai produs-o e pentru copii de scoala primara.

      pastreaza-te pentru ei.

      pe site-ul asta sint de regula adulti.
    • +5 (7 voturi)    
      da (Marţi, 3 mai 2011, 11:48)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui capatu` satului

      Dar mai exista si conceptul de "legitima aparare" care te exonereaza in anumite conditii de obligativitatea de a-l duce pe criminal in fata legii
    • +2 (4 voturi)    
      Din moment ce (Marţi, 3 mai 2011, 12:54)

      Doc [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      SUA se afla in stare de razboi cu Al Quaeda actiunea nu este neaparat ilegala.
  • +1 (11 voturi)    
    Ca la film (Marţi, 3 mai 2011, 11:20)

    Mc Donald's [anonim]

    Le mai lipsea ceva popcorn, cola si ochelari 3D
  • +3 (3 voturi)    
    intrebare (Marţi, 3 mai 2011, 12:50)

    MrPresident [anonim]

    Daca nu ati sti cine e Presedinte, v-ati putea da seama cine e? ;-)
  • 0 (2 voturi)    
    obama stealth (Marţi, 3 mai 2011, 13:04)

    filotas [anonim]

    deci obama e si el aruncat intr-un colt al camerei, mi-a luat un minut sa-l gasesc:))
  • +2 (2 voturi)    
    apropo de mimica fetelor (Marţi, 3 mai 2011, 13:10)

    mary [anonim]

    Mission accomplished, no fear, no rest, no hope for enemies! - parca spune Robert G. -

    Vice-presedintele pare ca are o mare surpriza, Presedintele si dna Hillary just horror...
  • -1 (1 vot)    
    pozitia lui obama in prima poza (Marţi, 3 mai 2011, 14:38)

    alex [anonim]

    in prima poza obama pare un tzutzer negru, ratacit prin incapere...a lasat galeata si mopu' undeva intr-un colt si s-a pus si el pe un scaun, usurel, neobservat de ceilalti.

    iar un militar este la butoane. ca in realitate, de altfel...de-aia avem si o sa tot avem razboaie.
  • +2 (4 voturi)    
    bravo mai Obama (Marţi, 3 mai 2011, 17:29)

    gimini [utilizator]

    Republicanii au alergat dupa Osama aproape 8 ani si au facut rahatul praf. Lui Obama i-au trebuit 2 ani. Poate cu prilejul asta se incheie si razboaiele din zona, pentru ca, stim bine, in 2001 suanezii au intrat in Afganistan sub pretextul prinderii lui Osama. Gata, l-au prins, acum roiu' acasa si lasatii pe barbosi sa-si vada de inapoierea lor.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

VIDEO UPDATE Presedintele Obama: Dupa 10 ani de cautari, Osama bin Laden a fost ucis. Este o realizare istorica a SUA
Cele mai noi stiri despre subiect
6 Mai 2011
5 Mai 2011
4 Mai 2011

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă