Echipele de cautare au recuperat o parte a cutiei negre din avionul Air France care s-a prabusit in Oceanul Atlantic, in anul 2009, insa nu si partea care contine "datele-cheie", potrivit anchetatorilor, citati de The Telegraph.

Motorul aeronavei Air France 447, recuperat din Oceanul Atlantic pe 4 aprilieFoto: Reuters

Reprezentantii Biroului francez de Investigatii si Analiza (BEA) au declarat ca sasiul unuia dintre inregistratoarele de zbor a fost gasit cu ajutorul submarinelor Remora.

"Sasiul cutiei negre, fara modulul de protectie care contine datele, a fost gasit in timpul unei scufundari a unul submarin Remora 6000, care a durat 12 ore," se arata intr-o declaratie lansata de BEA.

Pana acum, mai multe bucati ale epavei aeronavei Air France care s-a prabusit in Oceanul Atlantic in anul 2009, cu 228 de persoane la bord, au fost recuperate de catre echipe subacvatice. O a patra incercare de localizare a aeronavei a inceput luna trecuta, in speranta ca se va determina cauza dezastrului ramas inca fara explicatie. Epava a fost recuperata la inceputul lunii aprilie de catre o echipa de salvare care a folosit submarine fara pilot.

Avionul Airbus A330 al companiei Air France, care asigura legatura intre Rio de Janeiro si Paris, a disparut in largul coastelor braziliene in noaptea de 31 mai spre 1 iunie, cu 228 de persoane la bord. Motivele prabusirii aparatului, care inregistrase probleme tehnice, nu au fost clarificate deocamdata.

La baza accidentului aviatic al cursei Rio-Paris au stat patru factori, a indicat cabinetul londonez de avocatura care cerceteaza cauzele prabusirii. Primul motiv al prabusirii este factorul meteorologic, reprezentat de turbulente severe. Defectarea sondelor Pitot, care au furnizat informatii eronate asupra vitezei de zbor, este un al doilea element. Pe locul trei este o problema a sistemului de navigatie ADIRU, iar al patrulea element a fost faptul ca pilotii nu au fost pregatiti suficient si nu au avut o viteza de reactie adecvata.