​Recomandare de lectura

 Cea mai controversata carte a lui Lucian Boia: Istorie si mit in constiinta romaneasca. Editie aniversara adaugita si ilustrata

de A.V.     GiftBooks.ro
Luni, 5 iunie 2017, 12:35 Actualitate | Recomandare de lectura

Istorie si mit in constiinta romaneasca
Foto: Editura Humanitas

Istorie si mit in constiinta romaneasca a devenit subiect predilect de discutie in mediile intelectuale. Au elogiat-o nume de prima marime ale culturii romanesti. Altii, nu putini. au calificat-o drept un atac la valorile nationale.

Cartea tintea pana la urma chiar mai departe decat imi fusese intentia. Nu doar istoria era in discutie, ci cultura romaneasca in ansamblu si constiinta de sine a romanilor.

Viata rezerva surprize. Una dintre cele mai neasteptate - pentru mine - s-a dovedit exceptionala primire de care s-a bucurat cartea, indata dupa aparitia ei in mai 1997." - Lucian Boia

Am scris o carte onesta despre istorie, nu o carte partizana sau de conjunctura. - LUCIAN BOIA

Au trecut 20 de ani de injuraturi la adresa lui Boia. Intr-un interviu acordat Haute Culture, Boia declara ca mai rau este ca anii astia au trecut din viata lui si ca nu-i pasa de injuraturi. Nu si-a schimbat opiniile. Mai grav este ca sunt multi romani, specialisti sau nu, care au ramas la credinta aceasta in mitologie. Boia declara ca-i dezamageste pe toti acestia, inca o data, ii desmeticeste inca o data.

Lucian Boia, nascut in Bucuresti la 1 februarie 1944, este profesor la Facultatea de Istorie a Universitatii din Bucuresti. Opera sa, intinsa si variata, cuprinde numeroase titluri aparute in Romania si in Franta, precum si traduceri in engleza, germana si in alte limbi.



Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

14646 vizualizari

  • -15 (41 voturi)    
    Pana in 1990, (Luni, 5 iunie 2017, 13:36)

    gayon [utilizator]

    tovarasul istoric, organ insemnat al pcr, contribuie la scrierea si editarea istoriei din Romania. O istorie presarata cu eroismul si propaganda bolsevica, prezenta din antichitate si pana la al XIV-lea congres al tovarasilor. Vestigii si urme istorice au fost sterse, ignorate sau distruse in perioada de trista amintire, doar pt. ca protagonismul istoriei sa ramana ocupat de ,,oranduirea" comunista. Dupa 1990, tot ce a mai ramas intact in Istoria Romaniei trebuie mitizat, astfel incat munca tovarasilor sa nu ramana fara continuitate. De asta se ocupa acum emanatii revolutiei si ,,disidentii" erei comuniste.
    • +9 (29 voturi)    
      detaliaza (Luni, 5 iunie 2017, 15:10)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui gayon

      ai scris DOAR ca bicicleta era GALBENA !
      • -3 (7 voturi)    
        Oricat as fi de prost, (Vineri, 9 iunie 2017, 20:07)

        gayon [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        nu pot sa cad in plasa provocarii. Chiar si mărian a auzit de goagal. Daca ai retineri la acest miracol, o biblioteca clasica sau virtuala, o sa-ti potoleasca curiozitatea.
      • -1 (5 voturi)    
        Carte free despre Frații Wright și minciunile lor! (Luni, 12 iunie 2017, 6:23)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Ca o lecție pentru Lucian Boia, despre cum se scrie o lucrare documentata, ii recomand:

        "A. I. Root, the liar number four after the Wright Brothers and their mentor, Octave Chanute"

        http://wright1903dec17.altervista.org/index.htm

        Cartea este free și arunca în aer mitul Fraților Wright. Primii doi cei mai importanți martori ai lor au mințit când au declarat ca i-au văzut zburând în septembrie și octombrie 1904.

        Sigur, pentru asta trebuie sa scotocești în arhive și sa citești sute de documente lăsate în urma de cei doi inventatori din Dayton și martorii lor.

        Cărțile lui Boia se bazează doar pe ura lui fata de romani și drept urmare, cu toată reclama pe care și-o face, nu i le citește nimeni.
        • -2 (4 voturi)    
          De unde vine aceasta ferocitate? (Luni, 12 iunie 2017, 13:36)

          gayon [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Tara asta, pe care el o dispretuieste cu atata patos, i-a oferit totul. A fost un privilegiat atat al regimul comunist, ducand o viata de lux, care starnea invidie chiar si printre maharii din CC al pcr din acea vreme. Dar si dupa caderea comunismului a avut parte de aceeasi soarta, cum era si normal, sa te imbogatesti din carti scrise pe care nimeni nu le cumpara si sa mai fii si profesor universitar, platit din impozitele celor pe care tu il dispretuiesti. Eu cred ca aceasta ura isi are originea in frustrarea ca nu a putut niciodata a intelege, in ciuda multor ani de studiu, de ce acest popor a rezistat milenii sub tavalugul istoriei, fara sa-si piarda identitatea.
  • +11 (35 voturi)    
    "Editie ilustrata" (Luni, 5 iunie 2017, 14:05)

    Garett [utilizator]

    Bine ca nu e de colorat!
    "Istoria" by Boia, now for dummies
  • -12 (28 voturi)    
    MIhail Sadoveanu (Luni, 5 iunie 2017, 23:19)

    xolv [utilizator]

    al epocii globaliste
    • -7 (41 voturi)    
      O comparație total inadecvată (Marţi, 6 iunie 2017, 9:46)

      ww [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Modul în care este perceput Sadoveanu în acest moment se datorează tocmai unora ca Boia care, consecvent, aruncă cu noroi în valorile acestui popor. Nu doar Sadoveanu, despre care în curând nu vom mai ști altceva decât că „s-a dat cu comuniștii, d'le”, e în această situație, ci și alte genii ale acestui neam, precum Eminescu și Eliade care „au fost antisemiți și xenofobi, nu-i așa?”. Dar va veni odată ceasul dreptății și pentru marii creatori de istorie, care rămân pentru noi modele de iubire a României eterne. Iată ce i-ar transmite cei trei dlui „istoric” Boia, peste veacuri:
      Eminescu-Scrisoarea III:
      „Și această ciumă-n lume și aceste creaturi
      Nici rușine n-au să ieie în smintitele lor guri
      Gloria neamului nostru spre-a o face de ocară,
      Îndrăznesc ca să rostească pîn’ și numele tău... țară! [...]
      Prea v-ați arătat arama sfâșiind această țară,
      Prea făcurăți neamul nostru de rușine și ocară,
      Prea v-ați bătut joc de limbă, de străbuni și obicei,
      Ca să nu s-arate-odată ce sunteți - niște mișei!
      Da, cîștigul fără muncă, iată singura pornire;
      Virtutea? e-o nerozie; Geniul? o nefericire.
      Dar lăsați măcar strămoșii ca să doarmă-n colb de cronici;
      Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici.

      Sadoveanu-Marturisiri:
      „generația nouă – dintr-o emulație europeană – tinde să urce în pomi pe bătrânii triburilor, ca apoi să-i scuture, să-i frigă și să-i mănânce. Cuviința de vorbe a poporului nostru a fost părăsită [...] Semenul meu e câteodată «patriot». [...] Și mai stropește cu noroi în dreapta și în stanga, pentru ca să vadă cinci continente că țara asta n-are dreptul la nimic bun și la nimic de valoare.”

      Eliade-Profetism românesc:
      „Drumul către ființă începe printr-o mare căutare de sine, dar sfârșește dincolo de sine, în Dumnezeu sau în istorie. [...] Caută-te pe tine însuți – cu sinceritate, cu îndrăzneală – și vei vedea că tu ești în altă parte decât în tine: te vei găsi sub umbra lui Dumnezeu, sau adânc îngropat alături de morții tăi”.
      • +13 (29 voturi)    
        * (Marţi, 6 iunie 2017, 14:45)

        man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui ww

        Literatura nu se poate contrapune istoriei. Iar istoria nu se face din patriotism. Iar incercarea ta de a te folosi de ea e doar o josnicie, in primul rand fata de numele invocate.

        E inevitabil, incepem si noi sa ne debarasam de sute de ani de mituri si propaganda si anistorie. O facem timid si, ca de obicei, mult mai tarziu ca-n alte societati civilizate. Dar nu putem sa ramanem inchisi intr-o bula de linguseli si butade automagulitoare.
        • -10 (26 voturi)    
          adica, timid, timid (Marţi, 6 iunie 2017, 21:58)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

          ne taiem radacinile si ne sapam groapa in istorie...
          pt. o societate mai buna si mai dreapta, deschisa, universala, adica globala. moarte natiunilor ! :-)
          • +12 (24 voturi)    
            Care radacini ? (Miercuri, 7 iunie 2017, 13:27)

            geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

            Alea inventate, imaginare si perpetuate de istoricii "patrioti" ?
            • -10 (22 voturi)    
              de cronicari ai auzit ?! (Miercuri, 7 iunie 2017, 14:44)

              om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui geo.lex

              scrisul n'a fost inventat ieri.
              dar de dovezile arheologice, memoria colectiva a poporului ?!
              istoricii de curte de la viena, cronicarii unguri, astia mananca rahat ?!
              scrieri si dovezi istorice exista odata cu inventarea scrisului si organizarea sociala a oamenilor.
              cantemir care a fost scolit in vest si la stanbul, care a avut acces la inscrisuri, astia toti au inventat istoria, din patriotism ?!
              mai draga, istoria nu incepe cu voi.
              mai auzeam o prostie, pe sticle diverse, tembeliziuni de bine, cum ca herr president face istorie, vizita istorica la trompa, etc.
              vizita era istorica cu o saptamana inainte sa se intample :-))
              • +3 (15 voturi)    
                Mirosi (Miercuri, 7 iunie 2017, 22:05)

                gaby.n [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

                a puiut de comunist.
              • +10 (14 voturi)    
                Boia scrie pe dovezi. (Vineri, 9 iunie 2017, 10:54)

                bdbd [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

                Daca ai fi citit ceva scris de Cantemir te-ai fi lamurit deja de laudarosenia generala romaneasca care inventeaza glorii si merite fara temei. Cantemir este unul dintre istoricii cei mai critici la adresa moldovenilor si romanilor, in general. Ce a scris Cantemir despre romani nu l-ar califica azi ca patriot, din contra. Eu il consider patriot tocmai pentru modul critic in care a scris istorie si nu ode marete fara fundament. http://acum.tv/articol/52394/
        • -4 (20 voturi)    
          Va jucati frumos cu vorbele (Miercuri, 7 iunie 2017, 9:19)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

          Bunaoara "Literatura nu se poate contrapune istoriei."
          Aceasta s-ar putea foarte bine numi o sentinta. Spusa pe un ton atat de convingator si de categoric incat multi ar putea-o chiar crede, in ciuda faptului ca este, cat se poate de evident, falsa.
          Literatura este o arta si, ca orice arta, n-are nicio obligatie sa respecte vreun adevar, istoric sau de alta natura. Uitati-va putin prin literaturile "mari" si incercati sa fiti la fel de convingator spunand ca "la altii" literatura nu se contrapune neam istoriei, doar la noi, prapaditii cu inima ca un cur nu-s in stare sa inteleaga etc. etc. etc.

          "Iar istoria nu se face din patriotism."
          Cu asta as putea fi oarecum de acord, desi nu in sensul pe care cred ca-l aveti dvs. in vedere.
          In opinia mea istoria se face astfel incat sa serveasca interese politice; istoria ESTE ea insasi parte a politicii, poate chiar mai pura decat multe altele - la noi si la oricare altii, acum si dintotdeauna. Valabil si pentru dl. Boia si pentru oricine altcineva.
          De-aia care cum vine la putere are printre primele griji sa rescrie istoria, chiar cea foarte recenta - dupa cum ilustreaza magistral cam fiecare nou guvern, care-si incepe discursul public cu "greaua mostenire".
          Proces descris magistral de Orwell in 1984 - alt ins dubios care contrapune literatura istoriei, ca veni vorba.
          • -7 (19 voturi)    
            ... (Miercuri, 7 iunie 2017, 11:33)

            ww [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            Vă mulțumesc pentru ajutor, eu nu am găsit necesar să îi răspund unui concetătean pentru care tot ce au creat cei enumerați ține de... „literatură”. Îi las însă pe apostoli să îi răspundă:
            Sadoveanu: „Dacă cele șaptezeci de volume ale mele s-ar găsi în bibliotecile dvs., atunci cele șaptezeci de volume le-ați fi cetit; și dacă le-ați fi cetit, atunci ați fi zâmbit propunerii patriotice [este vorba tocmai despre arderea cărților sale de către legionari, n.ww]. Deoarece în acele șaptezeci de volume se găsește inima părinților și bunicilor voștri, se cântă cu dragoste ce e bun, frumos și original în alcătuirea noastră etnică, se slăvește frumusețea naturii și a fiecărui colț al acestui pământ în care se manifestă puterea și bunătatea lui Dumnezeu. Dacă ați fi cetit acele cărți, voi, umiliților și ofensaților, ați fi aflat în ele mângăiere în năcazurile de azi și nădejde în ziua de mâne. Ați fi găsit o fierbinte credință în acest popor așa de maltratat de oameni vicleni și o siguranță că Dumnezeu va scoate la liman dreptatea celor mulți.”

            Iar Eliade spunea: „Sensul existenței și datoria fiecărui om este creația. Creația de orice formă: echilibru interior, familie vie, operă, gând. [...] Mă gândesc că sunt țări care au ieșit din istorie și au intrat în eternitate printr-un singur creator, printr-un singur geniu. Bunăoară Rusia, prin Dostoievski, sau Danemarca prin Sören Kierkegaard. Poate fi o mai vastă și mai legitimă mândrie a unui neam decât saltul acesta dincolo de istorie, intrarea aceasta în eternitate printr-o mare creație spirituală, care poartă cu ea toate virtuțile rasei? Ceea ce istoria păstrează în milioane de exemplare cenușii și impure, eternitatea primește în câteva exemplare perfecte, care oglindesc geniul și forțele creatoare ale națiunii întregi”.
          • +10 (16 voturi)    
            Literatura se joaca frumos cu vorbele (Miercuri, 7 iunie 2017, 15:33)

            man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            Asa s-a facut istorie, pt a servi unor scopuri politice, uneori individuale alteori de grup. Dar asta tine de trecut. Fenomen care devine la randul lui obiect de studiu pt istoricii moderni. Intra in studiul istoriografiei abordat cu predilectie si de Boia.
            De-aia si deranjeaza asa de tare pe la noi. Unde publicul larg inca nu poate concepe o abordare impartiala a trecutului istoric.
            E ca si cum am da vina pe medici ca ne diagnosticheaza cu tot felul de boli. Iar un trecut plin de suferinta si opresiune doar idilic nu are cum sa fie.
            • -5 (17 voturi)    
              Evident... (Miercuri, 7 iunie 2017, 20:00)

              Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

              Toti pana la noi au gresit, numai noi suntem detinatorii adevarului adevarat. Presupun ca fiecare, la vremea lui, a spus (si poate chiar a crezut) exact acelasi lucru. Preferam sa credem ca de data asta chiar asa stau lucrurile nu pentru ca am avea vreo dovada concreta a superioritatii istoricilor de azi fata de aia de ieri, ci pentru ca sunt contemporanii nostri si nu ne place ideea ca am putea fi si noi mintiti - hai sa zicem doar manipulati - la fel cum au fost toate generatiile dinaintea noastra.
              Fiti serios... Sunt chestiuni vitale asupra carora nu exista consens printre specialisti, chiar daca tin de stiinte mult mai exacte decat istoria - vaccinuri, incalzirea globala - si dvs. chiar credeti ca exista unanimitate taman printre istorici?!?
              Sa va mai intreb ceva despre abordarea asta impartiala a adevarului istoric - nu-i asa ca istoricii rusi, chinezi, cubanezi etc ofera o abordare curat impartiala a trecutului istoric?!?
              Ah, nu?!? La ei nu se aplica treaba asta? Pai, stiti, tocmai ati facut o alegere eminamente politica - ati ales sa-i credeti pe unii si nu pe ceilalti in principal in virtutea convingerilor dvs. personale pre-existente.
              La fel si cu dl. Boia - scrie superb, cu real talent scriitoricesc, iar tezele sale mangaie frustrarile unei anumite categorii de oameni; cei din paturile superioare, intelighentsia, care-si spun - eu sunt destept/educat/civilizat/sofisticat, dar am avut ghinionul sa ma nasc in Romania, o tara distrusa de toti cei dinaintea mea.
              In plus, in istorie conteaza, desigur, faptele, realitatea, dar conteaza cel putin la fel de mult interpretarea lor.
              Un exemplu recent. Viata si evenimentele prin care a trecut Regele Mihai sunt bine cunoscute si nu exista mari dubii asupra lor. Pentru multi romani, Regele este o figura istorica de calibru, una tragica, daca nu chiar eroica. Pentru fostul presedinte, Regele a fost doar un slugoi al rusilor. Interpretari diametral opuse ale exact acelorasi fapte din trecutul recent. Adica politica.
              • +6 (14 voturi)    
                Pe langa subiect (Joi, 8 iunie 2017, 12:11)

                man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

                Istoriografia studiaza tocmai felul in care s-a scris istoria in epocile anterioare. Si o face cu o minutiozitate care n-a fost posibila pana recent. N-am zis nimic de unanimitate.
                Nici exemplele unor regimuri autoritare , ca Rusia sau China, nu va ajuta cazul. Istoria inca se mai face pt a serivi cauzei politice in acele pari ale lumii. La noi dezbaterea e deschisa. Iar Boia se confrunta tocmai cu acea mentalitate patriotarda.
            • -3 (15 voturi)    
              ... un ultim exemplu (Miercuri, 7 iunie 2017, 20:19)

              Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

              Ca sa nu credeti ca e vreo urma de animozitate fata de postarile dvs., incerc sa inchei pe un ton care se vrea sugubat.
              Nu numai scrierile istorice, documentele, relatarile - care au in ele insele o doza intrinseca de subiectivitate - pot fi interpretate in fel si chip in functie de cel care le analizeaza. Chiar si dovezile materiale, arheologice pot fi lesne supuse subiectivitatii observatorului, dupa cum rezulta fara putinta de tagada dintr-un cunoscut banc (o pastisa, fireste, dar nu lipsita de talc).
              http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1206870-dacia-wireless.htm
        • -1 (11 voturi)    
          Mdeah... (Miercuri, 7 iunie 2017, 19:31)

          Nea Hoisan [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

          Cu respect rog HN sa-mi permita un comentariu dur dar facut doar din dorinta de ramane fideli adevarului istoric, descoperit din colbu cronicilor si/sau din varfu cazmalei. Deci, exemplu ales la intamplare: societatile actuale civilizate, catolice in covarsitoarea lor majoritate, descriu cruciada a 4-a, in fapt un asasinat cu acte in regula a crestinilor ortodocsi de catre nemernici catolici, drept cruciada crestinilor impotriva necredinciosilor. Din Sfanta Sofia catolicii au furat pana si pocalele din lemn care, date fiind cu bronz, li s-au parut a fi din aur "civilizatilor" cruciati catolici.
          Tot raul spre bine insa, respectiv mi se umple inima de bucurie cetind notele de curs despre romanitatea orientala, mai precis imperiul vlahului Asan: a linsat tot ce-a fost catolic in calea lui si bine a facut!
      • +14 (20 voturi)    
        Eh... (Miercuri, 7 iunie 2017, 10:12)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui ww

        Sadoveanu ca scriitor e genial, Sadoveanu ca om politic e ... Desi este printre autorii mei preferati si pot enumera oricand scrierile lui nu pot trece peste faptul ca a facut parte dintre cei care au considerat ca decadenta opera lui Brancusi.

        In alta ordine de idei, istoria ar trebui sa fie cat de cat obiectiva. Si la urma urmei nu strica inca un punct de vedere, nu de alta dar o buna parte dintre romani au istoria invatata din filmele lui Sergiu Nicolaescu :D
      • +1 (1 vot)    
        eram VS boia intr-un timp (Luni, 12 iunie 2017, 12:52)

        pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui ww

        am citit ceva scris de dumnealui si am ramas cu o senzatie de adevar amar. cea ce la dta pare aruncat cu noroi dintr-o alta optica poate parea dezlipit de noroi de pe valorile acestui neam. acum mai mult ca niciodata trebuie sa fim critici la adresa noastra ca natie. de ce? pt ca cocalarismul ne sugruma. nu boia este vinovat de anumite aspecte obiective din istoria noastra. ci noi insine. poate peste 200 de ani o sa apara un boia si o sa zica ce parasute au fost romanii ca au dat padurile la schveinhofer si patrioti ca dta o sa il laude pe iliescu ca le-o dat diploma de cavaler.
        pe de alta parte ai pus alaturi pe Eminescu, Eliade si sadoveanu sa justifici un pct de vedere. pai nene fiecare joaca in alta liga indiferent daca ai pus citate frumoase. Ai pus Eminescu care este un geniu mondial cu parti din scrisoarea 3. aia o invata tot bizonu la scoala si tot nu ia bacu. pare un truism. Ai pus pe sadoveanu cu o zicala gen dinescu-patapievici un fel de banc . asta sa ne arati ca iti place romanulfluviu. btw parca in fratii jderi se mananca mamaliga inaintea aducerii porumbului in eu. qed.
        Si la urma ai pus pe Eliade cu un citat enorm. singurul valoric si greu de inghitit daramite de inteles de populatia vorbitoare de limba romana.
        cu toate astea boia are dreptate si nu doare atit aruncatul cu noroi cat daca ne uitam in jurul nostru vedem zi cu zi demonstratia implacabila a afirmatiile lui boia.
    • +1 (3 voturi)    
      Mihail Sadoveanu ... (Joi, 8 iunie 2017, 18:42)

      AEV [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Mihail Sadoveanu rămâne un clasic al literaturii române, neîntrecut în domeniul romanului istoric și al descrierilor de natură. Superficiali și grăbiți cum suntem, trăgeam până la limita suportabilității de ”Baltagul” lui la toate bacalaureatele din anii 90 și imediat după, pentru ca acum să îl scufundăm într-o totală și nemeritată uitare.
  • -3 (25 voturi)    
    Comentarii semnificative la un articol (Luni, 5 iunie 2017, 23:44)

    Rahan5 [utilizator]

    pe aceasi tema.
    --------------------
    Domnul Boia (Sâmbătă, 27 mai 2017, 8:49) -16 (80 voturi)
    Rescator [utilizator]
    Ca etnic ruso-ucrainian are tot interesul sa falsifice si
    sa batjocoreasca Istoria Romaniei.Probabil ca are si un
    prikaz in aceasta "intreprindere"intelectuala.
    ----------------------
    ca privitor de la trin A3 (Sâmbătă, 27 mai 2017, 9:32) +30 (66 voturi)
    titiacs [utilizator] i-a raspuns lui Rescator
    ai dreptate. Dar adevarul este altul :
    - "După mamă, Lucian Boia se trage dintr-o familie de italieni, din clanul Morandini, provenit din Predazzo.
    - Tatăl său, Aurel Boia, care se trăgea dintr-o familie de mocani din Mărginimea Sibiului " ( citatul este dintr-o enciclopedie, nu de la a3 sau a4-fostul tvr, cu atit mai putin rromanikatv)
    "deci" daca Italia e regiune a rusiei iar Marginimea Sibiului e in Ucraina, ai dreptate ! In rest , schimba postul... sau pune mina pe mai multe carti ca una nu-ti ajunge !
    • -6 (18 voturi)    
      Continuare (Marţi, 6 iunie 2017, 0:35)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      Cate detalii !. Zici ca dupa mama se (Sâmbătă, 27 mai 2017, 15:33) -16 (20 voturi)
      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui titiacs
      trage din clanul Morandinii !.
      Dar de ce nu spui raspicat ? : mama lui Boia are ambii parinti get-beget etnici italieni (veniti in ultimii 200 de ani, cei mai multi veniti in zona Arges- Pitesti-Craiova). Ai curajul ?.
      Cum foarte probabil, au origini Toni Grebla sau primarul Timisoarei, Nicolae Robu.
      -------------------
      Clanul Morandini: afaceri in (Sâmbătă, 27 mai 2017, 20:30) +2 (12 voturi)
      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5
      turism, restaurante etc. Orasul Predazzo langa Bolzano, in nordul Italiei.
      Si acum sa prezentam o ,,ruda a lui Boia" cunoscuta publicului: Jean-Marc Morandini, nascut la Marsilia in 1965. Prezentator radio. Se vede ca are radacini italiene din nordul Italiei . Seamana cumva cu Silvio Berlusconi, nascut la Milano, tot in nordul Italiei. Dar la infatisare, Lucian Boia se afla la ,,ani lumina" de cum arata acesti doi italieni.
      ------------------------
      Si zici ca tatal sau se trage dintr-o (Sâmbătă, 27 mai 2017, 16:12) -9 (15 voturi)
      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui titiacs
      familie de mocani din Marginimea Sibiului.
      Ti-ai gasit... Marginimea Sibiului, una din cele mai amestecate etnic regiuni din Romania. La o ,,aruncatura de bat" se afla si zona etnica a lui Johannis. Poarta de intrare multiseculara a comertului dintre Ardeal si Tara Romaneasca ( Oltul - singurul rau care strapunge Carpatii in Romania). De ce nu ai curajul sa afirmi ca ambii parinti ai tatalui lui Boia se trag din familii de mocani romani get-beget ?
      --------------
      Daca asta este din (Sâmbătă, 27 mai 2017, 18:19) +3 (19 voturi)
      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui titiacs
      Marginimea Sibiului(eu sunt de acolo,din Tilisca)
      atunci Papa de la Roma este aborigen.Mai precis-
      poate sa fie si din Constelatia Andromeda ,tot un
      mancurt tradator este.
      • +3 (9 voturi)    
        Nu este obligatoriu ca daca vin din Italia (Marţi, 6 iunie 2017, 17:59)

        Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        .. sunt si italieni. boia este catolic?
        • -6 (14 voturi)    
          dupa ce scrie (Marţi, 6 iunie 2017, 23:28)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

          mai dihai ca papa de la roma....:-)
    • -8 (16 voturi)    
      mda (Marţi, 6 iunie 2017, 22:03)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      argumente seriose, nu e rus, e italian.
      morandini din marginimea sibiului. iaca, izvor de oameni mari sibiul cu imprejurimi cu tot, cu ciobanii si sasii.
      adica, cum zice romanul, branza buna in burduf.....

      parca mai conteaza, cine, de unde de cand..
      necazul este ca preda la univeristate, unor tineri creduli...
      • +6 (22 voturi)    
        Necazul cui? (Miercuri, 7 iunie 2017, 10:28)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

        Al prostilor? La universitate oamenii au discernamant si pot accepta sau nu diverse idei. Personal gasesc slab argumentate 80% din tezele lui Boia (scrierile lui sunt mai mult romane de opinie decat cercetari istorice riguroase) dar nu cred ca are relevanta familia si religia lui. Daca aveti argumente combateti tezele cu idei/fapte/argumente/documente.
        • -6 (16 voturi)    
          teoretic. (Miercuri, 7 iunie 2017, 12:39)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          la universitate, majoritatea studentilor doreste o diploma, invata ca sa fie profesorul multumit.
          cati il multumesc pe boia, se poate afla. :-)
          o diploma in istorie, de la universitate, urmata si completata de un master la stefan gheorghiu sau la cacademia de aparare, securitate, etc, asigura o trmabulina politica excelenta. mai ales daca citezi din boia de cate ori ai coazia. :-))
          cu doctoratul, ajungi in fruntea unui partid.
        • -9 (13 voturi)    
          auzi, (Miercuri, 7 iunie 2017, 12:40)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          da dece esti asa pornit ?! :-)))
  • -1 (11 voturi)    
    Da (Vineri, 9 iunie 2017, 7:41)

    CalmArius [anonim]

    ..Dar il mai tineti mult pe site!...HNews...nu ati indeplinit comanda indeajums!?
    • -4 (10 voturi)    
      Mai putin. (Vineri, 9 iunie 2017, 19:32)

      gayon [utilizator] i-a raspuns lui CalmArius

      Inca nu s-au trezit din ,,amorteala", studentii lui boia. Dupa o saptamana de cand e cap de afis, vezi ce putine comentarii, dupa o saptatamana de cand face cap de afis al stirilor hn. Pt ca cei ce nu fac lobby la mizeria lui boia, nu le sunt publicate comentariile sau sunt umpluti de minusuri. Si totusi ma asteptam la mai multe, dar tovarasii studenti nu ,,au revenit" din vacanta de rusalii.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version