Primaria Galati ii baga in faliment pe investitorii in transportul urban

de Cristinel Luca     Viata Libera
Sâmbătă, 1 ianuarie 2005, 0:00

Doi galateni, fosti someri, au girat cu apartamentele creditele obtinute anul trecut prin Directia Muncii si Solidaritatii Sociale (600, respectiv 445 de milioane de lei), prin care se obliga totodata sa infiinteze si noi locuri de munca (cate unul pentru fiecare suta de milioane obtinuta), locuri pe care au obligatia sa le mentina timp de trei ani.

In caz contrar, ei vor fi obligati sa dea inapoi de trei ori suma imprumutata. Creditele obtinute sunt speciale pentru someri si se acorda numai pentru deschiderea unor activitati de prestari servicii. Ambii galateni s-au orientat catre activitatea de maxi-taxi.

S-au imprumutat pe la cunoscuti pentru a-si completa aportul propriu la creditele obtinute, au luat banii, au infiintat societatile de prestari servicii, au angajat oameni si si-au cumparat masini noi pentru activitatea de maxi-taxi, bazandu-se pe faptul ca Primaria isi va indeplini obligatia de a concesiona traseele pana la 31 decembrie 2003.

Avand masini noi, nu aveau nici o indoiala ca nu vor "prinde" licenta pentru vreunul dintre trasee. Numai ca operatiunea de concesionare nici macar n-a inceput. Disperati, intrucat termenul de gratie acordat de banci expira, cei doi galateni au devenit "pirati", adica au iesit pe trasee fara a avea licente. Numai ca amenzile pe care le-au primit i-au tras din nou pe dreapta.
"M-ati intrebat pe mine cand v-ati luat masina?”, mi-a spus primarul cand am fost in audienta. Dar in ce lege scrie ca trebuie sa-l intrebam pe primar cand deschidem o afacere?", se intreaba, desigur retoric, G.N., unul dintre cei doi intreprinzatori. Doamna in cauza este si autoarea unui trist record, primind doua amenzi de cate 3,2 milioane in doar... 25 de minute.

"Am fost la un pas de a fi amendata chiar si pe 1 si 8 martie cand, avand nevoie disperata de bani, am iesit eu la volan", mai spune G.N..


"Pana la 31 decembrie 2003, conform HG 828, trebuia sa aiba loc concesionarea traseelor, precum si a patrimoniului TRANSURB, societatea locala de transport urban. Este culpa Primariei ca nu a infiintat un serviciu special care sa se ocupe de concesionarea traseelor, de realizarea programului de transport in municipiu, precum si de reorientarea traseelor existente, asa cum prevede legea.

Printr-o hotarare din 19 decembrie, Consiliul Local a decis prelungirea actualelor licente de maxi-taxi pana la 1 iulie 2004", ne-a spus presedintele Camerei Nationale a Taximetristilor - filiala Galati, Stefan Gherasim.

"Legea e foarte clara aici - afirma, la randul sau, primarul de Galati, Dumitru Nicolae. Pana se face licitatie de operator, pana atunci se prelungesc autorizatiile vechi, lucru pe care l-am facut. La ora actuala lucram la norme pentru licitatie. Eu sper ca pana la sfarsitul lunii sa anuntam data cand se face licitatie... Legea a aparut ea in iulie, dar normele de aplicare au aparut in decembrie.



Iar in norme se spune ca pana la data la care se face licitatie se prelungesc autorizatiile vechi. Sigur, noi avem interesul sa-i ajutam pe cei care au facut prostii, ca asta e prostie. Nu-s singurii care au facut o prostie - pentru ca prostie este - gandindu-se ca nu-i lasa primarul sa moara. Nu-i lasam sa moara, dar trebuie s-o facem legal. Ii ajutam", a incheiat primarul.
Asadar, dincolo de vechea "boala" romaneasca a normelor metodologice, care apar de multe ori atunci cand aproape ca ai uitat ce spune legea respectiva, ar mai fi inca un aspect de semnalat: faptul ca te bazezi pe un act normativ publicat in Monitorul Oficial a ajuns sa fie considerat o prostie.




















483 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri