Dupa preluarea puterii in municipiul Bacau, primarul Romeo Stavarache a avut de facut cateva operatiuni urgente. Una dintre acestea a fost recalcularea punctajelor dosarelor depuse de bacauani pentru a obtine o locuinta din fondul locativ al Primariei.

Numai ca, „recalcularea“ a fost facuta doar intr-un anumit sens. Dupa ce Primaria a dat publicitatii lista cu noua ordine au aparut destui nemultumiti.

Cu repartitie in buzunar, dar cu zero puncte

Intr-o situatie incredibila, care evidentiaza modul total anormal in care s-a facut recalcularea, se afla cateva familii de bacauani care, desi au primit deja o locuinta in baza unui punctaj, au incheiat un contract de inchiriere cu Primaria si asta cu cateva luni bune in urma, insa acum dupa „recalculare“ au fost afisati ca avand zero (!!!) puncte.

Facem mentiunea ca „zero“ inseamna ca de fapt nu au nici cerere depusa pentru o locuinta. Numai ca oamenii pot dovedi ca au facut acest lucru, pentru ca au bonurile prin care si-au depus actele la registratura Primariei si contractele de inchiriere in care se specifica in baza a ce li s-a repartizat locuinta.

Mai mult, dosarele au trecut si prin Consiliul Local. Cum explica aceasta anomalie administratia Stavarache?

Cine si cum a facut „recalcularea“?

Persoana care a facut recalcularea este nimeni alta decat aceeasi Doinita Hutu, cea care a semnat pompos „inspector de specialitate“ pe „rechizitoriul“ Elenei Sova .

Iar in Hotararea de Consiliu Local (revocata de prefectura, deci ilegala, n.r.) adoptata in baza verificarii facute de Hutu unicul cap de acuzare impotriva Elenei Sova a fost cel al repartizarii locuintelor sociale.

Ce este curios este ca Dointa Hutu, in perioada in care au fost aprobate de Consiliul Local listele cu cei aproximativ 500 de bacauani care au primit avizul pentru o locuinta din fondul locativ al Primariei, ocupa un post care avea in fisa postului ca atributie de serviciu tocmai intocmirea acestor dosare si calcularea punctajelor.

Deci, Doinita Hutu trebuia sa calculeze, initial dosarele pentru locuinte iar acum aceeasi Doinita Hutu „recalculeaza“ dosarele.

Unde s-au „pierdut“ actele?

Problema este ca asa cum arata acum dosarele probabil ca acesta este punctajul corect, insa bacauanii nemultumiti reclama ca le-au disparut o serie de acte de la dosar, fie un certificat de casatorie, fie o copie dupa diploma de studii, fie... dosarul cu totul. Ei sunt perfect indreptatiti sa reclame. Au numar de inregistrare, pentru ca au depus dosarul.

Mai mult, dosarele au fost verificate si de comisia sociala din cadrul Consiliului Local din care nu au facut parte numai „oamenii lui Seche“, ci si ai opozitiei de la acea vreme (inclusiv actualul presedinte al comisiei, Liviu Miroseanu, presedintele PD si cel mai feroce opozant al lui Sechelariu in vechiul CL).

Inseamna ca actele au existat si ca ele s-au pierdut undeva pe drum... pe drumul dintre sediul doi al Primariei din Bulevardul Unirii si sediul Primariei din Calea Marasesti, unde sunt acum.

Actele au fost preluate de Doinita Hutu din biroul Doinitei Hutu si duse in biroul Corpului de Control (cel putin acolo ajunsesera pe 28 iulie) unde se ocupa de ele tot Doinita Hutu. Cine a ordonat mutarea dosarelor? In baza carui act (este vorba totusi de cateva sute de dosare)? Sunt intrebari firesti pe care ni le punem.

„Recalcularea“ tine loc de examen?

Inca un lucru interesant care reliefeaza modul in care merg lucrurile in Primaria lui Stavarache este legat de statutul Doinitei Hutu in institutie. Hutu a fost angajata Primariei in baza unui contract de munca pe termen limitat (pana revine la serviciu titulara postului din concediu post natal).

Termenul a fost 16 iulie. Doinita Hutu a dat concurs si l-a si luat, insa pe 26 iulie, iar reangajarea pe postul de inspector in cadrul Biroului „Asociatii de Proprietari...“ s-a facut cu data de 2 august.

Intre 16 iulie si 2 august Doinita Hutu a continuat sa „recalculeze“ dosare. Nu stim in ce calitate si cum a fost remunerata pentru munca depusa.