Marfa la bidon, fara concurenta

de Amalia Vasilescu     Zi de Zi
Miercuri, 2 februarie 2005, 0:00

Nimeni nu s-a nascut cu el, l-am dobandit in ultimul an. Ieftin, foarte ieftin. De la consignatiii, la boutiq-uri. De la “3 la 10 mii” la magazinele chinezesti. Acum, toate la 39.000 lei. Micile spatii cu produse la pret de nimic, care in ultimul an au inceput sa se rasfire unul cate unul in toate cartierele din oras au devenit cele mai populate magazine. si nu doar pentru lumea saraca.



Multe persoane bine imbracate trec pragul lor, din curiozitate sau pentru ca sunt interesati mai mult de cantitate si nu de calitate. A trecut moda hainelor “la kilogram”, acum se poarta marfa “la bidon”: sapun lichid, detergent de vase, balsam de rufe, pe toate le gasiti la bidon de pana la 5 litri. Cu o suta de mii poti sa iesi cocosat dintr-un astfel de magazin. Oferta este vasta.



De la cosmetice, seturi de vase si pahare, la jucarii, sosete, radiouri si lampi. slapi. Adidasi si strampi. Nimic nu lipseste. Marimi, culori, miros, plastic pe gustul fiecaruia. Jucarii. O gama larga pentru toti copii: papusi care umbla, masini viu colorate, pistoale, mingi: mingi mari de fotbal, mingi mici de tenis, si mai mici, de ping-pong. Daca vrei mingi, aici e locul.



Sau, ceva interesant, cani cu muzica. Cand o ridici, canta dragut, dar pana se termina bateria si-atat. Sa nu uitam de tigai. Sau de sosete, lenjerie intima, papuci… O, Doamne! Nu stiu pe ce sa pun mai repede mana sa prind si eu ceva pe numarul meu. Realitatea este una.



Lumea se inghesuie la rand la primele ore ale diminetii, in fata magazinului inca nedeschis, pentru ca nu are bani pentru mai mult sau considera ca asa fac economii.Cei mai fideli afaceristi ai orasului nu au intarziat sa apara si ei pe piata. Le cumpara din aceste magazine si le vand mai scump. Afacerea este sigura, venitul asigurat.



Nu cred ca exista vreunul dintre voi sa fi scapat de oferta lor de 80.000 lei la o trusa de manichiura sau suta de mii la un parfum “de firma”. Cu adaos mult peste 100%. In cel mai scurt timp, clientii devin suspiciosi in ceea ce priveste calitatea produselor. Pe asta mizeaza patronii magazienlor de acest gen.



Puterea scazuta a banului, dorinta de a avea de toate la preturi mici,speranta ca iarna ast nu vom mai muri de frig.. Este genul de comert in care saracia este exploatata in cel mai firesc mod posibil. Faliment? Niciodata.
























41 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version