Consultanta, antidotul esecului

de Decebal Dumitrascu     Impact de Constanta
Miercuri, 9 februarie 2005, 0:00

Cu o experienta de zece ani in domeniul consultantei in management si evaluare, Dragos Ipate s-a hotarat sa infiinteze in anul 2003 firma de consultanta Management Consulting Solutions.

Experienta nu a fost singurul argument pentru a-si dezvolta propria afacere, Dragos Ipate fiind si profesor de managementul si evaluarea intreprinderii la una dintre universitatile constantene.

Firma este specializata pe consultanta in management, analiza diagnostic a firmelor, evaluare, reorganizare si restructurare, dar si pe studii de fezabilitate, plan de afaceri si finantarea afacerilor. Despre toate acestea am stat de vorba cu directorul Management Consulting Solutions, Dragos Ipate

-Faceti o scurta prezentare a afacerii?
-Firma are o istorie de aproape doi ani de zile, iar principala activitate este evaluarea. Şi consultanta in management tinde sa ajunga la aceeasi pondere intr-o piata in formare.
-Cata importanta acorda agentii economici firmelor de consultanta?
-Consider ca etapa de dezvoltare actuala a economiei cere existenta profesionistilor in domeniul managementului. Principalul defect este ca nu inteleg si nu stiu ce sa ceara in consultanta in management.

Spre deosebire de piata din Bucuresti si din vestul Romaniei, unde exista contacte cu firmele straine, in celelalte zone toti patronii cred ca stiu sa faca o afacere singuri si nu au nevoie de nici un ajutor.
-Faceti o clasificare a serviciilor pe care firma dvs. le ofera.
-Ne ocupam in special de consultanta in management. Noi am considerat ca o mare importanta o are si analiza diagnostic a firmelor, in ansamblul firmei sau pe diverse domenii.

Ne-am mai axat pe reorganizarea si restructurarea firmelor care isi doresc sa dezvolte anumite afaceri, sa-si diversifice obiectul de activitate sau considera ca activitatea nu se dezvolta la nivelul dorit si au nevoie de restructurare.

O a doua ramura de activitate, totodata si cu cea mai mare pondere, este evaluarea, care se imparte pe trei mari domenii. Evaluarea intreprinderilor, care se refera la evaluarea partilor sociale si a actiunilor, precum si evaluarea activelor ei, in general, unde intra proprietatile imobiliare sau bunurile mobile.

Mai exista si o ramura careia i se acorda mai putina importanta, desi in Occident se poarta mari discutii pe marginea ei, evaluarea activelor necorporale, adica a activelor care nu se vad, dar produc valoare.

Aceasta diferenta intre valoarea de piata a actiunilor si valoarea contabila este motorul valorii de piata al oricarei companii cotate.

O alta activitate a noastra este realizarea de studii de fezabilitate si planuri de afaceri pentru finantare, faze care se afla la limita intre consultanta in management si activitatea de evaluare.

De ce spunem ca se afla la limita intre consultanta si evaluare? Pentru ca in lumea managementului intotdeauna cand incepi un nou business sau vrei sa diversifici obiectul de activitate este necesar sa-ti faci un plan de afaceri, iar pentru cei care te finanteaza este necesar sa demonstrezi realizarea acestui plan de afaceri printr-un

studiu de fezabilitate.
-Care este secretul reusitei in acest tip de afacere?
-Perseverenta si pregatirea profesionala. Perseverenta de a lucra cu acelasi profesionist si aceeasi pasiune pentru orice client, indiferent de valoarea contractului, constituie cheia reusitei.

Trebuie sa-ti impui de la inceput un standard si o pregatire profesionala cat mai ridicata pe care sa o imbunatatesti pe parcurs. Eu nu am crezut ca o sa ajung unde am ajuns. Am avut un mare avantaj. Ceea ce predau la facultate, managementul si evaluarea intreprinderilor, este transpus in practica la firma.

La acestea se adauga perseverenta de a ramane pe piata in cele mai vitregi conditii, pentru ca daca ai iesit de pe piata este foarte greu sa revii.
-Prin ce servicii se deosebeste firma de celelalte cu acelasi obiect de activitate?
-Acordam o mai mare importanta consultantei in management. Acesta este si motivul pentru care urmarim ca anul acesta sa diversificam obiectul de activitate cu studii de marketing si cercetare de piata. Aceasta necesitate a aparut din activitatea curenta a firmei.

Atunci cand avem de realizat un plan de afaceri, un studiu de fezabilitate, trebuie sa stabilim cota de piata sau capacitatea de absorbtie a pietei pentru un anumit serviciu si nu avem de unde sa luam aceste informatii. Mai ales in provincie, piata este un mare viciu al consultantei, informatiile fiind mult mai greu de accesat.

Suntem convinsi ca viitorul va impune studiul de marketing si de cercetare de piata pentru produsele si serviciile anumitor firme care au inceput sa fie aproape identice.
-Firmele romanesti de consultanta vor rezista dupa ce Romania va intra in Uniunea Europeana sau vor fi inlocuite de cele straine?
-Aici sunt mai multe aspecte. Daca e vorba de activitatea de evaluare, noi avem un mare atu, lucram dupa standardele internationale de evaluare. La noi s-au creat premisele in cadrul Asociatiei Nationale a Evaluatorilor din Romania (ANEVAR).

Faptul ca lucram de mai mult timp dupa standarde internationale, ne va ajuta ca in momentul aderarii sa putem fi acceptati ca organizatie, iar examenele pe care le dam in cadrul ANEVAR-ului sa fie acceptate de organizatia europeana si cea internationala a evaluatorilor.

De altfel, sunt si cursuri care s-au facut cu specialistii Asociatiei Americane a Evaluatorilor (ASA), asociatie care a acordat diplome conform carora putem lucra pe bunuri mobile in SUA.

Şi in organizatia in care sunt membru, Asociatia Consultantilor in Management din Romania (AMCOR), exista cursuri de pregatire si examene pentru a fi acceptat ca si consultant in management intr-o organizatie internationala sau europeana recunoscuta.

Exista inca de acum premisele de a fi membru intr-o organizatie recunoscuta pe plan european. Atunci cand va veni momentul integrarii, probabil ca vom fi obligati sa dam aceste examene la nivel individual sau de organizatie.
-Prin ce modalitati va selectati personalul?
-Personalul firmei este selectat pe baza de interviu. Preferam sa angajam numai personal tanar, absolventi de facultate. Consideram ca tinerii sunt mai usor de format intr-o anumita directie, in functie de politica si interesul firmei, si sunt mai receptivi la nou.

In atentia noastra sunt tinerii absolventi care dovedesc aptitudini si manifesta interes pentru acest tip de activitate liberala in care programul ti-l faci in functie de dead-line-uri, de termenele de predare a lucrarilor.
-Care este politica firmei in atragerea clientilor?
-Majoritatea clienti nostri vin pe baza recomandarilor persoanelor cu care am lucrat. In general, am lucrat cu foarte multe firme care au activitati conexe cu activitatea mea, precum firme de audit sau de lichidari.

O alta modalitate de a ne face cunoscuti este organizarea de actiuni de marketing prin promovarea pe baze de mape, pliante pentru piata tinta, respectiv firme importante, banci, cooperative de credit.
























133 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă