Reinstituirea pazei militarizate la podurile de cale ferata si mixte care asigura traversarea Dunarii si a bratului Borcea in zona Fetesti-Cernavoda ce apartin SN CFR va fi realizata in momentul cand situatia financiara a companiei feroviare de stat o va permite, ne-a declarat Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, in cadrul unei conferinte de presa desfasurate ieri la sediul CN Administratia

Porturilor Maritime. Cu toate ca a recunoscut ca podurile dunarene reprezinta obiective de importanta strategica nationala ce impun efectuarea pazei militarizate cu trupe de jandarmi, ministrul Transporturilor a aratat ca lipsa banilor impiedica deocamdata CFR-ul sa reinstituie acest tip de paza la poduri.

In schimb, Dobre a afirmat ca fondurile bugetare vor mai darnice cu infrastructura de cale ferata existenta intre Bucuresti si Constanta. Acest tronson de cale ferata va fi modernizat astfel incat sa permita circulatia graniturilor de ten cu viteze foarte mari, a specificat ministrul Transporturilor.

Oficialul guvernamental s-a aratat extrem de nemultumit de aglomeratia care se inregistreaza in zona de intrare si iesire de pe Autostrada Soarelui, in dreptul localitatii Drajna. In acest nod rutier s-a inregistrat in timpul ultimului sfarsit de saptamana o aglomeratie infernala cu cozi ce atingeau si 10 km.

Din acest motiv, ministrul Transporturilor a dat dispozitie Administratiei Nationale a Drumurilor si Politiei sa gaseasca de urgenta o solutie de fluidizare a traficului.

In opinia lui Dobre, o solutie practica pentru aceasta grava problema de trafic existenta in special in perioada sezonului estival este amenajarea in zona intersectiei Drajna a doua benzi de circulatie pentru fiecare sens, cu toate ca o astfel de masura va genera nemultumiri in randul patronilor de „carciumi” din acea locatie.

De asemenea, ministrul Transporturilor si-a exprimat nemultumirea pentru ritmul lent cu care se desfasoara lucrarile la Autostrada Soarelui, atat pe sectorul Drajna-Fetesti, cat mai ales in cel delimitat de localitatile Fetesti si Cernavoda.

Totusi, Gheorghe Dobre a mai precizat si faptul ca orasul Constanta va beneficia de o viitoare sosea de centura in sistem de autostrada, obiectiv pentru care Ministerul Transporturilor a reusit sa obtina un credit BERD in valoare de 100 milioane euro.

Politizarea contractelor de externalizare a serviciilor portuare

In privinta Portului Constanta, ministrul Transporturilor s-a pronuntat extrem de dur si de transant cu privire la pagubele produse de atribuirea serviciilor portuare catre clientela politica a fostului partid de guvernamant.

Fara a nominaliza, Dobre a precizat faptul ca in cazul in care se va dovedi vinovatia fostilor directori ai CN APMC, impotriva acestora se va depune „plangere penala”.

La randul sau, Alexandros Galiatatos, secretar de stat in cadrul MTCT, care l-a insotit pe Dobre in vizita sa de ieri in judetul nostru, a declarat ca fostul director al CN APMC a permis organizarea unei licitatii prin care implementarea Codului ISPS (securizarea perimetrala a incintei portuare) a condus la plata unor sume enorme catre compania UTI, ce are ca subsidiara pe firma de paza Cobra

Security, pentru efectuarea unor servicii de paza care „nu-si au rostul”. In acest sens, chiar si ministrul Dobre a afirmat ca nu este posibil ca o companie a statului sa plateasca 60 mil. euro doar pentru a benefica de supravegherea video si de interventia unor echipaje specializate in paza si protectie.

Un alt exemplu negativ dat de ministrul Transporturilor se refera la firma Delta Cons Tulcea despre care a spus ca „va avea probleme” deoarece nu a respectat termenul de finalizare a lucrarilor la terminalul de pasageri din Portul Constanta.

Cat despre pasarela din Mamaia, Dobre a spus ca desi nu il considera inutil, acest obiectiv ar trebui finantat doar din fonduri locale si nu din contributia operatorilor care activeaza in Portul Constanta.