Politisti din cadrul Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul IPJ Constanta efectueaza de mai multa vreme cercetari asupra implicarii lui Gheorghe Moldoveanu, fostul director general al CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, in perfectarea unor contracte cu firme private privind externalizarea anumitor servicii portuare, incheiate in detrimentul si cu prejudicierea financiara

a Administratiei Portuare. Dintre toate contractele verificate pana la aceasta ora, cel incheiat cu Consal Trade ar putea constitui un cap de acuzare pentru activitatea dubioasa a lui Moldoveanu. In cursul anului trecut, CN Administratia Porturilor Maritime SA a organizat o licitatie privind externalizarea unui pachet de servicii portuare, printre care si cel de PSI.

Pentru adjudecarea dreptului de a presta servicii de stingere a incendiilor in Portul Constanta, la licitatie s-au prezentat doua companii private dintre care una a fost SC Consal Trade, firma care a si fost ulterior desemnata castigatoare in urma unei analize a ofertei tehnico-financiare depuse, au declarat pentru „Replica” politisti din cadrul IPJ.

Dupa ce a fost desemnata castigatoare a licitatiei amintite, Consal Trade a semnat cu Administratia Portuara un contract de prestari servicii de stins incendii pentru o perioada de 10 ani, ulterior, printr-un act aditional perioada contractuala fiind prelungita la 15 ani.

Aceasta majorare a perioadei contractuale s-ar fi datorat – conform documentelor existente – calculelor pe care firma Consal si le-a facut in vederea atingerii rentabilitatii dorite a activitatii de stins incendii in Portul Constanta, spun anchetatorii.

Numai ca tot in acea perioada, Consiliul de Administratie al CN APMC a decis cumpararea in leasing a doua autospeciale de stins incendii marca Magirus, fabricate in Germania, al caror pret cumulat a fost de 1,1 mil. euro. Prin urmare, Administratia Portuara a achitat pentru masinile de pompieri suma de 140.550 euro, reprezentand avansul cerut de contractul de leasing.

In continuare, CN APMC a inceput sa plateasca rate de leasing in suma de 21.400 euro pe luna pentru autospeciale, in timp ce masinile cu pricina au fost inchiriate firmei Consal care se ocupa efectiv cu stingerea incendiilor pe platforma portuara cu numai 9.210 euro.

Acest aspect a generat o diferenta de 12.190 euro, care s-a constituit intr-o pierdere pentru compania de stat, au aratat politistii din cadrul IPJ Constanta. La randul sau, Serviciul Financiar al Administratiei Portuare a sesizat existenta acestei diferente paguboase abia la inceputului anului 2005 si l-a instiintat in scris pe directorul general Moldoveanu asupra gravitatii situatiei.

Numai ca, intre timp, valul schimbarilor l-a atins si pe Gheorghe Moldoveanu care nu ar mai fi avut timp sa reactioneze la sesizarea Serviciului Financiar intrucat s-a pensionat subit.

In prezent, situatia s-a rezolvat prin faptul ca noua conducere a Administratiei Portuare a reusit sa renegocieze termenii colaborarii cu Consal Trade, aceasta din urma acceptand preluarea contractului de leasing pentru autospecialele germane, precum si acoperirea prejudiciului generat de diferenta dintre valoarea ratei si cea a chiriei platite pentru masini.

Ramane de stabilit daca responsabilitatea lui Moldoveanu in incheierea acestui contract se va deplasa in zona penala, punerea sub acuzare a fostului director general fiind posibila numai in functie de concluziile verificarilor pe care le va efectua Curtea de Conturi.