Inca de pe bancile scolii, Florina Popa (numele ei de fata) a dovedit aplecare catre literatura si arta. Lumea ii spunea ca e naturala in tot ce face. Cu toate ca a urmat Liceul de Matematica-Fizica din Cluj, a obtinut premiul special al Uniunii Scriitorilor la o sesiune de comunicari cu lucrarea "Ochiul in creatia eminesciana".

A aparut in Romania mai ales in spectacole de teatru, dar simtea ca, spre deosebire de scena, unde era nevoie sa iti exteriorizezi emotiile pentru public, in film trebuie sa aduci audienta in tine. In 1984 a cunoscut un avocat din Statele Unite, cu care s-a si casatorit.

Din cauza restrictiilor de pe vremea dictatorului Nicolae Ceausescu, formalitatile de emigrare au durat doi ani, oficialitatile romane fiind obligate sa isi dea acordul, in cele din urma. Faptul ca stia bine limba engleza i-a permis sa se inscrie, in 1986, la o universitate din Los Angeles, unde a urmat un curs de film, realizand, cu aceasta ocazie, mai multe pelicule bine cotate in SUA.

In America l-a intalnit pe regizorul Mussef Michael Sibay, pentru care a scris scenariul filmului "A Man, a Woman and Her Foton" (foton - saltea japoneza care se pune direct pe jos - n. r.).

Cum Florina voia sa vada cum e in Orasul Filmului, cum se lucreaza acolo, a urmat cursurile de trei ani ale unei academii din Hollywood, unde lucra, in paralel, la diferite proiecte, ca art director (coordona tot ce apare intr-o scena, in afara actorilor) sau ca producator. Florina s-a specializat in tehnica, implicandu-se in diverse filme de arta.

Selectata din 15.000 de femei

In acea perioada, mai multe persoane i-au spus clujencei ca regizorul Coppola incepuse filmarile la "Dracula" si i-au sugerat ca, fiind din zona Transilvaniei, ar trebui sa ia cumva legatura cu acesta. Cand Florina a ajuns la preselectie, a constatat ca trebuie sa stea la o coada imensa, formata din actrite de succes, manechine sau fotomodele.

Nu mai putin de 15.000 de femei si-au incercat sansa de a juca in "Dracula". La capatul sirului, subordonatii lui Coppola luau pozele candidatelor, strambau din nas si, rupandu-le in doua, le bagau direct in "Dosarul nr. 13", adica in cosul de gunoi. Procesul de selectie s-a intins pe durata unui an intreg.

Dupa trei luni, romanca a primit un telefon prin care era anuntata ca a trecut de prima faza, urmand sa sustina un al doilea concurs, ce cuprindea probe foto, de miscare scenica si de voce. Regizorul cauta, pentru rolul de Mireasa a lui Dracula, o frumusete clasica, atemporala si nu una moderna. Voia o Mireasa care sa aiba si senzualitate, si valente de voce.

Citise, la 17 ani, cartea lui Bram Stoker si fusese impresionat de aceste Mirese. Cand Florinei i s-a spus scurt "You've got it!" (Ai obtinut rolul), nu ii venea sa creada, insa, in acelasi timp, ardea de nerabdare sa il intalneasca pe Coppola.

Serpii lui Keanu Reeves

Filmarile au fost o nebunie. Coppola a vrut ca ea sa fie Prima Mireasa a lui Dracula, care sa le educe pe celelalte doua. Fiind "vampira", Florina trebuia sa aiba un soi de senzualitate care sa poata convinge oamenii obisnuiti sa accepte ritualuri sangeroase. La inceput, a avut in par niste extensii ca niste serpi. Intr-o zi, Coppola a zis: "Ai avea ceva impotriva daca ar fi serpi adevarati?".

Cum actrita a fost de acord, o persoana s-a prezentat cu 17 serpi de gradina, care nu muscau decat daca erau presati. Ca sa se obisnuiasca, treptat, cu prezenta lor, i-au fost mutati in camera, ocazie cu care Florina a ajuns la concluzia ca reptilele sunt destul de lente in miscari.

Totusi, la filmari, toata lumea de pe platou a amutit atunci cand unul dintre serpi, pe care i-a asezat partenerul ei, Keanu Reeves, s-a desprins din bucle si i-a cazut intre sani. "Cu Keanu era usor de lucrat, in schimb Anthony Hopkins (Profesorul Abraham Van Helsing) era mult mai laborios", isi aminteste clujeanca.

Ea a avut si misiunea de a o invata pe Winona Ryder (Mina Murray/Elisabeta) sa ii spuna, in romana, lui Dracula "Tu esti dragostea vietii mele", pe Gary Oldman sa recite, in limba lui Eminescu, un mic poem despre dorul de duca, iar pe Anthony Hopkins sa i se adreseze aceluiasi Dracula. Numai partea de machiaj dura peste trei ore.

Miresele aveau straie facute dintr-o matase super-fina, vopsita in ceai, lentile de contact pictate, iar dintii de vampir erau realizati intr-un laborator special. De altfel, filmul lui Coppola a obtinut trei premii Oscar pentru machiaj, costume, regie artistica si a fost nominalizat pentru efectele sonore.

Nebunia Hollywood-ului si linistea Clujului

Fata de ecranizarile precedente, realizate in stilul "black noir", fiind reci, distante, cu umbre si rauri de sange, filmul lui Coppola era unul romantic, primul cu implicare emotionala. La premiera lui "Bram Stoker's Dracula" (denumire data de Coppola la sugestia Florinei), care a avut loc la Mann's Chinese Theater, de pe Hollywood Boulevard, au venit o multime de staruri.

Filmul s-a dovedit un adevarat block-buster, incasarile fiind, la prima "strigare", de peste 100 de milioane de dolari. De altfel, si in ziua de astazi, la 14 ani de la premiera, Florina primeste bani de pe urma filmului, fiecare noua proiectare aducandu-i sume consistente in conturi.

Dupa aparitia peliculei lui Coppola, romanca a primit nenumarate oferte de a juca alaturi de actori cunoscuti, intr-un film cu Steven Seagal sau in "Baywatch", dar, sfatuindu-se cu managerul, a refuzat, pentru ca au considerat ca astfel de roluri nu se pliau imaginii ei de frumusete clasica.

In schimb, a aparut pe copertele a numeroase reviste de moda din lume si a pozat pentru companiile Texaco si Channel. La un an dupa aparitia lui "Dracula", a filmat, in Romania, pelicula "Castle Queen", iar in 1994, si-a intrerupt activitatea cinematografica, pentru a o aduce pe lume pe fetita ei, Sophia Victoria. Apoi, Florina s-a orientat catre afaceri.

De altfel, prezenta ei la Cluj se datoreaza tocmai unui proiect legat de sectorul financiar-bancar. Timp de cateva zile, a avut ocazia sa isi limpezeasca gandurile in casa parintilor ei, de pe strada Barbu Stefanescu Delavrancea. "Cu siguranta, ma voi intoarce la film, ca producator. Vreau sa creez filme care schimbe constiinta umana", ne-a marturisit Florina Kendrick.

Unul dintre visurile ei este sa il aduca in Transilvania pe Coppola (care a fost deja de trei ori in Romania), poate chiar la Cluj. A mai incercat acest lucru in comunism, dar a considerat ca "oficialitatile de pe atunci nu erau pregatite pentru asa ceva".