Directorul Finantelor Publice Arges sustine ca ARO nu mai are nici o sansa de redresare.

Gheorghe Banzea, el insusi fost salariat la uzina de la Cimpulung, declara ca ar fi nevoie de o investitie de circa 100 de milioane de dolari, iar situatia activelor este atit de incilcita, incit orice posibil investitor ar prefera sa construiasca de la zero. "Nu cred ca ARO mai poate reveni in productia de automobile.

Societatea este in reorganizare financiara si in prefaliment si, dupa parerea mea, se indreapta incet si sigur spre faliment", declara Banzea.

In acest moment situatia este confuza, deoarece nu se stie cine este de fapt proprietarul uzinei: John Perez, de la Crosslander, sau statul roman, care a preluat activele societatii, sau ce a mai ramas din ele.

Potrivit prefectului Ion Cirstoiu, care nu a primit inca de la AVAS un raspuns la intrebarea simpla: Cine e patron la ARO?, aceasta situatie impiedica orice demers spre gasirea unui investitor.

Cirstoiu s-a intilnit in citeva rinduri cu François Fourmont, directorul general de la Automobile Dacia, care insa a declarat ca nu se pune problema implicarii francezilor de la Renault la ARO, atita timp cit nu exista un partener legal si sigur de discutii.

In aceste conditii, a declarat Fourmont, francezii prefera sa cumpere piesele si subansamblele care, eventual, ar fi putut fi produse la Cimpulung.

Urmatoarea intilnire a prefectului cu directorul de la Automobile Dacia este programata in aceasta saptamina, dar nu este previzibil nici un progres, atita timp cit situatia statutului legal al uzinei nu a fost clarificata.

AVAS nu va trimite insa un raspuns foarte curind, cel putin pina cind agentia nu se va reorganiza in urma demisiei lui Gabriel Zbircea.