CFR Infrastructura avea obligatia sa curete canalele de scurgere ale traversarilor de trenuri, lucru pe care nu l-a mai facut de ani de zile. Din aceasta cauza, ploile abundente au inundat casele oamenilor fara ca puhoaiele sa se poata scurge spre cursuri de apa.

Autoritatile clujene au recunoscut public ca inundatiile din acest an le-au facut surprize de proportii, deoarece au aparut probleme in zone care nu figurau ca potential inundabile. Inundatiile au provocat pierderi de vieti omenesti.

Desi judetul Cluj nu a fost afectat atat de puternic de inundatiile din aceasta vara, pagubele produse au facut ca autoritatile locale sa demareze controale pentru a afla cauzele ne-naturale ale calamitatilor. Prefectul Mihail Hardau a trimis zilele trecute o informare la Bucuresti cu o parte din concluziile echipelor de control trimise pe teren.

Hardau sustine ca principalele probleme au fost identificate in zonele de traversare ale trenurilor, deoarece canalele de acolo erau infundate, astfel ca apa nu a putut sa se scurga. La fel, si in locurile de subtraversare ale curselor CFR canalele de scurgere nu fusesera decolmatate (curatate) de ani de zile.

„Sunt total nemultumit de ce a facut CFR-ul", a declarat reporterilor nostri prefectul judetului Cluj. Hardau a amenintat ca daca sefii de la CFR nu decolmateaza in termenul dat acele canale va lua masuri drastice.

Furia lui Hardau pare a fi intemeiata, deoarece conducerea companiei CFR Infrastructura, responsabila de lucrarile de intretinere la liniile ferate, a primit solicitari scrise de acum mai bine de un an pentru a decolmata traversarile CFR-ului. Este vorba de solicitari venite din Aghires si Garbau. Primariile acestor localitati au facut cereri de decolmatare, dar au fost ignorate.

Specialistii contactati au declarat ca efectele inundatilor au fost accentuate de lipsa scurgerilor prin canalele traversarilor de tren, astfel ca apa s-a dus spre locuintele oamenilor, fara posibilitatea de a se scurge zile la rand.

Mateas, pe orbita de influenta a PNL Cluj

Conducerea Regionalei Cluj a CFR Infrastructura sustine ca au existat probleme, dar ca au fost rezolvate. Dumitru Mateas, directorul societatii, s-a aratat surprins de declaratiile prefectului Hardau. De fata cu reporterii ZIUA de Cluj, directorul si-a sunat un subaltern care a dat asigurari ca totul „a fost rezolvat cu domnul prefect".

Mateas a fost in concediu in timpul inundatiilor si nu a catadicsit sa se intoarca la locul de munca in timpul crizei. Pentru acest comportament, prefectul Hardau i-a dat o „bila neagra" directorului cu simpatii liberale. Mateas este director al companiei de la inceputul anului 2004

Acesta a confirmat informatiile potrivit carora ii cunoaste pe liderii liberali clujeni deoarece cu o parte dintre acestia este coleg in clubul exclusivist „Rotary" (o presupusa antecamera a Masoneriei). Mateas a refuzat sa precizeze daca i s-au facut propuneri de a intra in PNL.

Pastrarea lui in functia de director este datorata tocmai acestor afinitati liberale, chiar daca Mateas a fost avansat in timpul guvernarii PSD. Ministrul transporturilor Gheorghe Dobre a demarat deja campania de indepartare a oamenilor numiti in teritoriu pe timpul mandatului PSD dupa ce a facut curatenie in interiorul ministerului condus de Miron Mitrea.

Pentru sefia CFR Infrastructura Cluj, surse „feroviare" il plaseaza ca favorit pe Dan Surubaru, actual sef de divizie si membru PD Cluj. In acest context, iesirea la rampa a prefectului Hardau poate fi interpretata ca un semn al conflictului care se poarta in sanul Aliantei pentru pozitii politice.