"Onoarea" pierduta a hotelului Ceres

de Viorel Ursuta     Informatia de Vest
Luni, 13 septembrie 2004, 0:00

Calitatea produselor si seriozitatea partenerilor de afaceri constituie inca probleme serioase ale economiei romanesti. In afaceri, credibilitatea inseamna totul.



Este capitalul cel mai pretios pe care il au la dispozitie firmele romanesti, cel mai greu de castigat si cel mai usor de pierdut, si care poate fi compromis chiar de fapte cu care nu avem legatura directa.



Unii dintre manageri nu reusesc insa sa inteleaga aceasta regula esentiala si, din motive care pot fi doar banuite, risca sa compromita nu numai propria imagine, dar si pe cea a firmei pe care o reprezinta. Insa cand in joc sunt interese suficient de mari pentru ca sa merite riscul, restul devin amanunte…



O directoare mai tare ca legea



Hotelul „Ceres" din statiunea Baile 1 Mai este administrat de Societatea Comerciala de Tratament Balnear si Recuperarea Capacitatii de Munca S.A. Bucuresti - Sucursala Baile 1 Mai. S.C. T.B.R.C.M. are ca unic actionar Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale. In urma licitatiei de oferte pentru furnizarea de paine pentru Hotel „Ceres", a fost declarata castigatoare firma Livemar Pan SRL Sanmartin.



Prin contractul de achizitii incheiat la 06.01.2005 intre cele doua parti, semnat de directorul Ioan Bondar din partea S.C. TBRCM-Baile 1 Mai si administratorul Livemar Pan, Stefan Patroc, furnizorul se obliga „sa asigure livrarea de produse alimentare", respectiv paine, in conformitate cu nevoile beneficiarului. Plata urma sa se faca in maxim 30 de zile de la data livrarii marfii.



Desi, dupa cum au recunoscut inclusiv in fata reporterilor nostri angajatii Hotelului „Ceres", nu a existat nici macar o data vreo problema de ordin calitativ sau cantitativ referitor la painea livrata de brutaria S.C. Livemar Pan, in contextul in care directorul Ioan Bondar se afla intr-un concediu medical prelungit, directoarea economica a Hotelului „Ceres", Carmen Jurcan, care a preluat conducerea unitatii, nesocotind contractul existent, a schimbat furnizorul de paine.



Dupa cum era de asteptat, acest lucru a provocat o reactie prompta din partea firmei afectate.



Paine si circ la Hotel „Ceres"



Stefan Patroc, administratorul S.C. Livemar Pan SRL, ne-a contactat la redactie, cu rugamintea de a face publica atitudinea celor de la S:C. TBRCM S.A. „In data de 2 septembrie m-am deplasat la Hotelul Ceres pentru o discutie cu d-na director economic Carmen Jurcan. In timpul discutiei, aceasta mi-a spus ca nu mai doreste colaborarea cu firma mea si sa renunt de buna voie sa mai aduc paine la hotel.



Eu am cerut sa-mi notifice in scris acest lucru, respectiv decizia de a intrerupe colaborarea cu noi, precum si motivele acestei decizii, dar a refuzat sa o faca. Mi-a eliberat doar o comanda pe perioada 29 august - 4 septembrie, spunandu-mi ca din 5 septembrie a facut comanda la alta societate producatoare de paine.



Carmen Jurcan, care, dupa parerea mea, comite un abuz in serviciu din motive pe care le va explica organelor de cercetare penala, refuza sa ia in considerare contractul in vigoare, incheiat intre S.C. TBRCM S.A. si Livemar Pan SRL.



Cu toate ca am redactat o adresa catre firma pe care o reprezinta spre a ne elibera o noua comanda, a refuzat sa ia cererea si i-a spus gestionarului Slab Petru ca daca indrazneste sa ia marfa de la firma mea, il da afara.



Dupa aceste discutii, am cerut secretarei sa inregistreze cererea, dar i-a dat si acesteia dispozitii sa nu o preia. Luni, 5 septembrie, in jurul orei 05.45, m-am deplasat la Hotel Ceres cu paine proaspata, conform prevederilor contractului. Insotit de cativa martori si angajati, am incercat sa livrez painea, dar gestionarul Slab Petru a refuzat sa o preia, spunand ca are dispozitii de la directoare sa nu ia marfa de la Livemar Pan.



Acesta ne-a aratat comanda, pe care era mentionata cantitatea de 300 kg paine pentru S.C. Cidor Serv SRL Oradea" – ne-a declarat administratorul Stefan Patroc, care este de parere ca situatia creata este, probabil, rezultatul dorintei firmei Cidor Serv SRL de a-si castiga cu orice pret un client „gras", de talia S.C. T.B.R.C.M. S.A.



Cidor Serv SRL a ajuns sa fie o firma cunoscuta in Oradea in urma unei campanii publicitare si de management extrem de agresive. Cu 46 de salariati la sfarsitul lui 2003, firma care constituie „slabiciunea" directoarei de la Hotel „Ceres" avea, la sfarsitul anului amintit, conform datelor de pe site-ul Ministrului Finantelor, venituri de 37.046.353.000 lei.



Datornica si cu tupeu



In urma refuzului directoarei Carmen Jurcan de a respecta prevederile contractului incheiat cu Livemar Pan SRL, administratorul Stefan Patroc a trimis in aceeasi zi S.C. TBRCM - Sucursala Baile 1 Mai o notificare (nr. 198/E/2005) inregistrata la biroul executorului judecatoresc Gheorghe Beiusan, in care se arata:



„Avand in vedere contractul de achizitii cu valabilitate de un an incheiat in 06.01.2005 intre subscrisa si firma dvs., conform art. 22 din contract, prin care se impunea obligatia noastra de a va livra paine in raport de necesitatile unitatii dvs., in contextul in care noi am fost selectati ca unicul furnizor de paine pentru dvs. ca urmare a licitatiei de oferte, constatand faptul ca in mod tacit si nejustificat ati renuntat la executarea contractului incheiat intre noi, prin prezenta va somam sa va respectati obligatiile contractuale, inclusiv a ne face plata produselor livrate, in prezent datorandu-ne contravaloarea painii pentru o perioada ce depaseste trei luni, incluzand dobanzi comerciale de la scadenta obligatiilor pana la plata efectiva.



In prezent, ne datorati suma de 550.000.000 lei, datorie devenita scadenta potrivit prevederilor contractului si anexelor.



Desi, conform acelorasi prevederi, aveati obligatia de a lua paine numai de la noi, am constatat ca in data de 02.09.2005 ati emis o comanda de paine pentru S.C. Cidor Serv SRL, in contextul in care in data de 05.09.2005 ati refuzat sa preluati painea livrata de noi fara nici o justificare.



Va punem in vedere ca prin modul in care ati procedat, ati generat pagube pentru societatea noastra, pagube pe care le generati in continuare, astfel ca daca nu reveniti asupra deciziei de a nu respecta contractul incheiat, va vom actiona in instanta si vom solicita obligarea dvs. la plata de despagubiri pentru prejudiciile pe care ni le aduceti.



Va aducem la cunostinta faptul ca pierderea zilnica produsa firmei noastre prin faptul ca incalcati in mod total nejustificat contractul incheiat intre societatea noastra si cea pe care o reprezentati este de 6.270.000 lei".



Cine trage clopotele pentru „Cidor"



In contractul incheiat intre cele doua parti se stipuleaza, printre altele: „Achizitorul are obligatia de a pune la dispozitia furnizorului orice informatii pe care acesta le-a cerut si pe care le considera necesare pentru indeplinirea contractului (art.10.1);



„Partile contractante au dreptul, pe durata indeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor prin act aditional numai in cazul aparitiei unor circumstante care lezeaza interesele comerciale legitime ale acestora si nu au putu fi prevazute la data incheierii contractului (art.15.1)";



Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre una dintre parti da dreptul partii lezate de a cere rezilierea contractului si de a pretinde plata de daune interese (art. 17.1)"; „Orice comunicare intre parti, referitoare la indeplinirea prezentului contract, trebuie sa fie transmisa in scris (art. 21.1)".



S.C. T.B.R.C.M. S.A. - Sucursala Baile 1 Mai a fost inregistrata in august 2003. Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice exista doar date despre firma-mama, inregistrata in Bucuresti. Care avea, la sfarsitul lui 2003, 625 de angajati si venituri de 134.303.909.000 lei, dar si debite insumand 36.104.404.000 lei.



Interpelata de noi, Carmen Jurcan, directoarea economica de la Hotel „Ceres", a avut o atitudine care ne scuteste de orice comentarii. „Nu dau nici un interviu, nu vreau sa apara articolul in ziar! Iar daca va aparea, atunci vom fi nevoiti sa mergem pe cale legala. Nu stiu de ce nu a venit domnul patron de la Livemar Pan sa discutam intre patru ochi, puteam rezolva problema pe cale amiabila.



Dar daca dansul a dorit sa anunte si presa, atunci si noi, daca nu se rezolva problema, vom merge pe cale legala. Putea sa vina si sa discutam in prezenta juristului aceasta problema. Eu nu am reziliat acest contract de capul meu! Nu am luat aceasta decizie pentru ca nu mi-a placut moaca domnului patron (superba exprimare pentru o directoare - n.n.), m-am consultat cu juristul firmei.



Nu este primul patron cu care am reziliat un contract, dar ne-am despartit pe cale amiabila, nu cum face domnul de la Livemar. Ce vrea, sa faca o imagine proasta societatii noastre?! Va mai spun odata, nu as vrea sa apara articolul in ziar, si sa nu il luati ca un interviu ceea ce am discutat".



Am reprodus intocmai ce ne-a declarat d-na Carmen Jurcan. In rest, va lasam pe dvs. sa trageti concluziile de rigoare. Vom reveni.























866 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri