Transportatorii aradeni ameninta cu noi actiuni de protest. Ei spun ca vor bloca vamile si DN 7 Arad - Nadlac, unul dintre cele mai circulate drumuri din Romania.

Transportatorii aradeni sunt nemultumiti de Ordonanta 109/ 2005, conform careia microbuzele care au 8 locuri nu mai primesc licente de executie. Practic, microbuzele de 8+1 locuri vor fi asimilate cu autoturismele, conform unor reglementari internationale.

Numai ca, micii transportatori de persoane, care sunt in numar de cateva mii in vestul tarii au declarat ca in unele tari europene li se cere licenta de executie. Adica, desi sunt asimilati cu autoturismele, ei presteaza servicii pentru clientii lor, la controalele politistilor din diverse tari trebuie sa prezinte actul respectiv, care, conform ordonantei nu il mai primesc.

Majoritatea cred totusi ca este vorba despre o neintelegere la nivel de Guvern, care nu ar fi interpretat corect cerintele UE. Marea majoritate fac curse scurte in Ungaria, iar cursele mai lungi de Italia sau Germania sunt doar ocazionale.

Au rute clare, orare de plecare mai ales in orasele din apropiearea granitei cu Romania, la piete si supermarketuiri, dar si la Aeroportul din Budapesta, foarte solicitat de romanii din vestul tarii care calatoresc in strainatate pe calea aerului. Politia maghiara ii vaneaza in trafic pe transportatorii romani, iar amenzile sunt foarte mari.

Nici politistii italieni nu asimileaza microbuzele cu autoturismele si cer licente de executie, desi soferii romani incearca sa-i mai pacaleasca afirmand ca transporta un grup de prieteni care viziteaza Italia. In aceste conditii, oamenii spun ca nu mai fac fata amenzilor si ca isi vad afacerea amenintata de faliment.

Daca nu se va interveni in acest caz, ei ameninta ca vor bloca DN 7, Arad-Nadlac dar si vamile aradene.

In timp ce transportatorii romani se pregatesc de ample proteste, politistii maghiari spun ca romanii au acaparat piata transporturilor in localitatile din apropierea granitei romano-maghiare. Ei vin cu romanii la pietele din respectivele localitati, dar pana sa se reintoarca in tara, mai fac ala negru" curse pe trasee scurte pe distante scurte.

Ei merg sub pretul transportatorilor maghiari, iar microbuzele romanilor sunt mereu pline. In aceste conditii, transportatorii maghiari, platitori de taxe si impozite la nivel european in tara lor nu sunt multumiti de romanii care au organizat o piata clandestina a transporturilor in Ungaria.