RDS isi bate joc de clienti

de DS PRESS     Financiarul
Luni, 19 septembrie 2005, 0:00

(Foto: )

- Facturile sint expediate dupa termenul de plata;

- Societatea nu poate dovedi ca, intr-adevar, transmite facturile prin posta si considera clientul ca fiind un mincinos care "pretinde" ca nu a primit factura;

- RDS poate solicita "imprumuturi" de la clienti, iar acestia trebuie sa plateasca a doua zi;

- Societatea nu raspunde pentru pierderile cauzate clientilor;

- RDS poate anunta majorarea tarifelor prin lipirea unui afis la buda din Gara de Nord!



Cunoscuta intii ca furnizor de internet, compania RDS ("Romania Data Systems") a beneficiat de intelegerea si sprijinul tuturor (asociatii de locatari, presa, clienti), mai ales dupa ce si-a extins activitatea pe segmentul de telefonie fixa, anuntindu-se a fi o alternativa la "nesuferitul" ROMTELECOM.



Desi nu a crescut atit de spectaculos (intr-un an cit altii in zece!), RDS a devenit deja un "urias" (cu picioare de lut), calitatea serviciilor si modul cum isi trateaza clientii fiind sub orice critica.



Daca i-am spune "un ROMTELECOM mai mic", cu siguranta ca am gresi. Infatuarea si obraznicia poate sint comparabile, dar cu siguranta ca in ceea ce priveste calitatea serviciilor (mai ales pe segmentul de telefonie) distanta este "astronomica".



RDS elibereaza facturile dupa termenul din contract



Pentru serviciile prestate (sau pentru cele pe care ar trebui sa le presteze), RDS trebui sa trimita clientilor facturi. Desi contractele incheiate precizeaza faptul ca "RDS va factura catre beneficiar, in primele 5 (cinci) zile ale lunii, contravaloarea...", facturile sint eliberate dupa acest termen.



De vina poate fi lipsa de organizare de la nivelul companiei sau cursul valutar, valoarea in lei a contravalorii abonamentelor sau serviciilor fiind diferita de la o zi la alta. La zeci de mii de abonati, diferenta rezultata ca urmare a fluctuatiei cursului valutar poate fi impresionata.



Facturile sint trimise dupa expirarea termenului de plata



Termenul de plata este de 10 zile (calendaristice) de la data facturarii, numai ca facturile sint expediate cu mare intirziere de la Bucuresti. Astfel, facturile eliberate pe 8 august au fost expediate pe 29 august (data stampilei postale), adica cu 11 zile dupa expirarea termenului de plata (18 august).



Conform contractului "in cazul intirzierii platii mai mult de 5 (cinci) zile de la data scadentei, RDS poate sista furnizarea serviciilor...". Altfel spus, clientii au "sansa" de a fi "debransati" pina la sosirea facturii.



In realitate, RDS nu sisteaza furnizarea dupa cele 5 zile, ci... cind vrea.



In conditiile in care factureaza dupa termenul contractual, iar expedierea facturilor se realizeaza "cind au chef" cei care se ocupa de aceasta problema, nu este de mirare ca si etapa urmatoare, "debransarea", este efectuata dupa bunul plac al "profesionistior" de la RDS! Bineinteles, fara o atentionare prealabila...



Clientul RDS este un tip care "pretinde" ca nu a primit factura



Facind referire tot la facturi, contractele RDS folosesc o expresie care dovedeste clar care este pozitia fata de clienti. "Daca Beneficiarul pretinde ca nu a primit factura", este expresia in cauza.



Tupeu, nu gluma! Nu RDS isi bate joc de clienti netrimitind facturile (la timp sau deloc), ci clientul este un mincinos care "pretinde" ca nu a primit facturile. Ca sa ii inchida gura neobrazatului client care "pretinde", RDS a avut grija sa mentioneze in contract ca "acesta nu este exonerat de la plata contravalorii serviciilor prestate de RDS".



Trimite RDS facturile catre clienti? De ce (nu) le-ar trimite?



Contractul spune ca "facturile vor fi trimise Beneficiarului prin posta". Revista FINANCIARUL, in calitate de client, a solicitat companiei RDS sa dovedeasca faptul ca pe parcursul acestui an a expediat LUNA DE LUNA facturile prin posta, asa cum prevede contractul.



Pauza! RDS nu a catadicsit nici macar sa raspunda, daramite sa expedieze dovada solicitata, pe care probabil nu o va avea niciodata. Putem trage concluzia ca RDS nu trimite aceste facturi catre clienti, iar motivatii ale acestei posibile practici ar fi urmatoarele:



1. Clientul este obligat sa achite o suma de bani pentru o copie a facturii, dupa cum precizeaza contractul.



RDS nu a binevoit sa ne comunice care este suma pe care o pretinde pentru eliberarea unei copii a facturii, dar in unele contracte se mentioneaza tariful de 1 euro/5 pagini (fara TVA).



Exemplu: Daca RDS nu trimite facturile la 10.000 clienti persoane juridice, acestia solicita copii, pentru ca trebuie depuse in contabilitate. Dintr-un foc - 10.000 euro. Intr-o luna, dar anul are 12 luni...



2. Neprimind factura, clientul are sanse mari de a nu se incadra in termenul de plata (precizat in factura) si, implicit, va fi penalizat (conform contractului, RDS poate percepe penalitati si de 1% pe zi).



3. In plicurile care contin facturile, RDS poate transmite informari/notificari privind modificarea termenilor si conditiile contractului. Daca Beneficiarul nu este de acord, poate denunta contractul intr-un anumit termen.



In cazul in care factura si, implicit, notificarea, nu ajunge la client, acesta nu se mai poate incadra in termenul prevazut pentru denuntarea contractului, realizind ca s-au schimbat conditiile abia la factura urmatoare (care vine prea tirziu sau deloc).



4. Clientul nu va mai putea contesta factura deoarece termenul de contestatie este de 30 de zile de la data emiterii facturii.



Lista ramine deschisa...



"CableLink" - un serviciu fara calitate garantata



Unul dintre produsele intens promovate este "CableLink". Viteze de pina la 768 kb/s anunta RDS pentru acest produs. 768 kb/s este viteza maxima promisa de RDS, numai ca despre o viteza garantata clientilor nu se pomeneste nicaieri.



Si asta pentru ca reglementarile in vigoare nu impun astfel de precizari. Desigur, o firma care se respecta si care stie ca are servicii de calitate poate garanta o anumita viteza. RDS nu garanteaza nimic...



Sugestie: faceti un experiment. Accesati site-ul www.europafm.ro, unde puteti asculta emisiunile postului de radio dind un simplu click. Acolo exista trei optiuni de conectare: "24k mono", "64k mono" si "128k stereo". Tinind cont ca se RDS se lauda cu viteza de 768 kb/s, ar trebui ca un client sa poata asculta postul de radio stereo, la 128k. In cele mai multe cazuri, nu il poate asculta nici la 64k!



Activarea serviciului - cind "o da Domnul"!



In unele contracte se precizeaza faptul ca "termenul de punere in functiune a serviciului (internet - n.r.) este de 45 de zile de la semnarea contractului". Desi destul de generos, RDS s-a gindit ca nu il va putea respecta si a mai adaugat: "acest termen putind varia in functie de volumul de instalari al societatii".



La ora actuala, clientii filialelor RDS din teritoriu asteapta mult si bine pina la activarea serviciilor. Invocind lipsa echipamentelor, reprezentantii locali isi amina clientii pina la un termen nedefinit. In noile contracte, nici macar nu se mai mentioneaza data limita de instalare.



RDS poate cere bani in avans cind vrea. Clientul este obligat sa plateasca a doua zi!



"RDS poate cere oricind Beneficiarului pentru serviciile deja prestate intr-o luna, inainte de expirarea lunii calendaristice, plata unui avans sau a unui depozit, iar Beneficiarul se obliga sa plateasca suma ceruta de RDS in termen de 1 (una) zi de la data cererii. RDS poate cere plata serviciilor deja prestate, a acestui avans sau a depozitului pe baza unor criterii ale RDS...".



Altfel spus, daca RDS are nevoie de bani, cere de la clienti, iar acestia trebuie sa plateasca a doua zi. In caz contrar, "RDS va putea suspenda imediat serviciile oferite Beneficiarului".



RDS poate anunta majorarea tarifelor cu doar 3 zile inainte prin lipirea unui afis la buda din Gara de Nord!



Extras din contractul de telefonie RDS: "In cazul cresterii tarifelor, RDS va notifica Beneficiarul prin mijloace considerate potrivite de catre RDS cu cel putin 3 (trei) zile inainde de aplicarea noilor tarife". Altfel spus, daca RDS considera ca lipirea unui afis la closetul din Gara de Nord reprezinta un mijloc potrivit de comunicare/notificare, atunci asa va proceda.



In orice contract "civilizat", partenerul este anuntat in scris, cu 15-30 de zile inainte despre modificarea tarifelor. Pardon! Clientul RDS nu este un partener, ci "un fraier, acolo, si el"!



Daca serviciile de proasta calitate duc la pierderi pentru client, RDS nu raspunde!



"RDS nu este in nici un fel raspunzator pentru pierderile (directe sau indirecte), pierderea unor ocazii sau oportunitati de afaceri sau pentru beneficiile nerealizate, de catre Benficiar sau de catre tertii cu care Beneficiarul se afla in contact, ca urmare a nefunctionarii sau functionarii necorespunzatoare a serviciilor ce fac obiectul prezentului contract.



Singurul remediu care poate fi solicitat de catre Beneficiar este de a i se reduce in mod proportional abonamentul lunar conform perioadelor de nefunctionare, in cazul in care prin contractul semnat se specifica plata unui abonament lunar" - extras din contractele RDS. Asta este ca si cum doctorul Ciomu i-ar da o aspirina pacientului sau pe care l-a "aranjat". Iar aspirina se numeste "remediu"!



Contractele sint confidentiale



Si pentru ca nu cumva potentialii clienti sa afle "in avans" ce ii asteapta, RDS impune actualilor clienti sa nu dezvaluie vreo informatie despre contract, nici macar dupa reziliere! O societate de tipul RDS, care presteaza servicii de interes general/public, ar trebui sa aiba contractul (cadru) la vedere, eventual postat pe site-urile pe care le detine.



Astfel incit, potentialul client sa il poata "savura" inainte de a bate la usa RDS. Este clar ca nu il poate negocia, alt motiv pentru care documentul ar trebui sa fie disponibil pentru orice persoana interesata.



In momentul contactarii reprezentantilor RDS, la ce nebunie este la sucursalele firmei, clientul nu are timp sa citeasca cele aproximativ 20 pagini (doua contracte, unul pentru internet si unul pentru telefonie). Semneaza si pleaca. Abia cind apar probleme, observa ca nu are nici un drept, ci numai obligatii... Degeaba te plingi la "Protectia Consumatorului".



Vor invoca acel contract semnat, te vor pasa la ANRC sau la asociatia cablistilor... Iar daca este vorba de o firma, si mai frumos, pentru ca "Protectia Consumatorului" apara (asa se spune) doar persoanele fizice...



Revista FINANCIARUL solicita interventia "APC Romania"



La o simpla lecturare, multe clauze din contractele RDS (telefonie si internet) par a fi abuzive. Revista FINANCIARUL solicita "Asociatiei pentru Protectia Consumatorului din Romania" (APC Romania) sa analizeze contractele RDS si, in cazul in care considera ca incalca legea si drepturile consumatorilor, sa faca demersurile necesare pentru a elimina aceasta bataie de joc.



Apelam la "APC Romania" deoarece are experienta in acest domeniu (se judeca cu RCS), dar ne exprimam speranta ca si alte organizatii vor lua atitudine impotriva practicilor RDS.




















900 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    intirzieri (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 16:03)

    ana [anonim]

    buna ziua
    va rog sa-mi spuneti si mie,de ce nu avem derogare la plata facturii rds,mai mult de 5 zile ,adica sa fie deconectat abonatul,dupa o intirziere de 30 zile,nu dupa 5 zile,multumesc anticipat.
    abonatul oricum plateste,dar se mai intimpla odata la nu stiu cit timp sa aiba o problema de sanatate si nu poate plati in 5 zile,ce e de facut.
    astept raspuns
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Marţi, 7 iulie 2009, 10:00)

    Madalina [anonim]

    mie nici macar nu-mi vin facturile......ce sa mai spun de intarzieri....cred ca fac economie la hartie


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi