In perioada urmatoare, CN Administratia Canalelor Navigabile SA va organiza o noua licitatie pentru desemnarea constructorului ce va finaliza lucrarile de consolidare a malului Canalului Dunare-Marea Neagra de la Km 6 in zona Agigea Rosie, mal care s-a surpat in urma cu doi ani.

Lucrarile de consolidare au fost incepute de DeltaCons Tulcea, societate impotriva careia Administratia Canalelor Navigabile a depus o plangere penala, deoarece scrisorile de garantie bancara in valoare de peste 16 miliarde ROL ce au fost depuse de compania tulceana nu au fost recunoscute de Raiffeissen Bank-Sucursala Tulcea, a declarat ieri Valentin Zeicu, directorul general al CN ACN.

In perioada 2002-2003, compania DeltaCons Tulcea a primit lucrari de efectuat de la CN ACN, pe baza unor contracte in valoare de 200 miliarde ROL, lucrari atribuite fara organizarea nici unui fel de licitatie, a declarat Valentin Zeicu.

Dincolo de aceasta favorizare fatisa a companiei tulcene, la un moment dat noua conducere a Administratiei Canalelor Navigabile a realizat ca DeltaCons nu mai dispune de capacitatea organizatorica si financiara de a continua lucrarile contractate cu CN ACN, in special cea referitoare la consolidarea unui mal al canalului situat la Km 6, in zona Agigea Rosie, unde a avut loc o alunecare de teren

in anul 2003. Avand in vedere ca in data de 21 iunie a.c. expirau scrisorile de garantie bancara in valoare de peste 16 miliarde ROL depuse inainte de inceperea lucrarilor de DeltaCons Tulcea, CN ACN a notificat compania tulceana asupra acestui aspect.

Din verificarile facute la emitentul scrisorilor a rezultat faptul ca acestea nu figurau in evidentele Raiffeissen Bank-Sucursala Tulcea, desi documentele cu pricina contineau atat antetul cat si stampila institutiei bancare respective, a aratat Zeicu.

Drept urmare, CN ACN a depus plangere penala impotriva DeltaCons, iar in prezent organele de Politie din Tulcea efectueaza o ancheta asupra acestei cauze, a subliniat directorul general al Administratiei Canalelor Navigabile.

In privinta traficului pe canal, Valentin Zeicu a precizat faptul ca 2005 se dovedeste a fi cel mai bun an din istoria postdecembrista a acestei artere navigabile construite in perioada regimului comunist. Astfel, pana la finele acestui an se estimeaza inregistrarea unui trafic total pentru 2005 de 31 milioane tone, cifra ce constituie 48% din capacitatea maxima a canalului.

Dintre toate lunile anului in curs, iulie a reprezentat un varf de trafic cifrat la aproape 3 milioane tone, in timp ce incasarile ACN estimate pentru 2005 se vor ridica la cca. 7 milioane euro.