Datele acestei propuneri au fost facute publice la targul Expo Casa si Florex, in cadrul sectiunii rezervate firmelor de arhitectura si urbanism. Planwerk propune intr-o prima faza, prioritara, inchiderea traficului auto in cea mai mare parte a strazilor din centrul istoric, ca o masura de salvare, dar si de redimensionare si cresterii calitatii spatiului public.

Astfel, in planul arhitectilor clujeni, traficul auto va fi scos din Piata Unirii, cu exceptia laturii de nord si sud (intr-o prima varianta), piata Muzeului (Carolina), strazile Iuliu Maniu, David Francisc, Matei Corvin, Napoca, Bolyai Farkas, o latura de pe Bulevardul Eroilor, precum si limitarea la un sens de circulatie a strazii Ferdinand.

Odata adoptat acest studiu, spune arhitectul Eugen Panescu, din cadrul grupului Planwerk Cluj, in zonele respective ar putea fi deschise proiecte concrete de amenajare, care ar schimba functiunile cladirilor de pe aceste artere, dedicate mai mult comertului si turismului urban.

"Schimbarea traficului prin Cluj impune automat o schimbare a utilitatilor spatiului public, o crestere a calitativa a acestuia spre folosul cetateanului, a turistului", a adaugat Panescu.

Durata acestui studiu privind intreg traficul clujean va dura cel putin doi ani, in prima varianta atacandu-se problemele centrului istoric. Dupa aceea, vor fi atacate si celelalte 67 de zone in care cei de la Planwerk au impartit orasul pentru reorganizarea traficului urban.

Actualul studiu a celor de la Planwerk se bazeaza pe doua componente: o analiza a situatiei existente cu o arhivare si o introducere a datelor intr-un algoritm urbanistic, urmat de o analiza a spatiului public, o schema de reorganizare a cartierelor si a traficului pe zone.

"Studiul calitatii spatiului public a ajuns in cel de al 12-lea ceas", a declarat Eugen Panescu, fapt pentru care orice intarziere de acum incolo va impinge traficul si functiunile strazilor intr-un amalgam urban.