Bota chinezul

de Mirela Ogrutan     Buna ziua, Ardeal
Marţi, 27 septembrie 2005, 0:00

Revenim cu noi dezvaluiri legate de omul politic, sau poate ar fi mai corect spus, omul de afaceri Sorin Bota, desi din acest punct de vedere are "spatele asigurat".



Adica, in ciuda faptului ca nu figureaza in nici un document ca si actionar al vreunei firme, controleaza si coordoneaza un lant de societati cu diverse obiecte de activitate, prin care deruleaza afaceri cu o puternica nota de ilegalitate.



Aminteam in articolul precedent o "miscare" cel putin ciudata la care a recurs fostul secretar de stat, si anume, schimbarea denumirii uneia dintre firme pe care le controleaza indirect din Gealan Transilvania in Gearam Transilvania. Tot la aceasta firma, din documente reiese ca au fost angajati someri.



Se pare ca aceasta schimbare de denumire si angajarea somerilor nu au fost actiuni pur intamplatoare sau lipsite de un scop anumite, ci s-a recurs la aceste tertipuri pentru acoperirea unor urme.



Mai exact, Bota si asociatii sai au devenit "specialisti" in contractarea unor credite pentru continuarea si dezvoltarea afacerilor, insa, de cele mai multe ori, sumele imprumutate erau prea mari, iar returnarea banilor devenea imposibila.



Prin firma Gealan, a fost contractat un credit subventionat de aproximativ 4 miliarde lei vechi prin AJOFM (Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca), care impunea anumite conditii. Astfel, firma era obligata sa angajeze someri.



Insa, deorece banii imprumutati prin AJOFM au fost folositi in alte scopuri decat cele declarate, Bota si sfatuitorii sai au recurs la schimbarea denumirii societatii. Cu toate acestea, aceasta schimbare nu poate fi considerata salvatoare avand in vedere faptul ca numerele de identificare ale societatii raman neschimbate.



Tot printr-un credit a fost achizitionat si un teren in apropierea localitatii Bors din Maramures. Conform unor informatii, prin acelasi procedeu au fost cumparate in leasing camioane Iveco, care ulterior nu au mai putut fi achitate si au fost confiscate.



Aceste camioane au fost achizitionate prin firma Basis Impex cu sediul in Maramures, coordonata de tatal lui Sorin Bota, cu toate ca obiectul de activitate al firmei este acela de consultare pentru afaceri si management si nu transporturi rutiere de marfuri, acesta fiind obiectul de activitate al TCT Transport.



Basis Impex are si o filiala la Bucuresti, denumita SC Basis Travels Turism SRL, firma ce nu figureaza pe site-ul Registrului Comertului, actualizat la 16.09.2005. Nu se cunoaste obiectul de activitate al acestei societati, dar firma a avut colaborari cu Ministerul Transporturilor pe vremea cand Bota era secretar de stat.



Mai mult, tot o societate cu sediul in Bucuresti, SC Tas Co SRL, aflata sub managementul indirect al lui Sorin Bota, se ocupa, printre altele, cu comercializarea anumitor produse de import, din China mai exact. Acestor nimicuri (covoare, chiuvete, robineti, parchet de bambus) li se fixeaza insa preturi mai multe decat exorbitante.



De exemplu, un metru patrat de covor chinezesc, un produs de calitate indoielnica, dupa cum toata lumea stie, Bota vrea sa-l vanda cu… 200 euro. Surprinzator, de pe pagina web a Registrului Comertului, aflam ca aceasta firma are… sediul expirat.



In rest, nici o informatie. In plus, se pare ca nici normele internationale privind transportul de marfuri nu au fost complet respectate de Basis Impex.



Cu toate ca firma detinea doar 6 camioane, in perioada cand Sorin Bota se afla la Putere, Basis Impex a obtinut 6 CEMT-uri (autorizatii de transport rutier international de marfa), cu toate ca, in conformitate cu metodologia in vigoare la momentul respectiv, pentru a beneficia de 1 CEMT, o societate trebuia sa detina cel putin cinci camioane.



Mai nou, conform modificarilor aduse legislatiei in domeniu, pentru a beneficia de 1 CEMT, o firma de transport trebuie sa detina patru camioane.



Pe lista CEMT 2005 cu repartizarea autorizatiilor nerestrictionate, societatea controlata de Bota apare cu 6 autovehicule la capitolul Parc admis, 1 CEMT anual si 1 CEMT lunar, iar pentru Austria, Italia si Grecia nu beneficiaza de nici o autorizatie.



Lucru cel putin ciudat avand in vedere ca 2 dintre autovehicule au fost confiscate de Iveco in urma neachitarii ratelor stabilite in contractul de leasing, iar un al treilea ca"ion a fost complet distrus ca urmare a unui accident rutier petrecut in afara tarii. Din pacate, aceasta informatie nu a putut fi inca verificata.



Nici cu reprezentantii oficiali ai Basis Impex nu am putut lua legatura, firma nefiind inregistrata pe lista clientilor Romtelecom.























50 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică