Sute de garaje neautorizate sunt pe punctul de a fi demolate. Consilierii locali au cerut o centralizare a situatiei garajelor din Targu Mures, primaria taraganand insa incheierea bilantului de mai bine de o jumatate de an. Cele mai problematice zone sunt cartierele Tudor si Dambu Pietros.

In sedinta de astazi a CL, alesii vor decide demolarea sau trecerea in legalitate a acestor constructii. Targumuresenii sunt nemultumiti de perspectiva demolarilor

Desi consilierii au solicitat o inventariere a garajelor inca de la inceputul anului, abia luna aceasta executivul a reusit sa incheie bilantul privind constructiile ilegale de acest tip. Astfel, la sedinta de CL de astazi consilierii vor lua la purecat, in functie de zone, situatia garajelor.

Dupa cum ne-au declarat o parte dintre consilieri, dezbaterile vor avea loc cu plansele in fata, urmand ca situatia din fiecare zona sa fie discutata in parte.

Deocamdata urmeaza sa fie luate in discutie garajele din zona: Stefan cel Mare, Nicolae Balcescu, Ialomitei, Libertatii, Aleea Savinesti, Piata Garii, Piata Victoriei, Aleea Carpati, Depozitelor, Liviu Rebreanu, Marasti, urmand ca "zonele fiebinti", adica cartierul Tudor si Dambu Pietros sa fie dezbatut in cadrul unei alte sedinte de CL.

Se estimeaza ca in aceste cartiere vor fi cele mai multe garaje in ilegalitate. Conform hotararilor existente, se vor agrea doar garajele aprobate (adica cele care au autorizatie, aici intrand in special garajele autorizate imediat dupa '89) si cele acceptate din punct de vedere urbanistic de CL, majoritatea fiind tipizate.

Garajele fara nici o autorizatie vor fi cele care se vor lua in discutie, varianta cea mai probabila fiind demolarea acestora.

Garaje vs. domeniu public

Problema garajelor este una in veche in Targu Mures, un alt neajuns in afara constructiilor ilegale fiind criza de spatii pentru parcare. Spre exemplu, in cartiere, din lipsa de spatiu, se parcheaza pana si in zonele verzi sau terenurile de sport.

Revenind la garajele construite ilegal, cea mai plauzibila varianta a solutionarii problemei este demolarea lor, dar sensibila deoarece va genera nemultumirea multor locuitori. Dupa cum afirma unii consilieri, daca nu se vor demola garajele fara acte, se va incuraja aceasta tactica si vom asista la o explozie de constructii neautorizate de acest gen.

Pe de alta parte insa, nici demolarea nu este o varianta atat de simpla, mai ales ca unii proprietari pot sa refuze evacuarea acestor spatii ingreunand demersurile.

Un nou scandal pentru garaje?

Parerile locuitorilor sunt insa impartite. "Ne-am trezit asa incet cu cate un garaj construit in spatele blocului. Ca erau legale sau nu, nu stiu. Daca au fost construite fara acte, consider ca primaria are tot dreptul sa le demoleze. Nu arata bine si strica tot locul", a spus un locatar din Alea Carpati. Altii sunt de alta parere.

"Pai acum daca tot au construit, poate se va gasi o solutie. Nu sunt de acord cu demolarile. Iar sa se faca un circ ca acum cativa ani? Lumea tot o sa construiasca, cu sau fara hartie, ca asa-i la noi", spune un alt proprietar de garaj din Savinesti.

Este clar ca acesta decizie a Consiliului Localnu este una tocmai populara si va agita spiritele. Demolarea sau orice alta solutie de compromis va nemultumi, cu siguranta, pe unii proprietari de garaje.Vom reveni.