Conducerea "Eltrans" analizeaza posibilitatea introducerii sistemului de autotaxare, cu scopul de a reduce cheltuielile salariale.

Aceasta a stabilit un program pentru redresarea situatiei economico-financiare a societatii care, desi nu figureaza cu plati restante la bugetul statului si nici la principalul furnizor de energie, inregistra, la sfirsitul lunii iunie, o pierdere de aproape 1,9 miliarde de lei.

Conducerea societatii considera ca este necesara reintroducerea sistemului de autotaxare in tramvaie, actualmente cheltuielile salariale lunare privind taxatorii ridicindu-se la aproximativ 250 de milioane lei.

Reglementarea situatiei abonamentelor cu pret redus acordate elevilor si pensionarilor (acordarea acestor drepturi urmind sa aduca societatii venituri anuale de aproximativ 2 miliarde de lei) si cresterea tarifului la biletul de calatorie cu 12,5%, respectiv de la 8.000 de lei, cit este in prezent, la 10.000 de lei, precum si la abonamentele de calatorie in acelasi procent, sunt alte masuri propuse de conducerea firmei Eltrans pentru redresarea situatiei economico-financiare. Pentru scaderea cheltuielilor din exploatare s-a luat deja decizia de reducere a graficului de circulatie prin sistarea curselor dupa ora 23,00, economisindu-se lunar 2.500 lei noi.

De asemenea se are in vedere o renegociere a contractului de furnizare a energiei electrice cu Electrica, pentru obtinerea unui tarif sub cel practicat pina acum, de la 2.500 lei vechi pe kw la 2.100 lei vechi pe kw fara TVA, cu o economie lunara de aproximativ 10.000 lei noi, precum si preocuparea pentru identificarea unui alt furnizor de energie.

„Conducerea societatii se preocupa de achizitionarea a zece vagoane tramvai second-hand modernizate din Germania care, puse in exploatare, ar reduce consumul de energie lunar cu aproximativ 25% fata de cel actual, lucru care ar presupune inca o economie de 15.000 lei noi luna", se arata intr-un raport al Eltrans