Regrete second-hand

de Mariana Gavrila     Realitatea bihoreana
Vineri, 4 noiembrie 2005, 0:00

Ori nu stiu sa piarda elegant, ori interesele in "afacerea tramvaielor
second-hand" sunt prea mari. Aceasta este impresia pe care au
lasat-o ieri liderii PD Bihor. Oamenii primarului Filip s-au abtinut cat
au putut sa nu-l atace pe prefect si sa ocoleasca instanta de judecata.
Presa este vinovata de esecul afacerii berlineze sau presa locala
are ceva cu Primaria Oradea, au sustinut democratii bihoreni, care
nu-si pot, nicicum, lua gandul de la tramvaiele vechi din capitala
Germaniei. "Pana si prefectul a fost influentat de presa", a fost de
parere viceprimarul PD Mihai Groza, seful comisiei de negociere.
Numai ca aceeasi presa, acuzata acum de democrati, n-a avut
niciun efect asupra „masinii lor de vot". Consilierii locali au ramas
imuni la numeroasele articole de presa care faceau referire la
ilegalitatea acestei afaceri.Suspiciunile legate de hotarirea
municipalitatii oradene de a cumpara un lot de 23 de tramvaie
berlineze second-hand cu 1,5 milioane de euro nu sunt legate
neaparat de lipsa unei licitatii publice ori de pretul considerat
prea ridicat, ci, mai degraba, de inversunarea cu care liderii PD
Bihor au sustinut-o si continua s-o apere. Dupa anularea acestei
hotariri de catre instanta Tribunalului Bihor, afacerea a fost
transferata in sfera politica. Tramvaiele second-hand a fost tema
principala de discutie din cadrul conferintei de presa a acestei
formatiuni politice, sustinuta la sediul partidului, la care au
participat trei consilieri municipali, votanti ai controversatei hotariri,
directorul tehnic al Regiei locale de transport, membru al PD Bihor,
beneficiarul achizitiei si viceprimarul democrat Mihai Groza, seful
comisiei de negocieri a acestei afaceri. Peste masura de deranjat
de anumite etichetari puse de o anumita parte a presei, viceprimarul
Groza a incercat sa-si demonstreze nevinovatia fata de "ce s-a scris",
sustinand ca implicarea lui in aceasta actiune a fost, practic, o
sarcina de serviciu, pe care a primit-o si pe care, in calitate de ales
local, trebuia s-o indeplineasca si pe care a indeplinit-o "cu toata
responsabilitatea pentru banul public".

Negocieri cu burta goala

"Va marturisesc ca nu am vrut sa ma duc in aceasta delegatie, pentru
ca am avut probleme de familie foarte grave", a declarat viceprimarul.
"N-am plecat sa negociem principii. Am strabatut 2.400 km si am
mancat pe unde am putut. Am luat o singura masa mai ca lumea,
intr-o benzinarie din Berlin. Am ajuns acasa sleit de puteri", si-a
justificat viceprimarul calatoria de serviciu. In apararea seriozitatii cu
care a abordat negocierea, el a prezentat un reportofon pe care a
sustinut ca are inregistrate discutiile cu ofertantul din Berlin.
"Negocierile au durat opt ore si am mers acolo sa apar banul public",
a spus viceprimarul, sustinand ca banul public a fost aparat prin
maiestria cu care a reusit sa negocieze cu neamtul. Adica, a obtinut
reducerea sumei de la 120.000 de euro/tramvai, cat s-a cerut initial,
la 67.000 de euro, suma pentru care a batut palma cu neamtul.

Cine nu-i cu noi, ne invidiaza

Desi recunoaste ca nu e specialist in tramvaie, viceprimarul sustine,
in continuare, ca municipalitatea a ratat afacerea secolului "din cauza
a ce s-a scris in presa si a cat venin s-a turnat" pe aceasta.
"Responsabilitatea trebuie sa cada in bratele cuiva", a spus el. "A fost
oferta cea mai buna a tuturor timpurilor. Cu alta similara nu ne vom mai
intalni", a declarat Mircea Bradu. De aceeasi parere au fost si ceilalti
reprezentanti ai PD Bihor, consilierii locali Mircea Matei, Ioan Pantea si
democratul din conducerea Regiei. In afara de viceprimar, nespecialist
in acest domeniu, sustinatorii cauzei municipalitati au vazut mijloacele
de transport negociate doar in pliante si in cateva descrieri tehnice,
aduse din Berlin de economistul-sef al Primariei si de directorul Regiei
locale. "Trebuie sa avem incredere in colegii nostri", au sustinut
democratii, trecandu-i la categoria dusmani pe cei care au indraznit
sa puna sub semnul intrebarii corectitudinea decizionala a echipei de
specialisti negociatori ai banului public. "Trebuia sa gasim o solutie
sa aducem aici unul dintre tramvaiele negociate. Da, poate ca nici
acum nu-i tarziu", a spus pedistul de la OTL. "Va spun eu, invidia e
de vina", a declarat consilierul Ioan Pantea, lasand sa se inteleaga
ca „invidia" ar veni din partea prefectului pentru calitatile remarcabile
ale primarului de bun administrator al orasului.























28 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version