In urma unei licitatii organizate la sfarsitul anului trecut, firma Ager Leasing Giurgiu a primit un contract in valoare de 2.582 de miliarde de lei vechi, cu finantare pentru o perioada de 4 ani, pentru achizitia in sistem de leasing financiar a 6.000 de autospeciale Dacia Logan.

SC Ager Leasing SA apartine omului de afaceri Mihail Bogdan Savin, firma acestuia fiind beneficiara mai multor contracte pe bani publici. De asemenea, sunt cunoscute legaturile lui Savin cu sefii unor institutii publice importante, cum ar fi chestorul Nicolae Berechet si directorii de la Electrica.

Electrica SA si IGPR au achizitionat, pana acum, peste 3.200 de autoturisme Dacia, in valoare de aproximativ 33 de milioane de dolari, de la Ager Leasing.

Patronul acesteia, controversatul om de afaceri Mihail Bogdan Savin, aflat in topul celor mai bogati oameni din Romania, a fost acuzat de un oficial din Ministerul de Finante ca la nivelul lui 2002, ar fi fraudat statul cu aproape 20 de miliarde de lei.

Autobuze "albastre", masini "portocalii"

Ager Leasing este cunoscuta si la nivelul municipiului Iasi intrucat a semnat cu RATP contractul pentru furnizarea autobuzelor MAZ, contract garantat de Consiliul Local.

La vremea respectiva, licitatia, organizata de Bursa Romana de Marfuri, a fost privita ca o chestiune controversata, primarul Gheorghe Nichita, din partea PSD, fiind acuzat de reprezentantii locali ai Aliantei DA ca ar fi efectuat, din pozitia de reprezentant al municipalitatii iesene, o tranzactie colorata politic.

Aceasta deoarece Mihail Bogdan Savin era cunoscut ca un apropiat al cercurilor PSD. Contractul, de 12 milioane de euro, semnat cu Regia ieseana, a constituit o recomandare serioasa la licitatia organizata pentru furnizarea Logan-urilor catre Politie.

Ceea ce iese in evidenta acum este faptul ca Ager Leasing a fost preferata si de reprezentantii actualului Guvern.

Adica acelasi Executiv care, prin reprezentantul sau la Iasi, prefectul Radu Prisacaru, condamna anul trecut si chiar reclama la Autoritatea de Control a Guvernului modul in care au fost tranzactionate de catre RATP cele 50 de autobuze MAZ, din care 30 au sosit deja la Iasi.

Tranzactii argumentate "politic"

Solicitat sa-si prezinte punctul de vedere, primarul Iasului a revenit la tema atacurilor politice la adresa membrilor PSD, atacuri care, prin recenta tranzactie realizata de MAI, s-ar dovedi a fi nefondate. "Asta demonstreaza ca achizitia MAZ-urilor a fost corecta, precum si legalitatea contractului. Atunci a fost un atac politic.

Acelasi Guvern, cu Corpul sau de Control, a atacat, iar dosarul se afla in prezent la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Cand vorbim de un membru PSD, este voie sa ataci, pe cand de unul al Aliantei, nici intr-un caz.

Prefectul a facut, la momentul respectiv, un atac politic, iar ulterior, si-a dat seama ca MAZ-urile sunt necesare pentru ieseni. Nu a stiut decat sa atace politic si nu s-a gandit niciodata la ieseni. Cat au acuzat ei PSD-ul si cate fac ei in clipa de fata!", a prezentat situatia Gheorghe Nichita.

In replica, prefectul Radu Prisacaru, apolitic acum, sustine ca nici o tranzactie nu seamana cu alta si ca reprezentantii Guvernului nu au facut nimic ilegal. "Nu se poate generaliza.

Nici o afacere nu seamana una cu alta, iar daca s-a gresit in cazul unei licitatii, aceasta nu inseamna ca celelalte nu ar fi corecte. In ceea ce ma priveste, sunt convins ca Ministerul Afacerilor si Internelor a respectat legea", a specificat prefectul Iasului.

Nu s-a cumparat de la producator

Daca Inspectoratul General al Politiei Romane, aflat in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor, condus de Vasile Blaga, ar fi cumparat masinile direct de la producator, compania Dacia Renault, s-ar fi economisit cateva milioane de euro din banii publici.

"Compania Dacia Renault nu s-a prezentat la licitatie, ori o institutie publica nu poate negocia direct cu o companie, chiar daca i se pare ca ofera pretul cel mai bun. Noi am publicat anuntul de licitatie in Monitorul Oficial.

Se putea prezenta oricine, iar in urma organizarii licitatiei, a fost aleasa firma care a indeplinit conditiile si a avut oferta cea mai buna", sustine, insa, Florentina Ion, purtator de cuvant al IGPR.

Banii provin dintr-o finantare externa, iar oficialii IGPR au explicat ca nu se putea negocia direct cu producatorul pentru ca banii sunt primiti in mai multe transe. Oferta facuta de SC Ager Leasing SA a fost cu 3 milioane de euro mai mica decat a urmatorilor clasati, BCR Leasing si BRD Leasing.

Contractul de 258 de milioane RON include garantia pe trei ani, asigurarea Casco, RCA-ul, rovigneta, reviziile gratuite, costul total al unui Logan la finalul leasing-ului ajungand la aproape 12.000 de euro. Autospecialele Logan urmeaza sa fie furnizate pana la data de 30.06.2006, iar plata se va realiza pana la sfarsitul anului 2008.

127 de masini la IJP Iasi

Potrivit unui calcul realizat la nivelul IGPR, pentru fiecare judet, din cele 5.000 de autospeciale, se vor aloca cate 127 de autoturisme fiecarui inspectorat de politie. Autoturismele vor fi destinate indeosebi formatiunilor de ordine publica din mediul urban si posturilor de politie din mediul rural.

"Am avut in vedere, atunci cand am cerut acest numar de autoturisme, problematica impusa la nivelul IGPR. Masinile vor intra in dotarea formatiunilor birourilor de politie rurala, sectiilor de politie, componentei de ordine publica si a posturilor de politie.

Nu este posibil sa se faca munca de politie cu "ia-ma nene!", trebuie sa impunem un anumit standard", a declarat seful IJP Iasi, comisarul Liviu Zanfirescu.

Logan-urile vor fi conduse de sefii posturilor de politie, pentru a reduce timpii de interventie in mediul rural, si de agentii de patrulare de la sectiile de politie din orase. Din cele 127 de autoturisme, cele mai multe vor fi trimise pe drumurile de tara din judet.