Cine l-a "lucrat" pe Tise?

de Luminita Silea     Ziua de Cluj
Joi, 6 iulie 2006, 0:00

Prefectul Alin Paunel Tise
(Foto: )

Dupa aparitia in presa locala a unui material care consemna respectiva vizita, purtatorul de cuvant al institutiei s-a sesizat si a trimis o atentionare prin care precizeaza ca informarea trimisa in numele Prefecturii este falsa.



In prezent, la nivelul Prefecturii se efectueaza o ancheta administrativa interna pentru a vedea daca vreun angajat al institutiei are legatura cu trimiterea acestui mesaj.



Mesajul care avea insemnele utilizate de catre Biroul de presa al Prefecturii atesta ca, in perioada 7 - 11 iulie, prefectul Alin Tise va participa, alaturi de delegatia oficiala a Romaniei, la New York, la cea de-a 60-a sesiune extraordinara a Organizatiei Natiunilor Unite.



Conform documentului, prefectul urma sa aiba o intalnire cu secretarul general Mark Malloch Brown si cu raportorul special pentru Europa al Fondului de Dezvoltare a ONU din cadrul Programului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), iar discutiile se vor axa pe lupta impotriva traficului de persoane si pe rolul pe care viitoarele euro-regiuni il vor avea in dezvoltarea zonelor sarace de pe glob.



In conditiile in care chiar prefectul si-a propus sa dea un "extemporal" presei, a reusit, intrucat in presa locala a aparut un articol care consemna faptul ca Tise pleaca la ONU. Totusi, purtatorul de cuvant al Prefecturii exclude posibilitatea, mentionand ca, deocamdata, nu se cunoaste autorul. "De cand am venit la Prefectura am militat pentru a avea o adresa oficiala.



Mesajul care s-a trimis catre membrii listei de adrese care beneficiaza de informatii de la noi a fost trimis de pe adresa cancelaria_prefecturacluj@yahoo.com, iar a noastra este cancelaria@prefecturacluj.ro", a spus putatorul de cuvant al Prefecturii.



El a adaugat ca, pe langa acest aspect, comunicatul mai continea si date inexacte, care, inainte de a fi publicate, era indicat sa fie verificate. "Prefer sa nu comentez cum s-a intamplat sa apara intr-un ziar asemenea informatii", a declarat putatorul de cuvant.



Totodata, acesta a explicat ca Prefectura nu este responsabila pentru neintelegerea creata si ca singura problema ar fi cea legata de utilizarea insemnelor oficiale.



Discreditare, nu piratare



Mai mult, reprezentantul Biroului de presa spune ca, in acest moment, se face tot posibilul pentru a se descoperi sursa acestui comunicat. "Site-ul nostru si adresa nu au fost piratate. Este vorba despre un cont comercial, de pe care s-a trimis mesajul electronic.



Noi vom incerca sa aflam sursa, facand apel la toate caile legale care ne stau la dispozitie", sustine el, precizand ca nu s-a facut nici o sesizare la Politie, cel putin pentru moment. "Sistemul nostru informatic are elemente de securitate. Cu ajutorul directorului de sistem, incercam sa descoperim faptasul", a conchis purtatorul de cuvant al Prefecturii.



O mana "din interior"?



Din informatiile neoficiale obtinute, ieri, de ZIUA de Cluj, e-mail-ul "buclucas" a fost trimis de la un calculator conectat la internet, al carui ip ar fi 85.186.104.86. Acest fapt poate duce la concluzia ca mesajul a fost trimis de la un calculator conectat la reteaua de internet din Turda a companiei Astral Telecom.



Mai mult, comunicatul "oficial" atasat in e-mail ar fi putut fi redactat (culmea!) pe un computer al Prefecturii Cluj, de pe un calculator utilizat, in trecut, de regretatul Silviu Hentz, fostul secretar general al institutiei clujene, trecut in nefiinta in 2005. Ramane ca reprezentantii Prefecturii sa verifice aceste informatii























73 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri