Dupa ce zeci de ani Clujul doar a visat la o centura ocolitoare, acum este pe punctul de a avea atat o centura ocolitoare, cat si un inel de viteza care va inconjura municipiul. Daca acum doua luni Primaria municipiului Cluj-Napoca se “razboia” cu administratia judeteana - Consiliul Judetean - pentru definitivarea traseului centurii de ocolire, iar acum o luna administratia locala se lauda cu fonduri ministeriale primite pentru demararea proiectului, iata ca acum a venit randul organizarii licitatiilor propriu-zise pentru centura.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania prin Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj a anuntat trei licitatii deschise pentru executie lucrari si proiectare detalii de executie la varianta ocolitoare Cluj Est, sectoarele 1, 2 si 3, care vor lega DN 1 la km 465+105 (iesirea din localitatea Valcele) de DN 1C la km 16+050 (la iesirea din localitatea Apahida).

Cele trei sectoare sunt kilometrii 1 - 9+600, 9+600 - 18+700 si 18+700 - 24+600.

Garantii de milioane

La toate cele trei licitatii, pentru achizitionarea ulterioara de lucrari similare se va putea aplica procedura de negociere cu o singura sursa, iar pretul documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei este de 500 RON.

Data limita pentru depunerea ofertelor este de 27 iulie, iar o zi mai tarziu se vor deschide plicurile cu oferte. Licitatiile sunt finantate din bugetul de stat, pot participa persoane juridice romane care au ca domeniu principal de activitate constructiile de drumuri si poduri, criteriul care va fi utilizat pentru atribuirea contractului de lucrari fiind al ofertei cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic, interzicandu-se insa depunerea de oferte alternative.

Ofertantii nu trebuie sa se gaseasca in nici una din urmatoarele situatii: este insolvabil sau in stare de faliment ori lichidare, afacerile ii sunt administrate de un judecator sindic; face obiectul unei condamnari pentru un delict in legatura cu conduita sa profesionala; nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat; a comis o grava greseala, in materie profesionala, pe care autoritatea contractanta o poate invoca aducand ca dovada orice mijloc probant pe care aceasta il are la dispozitie.

In ceea ce priveste garantia de participare, aceasta este de 1,7 milioane RON pentru sectorul unu, 788.250 RON pentru sectorul doi si 332.890 RON pentru sectorul trei, IMM-urile beneficind in toate cele trei situatii de reducerea la 50% a acestui cuantum.

Viaducte, poduri, pasaje

Latimea platformei proiectate la toate cele trei sectoare este de 10m cu parte carosabila de 7,0m, benzi de incadrare de 2 x 0,75m si acostamente de 2 x 0,75m. In zonele cu diferente de nivel mai mari de 4% s-a prevazut o banda suplimentara cu latimea de 3,5m pentru vehicule lente. Din calculul de dimensionare a rezultat o grosime a structurii rutiere care variaza intre 58 si 76 cm.

Pe sectorul unu vom avea patru viaducte si un pasaj. Viaductele vor fi la km 0 + 350 Viaduct Valea Racilor, extravilanul localitatii Feleacu, km 6 + 400 Viaduct Valea Recas, extravilanul localitatii Gheorgheni, km 8 + 200 Viaduct Valea Muratori, extravilanul localitatii Gheorgheni si km 8+970 Viaduct Valea Gheorgheni, extravilanul localitatii Gheorgheni, iar pasajul se va afla la kilometrul zero, fiind vorba de un pasaj peste DN 1 (km 465+200), in extravilanul localitatii Feleacu.

Pe sectorul doi vom avea 2 poduri - km 12+750 Pod peste Valea Zapodie, extravilanul localitatii Pata si km 18+300 Pod peste Valea Zapodie, extravilanul localitatii Sanicoara - precum si doua pasaje: km 17+900, pasaj peste calea ferata Cluj-Dej si DN 1C, localitatea Sanicoara si km 18+100, pasaj peste DN 1C, localitatea Sanicoara. In fine, pe sectorul trei vom avea tot doua poduri - km 18+800 Pod peste raul Somesul Mic, extravilanul localitatii Sanicoara si km 22+400 Pod peste Valea Calda, extravilanul localitatii Apahida - si un pasaj, km 23+700, pasaj peste DN 1C, extravilanul localitatii Apahida.

Aceste trei licitatii vor stabili societatile care vor executa lucrarile si vor proiecta detaliile de executie la varianta ocolitoare Cluj Est. Numai ca, alaturi de ocolitoare, va fi nevoie si de o serie de drumuri adiacente. Astfel, in paralel cu aceste trei licitatii, Primaria municipiului Cluj-Napoca organizeaza si ea o licitatie publica deschisa, pentru contract de executie lucrari pentru obiectivul de investitii “Varianta de ocolire pentru municipiul Cluj-Napoca in zona de nord-est”, lucrari de constructii de cai de comunicatii terestre. Costul documentatiei este de 100 RON, iar garantia de participare este de 100.000 RON.

Data limita pentru depunerea ofertelor este de 27 iulie 2006, ora 11.00, peste o ora urmand sa se deschida plicurile cu oferte. Modalitatea principala de finantare si de plata este bugetul local al municipiului Cluj-Napoca, iar criteriul care va fi utilizat pentru atribuirea contractului de lucrari va fi oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic, neacceptandu-se oferte alternative.