Functionarii se muta pe net

de Ionut Oprea     Zi de Zi
Joi, 20 iulie 2006, 0:00

Lokodi Edita
(Foto: )

Alte miliarde vor fi cheltuite, in beneficiul unor companii prietene, pentru noua etapa de "informatizare a administratiei". Seful Guvernului a cerut o strategie pana la final de an pentru ca administratia locala sa ofere servicii prin Internet. Curand consilierii judeteni mureseni vor lucra pe laptopuri. In judet insa mai avem primarii fara Internet.



Nici chiar Primaria Targu Mures nu are pe site-ul propriu hotarari recente sau proiecte ale Consiliului Local.



Premierul Calin Popescu-Tariceanu a solicitat, marti autoritatilor competente sa elaboreze, pana la sfarsitul acestui an, o strategie pentru introducerea unui sistem computerizat de furnizare a serviciilor in toata administratia publica. Proiectul are menirea de a asigura acces rapid si simplu la serviciile institutiilor publice, pentru cetateni.



Sistem on-line in administratie



Printre deciziile luate la finalul unei reuniuni legate de sistemul de informare in administratie, premierul a explicat ca doreste ca in orice moment sa poata fi consultata o evidenta in domeniul sanatatii sau in domeniul financiar, sa se stie spre exemplu in orice moment numarul persoanelor asigurate sau al contribuabililor.



Asistenta pentru implementarea acestui proiect va fi oferita de autoritatile austriece, fiindca se pare ca Austria dispune de cel mai performant sistem in domeniu. La final se presupune ca cetatenii se vor putea bucura de o administratie "moderna, eficienta, accesibila si cu costuri reduse.



Idei noi, cheltuieli noi



Prin intermediul acestui proiect, se va realiza o prezentare unitara a site-urilor ministerelor si va fi asigurat accesul facil la informatii esentiale. Proiectul de implementare a sistemului este sustinut, in prezent, cu fonduri de la Banca Mondiala.



Alte masuri avute in vedere de Executiv vizeaza intarirea corpului de specialisti IT in cadrul administratiei publice, dezvoltarea unui concept unitar si deschis asupra serviciilor publice furnizate prin mijloace electronice la nivel national, precum si standardizarea formatului si circulatiei documentelor electronice in cadrul administratiei publice.



"Apreciez ca intreg personalul din aparatul propriu al CJ Mures este bine pregatit, toti angajatii au absolvit cursuri ECDL. Avem si o dotare buna, in fiecare birou exista calculatoare suficiente, poate chiar pentru fiecare om.



La nivelul administratiei locale mai avem de lucrat, dar exista calculatoare si la nivelul comunelor cel putin un om care sa stie sa foloseasca calculatorul", a declarat presedintele CJ Mures, Lokodi Edita Emoke. Despre laptopurile promise consilierilor judeteni presedintele CJ a anuntat ca este in curs de finalizare procedura de achizitie.



Lupta cu sectorul IT in administratie



Conform ultimului raport privind "Stadiul informatizarii administratiei publice locale si utilizarea postei electronice in sistemul de comunicare", intocmit de Directia Economica a CJ Mures, demararea informatizarii administratiei publice locale dateaza din 1997. Acelasi documente mentioneaza ca din cauza conexiunilor proaste exista inca primarii care nu au nimici macar acces la internet.



Daca unele administratii locale mai au adrese de email, majoritatea folosesc serviciile Yahoo precum adolescentii, iar despre pagini proprii nici nu poate fi vorba.



Cu toate ca si-au propus ca din acest an sa foloseasca preponderent posta electronica pentru a comunica, administratiile locale nu prea raspund la solicitarile online ale mai marilor judetului, lucru invocat deseori in sedintele Comisiei Consultative. "Sper ca pana la sfarsitul acestui an sa putem reusi", a mai declarat presedintele CJ, Lokodi Edita.























32 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri