Consilierii locali din municipiul Timisoara nu mai fac fata numarului imens de studii de fezabilitate care trebuie aprobate in cel mai scurt timp, pentru a fi pregatite pentru bugetul local de anul viitor. Alesii s-au intrunit de doua ori in ultimele doua saptamani pentru a aproba aproape 40 de astfel de documente: acum o saptamana s-au avizat 20 de studii, iar ieri au intrat in plen alte 18.

Valoarea proiectelor care ar trebui implementate in perioada urmatoare, pe baza celor circa 60 de studii aprobate in acest an, depaseste 120 de milioane de euro.

Consilierii s-au plans de mai multe ori ca se simt sufocati de zecile de studii de fezabilitate care le incarca agenda la sedintele in plen. In plus, proiectele ajung pe masa membrilor CL cu cateva zile sau chiar ore inainte de sedinta, spre disperarea alesilor.

Daca pentru unii sistemul este obositor, pen-tru altii este un semn ca in Primarie "exista inteligenta, pentru a se face documentatii".

In cea mai mare parte, studiile de fezabilitate se refera la amenajari de drumuri, la alimentari cu apa si canalizari, insa "grosul" banilor se indreapta spre inchiderea inelelor de circulatie, in soseaua de centura (43 milioane euro), in implementarea unui sistem integrat pentru eficientizarea incasarilor si cheltuielilor la Regia Autonoma de Transport Timisoara (7 milioane euro) ori construirea unui nou pod peste Canalul Bega (6,2 milioane euro).

Liderul grupului PSD din Consiliul Local, Sorin Grindeanu, a declarat ca nu e prima data cand alesii sunt asaltati de zecile de studii.

Ca noutate insa, Grindeanu sustine ca va cere Executivului Primariei sa anunte cate din studiile de fezabilitate aprobate in acest an au si fost materializate in proiecte.

Alesii Opozitiei vor verificari

"Ar trebui facuta o strategie mai coerenta la aceste studii, pentru a evita modalitatea care se practica acum: se finanteaza studiul si proiectul incepe peste 5 ani, cand trebuie sa se faca alt studiu si atunci ni se cer bani in plus", a adaugat consilierul social-democrat.

Celalalt ales al Opozitiei din CL, Adrian Pascuta (PRM), crede ca numarul studiilor de fezabilitate nu este o problema atat de mare pe cat este costul exagerat la care se fac lucrarile.

"Avem peste 400 de strazi neasfaltate in Timisoara, e clar ca trebuie sa se faca ceva. Neplacut este pretul mare din studiile de fezabilitate si de multe ori se intampla sa ni se ceara si suplimen-tari. Cred ca aceste studii ar trebui facute mai profesionist, la valorile reale, fara sa fie umflate", a spus Pascuta.

Acesta a sfatuit Executivul sa organizeze mai bine lucrarile la drumuri pentru a nu bloca orasul, dar nici sa mai permi-ta intarzierile la termenele de executie.

Graba cu care studiile de fezabilitate au fost introduse sub nasul alesilor locali este a fost explicata, insa, de consilierul economic al Primariei, Adrian Bodo. El a spus ca pana in luna noiembrie documentatiile respective trebuie sa stea la baza proiectului de buget pentru anul viitor, iar fara acestea nu se poate sti necesarul de bani pentru fiecare proiect in parte.

La randul sau, primarul Gheorghe Ciuhandu a afirmat ca doreste ca toate proiectele aprobate prin studii in acest an sa fie demarate in 2007.