Da, stim, din nou veti spune ca nu e corect sa ne luam de copiii oamenilor. Ca ei nu au nici o vina daca parintii lor sunt niste hoti ordinari. Cei care gandesc astfel sunt rugati sa nu parcurga textul de mai jos.

Astazi, ne-am propus, dupa ce am adunat suficiente date, sa va demonstram cum presteaza primarul Emil Calota un trafic de influenta de cea mai joasa speta, cu scopul de a-i creste averea fiicei sale. Daca vrei sa ajungi la Emil, trebuie sa treci intai pe la Iulia.

Au facut-o Cardinal Motors, Lukoil, Carrefour, Winmarkt, Baumeister si multe alte firme cu nume, dar si oameni simpli, care, pentru o autorizatie de constructie, au fost nevoiti sa sune la Julia Design, ca sa comande mobilier.

La o conferinta de presa, domnul Emil Calota ne spunea ca, daca picam in gherutele sotiei, va fi vai si amar de pielea noastra. Am inteles din asta ca doamna s-a suparat pe noi, probabil in urma materialelor aparute la adresa fiicei Iulia.

Doamna, sa va traiasca! si sa stiti ca noi chiar credem ca fata dumneavoastra este victima comportamentului de secretar de partid al tatalui ei, care o impinge de la spate, desi ea nu poate, saracuta, sa faca fata dorintei parintelui de a face din firma fiicei unicul producator de mobila din Prahova.

Asta ca sa ne lamurim cu doamna, pe care o rugam sa nu puna la suflet toate tampeniile pe care le scriem noi. Sa stiti, doamna, ca sotul ii plateste pe jurnalistii pupincuristi, asta in cazul in care va intrebati de ce noi scriem altfel despre dansul.

Spaga nu, trafic da

Despre Emil Calota, pesedistii spun ca nu ia, domnule, spaga. Noi, care stim cat si de unde a luat si ia Emil, avem, ati ghicit!, alta parere. Exista si parerea potrivit careia Emil nu ia bani (desi unii fosti angajati ai firmei Urban se jura ca Emil ridica de aici 2000 de euro pe luna, dar astea pot fi doar rautati ale unor oameni care si-au pierdut locul de munca).

Adica, daca-i duci o pereche de pantofi de doua mii de euro, un ceas de trei mii, nu te refuza, dar sa nu-i dai bani in mana, pentru ca nu ia. Nu stim daca de teama sa nu-i tranteasca cineva vreun flagrant, cert e ca omul nu pune mana pe cash. Ceea ce e bine, dar nu suficient. Pentru ca, probabil, pentru a compensa, Emil face la greu trafic de influenta.

Iar asta, in caz ca ii trece cuiva prin cap sa ne dea in judecata sau altcuiva sa-i faca domnului Emil un frumos si beton dosar penal, sa stiti ca e o afirmatie cat se poate de responsabila. De aceea, am decis sa punem pe masa si argumentele.

Nici un mall fara Julia

Ati putea spune, la prima vedere, ca este vorba de o firma serioasa, care investeste mult si vrea sa fie prezenta in piata acolo unde studiile de marketing arata ca exista o mare posibilitate de a se face profit. Aiurea!

Unde este prezenta Iulia? La mall-ul lui Morcovescu (cica pleaca si-asta in armata, curand), unde gurile rele spun ca plateste o chirie preferentiala, pentru cat s-a uitat in alta parte PSD-ul, timp de patru ani. La Carrefour, francezii fiind obligati nu numai sa ii traga canalizare Iuliei la casoiul care i-a rasarit pe DN 1, ci si sa o gazduiasca in magazin.

Ba, mai mult, Julia a avut si cea mai buna oferta pentru mobilarea mai multor magazine din tara. Mai nou, Julia este la Winmarkt. De unde Calota si-a tras un cadou modest, la privatizare, un spatiu comercial pe Republicii, langa fosta scoala de baieti si fete. Spatiul a fost trecut direct pe numele ginerelui, care l-a vandut cu un pret de zece ori mai mare.

Unde va mai fi Julia? Oriunde va aranja papa, ca-i superoferta, tu!

Si Lukoil a sarit la cap

Cand sponsorizezi o echipa de fotbal precum Rapid, trebuie sa inveti sa sari la cap. Rusii de la Lukoil au o detenta de speriat, iar atunci cand isi pun ceva in cap, obtin. De pilda, oamenii si-au pus in cap sa faca niste benzinarii prin Ploiesti. Pentru asta, a fost nevoie de autorizatii, de terenuri si alte maruntisuri pentru care musai sa ajungi la primar.

Astfel, Lukoil a ajuns la Calota, prin firma Valgab Invest, care se ocupa de ridicarea benzinariilor pentru rusi. Calota a semnat tot, vorba aceea, ca primarul, incalcand chiar legea, utilitatile la benzinaria din Mihai Bravu fiind trase intr-o noapte in care Maternitatea a fost lasata fara gaze, chestiune care se poate verifica.

In schimb, Valgab a fost nevoita sa semneze un contract care bate spre 100.000 de euro. De banii astia, Julia a mobilat caminul pe care Lukoil l-a luat in administrare pentru angajatii firmei. Si, uite-asa, toata lumea a fost multumita. Lukoil are benzinarii, Valgab si-a facut lucrarile si a primit comisionul de rigoare, fata lui Calota are de lucru, iar Calota se considera un tata model.

Stiti ca Baumeister a construit zdravan la Ploiesti. Pai, pentru o firma care si-a facut cu Julia Design tot mobilierul, peste 50.000 de euro, eu zic ca merita sa mai construiasca. Parerea mea!

"Ne-o mai aduce mobila?"

Sunt destui ploiesteni care asteapta de aproape un an mobila promisa de Julia Design. C.L. este unul dintre ei: "Am facut contract acum mai bine de un an. Au venit, au masurat de trei ori, apoi au spus ca va dura trei saptamani, pentru ca e vorba de electrocasnice, care vin pe comanda. Am platit, dupa care am stat cateva luni fara mobila in bucatarie.

Ii sunam, dar nu raspundea nimeni, iar cand mergeam la firma eram dus cu vorba. Pana la urma, au venit sa instaleze mobila, dar mai au si acum sa ne aduca o parte din ea. Nu inteleg ce se intampla. Probabil, pentru ca au comenzi, nu mai au timp si pentru clientii persoane fizice. E bataie de joc, pentru ca am platit inainte! Dar ei nu dau socoteala nimanui. Unde sa te duci sa faci reclamatie fetei primarului? Rade lumea de tine!".

Un alt om de afaceri, R.P., care a lucrat cu firma fetei lui Calota, spune: "Nu pot sa-mi explic cum a putut fata asta sa se ridice in trei ani cat alte firme serioase in douazeci de ani. Mi-aduc aminte, in 2003, ca lucra intr-o magazie, iar mobila mirosea a transpiratie.

Chiar am intermediat cateva comenzi pentru niste prieteni si imi amintesc ca am cumparat un spray pentru a sterge mobila inainte de livrare. A scos de pe piata firme care isi castigasera clientii greu. Julia merge numai pe interventii. E stilul de lucru al pesedistilor. Mi-aduc aminte ca unele banci erau obligate intre 2000 si 2004 sa lucreze cu fata lui Cosma, care e notarita. Astia-s oamenii, n-ai ce sa le faci!".

Acasa, canalizare de la Carrefour. La fabrica?

Stiti ce le-a spus Calota celor de la Metro, cand s-au prezentat pentru prima data la Primarie? "Am un milion de motive sa nu stau de vorba cu dumneavoastra!" Gurile care trebuie batute spun ca, pana la urma, dupa interventiile lui Nastase si Tiriac, au fost numai vreo 40.000 de motive, in bancnote de cate o mie, dar parca ziceam la inceput ca omul nu ia.

E, oamenii s-au apucat si au tras canalizare, pe banii lor, dar pe strada Iuliei. Interesant este ce se intampla de vreo doua luni la Obor, acolo unde Julia Design si-a ridicat frumusete de fabrica. Vorba aia: Pana cand o viata de caine? Stiti cum e, cat sa mai debiteze Julia palul melaminat la altii care se intreaba daca nu cumva ei sunt tampiti, de nu pot obtine comenzi ca fata primarului.

Ce ni se pare interesant este cine plateste canalizarea Iuliei. Pentru ca, din ce am aflat, acolo lucreaza, cot la cot cu Apa Nova, firma Acvatot. Ne-am supara foarte tare daca am descoperi (asteptam raspunsuri oficiale) ca, de fapt, ploiestenii platesc acea canalizare, care trebuia, nu-i asa, sa ajunga si in zona Obor.

O spaga Cardinala

Aici lucrurile sunt destul de clare, dupa cum am mai scris. Cardinal Motors a vrut sa termine treaba rapid la Ploiesti. Sa nu stea dupa tot felul de autorizatii si sa il astepte pe primar sa fie in toane bune pentru a semna niste hartii.

Asa ca oamenii au intrebat probabil in stanga si-n dreapta si au aflat cam cum trebuie sa vina imbracati la o intalnire cu Calota, ca sa nu le zica asta ca are un milion de motive sa nu discute cu ei. Zis si facut. Una bucata masina in comodat n-a fost de ajuns, sa nu va ganditi la asa ceva.

A mai fost nevoie ca mobila din cladirea construita de cei de la Cardinal Motors sa fie facuta de Providers BSC, care, ce sa ne mai ascundem dupa deget, e totuna cu Julia Design, asta daca e cineva care se intreaba cum se castiga unele lucrari la Ploiesti. Dar nu acesta e subiectul. Stiti cu ce preturi a prestat Providers pentru Cardinal? Va spunem noi.

Foarte mari, frate! E si normal, daca vrei calitate, trebuie sa bagi mana in caraiman. Sa mai fi fost ceva nu am auzit inca, dar suntem deschisi la sugestii.

Ippodromi n-a dat. Asa-i trebuie!

"Inainte de a fi primar, sa stiti ca sunt om de afaceri", i-a spus Emil Calota, de la egal la egal, foarte amical, lui Gaetano Papalia, patronul firmei Ippodromi & Citta, dupa ce italienii semnasera contractul de concesiune a hipodromului din Ploiesti.

Acesta i-a replicat: "Ma io sono venuto a trovare il sindaco!" ("Eu am venit sa-l vad pe primar!", in caz ca domnul prefect citeste textul). De fapt, Calota facea o ultima incercare de a-l determina pe Papalia sa inteleaga cum merg treburile la Ploiesti. Italianul, incapatanat, nu si nu.

Ce s-a intamplat cu firma Ippodromi? Pai, Calota l-a pus pe pittbull-ul Daniel Savu sa faca orice pentru rezilierea contractului. Si, cum jocul greseala asteapta, cei de la Ippodromi, cu largul concurs al aparatului de functionari de cacao al Primariei Ploiesti, au intarziat cu o saptamana terminarea pistei, fara sa aiba autorizatie, pentru ca Primaria nu a vrut sa o dea.

Astfel, pentru ca nea Emil si-a incordat muschii, s-ar putea ca italienii sa plece de la Ploiesti. Doar daca nu vor decide acum, in ceasul al doisprezecelea, ca au nevoie de mobila de la Julia Design, ceea ce ar schimba radical datele problemei. Nu-i asa, domnule Calota?

Desigur, mai sunt multe de spus despre contractele Juliei Design. Deocamdata, atat ne permite spatiul, dar promitem sa revenim.

Daca v-ati enervat dupa aceasta lectura, va rugam sa nu dati cu pumnul in vreo masa. Nu de alta, dar, daca o stricati, s-ar putea sa fiti obligati, ca cetateni responsabili, sa faceti alta la Julia Design. V-ar putea costa salariul pe trei luni si o veti primi probabil in sase.