Consilierii locali si sefii Inspectoratului Judetean de Politie Mures se vor intruni in sedinta speciala de lucru in aceasta saptamana. Sedinta Consiliului Local Targu Mures de saptamana trecuta a prilejuit atacuri dezlantuite ale consilierilor la adresa IPJ, in special din cauza Politiei Rutiere.

Consilierii au sustinut la unison ca politia e inexistenta, comandantul Cabulea a raspuns ca politia e super eficienta.

Anul 2007 le-ar putea aduce muresenilor sincronizarea semafoarelor de la intrarea dinspre Cluj, pana la iesirea spre Reghin. De asemenea, o noua "politie locala" va avea si atributii in gestionarea problemelor din trafic.

Invitati pentru a raspunde unor nelamuriri ale consilierilor, comandantul IPJ Mures Nicolae Cabulea, seful Politiei Municipiului Targu Mures, Ioan Damaschin, si adjunctul comandantului Politiei Rutiere, Lucian Archiudean, au fost supusi unei avalanse de reprosuri, carora le-au facut cu greu fata.

"Unde e Politia?"

Startul l-a dat Octavian Moraru, care a blamat modul "preselectarii" folosit de Politia Rutiera in aplicarea sanctiunilor in trafic, indulgenta fata de soferii care parcheaza sau conduc ilegal si lipsa de reactie in cazul actelor de vandalism. "Sunt foarte nemultumit de modul in care isi fac datoria organele de ordine, in special Politia Rutiera.

Metodele preselectarii sunt strigatoare la cer. Sa nu mai vorbesc de alte fenomene de vandalism din oras: nu mai gasim nicio cabina telefonica intreaga, nicio cladire proaspat zugravita fara graffiti, sunt tineri cu skateboarduri pe statuia lui Mihai Eminescu in fiecare weekend. Unde e politia?", a intrebat retoric Octavian Moraru.

Cabulea, multumit de sondaje

In raspunsul sau, comandantul IPJ, Nicolae Cabulea, a sustinut ca Politia Rutiera e mai indulgenta din cauza infrastructurii orasului, lasand sa se inteleaga ca unii soferi nu au decat alternativa incalcarii normelor de circulatie. In plus, Cabulea le-a atras atentia consilierilor sa rezolve problema depozitarii vehiculelor carora li se blocheaza rotile, ramasa nerezolvata de cativa ani.

In privinta eficientei IPJ, Cabulea a vorbit de "sondaje" conform carora 70 la suta din populatia judetului apreciaza activitatea institutiei ca fiind foarte eficienta. "Nu suntem pasivi la toate aceste probleme. Daca in 1989 in judet erau inregistrate 66.000 de masini si 70.000 posesori de carnete de conducere, acum sunt 130.000 de masini si 160.000 de posesori ai acestor permise.

Nu este de vina Politia ca strazile sunt foarte inguste si traficul foarte intens", a declarat Cabulea, care a mai explicat ca nici personalul nu este foarte numeros pentru a putea acoperi toate intersectiile din oras.

Au ramas nemultumiti

"Daca aceste sondaje sunt doar pozitive, imi pun intrebarea daca nu au fost facute in directia judeteana. Tolerati stationarile chiar in centru, indisciplina parcarilor de catre soferii de taxi. In loc sa stati la panda cu radarul mai bine ati actiona macar in centru", le-a reprosat politistilor consilierul David Csaba. "Nu sunt nici eu asa de multumit de activitatea Politiei.

Eu nu mi-as lasa sotia sa se plimbe noaptea tarziu prin oras. Deci nu puteti spune ca activitatea politiei e asa cum ati spus-o mai inainte", a declarat Mircea Stefanovici.

Consilierul Balint Istvan, care este si directorul Liceului Teoretic "Bolyai Farkas", a cerut supravegherea trecerilor de pietoni de langa scoli in zilele de lucru si eliminarea barelor de protectie montate langa cladirea liceului. "Au fost trei accidente in care autoturismele s-au lovit de cladirea scolii, caci soferii circula mai repede decat inainte", a declarat Balint Istvan.

Bataia cu joarda

Consilierul Ioan Sita a propus ca cei care comit acte de vandalism sa fie facuti "de rusine" in fata comunitatii. "Am tot discutat de cei care distrug cosurile de gunoi, in fiecare luna se tot schimba. Spre surprinderea mea au prins niste tineri erau 4 -5. Au aparut in ziar cu initiale, sa se dea numele lor intregi in ziar si cu poza, iar pentru pictorii cu graffiti, acelasi lucru.

Sa li se dea o perie si ei sa curete geamurile respective. Arbori rupti? Exact acelasi lucru, sa vada lumea, sa vina televiziunile sa-i filmeze", a decretat Ioan Sita. Adjunctul sefului Politiei Rutiere, n-a reusit nici el sa multumeasca consilierii. Despre limitatoarele de viteza montate in zona UMF, Archiudean a spus ca au fost ridicate din pricina lucrarilor de deszapezire.

Astfel de limitatoare vor aparea insa din nou la primavara in mai multe locatii. Cat despre eficienta in teren, Archiudean a explicat sec ca nu sunt suficienti angajati. "Zilnic aplicam cam 100 de sanctiuni la opriri. Sunt foarte multe masini. Suntem practic in imposibilitatea de a acoperi toate intersectiile.

Sincronizarea semafoarelor, cade in sarcina administratiei locale, cu avizul politiei", a declarat Archiudean. "Cel mai important lucru este exigenta obtinerii carnetului. Sa nu poata face scoala de soferi, orice zugrav, ieri zugravea in baie si azi are carnet. Trebuie un regulament suplimentar pentru disciplinarea acestor categorii", a declarat primarul Dorin Florea.

Probleme pe centura

"Cred ca foarte multe probleme se vor rezolva curand. Proiectul dispeceratului integrat cuprinde supravegherea video pentru intersectii si intrarile in oras. In 2007 se va infiinta politia locala care va avea atributiuni si impreuna vor putea gestiona traficul. Am propus o intalnire pentru a-i informa pe consilieri de toate proiectele IPJ", a spus Nicolae Cabulea, sef IPJ.

Primarul Dorin Florea a anuntat ca si proiectul centurii ocolitoare este blocat. "Centura a fost oprita din cauza podului, lucrarea s-a licitat si este in executie.

Sunt doua certuri mari vizavi de studiu, s-au gasit infiltrari sub carosabil care necesita o noua abordare a proiectului", a declarat Florea, care a mai anuntat pentru anul viitor si un protocol de colaborare intre administratia locala, Politia Rutiera, Politia Locala si RAR.