2006 a fost un an plin pentru administratia campineana daca ar fi sa ne gandim doar la deplasarile efectuate in strainatate in interes de „serviciu”.

Cheltuielile totale cu aceste plecari se ridica la 1,156 miliarde de lei vechi, bani alocati de la bugetul local.

Un buget destul de "subtire”, de altfel, suma alocata in acest sens fiind de aproape 3% din bugetul destinat investitiilor.

Din raportul intocmit de Primaria Campina cu privire la deplasarile in strainatate, reiese ca nu mai putin de 32 de consilieri si functionari publici au plecat, in acest an, in Franta, Grecia, Cipru sau Turcia, unii dintre ei chiar de mai multe ori.

Problema este, insa, alta. Poate ca deplasarile au fost justificate. S-au facut schimburi de experienta, cursuri de perfectionare, s-a iesit in lume.

Dar care este finalitatea acestor actiuni, care este beneficiul adus Campinei de aceste vizite? De exemplu, deplasarile in Franta s-au facut la invitatia Uniunii Serviciilor Publice de Gospodarie Comunala si au vizat probleme legate de apa, canal, energie termica si salubritate, probleme cu care Campina de confrunta de ani buni. Si nu s-a schimbat nimic.

Asta pe langa faptul ca unii dintre membrii delegatiilor campinene nu au inteles nimic din ceea ce s-a discutat acolo, stabilirea componentei delegatiilor fiind o alta problema la care autoritatile mai au de... lucrat.

Avem nevoie de deschidere catre tarile europene, e bine sa vedem cum functioneaza alte economii de piata si cum isi rezolva altii disfunctionalitatile, dar, daca aceste deplasari nu-si ating scopul pentru intreg municipiul, atunci ele raman doar simple excursii ale alesilor nostri, platite din buzunarul contribuabilului.

Situatie privind deplasarile in interes de serviciu in 2006

Franta, 25-30 aprilie: viceprimarul Eduard Milu, consilierii locali Ion Dragomir, Valentin Chiriacopol, Mihai Stanescu. Cheltuieli = 233 milioane lei vechi.

Grecia, 30 mai-2 iunie: consilierii Jenica Tabacu, Ion Mircea, Lucian Cercel, purtatorul de cuvant al Primariei, Mariana Patrasca. Cheltuieli = 140 milioane lei vechi.

Cipru, 28 iunie-2 iulie: primarul Horia Tiseanu, consilierul Marian Nistor, directorul Directiei Economice, Gheorghe Ecaterinescu. Cheltuieli = 118 milioane lei vechi.

Franta, 8-16 iulie: consilierii locali Viorel Bondoc, Traian Dragusin, Marian Constandache, consilierul juridic Laurentiu Olarasu. Cheltuieli = 272 milioane lei vechi.

Turcia, 11-17 iulie: viceprimarul Eduard Milu, consilierii Gheorghe Iatan si Mihaela Neagu Petrovici, directorul Politiei Comunitare, Alexandru Lefter, angajatii Primariei - Iulian Anton, Lavinia Balan, Gabriela Barbu si Eliza Onita. Cheltuieli = 104 milioane lei vechi.

Grecia, 26 august - 2 septembrie: secretarul Primariei, Paul Moldoveanu, directorii din Primarie, Gheorghe Ecaterinescu si Eliza Oprescu, consilierii Gheorghe Tudor, Ion Dragomir, Costel Stefanovici. Cheltuieli = 290 milioane lei vechi.

Au mai existat doua deplasari ale primarului Horia Tiseanu, in Germania si Spania, dar costurile au fost suportate integral de partea straina.