Accident de tren la Baciu

de Andi Daiszler     Monitorul de Cluj
Miercuri, 13 decembrie 2006, 0:00

(Foto: Monitorul de Cluj)

Accidentul s-a soldat cu ranirea mecanicilor de locomotiva din trenul personal. In acest tren se mai aflau conductorul si seful de tren. Cauza accidentului este, dupa toate probabilitatile, eroarea umana.



Manevra eronata



In jurul orei 01:33, trenul personal 3634 care circula pe ruta Huedin - Cluj-Napoca a ajuns din spate si a intrat in marfarul 31208 ce era stationat la semnalul luminos de la intrarea in halta Baciu Triaj. Ambele garnituri feroviare circulau in aceiasi directie si ambele aveau ca destinatiei Gara Cluj-Napoca.



In urma impactului trei vagoane au deraiat, doua din componenta marfarului si unul din componenta trenului de persoane. Potrivit unor surse CFR, traficul feroviar nu a inregistrat nici o intirziere, dat fiind faptul ca incidentul a avut loc pe firul doi din halta, linie secundara folosita doar pentru manevre.



Cauza acestui accident, catalogat stupid de mai multi martori de la fata locului, a fost eroarea umana.



Doua victime in spital



In momentul impactului in trenul de calatori se aflau patru persoane. Singurii raniti au fost mecanicul si ajutorul de mecanic de locomotiva, in timp ce conductorul si seful de tren au scapat cu cite o sperietura zdravana. Mecanicul de locomotiva Dorin Bontidean si ajutorul de mecanic Lucian Ghita au fost transportati de urgenta la Unitatea de Primire a Urgentelor (UPU) 1, respectiv 3.



Directorul UPU 1, doctorul Dorin Muresan, ne-a declarat ca mecanicul a fost stabilizat si se afla in prezent in afara oricarui pericol. „A fost adus cu o fractura complexa la antepicior si a fost supus de urgenta interventiei chirurgicale.



Functiile sale vitale au fost stabilizate iar in prezent este internat la Clinica de Chirurgie 1“, a precizat pentru Monitorul de Cluj, doctorul Dorin Muresan.



Anchete paralele



Potrivit purtatorului de cuvint al CFR, Oana Branzan, „vagoanele au fost repuse pe sine si trase in statia Baciu“. „De aici au fost preluate si duse la reparat de Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa si de CFR Calatori“, a declarat pentru Monitorul de Cluj, Oana Branzan.



De asemenea, au fost deschise doua anchete paralele, una de catre procurorii Parchetului de pe linga Judecatoria Cluj, cealalta de catre Autoritatea Feroviara Romana.
























101 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri