Carlig, regele textilelor

de Mihai Prodan     Ziua de Cluj
Luni, 18 decembrie 2006, 0:00

Vom face marci proprii la LCS Conf, ne-a declarat Carlig. El este decis sa continue politica de achizitii in sector, dar in afara orasului. Tricotaje Somesul SA nu prezinta interes. In Cluj nu mai exista capacitati mari, a subliniat presedintele Jolidon. Carlig are piata europeana in mana, explica Vasile Leordean, director Leotex Industries Leordean.



El a spus ca, daca nu vindea actiunile, din cei 1200 de angajati trebuia sa disponibilizeze 700 de persoane. Sunt mandru, am salvat angajatii. Am studiat piata internationala si am vazut ca lohn-ul nu mai are viitor. Nu puteam face fata. Si apoi, avem un spatiu imens, unde incap 4000 de oameni, a explicat Leordean. In urma tranzactiei, Leotex Industries a castigat 2,7 milioane de lei.



Potrivit evaluarii, LCS Conf, terenurile si cladirile valoreaza 17 milioane de euro. Marca Falla va fi vanduta in magazinele Jolidon, care are 45 de reprezentante in tara si cateva zeci in strainatate. Carlig sustine ca, pentru a creste eficienta, LCS Conf va infiinta, anul viitor, colectii noi, dar inca nu a stabilit suma pe care o va investi in promovare.



Preluari sistematice



Inainte de a prelua pachetul de la Leotex Industries, Carlig a mai achizitionat, in 8 si 11 decembrie, cate o suta de actiuni la LCS Conf. Pentru acestea, a platit 6600, respectiv 4950 de lei. Vineri, a cumparat prin Jolidon Import Export 71,8% din actiunile LCS Conf, cu 2,7 milioane de lei. Peste 90% din cifra de afaceri a societatii o aduc contractele in lohn cu parteneri straini.



Colectia proprie Falla a generat venituri modeste in acest an. Reprezentanta Falla din Bucuresti a colectiei s-a inchis in octombrie, din ratiuni de rentabilitate, la fel si punctul de lucru LCS din Brasov. In Bucuresti mergeam in pierdere pentru ca nu aveam vad, iar in Brasov toate magazinele merg in pierdere. Asa ceva n-am mai pomenit!, a explicat Leordean.



A cumparat si Argos



Dupa achizitii repetate de actiuni pe piata de capital, Carlig a anihilat si principalul competitor in domeniul lenjeriei intime si al costumelor de baie, Argos. Dupa ce Asociatia Salariatilor (PAS) s-a dizolvat, Carlig a cumparat, direct sau prin intermediari, 95% din Argos.



In august, Carlig a cumparat prin Jolidon, cu 1,3 milioane de lei, pachetul de 29.212 unitati pe care Societatea de Investitii Financiare (SIF) Moldova il detinea la Argos. Societatea comerciala Argos s-a infiintat, in 1990, printr-o hotarare a Guvernului, in urma divizarii fostei fabrici de tricotaje Somesul.



Fabrica s-a divizat in Argos, fosta sectie de lenjerie intima, si Tricotaje Somesul - tricotaje. Argos a inregistrat, pe primele trei trimestre din 2005, un profit de 900.000 de lei, iar in perioada corespunzatoare a acestui an, o pierdere de 58000 de lei.



Cine este Gabriel Carlig



Omul de afaceri clujean a infiintat, in 1993, fabrica de lenjerie intima si costume de baie Jolidon. Anul trecut, societatea avea 1300 de angajati si o cifra de afaceri de 67 de milioane de lei. Jolidon a deschis 45 de magazine proprii in tara si exporta in 20 de tari.



Ulterior, grupul a infiintat companiile Jolidon Hungary Kraft - Ungaria (2000), Jolidon Italia - Milano (2001), si Jolidon France - Paris si Lyon (Franta). Jolidon este prima marca romaneasca din domeniul confectiilor cu produse contrafacute in strainatate. Carlig detine mai multe terenuri in zone centrale din Cluj-Napoca, evaluate la un milion de euro.
























234 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri