Romtelecom fura populatia!

de Cristina Ferentiu     Obiectiv - Turda
Miercuri, 20 decembrie 2006, 0:00

Reprezentantii Oficiului Pentru Protectia Consumatorului Cluj au inceput sa adune de la populatie facturi telefonice cu probleme sustinand ca operatorul de telefonie fixa incarca facturile si taxeaza numere care ar trebui sa fie gratuite.

Prezent la Campia Turzii, directorul executiv al OPC Cluj, Mircea Avram ne-a declarat ca intentioneaza sa mearga mai departe c aceasta problema daca nu sunt luati in seama la nivel de judet Cluj.

In primul rand, operatorul Romtelecom a fost acuzat ca fura la facturarea lunara a impulsurilor, intrucat nu trece corect cursul valutar al euro luat in calcul. Pe unele facturi este trecut cu totul alt curs decat cel care este in vigoare in prima zi de consum, de aceea factura poate fi mai mare sau mai mica.

Seful OPC Cluj, Mircea Avram, a facut un apel si catre populatia din municipiile Turda si Campia Turzii: ”Toti cei care au factura si considera ca exista o neconcordanta intre cursul valutar care este trecut acolo si cel din prima zi de consum neaparat sa ne anunte pentru ca noi ne-am autosesizat si vom proceda la a cere masuri cat se poate de sanatoase incat asemenea lucruri sa nu se mai

intample”. De altfel, OPC Cluj a pus la dispozitia consumatorilor un numar de fax, la care pot sa isi trimita facturile si anume: 0264-431368.
Pe langa aceasta chestiune, s-a mai ridicat o problema, tot referitoare la modul de taxare. Romtelecom ofera numarul 930, care conform indicatiilor se foloseste pentru „vanzari si relatii cu clientii” si este un numar gratuit.

Fie ca acest lucru nu a fost bine explicat, fie ca nu este chiar un numar asa de gratuit pentru toata lumea, s-au iscat discutii, dupa ce OPC a intrat in posesia unor facturi in care se plateau sume „grase” in urma apelurilor la 930. Rareori la acest numar iti raspunde cineva si ramai pe fir minute in sir linistit ca este un apel gratuit. Ei bine nu e chiar asa.

„Nu sunati de pe alte retele la 0264-930 pentru ca va taxeaza. Toata lumea stie ca e gratis, dar daca sunati de exemplu de pe mobil, la 10-15 minute cat asteptati pe fir, aveti de platit grozav de mult”, a mai declarat Mircea Avram. Acesta sustine ca sesizarile au fost inaintate la Bucuresti pentru a se afla un raspuns din partea operatorului de telefonie fixa.

In functie de masurile care se vor lua va fi calculata si amenda. Oricum, aici nu se pune problema de amenzi de 5, 10 sau 15 milioane, ci de la 100 de milioane in sus. Deocamdata nu se poate spune numarul total de consumatori care au fost inselati la factura, dar in functie de numarul de facturi care vor fi primite prin fax de la populatie s-ar putea face un calcul partial.
























78 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi