Companiile clujene cu branduri recunoscute au trecut, in ultimele luni, prin procese de restructurare, relocari, investitii in retehnologizare sau in imagine, pentru a deveni competitive pe o piata ce aduce, pe langa beneficiul liberei circulatii, si amenintari din partea concurentei.

Investitiile realizate in vederea integrarii, de 3,1 milioane de euro in 2006, se concretizeaza in reamenajarea spatiilor tehnologice pentru productia de cosmetice, a spatiilor de depozitare materii prime, ambalaje, produse finite conform standardelor UE si in achizitionarea de noi linii de ambalare produse cosmetice, spune Manuela Crisan, reprezentant Farmec.

In 2006 s-a alocat un procent mai mare din cifra de afaceri (5%) pentru marketing, iar in 2007 va ajunge la 7%. Pentru anul viitor, se estimeaza investitii de 3,5 milioane de euro. Avem proiecte pentru obtinerea de fonduri nerambursabile UE, retehnologizare, tratarea apelor reziduale, marketing, instruire a personalului, pe care speram sa le obtinem anul viitor.

Pe termen lung, aderarea la UE va insemna o crestere a puterii de cumparare, o piata interna competitiva si sanse de vanzari mari pe piata comunitara, completeaza Crisan.

BT asteapta marii investitori

Este, potrivit unui clasament Brandient, cel mai valoros dintre brandurile clujene, cu o valoare de 40,5 milioane de euro. Investitiile pentru 2007 vizeaza reteaua teritoriala, sistemul informatic, dezvoltarea personalului, produse si servicii noi, dezvoltarea companiilor membre ale grupului.

Intrarea in UE va impune noi standarde de calitate, va aduce solutii noi de finantare si calitate in mediul bancar autohton. Credem intr-o evolutie semnificativa, ca numar de clienti si portofoliu de servicii si produse dedicate, a celor trei linii de activitate: persoane fizice, IMM si corporate.

Cercetarile noastre de piata se vor indrepta spre mediul financiar-bancar european, incat sa fim la curent cu tendintele pietei, spun reprezentantii BT. Efectele integrarii vor fi, in opinia conducerii BT, largirea pietei si cresterea exigentelor consumatorilor. Suntem optimisti in ceea ce priveste aderarea.

Asteptam sa se dezvolte puternic intreaga zona, sa vina investitii mari, investitii straine si proiecte importante, spune directorul BT, Robert Rekkers.

Terapia Ranbaxy va lansa 44 de produse noi

Traversam un proces de aliniere si pentru uniformizare cu procedurile Ranbaxy si cu legislatia romana si europeana pentru transferurile de autorizatii de punere pe piata, tehnologiile de eliberari de serii, modernizarea laboratoarelor, asigurarea calitatii, dezvoltarea de produse noi, bioechivalenta, facilitati de productie.

Terapia Ranbaxy va deveni, in cursul primei jumatati a lui 2007, o platforma stiintifica, de productie si de comercializare pentru intrarea in UE, a afirmat directorul companiei, Dragos Damian. In 2007, Terapia va lansa 44 de produse noi. Luna trecuta, a deschis, la Bucuresti, un centru logistic pentru clientii din Romania si din Europa, devenind un hub al operatiunilor Ranbaxy pentru UE.

Jolidon vizeaza piata Statelor Unite

Se numara printre putinele societati clujene care a ajuns, prin companii proprii, in Italia, Franta si Ungaria. Ne intereseaza ambele piete. Evolutia pe piata interna o numim consolidare, in timp ce la extern vorbim despre dezvoltare. Aceasta presupune retele de magazine, clienti si destinatii noi, precizeaza presedintele Jolidon, Gabriel Carlig.

Piata externa inseamna, pentru noi, Europa, apoi tarile din fosta Uniune Sovietica. Suntem deja in Rusia, dar zona e cu potential mare de crestere. Compania are in vizor si destinatii noi: Asia si Statele Unite, ca planuri pe termen mai lung. In ce priveste magazine noi, Italia si Franta sunt principalele tari pe care le vizeaza in 2007. Ca reprezentante proprii, va urma Germania.

Suntem deja «afara», asa ca aderarea Romaniei nu ne va aduce noutati. Circulatia libera a marfurilor, rapiditatea schimburilor vor insemna imbunatatiri in eficientizarea activitatii, spune Carlig. Jolidon a cumparat pachetul de control la LCS Conf, ce detine marca Falla.

Tricotaje Somesul intra in centrele comerciale

Dupa restructurare, incearca sa creasca eficienta pe o piata a textilelor concurentiala si dificila. Schimbarile au insemnat disponibilizarea a 250 de angajati si relocarea productiei, in 2007, din zona centrala intr-una industriala, pe o suprafata mai mica. Din productie, 60% va merge la export, iar brandul propriu Il Modo reprezinta 15% din total.

Participam la targuri internationale, scoatem doua colectii pe an si lucram cu designeri italieni care cunosc piata, explica directorul Ioan Leanca. Saptamana trecuta, societatea a deschis un magazin pentru produsele proprii in zona viitorului Kaufland din Marasti. Vom fi prezenti si in cele doua mari centre comerciale aflate in lucru, a precizat Leanca.

Actionarii au decis divizarea in doua societati, dintre care una va gestiona situatia proprietatilor. Dupa relocare, pe Bulevardul 21 Decembrie va ramane disponibil un teren de 18.000 mp.

Investitii in imagine la Napolact

Napolact si-a mutat sediul in comuna Baciu si a investit in fabricile din Dej, Huedin si Taga, infiintand magazine, un depozit en-gros si zeci de puncte de colectare a laptelui. Cea mai mare parte a banilor obtinuti din vanzarea fostului sediu de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, 4,2 milioane de euro, vor fi directionati catre promovarea produselor lactate si a inghetatei.

Ne promovam mai puternic numele, facem o schimbare de ambalaje, vom investi in imagine, a precizat directorul financiar Aurel Deac.

Companie Domeniu Venituri (2005)

BT Bancar 809.396.660 lei

Terapia Farmaceutic 186.770.192 lei

Napolact Lactate 166.168.018 lei

Jolidon Lenjerie 78.619.547 lei

Farmec Cosmetice 60.941.535 lei

Somesul Tricotaje 22.918.894 lei