Dupa mai multe controale efectuate, acestia au decis sa amendeze Romtelecom-ul si sa oblige firma detinuta de grecii de la OTE sa restituie prejudiciul adus unei tari intregi.

Apel netaxabil, pe bani

In reclamatia depusa la OJPC, Ioan Pop din Cluj-Napoca a mentionat ca a fost inselat de catre Romtelecom. Omul a sunat de pe mobil la numarul de telefon 930, unde a fost informat de catre robotul ce a raspuns la apel ca numarul este netaxabil. Dupa vreo 30-40 de minute, timp in care barbatul a ascultat muzica, a intrat in legatura cu operatoarea firmei de telefonie.

Ulterior, a telefonat la Serviciul de Informatii Numere Clienti (931), unde i-a fost confirmat faptul ca apelul la 930 este netaxabil de pe telefonul mobil, dar operatoarea care a preluat apelul l-a sfatuit sa mai incerce si un alt numar de telefon, pentru a afla un lucru sigur. A doua zi, barbatul s-a deplasat la sediul Romtelecom din Cluj-Napoca.

Aici, a fost informat ca numarul 930 nu este netaxabil de pe mobil, „dar ca trebuia sa stiu acest lucru“, isi aminteste omul. Ioan Pop a fost de-a dreptul socat in momentul in care si-a dat seama ca, de fapt, muzica pe care o ascultase timp de 40 de minute va fi taxata ca un apel mobil-fix.

„Mesajul de la 930 a fost schimbat la o saptamina dupa ce am inceput verificarile la Romtelecom, dar cei de acolo nu vor scapa de niste amenzi usturatoare“, declara directorul OJPC Cluj, Mircea Avram.

Au inselat si Oficiul!

A doua sesizare a fost depusa chiar de directorul Mircea Avram, dupa ce acesta a analizat atent continutul facturii telefonice a OJPC Cluj. Metoda este una simpla, care nu prea bate la ochi, potrivit lui Avram.

Pe factura lunii noiembrie (1-30 noiembrie), cursul de schimb pentru euro, moneda in care se calculeaza valoarea facturii, a fost eronat, fiind cu citiva bani mai mare decit orice zi din luna noiembrie.

„Potrivit textului de pe factura, cursul de schimb la care s-a efectuat schimbul monetar este cel al BNR valabil in prima zi de consum a ciclului de facturare, care, dupa factura lor, inseamna 1 noiembrie“, mentioneaza Avram. De fapt, cursul cu pricina era din 31 octombrie, zi in care euro a fost mai scump decit in oricare din zilele lunii noiembrie.

„Va dati seama cite firme si persoane publice din toata tara au fost inselate prin aceeasi procedura? Vorbim de milioane de persoane in acest caz“, acuza directorul OJPC Cluj, Mircea Avram.

„Toti sa-si ceara banii inapoi!“

„E vorba despre o «teapa» la nivel national“, sustine Mircea Avram. Directorul OJPC asteapta acum sa expire timpul acordat oficialilor Romtelecom-ului pentru a oferi explicatii. „Sa fiti sigur ca nu vor scapa neamendati, iar sanctiunile pe care le vom da vor fi pe masura.

Ii rog pe toti cei care considera ca au fost inselati sa vina sa depuna o plingere la sediul nostru, pentru ca vom obliga firma sa restituie intregul prejudiciu adus oamenilor“, promite Avram. Purtatorul de cuvint al Romtelecom, Mihaela Paduroiu, a recunoscut ca in luna decembrie mesajul robotului telefonic ce raspundea la 930 a fost schimbat, in urma unui control al OJPC Cluj.

Ea a promis ca, in cel mai scurt timp, va prezenta opiniei publice pozitia firmei pe care o reprezinta.