Subansamble McLaren - Mercedes made in Prundu Bargaului

de Ana Dragu     Romania libera Editia Transilvania-Banat
Joi, 25 ianuarie 2007, 0:00

Compania “RAAL” Bistrita deschide o fabrica de aluminiu in localitatea Prundu Bargaului. Noua unitate va functiona chiar in incinta fabricii de hartie si celuloza “Hicart”, care a ajuns in faliment, tot din aceeasi localitate.



“RAAL” va deschide si o linie de productie pentru sistemele de racire folosite in industria auto, pentru clientii precum McLaren - Mercedes, renumita echipa de Formula I.



La sfarsitul anului trecut, “RAAL” a batut palma cu lichidatorul judiciar al fostei fabrici de hartie “Hicart” si a cumparat, cu un milion de euro, activele firmei falimentare, respectiv 7,3 hectare de teren, cu o suprafata construita de 3 ha.



Tranzactia, al carei scop este deschiderea unei noi fabrici pentru “RAAL”, presupune o investitie de 12 milioane de euro si va crea 450 de noi locuri de munca pe Valea Bargaului.



In 2005, “Hicart” - care a incalcat in repetate randuri normele de protectie a mediului - a incheiat anul cu datorii de aproape 2,8 milioane de lei noi si pierderi de peste 340.000 de lei noi.



In august 2006, fostul proprietar, Petru Moldovan, a fost sanctionat de Garda de Mediu cu 50.000 lei noi, deoarece nu a indeplinit cerintele impuse cu privire la intocmirea documentatiei necesare pentru obtinerea avizului de inchidere.



Valea Bargaului scapa de blestemul “Hicart”



Cateva luni mai tarziu a venit randul lichidatorului judiciar SC “Consulting Management” SRL sa incaseze o amenda.



Odata cu demararea noii investitii, tancurile cu produse petroliere si zeci de tone de deseuri de hartie, care zaceau in curtea falimentarei “Hicart”, vor trebui sa dispara pentru ca noul investitor sa isi poata pune in aplicare planul care va aduce bargauanilor 450 de locuri de munca. “Aceasta obligatie revine vanzatorului.



Noi am cumparat terenul si cladirile si vrem sa le preluam eliberate de deseuri pentru a putea construi o noua fabrica. «RAAL» si-a depasit capacitatea de productie si aveam nevoie sa deschidem o noua fabrica in oglinda”, a spus directorul de marketing al companiei, Clement Ivanescu.



Noua fabrica de la Prundu Bargaului va fi data in folosinta la sfarsitul anului viitor si se va ocupa de prelucrarea aluminiului. “Vrem sa deschidem acolo o linie de fabricatie pentru sisteme de racire cu destinatia firme mari, o turnatorie de aluminiu care sa includa si elaborarea, adica vom face aliaje.



Totodata, vom muta la Prundu Bargaului activitatea de ambalare, si tot acolo vom amplasa si un centru de testare a produselor noi cu un banc de incercare”, a mai spus Ivanescu.



Firma si-a propus ca pana la sfarsitul lui 2007 noua fabrica sa atinga o capacitate de productie de 20 de milioane de euro/an. Tot atunci va fi dat drumul si la productie, iar in prima faza vor fi angajati 200 de muncitori.



Sisteme de racire pentru taxiurile londoneze



Deocamdata, insa, predarea activelor nu a fost realizata in totalitate, deoarece o alta firma a achizitionat echipamentele si utilajele “Hicart”, iar in sarcina acesteia si a lichidatorului judiciar a cazut si debarasarea de deseurile care au atras amenzile Garzii de Mediu in repetate randuri.



“Dupa ce vom prelua efectiv terenul si cladirile, vor urma o serie de implozii controlate prin care vom darama niste cladiri de beton pentru a reconstrui o fabrica noua”, a mai afirmat reprezentantul “RAAL”.



De altfel, compania va inainta Directiei de Politici Industriale din cadrul Ministerului Economiei si Comertului un proiect de reabilitare a terenului si constructii in perimetrul fabricii, in vederea utilizarii acestuia in activitatea industriala cu respectarea normelor de protectie a mediului.



Cu o cifra de afaceri de 24 de milioane de euro in 2006, 98 la suta din productia de sisteme de racire a “RAAL” s-a indreptat spre export, iar printre clienti s-au numarat branduri de renume cum ar fi McLaren - Mercedes, Van Hool, LTI (firma engleza care fabrica taxiurile galbene ce impanzesc strazile Londrei), gigantul “Caterpillar”, “JCB”, “Ingersoll Land” sau “Atlas Copco”. Doar doua procente din productia RAAL a ajuns la autoturisme fabricate in Romania, clientul principal fiind DAEWOO.




















436 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri